۱۳۸۶ بهمن ۶, شنبه

مرگ مشکوک ابراهیم لطف اللهی

خانم نرگس محمدی سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در برنامه شنبه تفسیر خبر تکرار و تداوم مرگهای مشکوک در بازداشتگاهها و زندانهای ایران را موجب نگرانی کانون مدافعان حقوق بشر دانست. دلیل عدم تحویل جسد به خانواده و خاکسپاری عجولانه و مخفیانه چه بوده؟ خانم محمدی اعلام کرد قوه قضائیه و سازمان زندانها در زمان بازداشت و زندان مسئول افرادند و مسئولیت این مرگ های مشکوک متوجه آنانست. او اضافه کرد هر دو فرضیه موجود برای این مرگ ها چه در اثر شکنجه و چه در اثر خودکشی نشاندهنده این است که تحقیقات مقدماتی در بازداشتگاهها و زندانها با خشونت توام است.
شما چی فکر می کنین؟
مصاحبه در دقیقه چهل و پنج برنامه شنبه است.

۱۹ نظر:

ناشناس گفت...

سلام،ِ من همانطور که قبلا هم اشاره کردم حتی اگر این اعدام هایی که رژیم اسمش را خودکشی میگذارد،حقیقت داشته باشد .باید این سوال را پرسید که چه چیز باعث میشود تا افراد حتی در زمان بازداشت موقت حوس خودکشی بسرشون بزنه.تازه یکی نیست بگه حالا گیریم که خودکشی کرده،این همه بتون آرمه و افراد محافظ دور قبر و شبونه دفن کردن و تهدید و ...، چیه دلیلش؟
اینها فقط زندان گوانتانامو براشون مهم هست آن هم فقط به این دلیل که میدونن دیر یا زود خودشون باید تو همون زندان گوانتانامو آب خنک بخورند. واسه همین تا قبل از اینکه پاشون به گوانتانامو باز بشه میخوان جلو جلو وضعیت اونجا رو قابل تحمل تر بکنن برا خودشون.

ناشناس گفت...

بانظرخانم محمدی موافقم.بایدبازجویی ومحاکمات علنی باشداگر ریگی بکفش ندارند.

ناشناس گفت...

سلام وفا جان
اولين باره كه وب لاگتو ميبينم
در آينده حتما فعالتر شركت خواهم كرد
موفق باشي

ياشار از ايران

Hamid R. Bazoobandi گفت...

اولا لازم مي دانم به نوبه خود فرا رسيدن ايام شوم دهه زجر( كه اين بار با قطع گاز در بسياري شهرهاي كشور و سرماي شديد واقعا اين اسم برازنده آن ميباشد) را تسلييت بگويم.
شنيدن اين خب ربراي من نيزمانند هر ايراني ديگر بسيار ناگواربود ولي اين قطعا نه اولين مورد اين كشتارهاست و نه آخرين آن خواهد بود.
ايرانيان براي جبران اشتباه گذشته خود بايد بهاي سنگيني بپردازند و اين تنها بخشي از آن هزينه است.
صداي خرد شدن پايه هاي كشور امروز از هر گوشه بلند شده و من افسوس ميخورم به حال كساني كه مي پندارند با بودن اين نظام اميدي به بهبود شرايط وجود دارد و بار ديگر در انتخابات شركت مي كنند.
لازم مي دانم چند نمونه بياورم تا آنان كه بي خبرند آگاه شوند كه در ايران امروز همه چيز و همه كس فداي بقاي اين نظام است.
به نظرتان چه ضربه اي به اقتصاد كشور وارد مي شود وقتي حداقل 70% شركت هاي استان خراسان رضوي به دليل نداشتن گاز تعطيل هستند و كارگران آن ها بيكار. كار كردن كارمندان بانك ها با كلاه و كاپشن واقعا ديدني است. اين وضعيت در استان هاي گلستان و سمنان و آذربايجان هاي شرقي و غربي هم به همين منوال است .
امتحانات ترم اول دانشگاه صنعتي شاهرود به دليل قطع گاز به نيمه اسفند افتاده.
همه اين ها به كنار قرار شده از اين به بعد گاز را براي كساني كه از حد مشخصي بيشتر استفاده مي كنند به قيمت صادراتي حساب كنند.بنابراين تعجب نكنيد اگر قبض گازتان (اگر داريد؟!!!) 150000 تومان آمد.
حال در اين شرايط بحث آقايان سر صادر كردن گاز به هند و پاكستان است و جديدا هم كه بحث صدور گاز به چين مطرح شده.
ابراهيم عزيز و امثال او براي رها كردن ما از جان خود گذشتند.امروز ما بايد ادامه دهنده راه آنان باشيم.
به اميد روزي كه در خاك كوروش شاهد چنين فجايعي نباشيم.

ناشناس گفت...

اکثریت مردم تهران بدون هیچ گونه شکی معتقدند که او توسط پاسداران خامنه ای کشته شده است، مانند قتل های دیگر که در زندان ها رخ داده است و می دهد.
چرا صدای آمریکا به این جلاد( خامنه ای) ،آِیت الله ،می گوید؟آیت الله از این کار ها نمی کند؟ لطفا در اخبار به خانم درخشش بگوید، به او آیت الله نگوید، زیرا واقعا برخی فکر می کنند که او هست. این یکی از نگرانی های بینندگان شمااست.

ناشناس گفت...

سلام وفا جان. تبریک بابت وبلاگت. ببین عزیز قتل عمد ، قتل غیر عمد حین بازجویی و یا ناچار شدن فرد تحت بازجویی به خودکشی ، هر سه تا عین همه. وقتی یک ایدئولوژی به شما اجازه می ده برای حفظ منافعت هزاران انسان بی گناه رو بکشی ، و تازه به خاطر اینکار وعده ی بهشت هم بهت داده می شه ، دیگه کشتن و شکنجه ی چند نفر در بازداشتگاه که چیزی نیست. راستی عزیز یه چیز جالب. اگه تونستی یه نگاهی به پلاکارد های تظاهرات ضد اسرائیلی بعد از نمازجمعه ی این هفته بنداز. body (بدن) رو نوشته بودن bady!! اینم از سطح سواد کارگردان های این شو های خیابونی... ایشالله یه روز ایران ببینیمت. فدات عزیز.

ناشناس گفت...

ضرب المثلی قدیمی میگوید: به مرگ میگیرند که به تب راضی بشه!

حالا فکر همه دنیا را بردند به طرف مرگ در زندانها و در مورد زندانیان سیاسی عقیدتی دیگه بحثی نمیشه. فردا هم اگه قول بدن زندانیها رو نمی کشند همه میگن به به!!
شعار ما آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی ست.
تا زمانیکه ايوزیسیون فقط عکس العمل نشان دهد ، همین آش است و همین کاسه.
امروز وقت عمل است. اگر هم سران ايوزیسیون شهامت ویا درایت ندارند ، بروند و کتاب خاطرات بنویسند و اجازه رشد سیاسی به من و امثال من که کم هم نیستیم بدهند و جلوی رشد سیاسی جوانان و میانسالان را دیگر نگیرند.
آقایان نشسته اند ببینند رژیم چه تويی به زمین می اندازد تا به آن شوت بزنند. بازی با تیم بدون مربی از این بهتر هم نمیشه. تماشاچیان (دنیای آزاد) را هم خسته میکنه و باعث تمسخر میشه!!!

ناشناس گفت...

سلام با تشكر از برنامه خوب شما.آيا ممكن هست كه برنامه رو در رو را در طول ماه تكرار كنيد.به خصوص مصاحبه با آقاي سازگارا را من خيلي مشتاق بودم كه ببينم ولي موفق نشدم.

وفا گفت...

رو در رو روی وبسایت صدای آمریکا بایگانی می شود به پست روز پنحشنبه سری بزن

ناشناس گفت...

سلام. بیننده برنامه خوب شما هستم و خواهم بود. اما موضوعی که تا به حال نتوانستم از طریق ایمیل برای شما بیان کنم در خصوص وضعیت فعلی جوانان است. من جوانی 26 ساله هستم و توانستم در این مملکت گلیم خود را از آب بیرون بکشم اما جالب است بدانید جوانان ما دچار نوعی بی تفاوتی نسبت به همه چیز شده اند دیگر حتی احترام به پدر و مادر نیز رویایی شده است چه رسد به امید به تحول.
دیگر حتی برایمان مهم نیست که چگونه روز را سپری می کنیم و چه می خوریم و ....
ما حتی در صورت پیدا شدن رهبری هم حاضر به هزینه شدن نیستیم مگر گذشتگان ما که هزینه ی این انقلاب شدند کجا را گرفتند؟ الان مشتی پیرمرد که فقط صدای ما فکر می کردیم از آنها در می آید.
برنامه خوب شما فقط جهت روشنگری است و در داخل کسی حال حرکت ندارد.
یادم است روزی نه خیلی دور شاید 1380 پیش آقای سازگارا رفته بودیم در تهران خیایان طالقانی، ایشان چنان پرحرارت از اصلاحات و نسل جوان و آینده سخن می گفت که هر کسی را به حرکت وا می داشت اما ایشان هم خسته و سرخورده به آمریکا تشریف آوردند.
زمان برنامه تان را طولانی تر کنید چون پس از این انتخابات کسانی مثل سازگارا زیادند که خدمت شما شرفیاب شوند ...
خسته نباشید - پراکنده گویی کردم

ناشناس گفت...

جامعه جهانی درست مانند آنچه که در قبل از انقلاب نسبت به رویدادهای حقوق بشر در ایران واکنش های تندی در رسانه ها انتشار می یافت، باید سازماندهی شده نسبت به روشن کردن افکار عمومی جهان به نقص حقوق بشر در ایران بپردازد.

ناشناس گفت...

سلام وفا. وبلاگت عاليه. بهت تبريك ميگم. تو و بهنود و گوينده بسيار توانا پيام يزديان رو خيلي دوست دارم. در باره نظر راجع به اين پست هم بايد بگم معلومه كه تو زندانهاي اولين حكومت الله بر روي زمين (به قول چالنگي) چي ميگذره. آيا اين وحشيگريها به پايان خواهد رسيد؟

Dalahoo گفت...

ّآقای مستقیم،لطفاًتمام نظرها, انتقادها و ایده ها رو بدون تبعض روی سایت پخش کنید. شما نمی توانید گلچینها رو پخش کنید. اگر هم اینطور هست لطفاً روی سایت خود این را راسماً اعلام کنید که باید چی بنویسم و چی ننویسیم. نام بلوگ شما "چی فکر میکنید هست". پس شما نمیتوانید "نظر" را تهمت به شخص قلمداد کنید. بگزارید خوانندگان "قاضی" این نظرها باشند. تا حالا من دو بار درباره آقای علی افشاری من نظر داده ام که هیچ کدام پخش نشده اند.
خلاصه کلام از شما دلخور هستم.
با تشکر
دالاهو

ناشناس گفت...

لطفا از آقای دکتر شجاعی بخواهید که محترمانه تر رفتار کنند، برنامه4شنبه شب ها و 1 شنبه شبها در مجموع عالی (مهمانها)هستند.

شقایق گفت...

با توجه به امنیتی که توی بازداشتگاههای رژیم برقراره خودکشی آقای لطف اللهی بعید به نظر می رسه.علی الخصوص دفن ایشون بدون مجوز خونواده شون و بتن ریختن روی قبرشون به تصور قتل ایشون توسط ماموران حکومت دامن می زنه .این مساله نقطه ی عطفی است در رابطه ی دولت با دانشجوهای معترض چون تا حالا مسوولین جمهوری اسلامی به خیالشون همه ی مسائلو یه جوری ماستمالی کردن اما الان نمی دونم دیگه چه جوری می خوان این مساله رو توجیه کنن.امیدوارم کشتن این عزیز دانشجو و ادعای خودکشی ایشون که با وقاحت تموم اعلام شده سرآغاز یک سلسله کشتار نباشه ( خصوصا که چندی قبل در مورد خانم بنی یعقوب هم این اتفاق افتاد)

ناشناس گفت...

دشنه و خون
کین و نفرت
عاشقان بی سرنوشت
آشنایی در شبی سنگین و وحشت آفرین مردست باید
زندگی از سر نوشت
جور صیادان عشق و کین بدخواهان دون
خانه ام زیروزبرکردست یاران
نو بسازیم خشت خشت

ناشناس گفت...

درخواست نظارت جهانی برانتخابات ننگ نیست
کشتن دکتر و دانشجو در زندان ننگ است!
ضرب و شتم دانشجویان ننگ است!

انتخاباتی که استانداران و نمایندگان سابق خود جمهوری اسلامی رو رد صلاحیت میکنه مرغ پخته رو به خنده میندازه

ناشناس گفت...

سلام آقای وفا . من همین حالا برنامه شما را با استاد آرام حسامی و دیگر دوستان دیدم. فقط میخوام به عنوان یک خانم متاهل ایرانی که تازه ازدواج کردم در جواب اون شهروند ایرانی که باهاش مصاحبه شد بگم 90% مردم ایران با رفتار و سیاست حکومت مخالفند و از اونها متنفرند. ما روز به روز داریم پسرفت میکنیم نه پیشرفت. اینها دارن مردم رو هیپنوتیزم میکنن و کسی هم از ترس کاری نمیتونه بکنه چون سرشو زیر آب میکنن.ما همه میدونیم چه بلایی داره سرمون میاد ولی هیچ کس نمیتونه تو ایران ریسک بکنه چون خودش و خانواده اش نابود میشن... شما فکر میکنید ما دوست نداریم مثل بقیه کشورها پیشرفته باشیم و حق آزادی داشته باشیم اما به خدا حس اعتماد توی مردم از بین رفته. مردم میترسند اوضاع از همینی هم که هست بدتر بشه پس به در آوردن نون شب اکتفا میکنن.این آقایون جانماز آب بکش خودشون هم میدونن مردم زیر فشارن اما بگم تنها راه نجات مردم دخالت ابر قدرتی مثل امریکاست و هیچ کشوری از دخالت امریکا ضرر نکرده چون امریکا حامی حقوق بشر به معنای واقعی.در آخر بگم امید به آینده ای روشن و نابود شدن این حکومت و داشتن آزادی آرزوی ماست .

ناشناس گفت...

salam. bishak yeki az behtarin barnamehaye voa news barnameye tafsire khabar ast.midunin chie vaghti to khiabun ghadam mizanam va mardomo inghadr mashghol mibinam mifahmam ke bayad 1 kasani bashan ke hanuzam bekhan az in mardom savari begiran chon mardom gorosnan dige vaghti nadaran bekhan be in mozo,at fekr konan inja kharej az keshvar nist ke ta moshkeli pish biad mardom etesab konan albate age etesab konan be bahaneyhaye mokhtalef ange zede enghelab mizanan midunin vaziate abe ahvaz eftezahe vali kasi jorate eteraz nadare sorry ke vaghtetono gereftam ba arezoye movafaghiat vase shoma va hameye irania bye