۱۳۸۶ بهمن ۴, پنجشنبه

رو در رو

جمعه ویژه برنامه رو در رو میزبان دکتر هرمز حکمت سردبیر فصلنامه تحقیقاتی ایران نامه خواهد بود.
توضیح: لینک این برنامه رو در رو تا یک هفته در روز جمعه و در صفحه تفسیر خبر می ماند

۲۳ نظر:

وفا گفت...

به لینک رو در رو سری بزنید و نظرتون رو راجع به آرشیو برنامه های قبلی بگید. اگر هم دکتر هرمز حکمت رو می شناسید و دوست دارید از بخشهایی از زندگی او از زبان خود او بشنوید سئوالتون رو برام بفرستید. ممنون

ناشناس گفت...

mbajvmmazerat mikham age yek nazar ro chandin bar ersal kardam .chon peyghamki mabni bar inke nazar ersal shod moshahedeh nemikon.va az anjayee ke be nzaram nokteye mohemi bood va bayad be oon eshareh mishod chandin bar ersal ro emtehan kardam.

ناشناس گفت...

ایرانی جماعت مثل اینکه قادر نیست با دیگران عادی رفتار کنه. همین قربون صدقه های چاپلو سانه و تعارفات بی معنی کلی انرژی انسان را تلف می کند. مثلا چندین بار من در همین جا خوانده ام که می گویند "وفای عزیز". آقا، خانم حرفت را بزن نه قربون صدقه ی الکی برو و نه دشمنی کور کورانه کن. هر موقع ایرانی جماعت موفق به این کار شد تازه شده مثل بقیه مردم دنیا. من هر موقع پیامهای بعضیها رو می خوانم کلافه میشوم. یا یک ساعت سلام و خوش و بش می کنند که انگار اون بابای مجری را پنجاه سال است از نزدیک میشناسد. یا از یکی اونقدر خوشش می آید که دیگر عیبهای طرف مقابل را نمی بیند و یا آنقدر با او دشمن است که کارهای مثبت او را نمی بیند. به تو وفا پیشنهاد می کنم در یکی از برنامه هات به همین عدم تعادل در برخوردهای اجتماعی افراد بپردازی.

ناشناس گفت...

كشورهاي آمريكاي لاتين و جنوبي كه اكثرا گرفتار فقر و فساد اقتصادي هستند به سبب ظهور رژيمهاي توتاليتر سوسياليستي (همچون رژيم چاوز در ونزوئلا و رژيم كاسترو در كوبا و رژيم مورالز در بوليوي) مأمن و پناهگاه امني براي باند هاي مافيايي قاچاق مواد مخدر شده است . گروه تروريستي حزب الله لبنان كه به عنوان بازوي نظامي جمهوري اسلامي در منطقه گردن كشي و خرابكاري ميكند ، براي تأمين نيازهاي مالي اش علاوه بر دريافت پول هاي كلان از جمهوري اسلامي ، ساز و كارهاي تازه اي را در پيش گرفته است . اين گروه تروريستي كه لبنان را فلج و خاورميانه را بحراني كرده است ، تحركاتي را براي ورود و گسترش نفوذ در منطقهء آمريكاي لاتين و جنوبي آغاز كرده است . انگيزه حزب الله از حضور در منطقهء آمريكاي جنوبي و لاتين ، مشاركت در قاچاق مواد مخدر و كسب درآمد هنگفت از اين كار خلاف است . در واقع حزب الله لبنان در اين ماجرا نقش “كارچاق كن” يا به اصطلاح “واسطه” را بين رژيم آخوندي و ونزوئلا ايفا ميكند .از زماني كه خط پرواز هوايي بين جمهوري اسلامي ايران و كشور ونزوئلا افتتاح شده است ، انواع مواد مخدر(هروئين ، كوكائين ، كراك) از شهر كاراكاس توسط هواپيماهاي مخصوص بارگيري و در فرودگاه مهرآباد تهران توسط عوامل جمهوري اسلامي از هواپيما تخليه و دريافت ميشود ، سپس مواد افيوني را مثل نقل و نبات در همه نقاط كشور توزيع ميكنند .اين جرائم سازمان يافته از چشم تيزبين ايالات متحده آمريكا كه آن منطقه حكم حياط خلوت را برايش دارد پنهان نمانده است . ايالات متحده با كمك كشورهايي نظير كلمبيا و مكزيك ، اقدامات جدي را براي جلوگيري از نفوذ جمهوري اسلامي و گروه تروريستي حزب الله لبنان انجام داده است .تازه ترين اقدام آمريكا و متحدانش در اين زمينه بازداشت 7 نفر از اعضاي بلند پايه حزب الله لبنان در كلمبيا بود كه قصد حمل و نقل مواد را به ونزوئلا و از آنجا به ايران را داشتند .

وفا گفت...

حسین عزیز گل گفتی. شاید فرصت بعدی در میزگرد به همین موضوع بپردازیم. البته ناگفته نمونه که ابراز علاقه و احترام همیشه نباید تعبیر به تعارف بی معنی و چاپلوسی بشه ولی به هر حال با تو موافقم که وقتی موضوعی مطرح میشه با هم راجع به موضوع حرف بزنیم بدون تعارف و حاشیه

وفا گفت...

روزبه عزیز این کامنتت رو گذاشتم ولی ازت خواهش می کنم که اگه سند و مدرکی یا خبر موثقی داری که این حرفها رو تایید بکنه بنویس وگرنه معضل مواد مخدر و باندهای قاچاق تو هر کشوری کم و بیش وجود داره. به هر حال ممنونم ازت ولی موضوع چی بود!!!

ناشناس گفت...

دوست و همکار عزیزم؛ آقای وفا مستقیم

یکی از دوستان و مخاطبان شما به ایمیل شخصی من پیامی پیامی فرستاده بودند و در آن فرموده بودند تا پیام شان را برای شما ارسال کنم. از آن جا که وظیفه ای بود به گردن من، انجام وظیف کردم. شما هر طور که صلاح می دانید، این دوست عزیز ما را راهنمایی بفرمایید.

آتش سُرخینه

متن پیام ایشان، عینا ً به این شرح است؛
Salam ,
Khastam dar bareye matlabi ke dar webloge tafsirkhabar neveshtin chizi benevisam , motassefane ba ada vo osoole blogspot natoonestam . Kash aqaye Mostaqim service dahandeye digeei mesle blogsky ya blogfa ro entekhab mikard . Fekr mikonam momkene besyari ashkhase dige ham mesle man natoonan be hamin dalil dar goftegooha sherkat konan . Baz ham
khoda ro shokr ke email shoma vojood dasht . Momkene rahnamaeim konin ke chetor mishe dar blogspot coment gozasht ta manam yad begiram ? khahesh mikonam hamin matlab ro be aqaye Vafa Mostaqim ham motazakker beshin . kheili mamnoon az lotfetoon . ( be latin va farsi neveshtam chon nemidoonam email shoma farsi qabool mikone ya na )
***
در پایان هم باید به این دوست عزیزم عرض کنم متاسفانه من متن پارسی پیام ایشان را نتوانستم بخوانم؛

با پوزش و سپاس فراوان

وفا گفت...

آتش سُرخینه عزیز ازت ممنونم که این محبت رو کردی فکر می کنم دوستان دیگه که از من بیشتر با دنیای وبلاگ آشنا هستن میتونن راهنمای بهتری باشن

ناشناس گفت...

وفا جون هر چی خواستم برا خودم اسم مستعار تعریف کنم نشد. همش ایراد گرفت. نمیدونم اصلاً پیامم ارسال شد یا نه؟ میشه توضیح بدی چی کار باید بکنم. بلاخره منم یه اسم مخوام.

arash گفت...

سلام
ببخش که راجع به موضوع نیست
یک سوال دارم امیدوارم یکی یه جواب درست بهم بده
چرا تمام اقدامات ضد جنگ علیه امریکا انجام میشه و هیچ کس درصددنیست جلوی ایران رو بگیره؟
بعد هم از وفا سوالی پرسیده بودم که بیجواب مونده لطفا اگه نمیتونید اطلاعات کافی بدید یک روز از متخصصان برنامتون در این وبلاگ دعوت کنید تا سوالات رو جواب بده

وفا گفت...

آرش جان فکر میکنم در هر دو کشور گروههایی هستند که بر طبل جنگ می کوبند ولی به نظر میاد که سیاست غالب و سیاست اعلام شده در واشنگتن به گزینه دیپلماسی اولویت داده. از طرف دیگه به نظر میرسه در ایران اون گروه خاص بیشتر از گذشته مبارز میطلبن. بنابر این سوال خوبیه و جای بحث داره که باید دید بقیه چی فکر میکنن.

ناشناس گفت...

وفا جان
برنامه هاتون خوبه ، یه پیشنهاد دارم به نظرم در برنامه های شما هنوز جای موضوعی که اختصاص به مسئله وابستگی بخش عمده ای از مردم ایران به حکومت جمهوری اسلامی باشه خالیه . بزار واضح تر بگم . این همه برنامه و دعوت از کارشناسان برای تبیین این موضوع که آیا مردم در انتخابات شرکت بکنند یا نکنند و در آخر هم مردم نمی توانند تصمیم درستی بگیرند ، در جای خودش موضوع خوبیه اما به نظرم موضوع مهمتر اینه که چرا بخش عمده ای از مردم علیرغم میل باطنی در همه برنامه های حکومت مثل راهپیمائی ها ، انتخابات و ... شرکت می کنند و نظام جمهوری اسلامی هم روی آن مانور میده . من خودم به عنوان یک معلم از دست این حکومت به تنگ آمده ام ولی بعضی مواقع مجبورم در برنامه ای آن شرکت کنم . ممکنه برای بعضی از دوستان که در خارج از کشورند تعجب انگیز باشه ولی واقعیتی است انکار ناپذیر . همه آنهایی که در راهپیمائی ها و تظاهرات در دفاع از نظام می بینید بخش عمده ای از آنها من و امثال من هستیم . پیشنهادم اینه که روی ساختار حکومت و مکانیسم ارتباط آن با مردم بیشتر بحث کنید تا برای همه جهانیان واقعیت های جمهوری اسلامی روشن بشه . شما به عنوان فراگیر ترین رسانه آزاد فارسی زبان باید اینو به همه مردم دنیا تبیین کنید که در اینجا همه چیز ما حتی معیشتمان وابسته به حکومته . معلم و کارگر و بازاری و راننده تاکسی با هم فرق ندارند . اگر با برنامه های حکومت همراهی نداشته باشی به نوع کاملا ماهرانه و زیرکی ، معیشتت دچار مشکل خواهد شد . این رو چه جوری باید به جهانیان فهماند ؟؟

ناشناس گفت...

ba salam khedamte aghaye mostaghim aziz. barnamehatoon harf nadare. khosoosan barnamehaye 4shanbe tafsir khabar mahrakast.ro da ro doctor sazgara ham be nazare man ali bood.ye pishnahad dashtam be onvan binandeye daemi voa. nemidoonam shoma mohandes moshiri ro mishnasid ya na. vali har chand mah yek bar dar roundtable hozoor darand. ajezane az shoma darkhast daram ke az in ostad bozorg va tarikh shenas barjeste bishtar davat konid. hata dar barnameye tafsir khabar. kolan dar barnamehaye voa jaye yek barnameye tarikhi moshahede mishavad . besiari az moshkelat konoonie jameye iran manshae tarikhi darad va moteasefane mardome sarzamin iran hafezeye tarikhi khoobi nadarand. omid ast ba davat az chenin mihmanani khalae jameye iran ra por konid.omidvaram ke sayer mojrian sedaye amrica niz manand shoma az weblog estefade konand. doostare hamishegi shoma kaveh 23 sale az iran.

ناشناس گفت...

حرف امشب دکتر حکمت در مورد اینکه دمکراسی و درک حقوق بشر نیاز به بستر آماده در جامعه داره ، منو به این فکر انداخت که در جامعه ی امروز ایران واقعا چقدر آمادگی وجود دارد؟
چند درصد آقایان میتوانند حقوق برابر با خانم ها را قبول کنند ؟
چند درصد مردم به حقوق ، نظر ، آزادی و اعتقاد هم احترام میگذارند؟
و اصولا آیا همه از حقوق خود اطلاع دارند ؟
امیدوارم در این مورد هم صحبت کنید.

ناشناس گفت...

با سلام

لطفا مطلبي كه در مورد نقش جمهوري اسلامي - ونزوئلا و حزب الله لبنان در قاچاق مواد فرستاده بودم را پاك كن .
فكر ميكنم خيلي نسنجيده و ناپخته بود . بعلاوه مدركي وجود نداره .

اين كامنت را هم نمايش نده
با تشكر
روزبه

ناشناس گفت...

جمهوري خلق چين” و “روسيه پوتين” سالهاست كه به عنوان شريك تجاري با حكومت اسلامي انقلابي ايران داراي روابط هستند . علاوه بر اين به خاطر وضعيت بحراني رژيم اسلامي در جامعه بين المللي ، چين و روسيه امتيازات بي سابقه اي را از رژيم گرفته اند . به عنوان مثال : روسها سهم پنجاه درصدي ايران از درياي مازندران را به 11 درصد كاهش داده و حق بهره برداري از منابع نفت و گاز اين دريا را به انحصار خود و كشورهاي تازه استقلال يافته آسياسي ميانه درآورده اند .كشور چين نيز چپ و راست قراردادهاي سنگين انرژي با رژيم اسلامي ايران منعقد كرده و منابع طبيعي سرزمين ايران را به يغما ميبرد .اين در حاليست كه مقامات و سياستگذاران جمهوري اسلامي ، اين كشورها(چين و روسيه) را دوست و متحد خود ميداند و بر نفوذ آنها در مجامع بين المللي تكيه و حساب ميكند .بايد بگويم جمهوري اسلامي دچار اشتباه محاسبه بزرگي شده ، ميشود و خواهد شد .بر خلاف تصور جمهوري اسلامي ، چين و روسيه دوست و متحد اين رژيم نيستند ، آنها نيز همچون ساير كشورها در پي كسب منافع خويش هستند ، از طرفي امتيازات هنگفتي از رژيم ايران ميگيرند و از سوي ديگر وقتي نوبت به حمايت آنها از رژيم در مجامع بين المللي ميشود جا زده و ميگويند كه كاري از آنها ساخته نيست . در واقع چين و روسيه گاو پروار و چاق و چله اي به نام جمهوري اسلامي را گير آورده اند و علاوه بر كسب امتياز براي خود از كارت ايران در بازيهاي بين المللي خود استفاده ميبرند .همراهي با ساير قدرتهاي جهان بر سر تحريم ايران ، نمونه بارزي از بي اعتنايي چين و روسيه به جمهوري اسلاميست . اين دو كشور به قطعنامه هاي تحريمي 1737 و 1747 عليه برنامه هاي اتمي جمهوري اسلامي رأي مثبت دادند . اكنون نيز خود را براي دور سوم تحريمها عليه جمهوري اسلامي آماده ميكنند . البته ايالات متحده آمريكا ، فرانسه ، بريتانيا و آلمان در ابتدا موارد بسيار شديد تحريمي را در پيش نويس قطعنامه سوم گنجانده بودند اما به دنبال پاره اي ملاحضات و براي همراه كردن چين و روسيه ، مواردي را به طور موقت از فهرست تحريمي قطعنامه خارج كردند ، تا بتوانند به اتفاق آرا قطعنامه را به تصويب برسانند .با اطمينان ميشود گفت كه قطعنامه سوم تحريم عليه برنامه هاي اتمي جمهوري اسلامي ، ظرف روزهاي آينده در شوراي امنيت سازمان ملل متحد به تصويب خواهد رسيد .در ايران ، ملايان مستبد حاكم حتما به اين نكته مهم توجه خواهند كرد كه قطعنامه “به اتفاق آرا” تصويب ميشود . مساله اي كه نشان دهنده اتحادي كم سابقه ميان كشورهاي جهان عليه رژيم جمهوري اسلاميست .آنها بايد بدانند در صورتي كه با بي تفاوتي از كنار اين قطعنامه نيز عبور كرده و آن را يك كاغذ بي ارزش معرفي كنند ، اقدامات تنبيهي شديدتري در انتظارشان است .با اينهمه به نظر نميرسد حكومت جمهوري اسلامي به خواسته هاي شوراي امنيت عمل كرده و از وخيم تر شدن اوضاع جلوگيري كند ، زيرا تصميم گير اصلي در اين حكومت علي خامنه اي ديكتاتور لجوج و جاه طلبيست كه روياي دست يابي به سلاح هاي كشتار جمعي اتمي را در مغز متعفنش مي پروراند .مردم آزاديخواه ايران اما ، چنين رويايي ندارند ، آنها خواستار سرنگوني ديكتاتوري خامنه اي و رژيم اسلامي انقلابي حاكم هستند ، آنها نظامي ميخواهند كه به آزادي ، مالكيت فردي و زندگاني آنها احترام بگذارد ، نظامي كه حقوق بشر را به طور كامل اجرا و سكولاريسم را در كشور نهادينه كند .

ناشناس گفت...

جمهوري اسلامي مشغول غني سازي اورانيوم براي توليد تسليحات اتمي است . رئيس دولتش(احمدي نژاد) واقعهء فاجعه بار هولوكاست را انكار كرده و نابودي اسرائيل را هدف اصلي خود ميداند . رژيمي كه رهبرش (ديكتاتور علي خامنه اي) تلاشهاي جامعه جهاني براي برقراري صلح بين فلسطين و اسرائيل را محكوم كرده و شكست روند صلح را آرزو ميكند . رژيمي كه درآمد هنگفت حاصل از فروش نفت و گاز سرزمين پهناور ايران را به جاي اينكه صرف برطرف كردن فقر و گرسنگي مردم ستم ديده ايران كند ، در اختيار گروه هاي تروريستي نظير حمس و جهاد اسلامي ميگذارد تا آنها در منطقه آشوب و خونريزي كنند .

كمي آنسوتر اسرائيل قرار دارد با ساختار سياسي كاملا دموكراتيك و آزاد ، سياستگذارانش در پي نابودي هيچ كشوري نيستند ، از تروريسم حمايت نميكنند ، اضافه بر اين در حال برقراري صلح پايدار با اعراب هستند .اكثر كشورهاي آزاد جهان نسبت به حفاظت از اسرائيل در برابر رژيمهاي ياغي (نظير جمهوري اسلامي) متعهد هستند ، يكي ازين كشورها فرانسه است .با انتخاب سركوزي به عنوان رئيس جمهور خون تازه اي در رگهاي فرانسه جاري شده ، اسرائيل در پيشگاه او جايگاه والايي دارد . سركوزي به خوبي توانسته است دفاع از موجوديت مشروع اسرائيل را با دفاع از مردم ستم ديده ايران پيوند داده و در مقابل رژيم ديو صفت جمهوري اسلامي مواضع قاطعانه اي اتخاذ كند .سركوزي(همانند جرج بوش) در برابر جاه طلبي هاي اتمي جمهوري اسلامي موضع درست و بجايي اتخاذ كرده ، از جنبش هاي آزاديخواهانه اقشار مختلف مردم ايران دفاع كرده و آنان را به”مبارزه بدون خشونت” با رژيم پليد آخوندي فراخوانده است .

در چنين شرايطي است كه ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل به فرانسه سفر كرده است تا در كاخ اليزه با نيكلاس سركوزي رئيس جمهور فرانسه ديدار و گفتگو كند .محور گفتگوها مسئله اتمي جمهوري اسلامي است ، باراك در اين ديدار نكات مهمي را در رابطه با برنامه اتمي حكومت آخوندي ، با سركوزي در ميان خواهد گذاشت ، احتمالا او “جديدترين اسناد و عكس هاي گرفته شده از تأسيسات اتمي جمهوري اسلامي” را در اختيار سركوزي قرار خواهد داد . اين عكسها توسط ماهواره اطلاعاتي فوق مدرن اسرائيل كه “تكسار” نام دارد گرفته شده است . ماهواره تكسار “جديدترين ماهواره ساخت كارخانجات صنايع دفاعي اسرائيل” است كه براي كنترل برنامه هاي اتمي جمهوري اسلامي به فضا پرتاب شده و هم اكنون در مدار قرار گرفته است .انتظار ميرود ايهود باراك و نيكلاس سركوزي در مورد موضوعات ديگر منطقه نظير نحوه برخورد با ستيزه جويان گروه حمس(مستقر در نوار غزه) كه به خاك اسرائيل خمپاره و راكت پرتاب ميكنند نيز به بحث و تبادل نظر بپردازند .

وفا گفت...

لطفا کامنتهای خود را زیر موضوع مرتبط قرار دهید. موضوع این بخش برنامه رو در رو بود که با دکتر هرمز حکمت انجام شد.

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
وفا گفت...

دوستان عزیزم کم لطفی شما در پاشخ به خواهشی که از شما شد تا درباره موضوع نظر بدید منو به این فکر می اندازه که شاید باید علیرغم میل باطنی بعضی کامنتها رو حذف کنم. البته تعداد دوستانی که این موضوع رو رعایت نمی کنن کمه ولی هنوز میتونه باعث زحمت بشه. یا شما رعایت کنید یا به من اجازه بدید از این به بعد کاری رو بکنم که دوست ندارم.

ناشناس گفت...

به نظر من دكتر حكمت روزنامه نگار با تجربه اي هستن ، اما اينكه در آينده سياسي ايران به عنوان يك سياستمدار خواهان سهمي از قدرت بشن خيلي بعيده .
ايشون در برنامه رودررو حرفهاي جالبي زدن ، براشون آرزوي موفقيت و كاميابي ميكنم .

مرتد خان گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

terrorist haman kasani hastand ke dast be koshtar vasie sorkhpustan zadand,terrorist haman kasani hastant ke fajaye ghana,sabra va shatila,deir yasin va ...... ra afaridand!!