۱۳۸۶ بهمن ۹, سه‌شنبه

در حاشیه گزارش سالانه رئیس جمهور آمریکا

کوتاه و مختصر تا فرصت بعدی باید بگم اشاره بوش به "خلیج فارس" در حالی که پیشتر در سفر خاورمیانه فقط به "خلیج" اکتفا کرده بود جالب توجه بود.

همینطوربه نظرم برای اولین بار به "فلسطین" دموکراتیک در کنار اسرائیل دموکراتیک اشاره شد.

تا به حال از دیگر مقامات آمریکایی شنیده بودیم که آمریکا آماده مذاکره با ایرانه اگه غنی سازی رو متوقف کنه. در این سخنرانی برای اولین بار پرزیدنت بوش این نکته رو عنوان کرد و با لحنی مثبت تر که "ایران غنی سازی رو متوقف کنه تا مذاکره آغاز بشه."

شما چی فکر می کنید؟

۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من فکر می کنم همیشه بهتره که دنیا ما رو با واقعیات خوب و بدمون قبول کنه ، شاید اگه نادولت ما بیاد و دست از این کله شقی هسته ای برداره بهتر باشه تا اینکه ما رو د انظار خوار و خفیف کنه . حتی دیگران دوست یا دشمن رو وادار به گفتن خلیج یا خلیج عربی به جای اسم واقعیش خلیج پارسی بکنه . البته این کار دولت آمریکا هم منطقی هستش . آقای بوش برای فروش اسلحه و تجهیز عربها به منطقه اومد و واقعاً موفق هم بود . مطمعناً این کار ایشون یک سیاست بوده که از لفظ خلیج استفاده کردند.

ناشناس گفت...

با درود به وفا ی نازنین ،

چقدر در خلوت خود گریستم وقتی هم میهنان خود و حتی هم میهنان مبارز خود را شاهد بودم که چه در ایران و چه خارج ایران با اضطراب در انتظار این بودند که جرج بوش چه خواهد گفت.
آیا دردناک نیست که مخالفین رژیم ضد مردمی و ضد ایرانی جمهوری اسلامی به صورت آشکار چشم امید به آمریکا و آقای بوش بسته اند.

دلم گرفت و به خود گفتم: بیچاره ایران

ناشناس گفت...

سلام آقاي مستقيم اميدوارم كه اين وبلاگ ديگر فيلتر نشود . چون عملن دسترسي ما به سايت VOAPNNغير ممكن شده است.در ضمن يك پيشنهاد دارم اگر امكان دارد ساعت پخش برنامه تفسير خبر را تغيير دهيد تا زودتر ما بتوانيم آنرا در ايران تماشا كنيم چون ساعت 23 به وقت ايران كمي دير وقت است.
سلام من رو به همه مجريانVOA برسانيد.
%ايام به كام%

ناشناس گفت...

ملت ایران خواهان تغییر حکومت است ولی راه را گم کرده
دو سه روزی ست که منتظر پیوستن کارگران ، زنان ، جوانان ، معلمان و بقیه قشرهای جامعه به دانشجویان هستم و امروز صبح که دیدم خبری نیست و دانشجویان بد بخت ما هنوز در حال کتک خوردن و دستگیر شدن هستند ناگهان به خود آمدم و گفتم :
شاید ملت راه کوی دانشجو را نمیدانند!!!!!
از همین جا از دانشجویان عزیز و تنها گذاشته درخواست میکنم آدرس محل تجمع و کتک خوری خود توسط چماقداران رژیم را از طریق رادیو تلویزیون های خارج ایران ما بین تحلیل های سیاسی اعلام نمایند شاید بقیه معترضین به نظام اگر وقت داشتند بعد از مصاحبه با رادیو تلویزیون های خارجی اگر خدا خواست به شما فرزندان ایران بپیوندند!!
اگر هم نخواستید بگویید شعارها را عوض کنند و بگویند:
دانشجو می میرد ، همراه نمی پذیرد
خیلی ببخشید ولی مرحبا به غیرت امت اسلامی

ناشناس گفت...

با سلام
همانطور كه پرزيدنت بوش گفته اند چنانچه جمهوري اسلامي دست از غني سازي اورانيوم بردارد، حاضر به مذاكره با ايشان خواهد بود، اما يك سوال در اينجا پيش مي‌آيد كه آيا مشكل رژيم تنها غني‌ سازي است و وضعيت بد حقوق بشر و فشارهايي كه مردم فقير ايران تحمل مي‌كنند چه مي‌شود و تنها با توقف غني سازي مساله حل شده است و ايدئولوژي خطرناكي كه سران رژيم در حال نشر آن در منطقه هستند چه مي‌شود؟!

علي از همدان

ناشناس گفت...

سلام

مثل اينكه امريكا مي خواد به وسيله ي استراتژي رابطه معكوس به رابطه با ايران نزديك بشه. يعني به جاي اينكه دنبال دنبال علت براي معلول باشه به وسيله معلول به علت برسه. پيشنهاد "حل مسالمت آميز همه موارد" در صورت توقف غني سازي توسط خانم رايس و تشكيل كميته نظامي مشترك بعد از اتفاقات تنگه ي هرمز و گزارش ژنرال پترائوس در مورد كمتر شدن حملات در عراق به وسيله سلاح هاي ايراني و همينطور اظهارات مثبت تر پرزيدنت بوش در سخنراني سالانه خودشون در كنگره نشون مي ده كه آمريكا گام به گام به اين هدف نزديك تر مي شه.

از طرف ديگه نظر مقام معظم رهبري در مورد ارتباط با آمريكا ( كه بي سابقه بود ) نشون مي ده در صورت كوتاه اومدن دو طرف در مورد بخشي از خواسته هاشون مي شه جمهوري اسلامي و ايالات متحده رو در قامت دو شريك و دوست استراتژيك تو منطقه متصور شد.

اي كاش ايالات متحده طبق منشور آژانس ، حق ايران رو براي غني سازي به رسميت مي شناخت و ايران هم سياستمداراني كاركشته تر از كارشناسان دولت نهم داشت تا وضعيت منطقه به سود دو طرف رقم بخوره.

ببخشيد طولاني شد.

ناشناس گفت...

با درود
قصد آمريكا از مماشات با ايران، خطري است كه از سوي اين كشور متوجه كشورهاي جهان مي‌باشد و آمريكا از با ملاها رابطه سودي نمي‌برد كه اينقدر خود را به زحمت بياندازد، بلكه پرزيدنت بوش قصد دارد تا همه راه‌ها را رفته باشد كه در صورت حمله به جمهوري اسلامي، جاي هيچ بحث ديگري باقي نماند.
آيا ملاها براي حفظ وجهه و اقتدار داخلي حاضرند كشور را به جنگ و فلاكت بسپارند؟! بعيد نيست!

ايليا از تهران

ناشناس گفت...

اين جمهوري اسلامي است كه با پافشاري اش بر غني سازي اورانيوم، با وجودي كه روسيه سوخت كافي را براي استفاده صلح‌آميز در اختيار او قرار داده، جهانيان را به خود مشكوك كرده است. چرا كه معادن اورانيوم ايران آنقدر غني نيستند كه جوابگوي حتي يك راكتور هسته‌اي باشند و در نهايت جمهوري اسلامي ناچار به خريد اورانيوم از خارج است. پس حالا آمريكا اين حق را از اسلامي‌ها گرفته يا خودشان؟

ناشناس گفت...

آقای احمدی نژاد!
شما آیا می دانید سلول انفرادی چیست و چه شکنجه ایست؟ اگر نمی دانید سری به بند 209 زندان اوین – که تحت امر وزیر اطلاعات دولت شما اداره می شود- بزنید و از کسانی که تنها به جرم انتقاد و بیان نظرات در آنجا محبوس شده اند بپرسید. آقای احمدی نژاد با وجود توقیف بیش از صد نشریه، بازداشت مداوم فعالین سیاسی و فعالین حقوق بشر،اخراج و بازنشستگی اجباری اساتید، سه ستاره شدن دانشجویان و صدور احکام محرومیت از تحصیل برای دانشجویان منتقد، و تحمیل سانسور وقیحانه ی خبری به رسانه های مستقل آیا صحبت کردن از آزادی بیان در ایران بیشتر شبیه یک شوخی نیست؟ وقتی که احزاب همه اینگونه تحت فشارند و مامورین تحت امر شما در روز روشن به دفتر یک حزب قانونی حمله ی مسلحانه می کنند و اعضای ان را به زننده ترین وجه ممکن بازداشت می کنند شما چگونه می توانید مدعی وجود آزادی در کشور شوید؟ شما چگونه خود را یک دانشگاهی می دانید در حالیکه دانشگاه بدترین و مهلک ترین ضربات ضد حقوق بشری را طی یکی دو دهه ی اخیر از ناحیه ی دولت شما متحمل شده است؟
از حقوق بشر گفتیم. آقای احمدی نژاد آیا تا کنون متن اعلامیه ی جهانی حقوق بشر را مطالعه کرده اید؟ آیا به آن اعتقاد دارید؟ یک بار در اجتماع مردم استان فارس گفته بودید حالتان از شنیدن نام دموکراسی به هم می خورد با توجه به نوع عملکرد شما به نظر می رسد شما با مطالعه ی اعلامیه ی جهانی حقوق بشر نیز به حالت تهوع شدید یا لااقل حساسیت جدی دچار شوید.
آقای احمدی نژاد!
شما اگر ذره ای به آزادی، دموکراسی و حقوق بشر اعتقاد داشتید هرگز به برخوردهای اینچنینی با مخالفین و منتقدین خود –خواه دانشجو و خواه غیر دانشجو- رضایت نمی دادید.
آقای احمدی نژاد!
مگر شما نبودید که گفتید «مدل مو و پوشش جوانان مسئله ی کشور نیست» پس چطور به سخیف ترین و توهین آمیز ترین برخوردهای نیروی انتظامی با جوانان به بهانه ی مدل مو و نوع پوششان رضایت دادید و بر این برخورهای ضد حقوق بشری مهر تایید زدید؟
آقای احمدی نژاد!
آیا شما یک دروغگو هستید؟ ظواهر اینگونه نشان می دهد.
آقای احمدی نژاد!
ما پرسشهای مهمتری هم از شما داریم. ما پیرامون بیش از 120 میلیارد دلار در آمد نفتی دولت شما طی تنها دو سال و نحوه ی هزینه کردن آنها پرسشهای جدی داریم. آقای احمدی نژاد دولت شما در مدت 2 سال ، برابر با هفت سال دولت آقای هاشمی و شش سال دولت آقای خاتمی بودجه مصرف کرده است. این بودجه به کجا رفته است؟ چرا علیرغم این حجم از درآمد نفتی وضع اقتصادی مردم همچنان رو به وخامت است و بنابر آمار ، تعدا د افراد زیر خط فقر همچنان رو به گسترش است؟
آقای احمدی نژاد!
فرجام ماجرا جوییهای شما در پرونده ی هسته ای به کجا خواهد انجامید. مردم ایران چه گناهی کرده اند که باید با تحمل تحریم و به قیمت فقر بیشتر تاوان بلند پروازیهای هسته ای شما و دوستانتان را بدهند.
آقای احمدی نژاد!
آیا تضمین می دهید که این سیاست خارجی بی ترمز شما به جنگ و بد بختی بیشتر مردم ختم نشود؟ مردم ایران به هیچ وجه از انزوای بیشتر بین المللی استقبال نمی کنندچرا که ایران برای توسعه و آبادانی محتاج روابط عادی و به دور از تنش با جامعه ی بین المللی است، چیزی که شما با دروغ پردازیهایتان در مورد فاجعه ی هولوکاست و تحریک افکار عمومی جهانی هیچ امکانی برای آن باقی نگذاشته اید.
آقای احمدی نژاد!
شما از مهرورزی، عشق و عدالت می گویید در حالیکه معلمانی را که تنها حق خود را می خواستند به خشن ترین شکل سرکوب کردید. کارگرانی را که حق خو را می خواستند به زندان افکندید و دانشجویان و روشنفکرانی را که مخالف شما بودند یا متفاوت از شما می اندیشیدند را در زندانهایتان به زنجیر کشیدید.
آقای احمدی نژاد!
ما مصرانه از شما می خواهیم که به نقض حقوق بشر در ایران و به تعقیب و آزار منتقدین خاتمه دهید. ما از شما می خواهیم که به جای طرح شعارها و ادعا های تو خالی فکری جدی به حال اقتصاد بیمار دولتی و فقر فزاینده ی مردم کنید. ما از شما مصرانه می خواهیم که شبح جنگ و تحریم را از کشو ما دور کنید.
به امید ایرانی آزاد، مرفه و توسعه یافته

وفا گفت...

یاسر جان از تو ممنونم ولی مطلبت به موضوع مربوط نبود. خوشحال میشم که وقتی فرصت برای همفکری درباره موضوعی خاص وجود داره از این فرصت برای هدفهای دیگه استفاده نشه چون همینطور که میدونی کنترلش کار آسونیه. باز هم ممنونم

ناشناس گفت...

سلام وفا جان. آره خلیج فارس رو خوب اومد. گلی به جمال دولتمردای ایران. می دونی ملت ایران ناخودآگاه دنبال لیدر می گردن. هیچ حرکتی بدون لیدر ممکن نیست. واسه همین ناخودآگاه عده ی زیادی میرن به سمت پرزیدنت بوش غافل از اینکه بنده خدا خودش به عنوان رئیس جمهور آمریکا کلی مسئولیت داره و اصلا" نمی شه چنین نقشی واسش قائل شد. به هر حال من ازش خوشم میاد چون حداقل واسه مردم ایران ارزش قائله. بازم می گم تا روزی که اپزیسیون بدون رهبره ، وضع ما همینه. فدات.

ناشناس گفت...

سلام آقای مستقیم
لطفا در مورد صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران و سانسورها واینکه شبکه داخلی جمهوری اسلامی تمام فوتبال های خارجی را با کپی برداری از کانالهایی مثل (+c) پخش می کند و از تبلیغات هم پول هنگفتی بدست می آورداز کارشناسان بین المللی سوال کنید.
با تشکر

وفا گفت...

پدرام جان برای من جالب بود که دولتمردان ج.ا. مدتی است صحبت از تغییر نام خلیج فارس به خلیج دوستی می کنن!

ناشناس گفت...

در رابطه با مذاکره ایران(بخوانید حکومت اسلامی) و آمریکا باید گفت که هنوز مثل اینکه خیلیها اصل موضوع را نگرفته اند. حکومت اسلامی نیاز حیاتی به دشمنی ظاهری و گه گدار حقیقی با آمریکا دارد. تازه فرض کنید که حکومت اسلامی هم با آمریکا رفیق می بود مثل عربستان so what? a آیا این باید باعث میشد که ما گیج شویم و ندانیم که چه به مصلحتمان است؟ یک اپوزیسیون استخواندار تا آنجا که بتواند از امثال "پرزیدنت بوش" باید استفانده ی تاکتیکی کند

ناشناس گفت...

سلام آقا وفا

میخواستم نظرم رو راجع به صحبت پرزیدنت بوش بگم البته اولش میخوام یکمی با مردم عزیزم صحبت کنم. اگه کمی بی مزگی در میارم بخاطر اینه که وضع مملکت ما انقدر وخیم و اشک آوره که اگه بخوام جدی حرف بزنم یا گریم میگیره یا عصابم خراب میشه یا میزنم این کامپیوتر رو میشکنم .

بریم سر اصل مطلب .

با اجازه !

سلام دوستان هموطن

البته نه به شماهایی که واسه یقرون دوزار، طرفدار جمهوری اسلامی شدید و آقا خامنه هرجا میره شما هم عین رمه، واسه لاشخوری دونبالش راه میافتید. سلام من به مردم سی سال رنج کشیده است.

دوست عزیزمون آقا سید صدرا، که امروز نظرش رو همین بالاها دیدم، انگاری بدش نمیاد رابطه صمیمی بین جمهوری اسلامی و دولت آمریکا برقرار بشه ، امیدوارم که ایشان از چاکرای حکومت نباشند.

همین الان که این مطلب رو مینویسم دارم برنامه تفسیر خبر امروز رو گوش میکنم در جواب آقایون امام جمعه باید بگم:

ما برای گرمایش نیاز به انرژی اتمی نداریم، چرا؟

چون اگه حضرات امامه بسر، همون امامه و ریش و پشماشون رو بسوزونن، مملکت واسه سالیان سال گرم میشه ، چون در طول این سی سال هرچی پول نفت داشتیم صرف تولید ریش و امامه شده.

ماشالله انقدر موضوع هست آدم نمیدونه چی بنویسه .

به هر حال باز از آقای بوش جای تشکر داره که بین مردم و رژیم حاکم تفاوت بسیار قائل شدند.

ولی آقای وفا چند موضوع جالب به نظرم اومد اجازه بده تو متن بعدی بنویسم.

فعلاً خداحافظی موقت.

ناشناس گفت...

چند مطلب مهم:

درجواب آقایون امام جمعه:

در مملکت به وفور ریش و امامه جهت تولید انرژی وجود داره که آقایون میتونن بسوزونن و انرژی تولید کنن. لذا نیاز به انرژی هسته ای بدینوسیله منتفی اعلام میگردد.

آقای پرزیدنت بوش گفت که بین مردم ایران و رژیم فاصله بسیار هست:

با تشکر از ایشان باید بگم متاسفانه این آقایون لابلای ملت قاطی شدن، اونه که جهت نشانه گیری این آقایون به راکتهای مخصوص امامه یاب و ریش یاب نیاز دارید و امیدوارم بزودی به این تکنولوژی دست پیدا کنید. البته این ایده رو بنده از دوران کودکی داشتم ولی الان اعلامش میکنم.

در مورد تولید آب سنگین در ایران باید گفت:

چون همه آبهای سبک صرف طهارت و شستن اموات شد، اونه هر چی آب سبک داشتیم تموم شده و بی آبی همه جارو فرا گرفته فلذا تولید آب سنگین جهت ادامه امور روزمره از واجبات است. چون سنگینه دوومش بیشتره.

چرا تاسیسات هسته ای در نطنز است ؟

چون گلابیش معروفه اونه آقایون علما فکر کردند وقتی بازرسای سازمان انرژی هسته ای بیان اولاً بهشون گلابی میدیم که خوششون بیاد، ثانیاً میتونیم بجای هسته اتم ، هسته گلابی بهشون نشون بدیدم. اونا که نمیفهمن که فرقش چیه. ثالثاً هروقتم خودمون تشریف بردیم بازدید، میتونیم بریم تو باغهای اونجا کلی حال و حول کنیم.

حرف آخر:
آقا خامنه گفت که من هروقت دلم بخواد با آمریکا رابطه برقرار میکنم:

در جواب باید بگم ، لعنت به هرچی آدم نعشه و دو رو. واقعاً که پیشرفته ترین دستگاه چاپ هم نمیتونه مثل شماها آدمهای دو رو چاپ کنه.

در پایان امشب:
هموطنان عزیز، خصوصاً جوانان خوب مملکت،
خسته نباشید و منتظر باشید.

انسان نامید ، انسان مرده است.

چون ما هنوز نمردیم پس امید داریم.

با هم رفیق و مهربون باشید این مهمترین اصل واسه موفقیته.

همیشه خوش باشید.

مخلص شما
بی وفا

GHOOGHNOOSS گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
GHOOGHNOOSS گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
ناشناس گفت...

سلام وفای عزیز

من فکر میکنم پرزیدنت بوش علیرغم شهامت زیادش این دفعه اونطور که باید یک پیام جدی به دولت ایران نداد. صرفا تکرار نظرات قبلی نمی تونست برای دولت ایران امری هشدار دهنده باشه.
فکر می کنم سه یا چهار سال فرصت برای هر تغییری کافی باشه که متاسفانه مقامات ایرانی هیچ استفاده ای از اون نکردن.
فکر می کنم که باید:
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

ناشناس گفت...

سلام وفا .
وبلاگ جالبی زدی... خوشحال میشم اگه به وبلاگ من هم بیای ... تمایل دارم بیشتر با هم آشنا بشیم.
منتظرحضور سبزت در وبلاگم هستم.
یا علی.
http://1841.blogfa.com

وفا گفت...

ققنوس جان مطلبت جالب بود ولی چرا کم فروشی کردی و ور داشتیش!

ناشناس گفت...

وفای عزیز سلام
من میخواستم به عرض شمابرسانم که قبلاقی راکه اغاز کرده اید عالی است.لطفا از کسانی مانند اقای حقیقی وامسال او در برنامها دعوت نفرمائید. پیروز باشید.

ناشناس گفت...

يه چيزي درباره خليج فارس بگم. زمان اول انقلاب و اوج احساسات اسلام دوستي مردم ايران بود شايعه شد كه آقاي خلخالي ، دادستان وقت اعلام كرده كه از اين به بعد نه بگيم خليج فارس نه بگيم خليج عربي ، بگيم خليج اسلامي. مردم همون موقع جوري واكنش نشون دادن كه خود خلخالي تكذيب كرد اين حرف رو. الان كه ديگه جاي خودش داره.
مسئولين هم فكر نمي كنم همچين قصدي براي تغيير نام داشته باشن. حرفي هم كه آقاي جليلي درباره خليج دوستي زد (به گفته خودشون و آقاي حسيني، سخنگوي امور خارجه) منظورشون اين بود كه خليج فارس ظرفيت زيادي براي دوستي بين كشور هاي منطفه داره نه اينكه اسمش تغيير كنه.

مخلصيم!

ناشناس گفت...

سلام
یه نفر به خدا جواب منو بده
چرا دکتر سازگارا در هفته فقط باید یک ساعت مهمان صدای امریکا باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
چرااااااااااااااااا؟
با اون قدرت بیان و اون میزان اطلاعات من نمیفهمم علت کم استفاده کردن از ایشون چیه ؟
خواهش میکنم ایشان را بیشتر دعوت کنید.
نه در میزگرد دعوت میشن و نه در دیگر بخشها
چراااااااااااااااااااااااااا؟