۱۳۸۶ بهمن ۳, چهارشنبه

تفسیر خبر چهارشنبه

تا چند دقیقه دیگه همکار خوبم جمشید چالنگی در تفسیر خبر میزبان دکتر محسن سازگارا و دکتر علیرضا نوریزاده خواهد بود. برنامه ای که برمبنای کامنتهای شما از محبوبترین برنامه های تفسیر خبره در این برنامه جریانات غزه و اجلاس گروههای "تندروی" فلسطینی در دمشق مورد بررسی قرار می گیره. انتخابات مجلس هشتم و رد صلاحیت های گسترده و اونطور که دکتر سازگارا قبل از رفتن به استودیو گفت "گدایی قدرت" مطرح خواهد شد. بخشی هم به پیامدهای پیش نویس قطعنامه سوم اختصاص پیدا خواهد کرد. شما درباره این مسائل چه فکر می کنید؟

۲۰ نظر:

ناشناس گفت...

درود بر شما آقای چالنگی و دکتر سازگارای عزیز و دکتر نوریزاده گرامی. به اجرای بسیار خوب امشب آقای چالنگی هم تبریک میگویم. واقعاً ادبیات آقای سازگارا در کلامشان آنقدر شیرین است که اطلاعات و دانش سیاسی را با زبان ساده به مردم انتقال میدهند و درود بر سینه سوختهء غربت 30 ساله دکتر نوریزاده بزرگوار و عزیزم که حرفی برای بزرگیشان لازم نیست.

ناشناس گفت...

درود وفا جان. اگه میشه بجای اینکه یک هفته در میون دکتر نوریزاده در میزگردی با شما بیاد: یک هفته دکتر سازگارا و یک هفته دکتر نوریزاده بیان تا خلاء تحلیلی پیش نیاد..مرسی از شما ..دوستتان دارم...سینا

ناشناس گفت...

درود بر این مردان بزرگ: جناب آقای دکتر نوری زاده و جناب آقای دکتر سازگارا. به امید اینکه شما را به عنوان یکی از مسئولین مهم و درجه یک در ایران عزیزم ببینیم.فقط بازخوردی به شما بدهم که این دو عزیز بسیار در ایران طرفدار دارند از نوجوان گرفته-جوان-میانسال تا سالمند. از آقای چالنگی هم واقعا تشکر می کنیم که به خوبی جلسه را اداره می کنند.

ناشناس گفت...

اي كاش شوراي نگهبان از رد صلاحيت سليقه اي به طور كامل صرف نظر مي كرد تا ضمينه ي يك انتخابات فراگير به دست بياد. هر چند خيلي از كساني كه تو اين قضايا شلوغ مي كنن بي دليل خودشون رو محق مي دونن. كسي كه به خاطر كلاهبرداري 6 ماه زندان بوده چطور مي خواد به داد مردم برسه؟ اين افراد اصلآ نبايد مجال انتخاب شدن رو هم پيدا كنن.
هرچند كه هستند افرادي كه سليقه اي رد صلاحيت شدن ولي با اين حال افرادي كه لياقت وكالت مردم رو در شوراي اسلامي داشته باشن در همين تعداد باقي مونده كم نيستن.

ناشناس گفت...

وفاي عزيز دورود بر تو و اقاي چالنگي بزرگ
تا اين لحظه دو دل بودم كه در انتخابات شركت كنم يا نه ولي با اين رد صلاحيت گسترده اي كه انجام شد به هيچ وجه حا ظر به شركت در اين انتخابات نيستم و اين انتخابات توهين به شوعور اين مردم است زيرا وقتي كانديداها رد صلاحيت مي شوند يعني مردم شوعور انتخاب و تصميم گيري ندارند .
در جواب سيد صدراي عزيز هم بايد بگم كه در كشور ازاد مردم خود تصميم مي گيرند چه كسي صلاحيت دارد و چه كسي صلاحيت و چه كسي صلا حيت ندارد و مردم نيازي به قيم براي خود ندارند شما مي گويد كه در بين اين افرادي كه تايد صلاحيت شدن افراد با لياقت هم پيدا مي شود پس بايد بدانيد يكي از اين افراد با لياقت شخص اقاي احمدي نژاد است كه به نظر اقايان ادم با صلاحيتي است . دوست عزيز شايد وقت ان رسيده باشد كه قبول كنيم كمي واقعه بين باشيم.

ناشناس گفت...

salam vafa jan, merci az zahamatetun,lotfan be aghaye baharloo begin ke az aghaye sazegara dar mizegerd davat konan,

ناشناس گفت...

امشبم خيلي عالي بود مثله شباي ديگه!
البته يه جورايي ميهمانا يه انتقاد هايي به اسراييليها كردن كه گفتم چه جالب دارن پخش ميكنن كسي جلوشونو نميگيره كه يهو جمشيد خان چالنگي پريدن وسط حرفاي دكتر نوري زاده
روي صحبتم با مسئولين صداي آمريكاست و در برنامه هفتگي تون با مسئول ايراني بخش فارسي صداي آمريكا مطرح كنيد :كه چرا هر وقت يكي از كارشناسان نظري وانتقادي رو از يك كشور غير از ايران (مخصوصا اگر متحدان آمريكا باشه)مطرح ميكنه سريعا آقاي چالنگي(البته شما وفا جان ديدم اين كارو نميكنين)مثل يك كارشناس با لحني تند ميان صحبت هاي كارشناس ميپرن و حرفشونو قطع و نظركارشناس رو به صورت سرد نفي ميكنن!
اين جوري صداي آمريكا يه برنامه كاملا تك صدا نميشه؟؟
مصداق حرف بنده يكي بحثآقاي نوري زاده در مورد اشتباه نتانياهو و تجاوز اسراييل بود كه آقاي چالنگي تا پريدن وسط آقاي نوري زاده حرفه اي لوله تفنگ رو گردوندن از سر اسراييل به ايران يا مصداق ديگش برنامه با حضور آقاي خوانساري و ميهمان تلفني برنامه يعني آقاي دكتر حقيقي از تورنتو كه آقاي چالنگي به اين بنده خدا اجازه حرفزدن نداد دلم سوخت به حال اون استاد دانشگاه،لااقل ميهماني كه خودتان دعوت كردين حرمتش را نگاه داريد يا اصلا هفته بعدش ديگه دعوتش نكنيد،اين شايسته رسانه پرمخاطبي چو VOA نيست!
بازم متشكر از وفاي مستقيم عزيز بابت اين وبلاگ و درج همه نظارت موافق ومخالف(كاملا دموكراتيك!)

ناشناس گفت...

با تشكر ازبرنامه خوبتون كه اين هفته هممثل بقيه چهارشنبه شبهابهترين برنامه بود.ممنون از اين عاليجنابان بسيار مفيد بود.

ناشناس گفت...

وفای عزیز
اول یه نكته در مورد سانسور نظرات بگم
برخی اوقات سانسور خوبه مثل كاری كه تو كردی و نظر من رو در اون قسمت كه از استاد چالنگی انتقاد كرده بودم سانسور كردی ، البته حق داشتی انتقاد من كمی لحن تندی داشت كه امیدوارم باعث سوء تفاهم نشده باشه.
اما این مسائل كه مطرح شد تا بحال بارها مطرح شده تكرار مكرراته
دراینكه جمهوری اسلامی حامی گروهكهای تروریستی نظیر حزب الله حماس و و و هست و به پشتیبانی اونها دل خوش شكی نداریم
مردم ما می دونن
این حرف ها باید به گوش برخی سازمانها نظیر دیده بان حقوق بشر یا سازمانهای مدافع حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل برسه
البته دوستی تعبیر جالبی داشت
نگویید سازمان ملل بگویید سازمان دول
بگذریم
مثل همیشه از اجرای استاد چالنگی بسیار لذت بردم فقط یه انتقاد كوچیك باز دارم كه امیدوارم سانسور نكنی
:)
نیازی نیست كه همیشه این نكته گوشزد بشه ( نقطه نظر های مستقل خودشون رو با ما درمیان گذاشتند) چون در استقلال شبكه خبری VOA شكی نیست
هرچند وابسته به رادیووتلویزیون دولتی آمریكاست اما خط مشی اون حفظ استقلال اطلاع رسانی است و حمایت و گام برداشتن در چهارچوب دموكراسی و بس
اینو میدونیم و تكرارش زیاد سزاوار نیست.
ضمنن من هم آرزو میكنم همه ی شما دوستان عزیز در صدای آمریكا سالم و موفق باشید با برآمدن آفتاب از فزار قله های آند و راكی و تابش آن بر فراز مجسمه آزادی و بنای یادبود لینكولن و گنبد سفید كاخ سفید :)
پ.ن. نتونستم باز جلو خودمو بگیرم:)
شادباشی وفا جان

وفا گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
وفا گفت...

باز هم محبت کردید ولی باز هم کمی موضوع رو با اجرا درهم کردید. با وجودیکه برای پیشنهادای شما بسیار ارزش قائلم ولی خواهش می کنم پیشنهاد و انتقاد به برنامه ها رو با ایمیل برنامه ها یا ایمیل سخنی با شما ontherecord@voanews.com مطرح کنید و کمک کنید در این وبلاگ محیطی صرفا برای تبادل فکر و اندیشه فراهم باشه. مسئله سانسور یا عدم سانسور انتقاد نیست. از اینجور انتقادها و پیشنهادها به همه برنامه ها و در مناسبتهای مختلف میرسه که هم مجری ها و هم دست اندرکاران برنامه ها در جریان اون هستند. مسئله اینه که از بحث خارج نشیم. باز هم از همه شما ممنونم کامنت قبلیم هم سانسور شد!

ناشناس گفت...

به روي چشم

ناشناس گفت...

بازهم سلام
متاسفانه در ج.ا. از ابتدا بنا بر اين بوده كه قدرت در دست خودي ها باشه و تحمل غير خودي كه هيچ حتي كوچكترين انتقادي نميشده، منتها تنها اصلي ترين تفاوتي كه اين انقلاب بعد از نزديك به 30 سال زمامداري با روزها و سالهاي اول خودش پيدا كرده اينه كه اون زمان مثل الان جناح بندي خاصي نبود، تمام گروه ها و احزاب سركوب شده بودند و شعار اين بود
حزب فقط حزب اله
رهبر فقط روح اله
همينطور هم بود ، نمونه بارز اين گفته اولين انتخابات رياست جمهوري و پيروزي دكتر بني صدر در مقابل آراي قطعي دكتر مدني است (جناب آقاي دكتر نوري زاده قطعا اطلاعات مفصلي دارند كاش در فرصتي در ميان بذارند چرا كه از نزديك ناظر بودند و با دكتر مدني آشنايي كامل داشتند)
آن زمان شوراي نگهبان وجود نداشت اما وجود آيت اله خودش نگهبان رژيم بود و چهارچشمي مراقب غير خودي ها بودند (حتي گريز به تجربيات و سابقه دكتر سازگارا در كانون تحقيقات و مهندسي نظام در اون روزها اينو نشون ميده)
بگذريم
آرام آرام بعد از فوت آيت الله و ايجاد چند دستگي در اركان قدرت، احزابي شكل گرفتند كه با اينكه همه آنها در ريشه يكي هستند اما چهره هاي مختلفي از خود نشان دادند (كارگزاران سازندگي - روحانيون مبارز - روحانيت مبارز - و ... تا اين اواخر دوم خرداد و اعتماد ملي و هم بستگي و قص عليهذا) چرا ميگم در ريشه يكي هستند چون تا به اصل نظام و تقدس اون و ولايت فقيه معتقد نباشيد اجازه ثبت حزب نداريد (مفهوم دموكراسي اصيل)
اما آدم ياد غرب وحشي و فيلمهاي كلينت ايستوود ميافته كه با همه بي در و پيكري شهر هاي اوموقع آمريكا باز هم كلانتر داشتند و مامور قانون
الان ايران هم نسبتا همونه.
آقا قدرت در دست خودي هاست فقط چون سياست حكم ميكنه كه بعضي وقتها سخت گير باشن و بعضي وقتها نرمش داشته باشن چهار سال يا هشت سال قدرت دست اينوري هاست چهار تا هشت سال بعد دست اونوري ها (اصلاح طلبا و اصولگراها)
موازنه پريوديك قدرت باعث ميشه هم مردم چند سالي بيخيال تعويض رژيم بشند و هم در دوره تناوب بعدي آرمان هاي انقلاب يادشون نره و بره صاف تو چششون
باز تناوب بعد و نوعي سوپاپ اطمينان.
يه نكته رو هم يادآور بشم به كساني كه شوراي نگهبان و نقشش رو فراموش كردند و دلخوش هستند به قبول صلاحيت شده ها ، دوستان فلسفه شوراي نگهبان اهانت واضح به شعور سياسي ملت ايران است. مگر مردم ايران سفيه و صغيرند؟
كجاي دنيا ديديد چنين فيلتر غول پيكري در اصلي ترين نماد دموكراسي يعني انتخابات دخالت بكنه؟!
آيا وقتي دخالت در انتخابات آزاد باشه باز هم ميشه انتخابات مردمي؟
كمي ديدگان خود را به روي واقعيات باز كنيم.
---
متاسفانه باز موج جديدي از سرما به تهران آمده و متعاقب اون گاز ضعيف تر شده و برق مناطقي از تهران قطع شده كه متاسفانه نتونستم بحث تفسير خبر امشب رو و قطع صحبتهاي دكتر نوري زاده رو ببينم حالا اگر خدا خواست در بازپخش حتما خواهم ديد و اگر چيزي به ذهنم رسيد با اجازه شما درميان ميگذارم.
از تو وفاي عزيز ميخوام كه در قسمت نظرات هم شركت كني و نظر بدي چون اين قسمت اصلي ترين محل تعامل ويا تقابل ديدگاه هاست
با تشكر از تو و دوستا بسيار عزيز
ar_seyedtaheri@yahoo.com

ناشناس گفت...

شما حدتون داره به کمال میل میکنه . بسیار برنامه چهارشنبه عالی است . فقط چالنگی اجازه بده اگه انتقادی علیه آمریکا میشه بشه بازش کرد . این طوری اتفاقا حسن نیت امریکا اثبات میشه و برنامه کاملا دموکراتیک خواهد بود.وفا با اینکه بسیار تلاش میکنی که اطلاعات خودتو بالا ببری همچنان به این کار ادامه بده و بیشترش بکن . ارزش شما عزیزان بسیار بالا است چون حرفه ای هستید . زیاد هم وله استفاده نکید جون بعضی اوقات نتیجه عکس میده و اعصاب خورد کن هست.

ناشناس گفت...

ba salam be doctor sazgara va doctor norizadeh azizam mersi az tafsir khobeton ke etelaate jame va kameleton ro dar ekhtiyar ma gharar midid.vafa jan age emkan dare dar barname tafsir khabar hafte bad charshanbe hozor dashte bash va az mihmanan aziz bepors aya hokomat jomhori eslami dar tole 28 sal faaliyate khodesh khadamate mosbat va mofid dashte ya kheyr .mersi az vafaye azizam

وفا گفت...

امیر عزیز سئوال تو رو برای آقای چالنگی که برنامه چهارشنبه رو اجرا می کنه فرستادم

ناشناس گفت...

وفاي عزيزم سلام
خسته نباشيد ..چند روزي نبودم ... با عرض معضرت

برنامه 4 شنبه را ديدم ... نياز به تعريف نداره .. مي دونم كه يه كم دير شده ولي مي خواستم به اين آدرس حتما يه سري بزنيد
حرف هاي جالبي نوشته كه شايد خوندش خالي از لطف نباشه ...
اين آدرس را معرفي كردم تا سوژه هميشه مداوم شما در برنامه 4 شنبه ها باشه
بحث در مورد صداقت اين حرف ها يا نقضشون و كلا نقد اين مباحث در برنامه هاي شما خيلي عامه پسند و دوست داشتنيه ...
ممنونم
http://faghatagha.blogfa.com/

ناشناس گفت...

من همیشه تحلیل‌های صدای آمریکا رو دنبال می‌کنم ولی تنها تحلیل اوضاع موجود کافی نیست. به این شکل اوضاع همینطور که هست ادامه پیدا می‌کنه. باید راهی برای برون رفت از این وضعیت پیدا کرد. هر روز حکومت با شدت بیشتری به سرکوت دست می‌زنه و هیچ مانعی پیش روی خودش نمی‌بینه. چندی پیش بحثی در وبلاگ‌ها در گرفت با عنوان چه باید کرد. ولی از اونجا که وبلاگ‌ها دارای قدرت و انسجام کافی نیستند نتیجه زیادی نداشت. چرا این صوال رو با کارشناسان در صدای آمریکا مطرح نمی‌کنید؟ به نظر من چه باید کرد از هر سوالی مهمتره.

ناشناس گفت...

وفا جان سلام ضمن اينكه شما را خيلي دوست داريم زيرا داراي شخصيت و وقار يك ايراني اصيل هستيد و باور كنيد شما و جمشيد خان چالنگي و محسن خان سازگارا را جزئي از خانواده گرم خودمان ميدانيم و براي برنامه هايتان لحظه شماري ميكنيم البته جاي بهارلوي عزيز بسيار خالي است كاش بما اطلاع ميداديد ايشان كجا هستند .

ناشناس گفت...

با سلام به وفا عزيز در خصوص وضعيت بد اينترنت ايران كه بسيار كم سرعت است هم برنامه اي داشته باشيد باور كنيد ما از دانلود برنامه اي با حجم 2 مگابايت هم دچار مشگليم