۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

واکنش های بین المللی به سخنان کلینتون


رسانه های بین المللی اظهارات کلینتون، وزیر امور خارجی آمریکا، را در سفرش به قطر و عربستان سعودی، تلاشی در راستای جلب حمایت جهانی برای تحریم علیه برنامه اتمی ایران ارزیابی کردند. این در حالی است که ناظران عرب ترجیح می دهند پیش از مشاهده پیشرفت مذاکرات اعراب و اسرایل، در مورد "طلب حمایت آمریکا" کاری انجام ندهند.
اظهارات کلینتون مبنی بر اینکه "ایران در مسیر تبدیل به یک دیکتاتوری نظامی حرکت می کند" در بسیاری از مطبوعات جهان بازتاب داشت. یک رسانه اسپانیایی آنرا "شفاف ترین اطلاعیه عمومی آمریکا در مورد نفوذ فزاینده سپاه پاسداران" توصیف کرد. کارشناسان در بریتانیا و فرانسه احساس کردند "تغییری در لحن" دولت آمریکا به وجود آمده و "تغییر موضعی" از موضع اولیه "پیشنهاد ارتباط و مذاکره" رخ داده است. ناظری در ایتالیا نوشت "اتهامات در مورد ایران دقیق تر شده اند." رسانه های استرالیا، آلمان، ایتالیا، لهستان، بریتانیا و ترکیه بر این باورند که تحریم های جدید آمریکا قصد دارد اینبار "دیکتاتوری" ایران و نه مردم ایران را هدف بگیرد. تحلیلگران لهستانی، آلمانی و اماراتی بر این نظرند که کلینتون از کشورهای منطقه خلیج فارس می خواهد روسیه و چین را برای موافقت با تحریم ها تحت فشار بگذارند. در عین حال، یک تحلیلگر اماراتی بر این باور است که کشورهای عرب نمی خواهند اینطور به نظر برسد که پیش از توافق در سایر مسائل خصوصا تلاش متعهدانه آمریکا برای صلح اعراب و اسرائیل، با خواست آمریکا موافقت کرده باشند.
چی فکر می کنین؟

۲ نظر:

مصطفی گفت...

سلام وفای عزیز.
به لطف نفت و چین فعلاً هیچی نمیشه

malihe گفت...

rastesh vafa jan in soalo be eshterak begzarid ke chera ahmadi nejad ba khanoome klintoon ba in lahne zesht harf mizane man be onvane yek zan az lahne barkhorde in agha ba yek khanoom besyar sharmande misham