۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

شش دقیقه تا روز قیامت باقی است!



دانشمندان عقربه دقیقه شمار "ساعت روز رستاخیز"، Doomsday clock، را در ماه جاری میلادی، یک دقیقه به عقب بردند. دلیل این امر به گفته گروهی که شامل 19 برنده جایزه صلح نوبل است تغییرات امیدبخش در ارتباط با تسلیحات اتمی و تغییرات آب و هوایی است.

این گروه، حرکت رهبران جهان به سوی کاهش تسلیحات اتمی و همکاری در مورد تغییرات آب و هوایی را دلیل این تغییر یک دقیقه ای عنوان کردند و عامل کلیدی این حرکت را "دوران جدیدی از همکاری ها دانستند که حاصل تغییر در نحوه برخورد دولت آمریکا با مسائل بین المللی است و بخشی از آن نتیجه انتخاب باراک اوباما به عنوان رییس جمهور آمریکا است."



"ساعت روز رستاخیز" ساعتی سمبلیک است که از سال 1947 توسط هیات مدیره "بولتن دانشمندان اتمی" در دانشگاه دانشگاه شیکاگو کنترل می شود. هر چه این ساعت به نیمه شب نزدیکتر شود، جهان به یک فاجعه جهانی نزدیکتر شده است. این گروه وسایل و روشهایی را که بشر می تواند با استفاده از آن خودش را نابود کند اندازه می گیرد. از 14 ژانویه امسال این ساعت 11:44 را نشان می دهد یعنی 6 دقیقه به نیمه شب. از زمان تاسیس، این ساعت 19 بار تغییر کرده است.


در سال 2007 این ساعت از جمله به دلیل فعالیت های اتمی ایران و کره شمالی دو دقیقه به جلو رفته بود و 5 دقیقه به روز قیامت باقی مانده بود. حالا با وجود اینکه این دو کشور با جامعه بین المللی همکاری لازم را ندارند اما حرکت گسترده بین المللی به سوی همکاری برای کاهش تسلیحات اتمی و بهبود وضعیت آب و هوایی 6 دقیقه باقی گذاشته!

چی فکر می کنین؟

۴ نظر:

Episode گفت...

salam Vafa
khoobi?
agha ghiamat ro bikhial
nisti
khodet kojaii

ghiamat ke tars nadare

aghai Ahmadi nejad dare ghiamato misaze dige

رکسانا گفت...

احمدی نژاد مثل تروریست های یازده سپتامبر شهادت طلبه و میخواد با هزینه کم فقط پرتاب یک موشک شهاب حامل بمب اتمی اسراییل رو محو کنه و خوب میدونه اسراییل و آمریکا در جواب ایران و با بمب اتمی متقابلا محو میکنند و هفتاد میلیون ایرانی بقول خودش به بهشت میرن و امام زمان در میان آتش و خونریزی عظیم طبق روایات معتبر شیعه در کتاب بحار الانوار علامه مجلسی ظهور خواهد کرد !!
از آنجا که سرعت جنبش سبز زیاد نیست و معلوم نیست کی پیروز به باید حمله نظامی و سقوط رژیم از این طریق را قبول کنیم تا تن به جراحی بدیم گرنه باید به مرگ دسته جمعی خواهیم رسید !! طرفدارای آخوندا در اینجا بشدت از برخورد با جمهوری اسلامی میترسند و مخالفت میکنند و به بهانه وطنپرستی با حمله مخالفند ولی اگر حمله نشود این که گفتم سناریو در پیش است

گلناز از ساری گفت...

بهتر است بدانید حکومت کنونی عراق و افغانستان دمکراتیک است و مردم و رسانه ها برای راهپیمایی و یا بیان نظرات مخالف دولت آزادند و از بمب گذاریها و ناآرامیها هم کار جمهوری اسلامیست که با رفتن رژیم ایران آنهم درست خواهد شد .
در ضمن حمله به تاسیسات اتمی و درگیری رژیم با ارتش های قدرتمند فرصتی به سرکوب مخالفان نخواهد داد چون سریعا از هم میپاشد .

Mahsa گفت...

هنوز طرح یارانه ها در آغاز راه است که قیمت فروش زمین و مسکن بشدت رو به افزایش گذاشته است .