۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

برنامه اتمی ایران

بیشتر ناظران بین المللی پس از دریافت گزارش های پیشنهاد ایران برای تغییر در توافقنامه غنی سازی با آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز بدبینی کردند در حالی که برخی دیگر واکنش ایران را نشانی از پیشرفت در روابط تلقی می کنند. یک روزنامه طرفدار عرب نوشت ایران بر روی توافق "آب سرد" ریخت. این روزنامه نتیجه گیری کرد تهران قصد دارد کالای بدردنخور به غرب بفروشد. یک روزنامه روسی این امر را ارسال پیام های ضد و نقیض از طرف تهران مشاهده کرد و نوشت گمان نمی کند گروه پنج بعلاوه یک این پیشنهاد را بپذیرد. رسانه های طرفدار عرب، بریتانیا و اسپانیا عدم پذیرش صریح ایران را یک دست رد قوی به سیاست برقراری ارتباط اوباما دانستند و نوشتند به انتظار می رود موضوع تحریم های بین المللی و حمله نظامی اسرائیل بار دیگر مطرح شوند. روزنامه ها در اتریش، آلمان، فرانسه و اسپانیا به درازا کشاندن مذاکرات از طرف ایران را قماری خطرناک خواندند و تاکید کردند ایران هیچ قصدی برای متوقف کردن برنامه اتمی اش ندارد. یک کارشناس فرانسوی در عین حال بر این باور است که ایران در مسیر سازش و پذیرش گام بر می دارد و یک رسانه اسپانیایی پیش بینی کرد ایران برای عبور از بحران اتمی اش توافقنامه گروه پنج بعلاوه یک را خواهد پذیرفت.

چی فکر می کنین؟

۱۵ نظر:

رها گفت...

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، بار دیگر هشدار داد که بردباری آمریکا همیشگی نیست...
کلیتون جان اینجوری که شما دارین برخورد میکنین ظاهرا صبر ایوب و بردباری همیشگی دارید !!!!
حتی جرات تحریم مناسب هم ندارید

roya گفت...

کلینتون: بردباری ما در برابر ایران بی‌پایان نیست
کلینتون راست میگه صبر دمکراتها همیشگی نیست فقط تا رسیدن ایران به بمب اتمی و چند سالی بعد از اونه , شایدم چند قرن دیگه , خانم کلینتون خودتونو مایه مسخره نکنید , نه جرا ت حمله دارید و نه حتی تحریم اقتصادی شما یک کمدین خنده دار و بیکفایت برای وزارت خاجه آمریکا هستید , همه دکراتها هم مایه نکبت و بدبختی آمریکا هستند .
http://www.radiofarda.com/content/F8_CLINTON_IRAN_NUCLEAR_DEAL/1866316.html

ناشناس گفت...

Hillary clinton makes me laugh ,democrats can't do a damn thing against IRAN !!
LOL

مصطفی گفت...

درود بر وفای عزیزتر از جان
اینجا 2 تا سئوال پیش میاد.
1- چرا اوباما داره شورشو در میاره؟
2- ما دوستانت نمیتونیم این بخشی از زندگیه خصوصیت که باعث رفتنت از صدای آمریکا!!! شد رو بدونیم!

دمکرات گفت...

شلیک مستقیم گلوله گاز اشک آور بسوی کروبی از طرف نیروی انتظامی
نیروی انتظامی به صورت مستقیم به سوی آقای کروبی و اطرافیان وی گلوله گاز اشک‌آور شلیک کرده است» که یکی از محافظان وی بر اثر اصابت گلوله گاز اشک‌آور زخمی شده و به بیمارستان منتقل شد.

دمکرات گفت...

محمد البرادعی که به زودی سمت ریاست آژانس بین اللملی را تحویل می دهد، ادعا کرد که در بازرسی ماموران آژانس از سایت اتمی فردو در نزدیکی قم هیچ نشانی از فعالیت هسته ای غیرقانونی ایران دیده نشده است., این امر حیرتی بر نمی انگیزد. زیرا حکومت ایران پیش از انجام این بازرسی چند هفته وقت داشت تا همه قرائن و شواهد فعالیت های غیرقانونی را از فردو خارج کند !!

اتمی گفت...

دیگر برای دیپلماسی جایی نیست.
احمدی نژاد ثابت کرد که دیوانه ای مانند هیتلر است و همانطور که هیتلر قبل از جنگ در کتاب نبرد من برنامه های شوم خود را اعلام کرده بود ولی کسی او را جدی نگرفت اینبار احمدی نژاد هم وعده محو کردن اسراییل از روی زمین داده و اگر به تاسیات اتمی او حمله نشود با افکندن بمب اتم روی اسراییل نقشه شوم خود را عملی خواهد کرد .

سرکار خانم زندی گفت...

آمریکا برای دادن وقت بیشتر به تهران اعلام آمادگی کرد
ها ها هیلاری جان و اوباما جان میگفتند آمریکا تا ابد صبر نخواهد کرد, ولی عملا نه تنها صبر خواهند کرد بلکه توان جلوگیری از مسلح شدن ایران به بمب اتم را ندارد فقط برای پرده پوشی از ضعف و ترس خود در برابر ایران میگن مهلت بیشتری به ایران خواهند داد !!!
http://www.radiofarda.com/content/f2_Iran_nuclear_draft_US_Davies_more_space_enrichment_Turkey/1873214.html

فدائی رهبر گفت...

به گفته رادیو فردا
کاخ سفید خواستار پاسخ سریع ایران به پیش نویس مبادله اورانیوم شد ,
اینقدر منتظر بماند تا جهنم یخ بزنه یا زیر پاش علف سبز بشه !
به فرموده امام خمینی :
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند !

Mahsa گفت...

وحشت رئیس ستاد مشترک گروهبان گارسیای نظام از حمله نظامی اسرائیل و آمریکا فیروز آبادی از مبادله پاياپای اورانيوم غنی شده در ايران با سوخت هسته ای دفاع کردhttp://www.radiofarda.com/archive/news/20091113/143/143.html?id=1877457

هاله نور گفت...

Obama is a safety matchesh he can't do a damnthing against iran nuclrae weapons ,israel will be wipped off the map by ahmadinejad !!

بهمن از چالوس گفت...

آمریکا تحت رهبری ضعیف اوباما مجبور به پذیرش ایران مسلح اتمی است و چون قادر به جلوگیری نیست خود را از تک و تا نمیندازد !لبته این دمکراتها هستند که که ترسو و بی عرضه هستند مثل جیمی کارتر عامل ننگ و نکبت و خفت ایران و آمریکا متاسفم که شاهد سقوط عقاب آمریکا در برابر یک حکومت طالبانی و افراط گرا و آخرالزمانی هستم که معتقد به ظهور امام زمان خونریزش در میان آتش و خون و با محو اسراییل و یهودیان بیگناه است

سارا گفت...

کوتاه آمدن در برابرحکومتی که کشتی پر از اسلحه به حزب الله لبنان و بمب کنار جاده ای و تروریست به عراق برای کشتن آمریکاییان و اسرایلیها میفرستدو علنا در صدد محو و نابودی اسراییل است ,خبر از یک فاجعه شوم اتمی و کشتاری عظیم از یهودیان و آمریکاییان میدهد که شاید رکورد کشتار در جنگ جهانی دوم را پشت سر بگذارد .

ناشناس گفت...

کوتاه آمدن در برابرحکومتی که کشتی پر از اسلحه به حزب الله لبنان و بمب کنار جاده ای و تروریست به عراق برای کشتن آمریکاییان و اسرایلیها میفرستدو علنا در صدد محو و نابودی اسراییل است ,خبر از یک فاجعه شوم اتمی و کشتاری عظیم از یهودیان و آمریکاییان میدهد که شاید رکورد کشتار در جنگ جهانی دوم را پشت سر بگذارد .

vazir گفت...

نمی دانم کشور های غربی چرا اینقدر صبر می کنند؟!
آیا آنها هم مثل مردم داخل ایران که 30 سال صبر کردند و اجازه دادند رژیم دست به هر جنایتی بزند, آنقدر صبر خواهند کرد که رژیم در عرصه جهانی هم با صلاح هسته ای دست به کشتار بزند؟