۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

مروری بر چند خبر

وزیر امور خارجه ایران، آمریکا را به ایفای نقش در جریانِ مفقود شدنِ یک ایرانی با نام شهرام امیری در عربستان، متهم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در روزهای اخیر گفته بود شهرام امیری، که از او به عنوان کارشناسِ ارشد اتمی ایران یاد می شود، در جریانِ حجِ عُمره در عربستانِ سعودی ناپدید شده است. آقای متکی درحاشیه جلسه امروز هیأت دولت، به خبرنگاران گفت: اسنادی از دخالت امریکا در مورد بازداشت شهرام امیری در عربستان بدست آورده ایم. وی عربستان سعودی را نیز مسئولِ گم شدنِ کارشناسِ اتمی ایران معرفی کرد و گفت مسئله را پیگیری میکنیم.

دو نماینده مجلسِ شورای اسلامی، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس را بدلیل بکاربردنِ عنوانِ خلیج عربی بجای خلیج فارس، بشدت مورد انتقاد قرار دادند. قدرت الله علیخانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهارات خالد مشعل را موضع گیریِ نسنجیده ای خواند. علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز گفت: اشتباه خالد مشعل در به کار بردنِ عبارت خلیج عربی، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

کارگران شرکت واگن پارس اَراک، در اعتراض به عدم پرداخت حقوقِ سالهای گذشته، و به دنبال نهمین تجمع در طول سالِ جاری، دست به اعتصاب غذا زدند و اعلام کردند در صورتی که پاسخی به درخواست هایشان داده نشود، مسیرهای منتهی به این کارخانه را مسدود خواهند کرد. خبرگزاری ایلنا شمار کارگران شرکت کننده در این اعتصاب را هزار و هفتصد نفر ذکر کرده است.

رحیم محمدی بدون اطلاع به وکیل و خانواده اش، صبح دیروز در تبریز اعدام شد. به گفته محمد مصطفایی، وکیل رحیم محمدی، قرار است به زودی کبری بابایی، همسر رحیم بابایی نیز سنگسار شود. اتهام هردو ، زنای محصنه اعلام شده است.

اعتصاب غذای هواداران مجاهدینِ خلق در مقابلِ کاخ سفیِد واشینگتن، پس از هفتاد و یک روز، پایان یافت. این اعتصاب غذا که با اقدامی مشابه در برخی پایتختهای اروپایی همراهی شده بود، در پیِ حمله نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف در عراق آغاز شد و با آزادی سی و شش تن از ساکنان آن اردوگاه از زندانهای عراق و بازگشتنشان به اردوگاه اشرف، پایان یافت.
چس فکر می کنین؟

۴ نظر:

ناشناس گفت...

خالد مشعل رهبر حماس و فلسطینیها خیال نکنند در حمایت از آنها ملت ایران, ملیت ایرانی خود و نام خلیج فارس را پایمال خواهد کرد
بیگانه بیگانست چه روسی و چه عرب و فلسطینی .

خلیج فارس گفت...

جمهوری پلید ولایت فقیه این همه پول و لقمه را از گلوی ملت ایران درآورد و به خالد مشعل و حماس داد که با بیشرمی تمام نام فارس راازخلیج فارس به عربی تغییر دهد .

ایرانی گفت...

اخیراً هم علی جنتی سفیر ولایت فقیه در کویت در گفت و گو با روزنامه القبس کویت، جزایر سه گانه را ایرانی می داند، اما معتقد است که باب گفت و گو برای حل اختلاف باز است!(5) کدام اختلاف؟! چه کسی حاضر است مدعی خانه ی مسکونی اش را به خانه دعوت کند و به او بگوید: بیا تا برای رفع سوء تفاهم گفت و گو کنیم؟! گفت و گو زمانی معنی دارد که تکلیف یک مسئله روشن نباشد. اما هرگاه جزایر ایرانی اند و جزیی از خاک ایران، علی جنتی یا هر کسی دیگر می خواهد بر سر چه چیزی با اعراب گفت و گو کند؟!

بیشرمی گفت...

هوگوچاوز رئیس جمهور ونزوئلا هم با بیشرمی تمام نام فارس راازخلیج فارس به عربی تغییر داد رئیس جمهور ونزوئلا با صدام بعثی هم در خیلی از مواقع رابطه نزدیکی داشتند حتی دست به گردن هم می انداختند