۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

مروری بر چند خبر

منوچهر متکی ، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد تا زمانِ نهائی شدنِ رژیم حقوقی دریای خزر، اجازه فعالیت به کشورهای دیگر برای فعالیتهای اکتشافی و بهره برداری از منابع انرژی، در محدوده بیست درصدی این دریاچه را نخواهد داد. منوچهرمتکی، که امروز در همایش هم اندیشی مسائل دریای مازندران در رشت سخن میگفت، یادآور شد که دریای مازندران با منافع ملی و حیاتی ایران پیوند خورده است.

کمیته گزارشگرانِ حقوق بشر ایران از صدور حکم اعدام علیه محمدرضا علیزمانی، عضو انجمنِ پادشاهی ایران، به اتهام شرکت در وقایع پس از انتخابات ایران خبر داد. وی سه روز قبل از بند دویست و نه زندان اوین به شعبه پانزده دادگاه انقلاب منتقل، و حکم صادره به وی ابلاغ شد.

خبرنامه امیرکبیر می گوید سمیه جعفرقلی، فارغ التحصیلِ کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر این دانشگاه، که در هفته نخست مهر، دراتوبانِ تهران- قم هدف گلوله مأموران انتظامی قرار گرفت، درگذشت. مراسم یادبود سمیه جعفرقلی، بدون اطلاع دانشجویان در سکوت کامل برگزار شد. خبرنامه امیرکبیر می افزاید سمیه جعفرقلی بهمراه حمیدرضا، همسر، و سارا، دختر هشت ماهه خود از قم به تهران بازمی گشت که هنگام تعقیب یک خودرو توسط مأموران انتظامی اشتباهأ از ناحیه سر هدف گلوله قرارگرفت .

ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگار و سردبیر وب سایت کانون زنان ایران ، کتبأ به دادگاه عمومی تهران احضارشد. هیچ دلیلی برای علت احضار وی از سوی دادگاه ارائه نشده است.

مأمورانِ حراست فرودگاه تهران صبح امروز از خروج فاطمه معتمد آریا و مجتبی میرتهماسب، بازیگرانِ سینما که در جنبشِ سبز فعالیت داشته اند، جلوگیری کردند و از آنها خواستند خود را به وزارت اطلاعات معرفی کنند. این دو، به همراه شمار دیگری از هنرمندانِ سینما، راهی آمریکا بودند.

هفده تن از دانشجویان دانشگاه گیلان، بعلت حضور در اعتراضات دانشجوئی پس ازانتخابات، با احضار به دایره حراست ، احکام انضباطی دریافت کردند که شاملِ دو ترم محرومیت از تحصیل، و تا سه میلیون تومان جریمه نقدی و درج سابقه در پرونده تحصیلی میشود.

نشریه دانشجوئیِ"گَلاوژ" ازانتشارات دانشگاه خواجه نصیر توقیف شد. خبرنامه امیرکبیر، اتهامات وارده به "گلاوژ" را، نشر اکاذیب، ترویجِ قومیت گرائی، و تأئیِد تلویحیِ "هلوکاست" ذکر کرده است. توقیف این نشریه دانشجوئی درحالی صورت می گیرد که محمود احمدی نژاد درسخنرانیها و مصاحبه های خود، همواره موضوعِ "کشتار یهودیان" را مسئله ای تاریخی عنوان میکند که همه باید حق داشته باشند درمورد آن گفتگو و اظهار نظر کنند.
چی فکر می کنین؟

۳ نظر:

مینا گفت...

از طرف من به دکتر امید مهر بگویید ایشان جان میلیونها انسان رو از خطر مرگ در اثر جنگ اتمی نجات داد و قهرمان ایران و جهانیانیست که جان خود را مدیون ایشان هستند درود بر تو ای فرزند قهرمان ایران ای فرزند آرش و رستم
دو نفر از عمال رژیم هم آمدند روی خط و بقول خودشون دکتر امید مهر رو به نمک نشناسی متهم کردن!! بلکه بتونن اعصابشو بهم بریزن احمقها نمیگن اگر ایشون پرده از نقشه های پلید این رژیم جهنمی برنمیداشت الان هفتاد میلیون ایرانی با هفت مییون یهودی در جنگ اتمی مرده بودند .

آریا گفت...

سمیه جعفرقلی، فارغ التحصیلِ کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر این دانشگاه، که در هفته نخست مهر، دراتوبانِ تهران- قم هدف گلوله مأموران انتظامی قرار گرفت دنباله قتلهای زنجیره ایست..

زندانی سیاسی گفت...

از آنجا که تلفنی ازایران جز یک مورد که مامور رژیم بود نداشتیم نشان میدهد تلفنهای ایران از طرف رژیم قطع بودند این صحت حرف منو ثابت میکنه که دکتر امید مهر قهرمان ضربه ای به مقاصد وحشتناک و پلید این رژیم افراطی زده که رژیم اینقدر از دستش عصبانیه که تلفنها رو قطع میکنه تا اون همکار سابق دکتر بتونه راحت بیاد رو خط و اخلال در سخنان دکتر و برنامه ایجاد کنه این رژیم یک موجود جهنمیست حتی از هیتلر هم خطرناکتره , هیتلر نمیخواست دنیا از بین بره میخواست دنیا زیر سلطه نازیها باشه ولی این دیوانه ها اصلا میخوان دنیا نابود بشه و همه همراه اونا برن به جهان آخرت
بخدا قسم هیتلر اسلامی از هیتلر نازی بدتره !! مینا