۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

خارج از دستور - لینک بحث آزاد

همراهان ارجمند! اینهم لینک خارج از دستور ماه اکتبر

سپتامبر 89 نظر مطرح شد که بسیاری هنوز جای تفکر و تبادل نظر دارد. از مشارکت شما ممنونم که به این وبلاگ رونق داده.

۲۵ نظر:

تفکری گفت...

چرا کشورمان از خالد مشعل و حماس باید حمایت کند وقتی آنها خلیج همیشه فارس را عربی میدانند و صدام را شهید میخوانند ?

شهیدی گفت...

حکومت ایران، بعنوان رکوردار نقض حقوق بشر در جهان و همچنین عامل و مجری شیوه هایی از سرکوب که در هیچ کشور دیگری انجام نمیگیرد (اعدام دسته جمعی با جراثقال و در ملأ عام یا قتل عام مخفیانه زندانیان مخالف یا شکنجه های قرون وسطایی)، در عین حال همکاری و اتحاد عمل نزدیکی نیز با مترقی ترین جنبش های صلح طلب در آمریکا و اروپا برقرار نموده است. بنابراین، جای این سوال باقی است که این اتحاد زشت و ناپسند با چه شیوه ای انجام گرفته و با بکارگیری چه روش هایی توانسته است آثار منفی نقض فاحش حقوق بشر را کمرنگ و بی اثر نماید.

سارا گفت...

در اولین روزهای ماه مه 2003، چند روز پس از سقوط حکومت صدام حسین در بغداد، "تام گولدیمن"Tom Guldiman سفیر وقت سوئیس در تهران به واشنگتن آمد. ظاهرآ وی حامل پیشنهادی از طرف رژیم ایران برای حل تمامی مسائل موجود بین ایران و آمریکا و یک "معامله بزرگ" بین دو کشور بود. این ابتکار و پاسخ آمریکا به آن، بمدت سه سال مخفی ماند تا آنکه در اوائل سال 2006 و پس از آنکه پرونده اتمی رژیم ایران به شورای امنیت ارسال شد، تریتا پارسی، رئیس "شورای ملی آمریکائیان ایرانی تبار" یا "NIAC"، نسخه ای از این پیشنهاد را در اختیار خبرنگاران قرار داد.
این موضوع نشان میدهد رژیم دیکتاتوری اسلامی فقط زبان زور مفهمد, راه دیگری نیست ,تحریم نه امکان دارد و نه به نتیجه خواهد رسید .
سارا

شهره شاهوردی - تهرانسر.شهرک دریا گفت...

به روی خط:
اگر ایمیل خوانی را هم در کنار روی خط با مردم در نظر گرفته اید به انسجام برنامه هم توجه کنید. تا میآئیم ایمیل خوانی گوش کنیم تلفن شروع میشه تا روی تماسهای هموطنانمون متمرکز میشیم دوباره ایمیل! تازه ایمیل خوان برنامه گاهی وقتها به پاسخگویی به تلفنها هم میشتابد. پیش از این آقای فلاحتی با یکی دیگر از همکارانش همین برنامه را اداره میکردند و اصلا تعارض و بی نظمی احساس نمیشد اما الان طوری شده که باید خواهش کرد یا اجازه بدید از اول تا آخر روی خط سه شنبه ها را این خانم ایمیل بخونن یا بذارید بفهمیم هموطنانمون چی میگن
و البته راه سوم اینکه کمی هم میشه نظم بدید تا بیننده از برنامه چیزی دستگیرش بشه. لبخند بیخودی چاره ی کار نیست

ضمنا" دعوت از جناب ناصر محمدی و آقای مهرداد خوانساری خیلی ایده ی جالبی بود و اگر میسر شد از دکتر عباس میلانی هم برای یک جلسه ی کامل دعوت کنید
با احترام

مینا گفت...

طرز تلفن کردن ایرانیها به برنامه روی خط صدای آمریکا:
بعد ازاینکه جوانمردی میگه یک دقیقه فرصت دارید دیدگاهتون رو بگید : الو سلام عرض میکنم به شما آقای جوانمردی.. امیدوارم حالتون خوب باشه ... خسته نباشید ! همچنین سلام عرض میکنم به شماسرکار خانم الناز کیانی.. امیدوارم حالتون خوب باشه ... خسته نباشید ! ابتدا تشکر میکنم از برنامه خوبتون و امیدوارم که...
( تا اینجا یک دقیقه تموم شده و مجری برنامه مجبوره ضمن اینکه یک دقیقه دیگه فرصت میده از طرف التماس میکنه لطفا وارد اصل موضوع بشید !)ولی تلفن کننده شاکی میشه چرا جواب سلامشو نگرفته و دلیل هم میاره که جزو فرهنگ ماست و دوباره عرض ادب میکنه ..!و انگار مجری از کوه بالا رفته دوباره یک خسته نباشید دیگه میگه! ایندفعه مجری تذکر میده لطفا صدای تلویزیون خودتون رو پایین بیارید تا صدا رو دو بار نشنویم (تو دلش هم میگه همین یکبارش سه دقیقه برده وای به دو بارش ! ) شنونده صدا رو میاره پایین و با جمله خدمتتون عرض کنم از موضوع خارج میشه و یک چیز بیربط میگه ..و این داستان همیشه تکرار میشود !

اسکیز گفت...

ایول مینا. فشار برنامه روی خط خیلی زیاده. اینو همه میدونیم
منکه انگلیسی نمیدونم اما فکر کنم برنامه های امریکایی که ساختاری مشابه سه شنبه های روی خط دارن اصلا این موردا موجب اذیت مجری یا لغزش برنامه از خط سیرش نمیشه. البته گله هایی از قبیل اونچه لری کینگ به اون بابا که هی توی گوشش وز وز میکرد ممکنه مزاحمت تلقی بشه
این کم کردن صدای تلوزیون داستانش اینه که بابا میخواد صدای خودشو بشنوه! بنظر من تذکر نداره.. باید تلفنی که داره صدای مجری از توش پخش میشه رو بلافاصله قطع کرد و به بعدی رسد. میدونین چرا؟ چون این قبیل دوستان اساسا چیزی هم ندارن بگن. در کامنت دونی یکی از مطلبهای این وبلاگ :
http://gooshzad.blogspot.com/2007/12/voa_01.html

داشتم آخرین نظرشو میخوندم کلی خندیدم از این قسمت:
... و تبسم دوستانه اش از بابت کلنجار رفتنهای گاه و بیگاه با یار ممد سلطنت طلب و و اسکندر آزادیخواه و دمکرات و سکینه طربچه ی گریان برای قربانیان جنبش سبز در ایران که تماس گرفته از آلمان! و .. و .. که همه گی هم اصرار دارن کل برنامه رو تلفنی با مجری گپ بزنن!!٬ تبدیل به کج صورتی و کلافه گی نشه..

ناشناس گفت...

بدبخت چند میلیون آدم که وقتشون بهپای اینگونه سهل انگاری های وطنی و از سوی دیگر عدم توجه صدای امریکا در تدبیر اندیشیدن در این رابطه تلف میشه

ابن سینا گفت...

اشتباه خالد مشعل در به کار بردن عبارت خلیج عربی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست همه می‌دانند که خلیج فارس در تمام تاریخ خلیج فارس بوده و به کارگیری عنوانی غیر از این تحریفی غیرقابل‌قبول است.
وقتی دولت ایران روی تمبرهای پستی بجای عکس ابن سینا عکس عماد مقنیه یک تروریست عرب را چاپ میکند از خالد مشعل و عربها انتظار دیگری نمیرود , عربها هم ادعا کرده اند ابن سینا و زکریای رازی دانشمندان عرب بوده اند !! از ماست که بر ماست .

پارسی گفت...

خالد مشعل که خلیج همیشه فارس را عربی میداند هم می‌خواهد ما را داشته باشد و هم عربها را, استنباط می‌شود که خالد مشعل و فلسطینیها چشم طمع به منافع ما دارند پول و ثروت ایران دارند و اصل ایران و ایرانیت برایشان هیچ ارزش و اهمیتی ندارد .

خبر مهم گفت...

روزنامه اندیشه نو مورخ 88/07/16 با حمایت از جنبش سبز و تیتر بزرگ از حمایت از این جنبش در صفحه حوادث خود چنین می نویسد.
بهنود شجاعی نوجوان متهم به قتل که به زودی حکم اعدام او باید اجرا شود در سن 17.5 سالگی مرتکب قتل شده نه 16 سالگی که هر دو سن هم بالای سن شرعی می باشند و حکم اعدام او منع قانونی ندارد و همچنین اضافه می کند پدر مقتول نیز به هیچ عنوان رضایت نمیدهد و به زودی باید حکم اجرا شود.
(البته متن خبر با انشا دیگری بوده که من در اینجا خلاصه انرا نوشته ام.)
حال دلم به حال تمامی کسانی که طرفدار جنبش سبز هستند منجمله خودم ، و کسانی که در راه این جنبش جان عزیز خود را از دست دادند و یا صدمات زیادی دیدند می سوزد.
حال که نقض حقوق بشر در ایران بیداد می کند و چنین حکم مخدوشی متاسفانه بعد چندین بار تعویق را می خواهند اجرا کنند لااقل حق را به آنها ندهید .
اجرای این حکم نقض آشکار حقوق کودک و بشر در ایران است.
به جنبش سبز هم گوئی دیگر امیدی نیست.
آنچه باید نابود شود کل جمهوری اسلامی و قوانین خشکیده و ضد انسانی آن است.
البته من کمی در مورد پرونده بهنود مطالعه غیر رسمی داشته ام که به گفته وکیل مدافع وی در سایتهای اینترنتی پرونده وی کاملا" مخدوش بوده و مقتول با دو ضربه جان باخته در حالی که بهنود مدعی است فقط یک ضربه زده است و فقط شاهدان عینی که خود ممکن است در این قتل شریک باشند شهادت داده اند که مقتول با ضربات بهنود به قتل رسیده است.
خدایا نقض حقوق بشر در ایران بیداد می کند.
اینرا در اینجا نوشتم که تاثر خود را نسبت به چنین حکمهائی در ایران بیان کنم و تا کنون که این حکم اجرا نشده است اگر سازمانهای حقوق بشر می توانند کاری بکنند و جلوی این اعدام و اعدامهای مشابه را بگیرند.

سپهر گفت...

بسيار متاسفم، كه وقت با ارزش تفسير خبر در اختيار حقيقی قرار می گيرد.
اصلا نگران كننده نيست كه كسانی از حكومت اسلامی، مثل رئيس مجلس، امام
جمعه و هر كس ديگر در اين برنامه شركت كنند. اما نه اينگونه در جامه استاد و
انسان "انديشمند"!
همه جنبش همگانی را در برخی از سخن حداقل موسوی خلاصه كردن و از همه
خواستند كه چون او جمهوری اسلامی نه يك كلمه كمتر و نه يك كلمه بيشتر بگويد و
اگر نمی خواهند جنبش آبی و يا قهوه ای درست كند، سخن بيهوده ای است كه از
آقای حقيقی شنيدم. ايشان چنان سخن می گويند، انگار همه اين جنايت ها را تنها
گروهی كوچك خود سر در ايران انجام داده اند.
من تاسفم از آقای حقيقی نيست، تاسفم از صدای امريكاست و وقت 20 دقيقه است
(كه بايد آنرا در شمار چند ميليون بيننده صدای آمريكا ضرب كرد) كه به هدر رفت.

به یاد بهنود گفت...

پیامی دارم برای پدر و مادری که پایه اعدام را از زیر پای بهنود کشیدند.
دلم می خواهد فریاد بزنم و به انها بگویم اکنون این شما هستید که قاتل هستید نه بهنود زیرا اگر بهنود نوجوان بود و مرتکب قتل شد ،اگر نفهمید و تیزی شیشه او پسر شما را از پای در آورد شما بزرگ سال بودید و برا ی او مرگ خواستید شما فهمیدید و در یک آن نبود که مرتکب قتل شدید .
بلکه دنیائی از شما تقاضای عفو کرد و شما نکردید.
و این را هیچ وقت فراموش نکنید قانونی جان بهنود را در دستان شما گذاشت که مربوط به زمانی است که عربها دختران را زنده به گور می کردند.
و به قول مادرم که شاید حس مادری نسبت به بهنود دارد مادری که هیچ وقت نداشت امشب آرام بخوابید او دیگر نیست.
فرزند شما بر نمی گردد و دست شما به خون جوانی الوده شده است.
روحش شاد.

اسلام ناب محمدی گفت...

خبری از اسلام ناب محمدی
گروه بنيادگرای الشباب، وابسته به شبکه القاعده و مخالف دولت سومالی که بخشهايی از اين کشور را در قدرت خود دارد، در اجرای قوانين اسلامی اقدام به قطع دست و پای سه متهم به دزدی کرده است. به گفته شاهدان عينی اين احکام در انظار عمومی در خيابانهای شهرک بندری «کيس مايو» در جنوب سومالی به اجرا درآمد. شبه نظاميان الشباب مامور اجرای اين حکم در ابتدا، دستان دو تن از متهمان را قطع کردند؛ سپس به دليل فلج بودن دستان متهم سوم، پای وی را قطع کردند. بنا به گزارشها، بيش از هزار تن از ساکنان اين بندر شاهد اجرای احکام بوده اند. شيخ حسن يعقوب، سخنگوی الشباب در اين باره گفت: دادگاه اسلامی وابسته به الشباب، متهمان را به دليل دزدی، گناهکار شناخته و حکم به مجازات آنان داده است. وی افزود: اين احکام براساس قانون شريعت صادر شده اند

ایرانی گفت...

دانشجو می رزمد دیکتاتور میلرزد ,
دانشجو بیدار است ازدیکتاتور بیزار است


http://www.youtube.com/watch?v=-pfkQR_DC1M

ناشناس گفت...

مایکل لیدن ادعا می کند که از قول منابع آگاه مطلع شده است که دیروز ساعت 2 و بیست دقیقه سید علی خامنه ای به ناگاه بر زمین افتاده و به کما رفته است . وی پس از این ماجرا به کلینیک اختصاصی خود انتقال پیدا کرده است . به گفته همین منبع آگاه پسر وی دکتران تنها اجازه نزدیک شدن به وی را دارند و گفته می شود که سلامتی و بازگشت وی به خدا حواله شده است. امکان مسمومت وی رد شده است و این برزمین افتادن وی در حالت طبیعی اعلام شده است این منبع علت را در حوادث اخیر و ناتوانی وی در جمع جور کردن اوضاع کشور عرض یابی می کند .

دارد به درک واصل می شود .انشا االله...

Unknown گفت...

روسیه و دولت دیکتاتوری و مافیایی آن فکر میکند ایران بعد از اولین پرتاب بمب اتم روی اسراییل توسط آمریکا متوقف خواهد شد و خطری برای روسیه نخواهد داشت و نابودی اسراییل هم برایش مهم نیست بنابراین تن ها چیز مهم از دست ندادن گاو شیرده ی مانند دولت احمدی نژاد است , در نتیجه نظرات این دولت تحت تاثیر همین تفکر بوده و بکلی نادرست و غیرقابل اعتناست .

roya گفت...

حجاب میراث دشمن عرب اشغالگریست که امپراطوری ایران ما را نابود کرد و میهن ما را اشغال کرد چرا بعد از هزار و چهارصد سال باید از ایدئولوژی دشمن اشغالگر پیروی کنیم و یوغ این دشمن را بگردن نهیم

ناشناس گفت...

پراودا(مسکو) از قول اپوزیسیون خبر مرگ خامنه ای را منتشر کرده است مقامات دولتی ایران هنوز این خبر را تائید نکرده اند
http://english.pravda.ru/world/asia/15-10-2009/109910-khamenei-0

خبرنگار گفت...

ارتش پاکستان، روز شنبه حمله زمینی به این منطقه را آغاز کرد.
آفرین برارتش پاکستان خوشحالم که قوم وحشی طالبان یعنی دشمنان بشریت و تمدن و مروجان سنگسار و بریدن دست و پا و شلاق و اسلام افراطی نابود میشوند

Unknown گفت...

لطفا دوباره از مریم صبری و ابراهیم شریفی قهرمانان ملت ایران را برای مصاحبه دعوت کنید

سارا گفت...

به مادر کودک کش احسان نصراللهی بابت اعدام کردن بهنود شجاعی دست مریزاد میگویم!!

رکوردار گفت...

هشدار از این ببعد سپاه پاسداران بر ضد پاکستان به طالبان و القاعده کمکهایی بیشتر از قبل خواهد کرد بنابراین خبر:
فرمانده سپاه پاسداران ایران روز دوشنبه گفت که بر اساس مدارک دستگاه‌های امنیتی، اقدامات «گروهک ریگی» با دستور آمریکا، بریتانیا و پاکستان و متأسفانه دستگاه اطلاعاتی پاکستان است انجام می‌شود!!
http://www.radiofarda.com/content/F7_Jafari_Comment_After_Sarbaz_Suicide_Attack/1855415.html

ایرانی گفت...

هواپیماهای جنگی اسراییل بامداد پنجشنبه به چندین هدف در نوار غزه حمله کردند. این هجوم پس از آن صورت گرفت که ستیزه گران راکتی به جنوب اسراییل پرتاب کردند.
از اسراییل متشکرم که حماس و حزب الله را میکوبد حقشان است آها که موشک به شهرهاو مناطق مسکونی اسراییل می اندازد باید انتظار تلافی داشته باشند .

Unknown گفت...

ارسال اورانیوم به خارج برای غنی سازی بطلان چهار سال شعار احمدی نژاد مبنی برحق مسلم ایران طبق قرارداد ان پی تی است .

Rostam گفت...

هنگامه شهیدی ، به شدت تحت شکنجه قرار گرفت. با وجود آنکه وی از بیماری قلبی رنج می برد و مدتها در سلول انفرادی بوده است ، بازجویان ضمن ابلاغ دروغین حمک اعدام به وی او را به محوطه اوین برده و طناب دار به گرنش انداخته اند. این اقدام چند بار تکرار شده است. همچنین وی در دیدار کوتاه با مادرش به خوراندن قرص های خاص به وی که منجر به فراموشی و عدم کنترل ذهن می شود اشاره کرده است.