۱۳۸۸ تیر ۳۱, چهارشنبه

رحیم مشائی و "شکاف در میان محافظه کاران"

آیت الله خامنه ای احمدی نژاد را تشویق می کند رحیم مشائی را برکنار کند. نیویورک تایمز امروز گزارشی در این زمینه داد و این اقدام را "نشانی از شکاف در میان محافظه کاران" خواند. در همین میان گزارشها از خبرگزاری های داخلی ایران از جمله ایسنا حاکی از ارسال نامه ای توسط نایب رئیس مجلس محمد حسن ابوترابی فرد دارد که خواستار اعلام برکناری مشائی توسط احمدی نژاد شده است. به گفته برخی از تحلیلگران سخنان سال گذشته مشائی مبنی بر دوستی ایرانیان با سایر مردم جهان از جمله اسرائیلی ها موجبات خشم محافظه کاران را فراهم کرده است. محمود احمدی نژاد تا کنون از مشائی که دخترش همسر پسر احمدی نژاد است دفاع کرده و گفته مشائی را برکنار نخواهد کرد.

چی فکر می کنین؟

دلیل حساسیت محافظه کاران نسبت به مشائی چیست؟
دلیل مقاومت احمدی نژاد برای نگه داشتن او در این مقام چیست؟
آیا این تحول چنانکه تایمز نوشت نشانی از شکاف میان محافظه کاران است؟

۱۳ نظر:

hgghjghjghjgh گفت...

رحیم مشائی مشکل همه نظام نیست و اهمیتی ندارد .

م گفت...

با سلام و احترام
با توجه به اینکه نفی موجودیت اسرائیل و مشروع ندانستن آن را حتی شاید به شکلی بتوان بخشی از هویت جمهوری اسلامی دانست و اینکه محافظه کاران نسبت به مشائی حساسیت نشان می دهند این است که به 30 سال شعار و سیاست های ضد اسرائیلی آنها دهن کجی کرده باشد.
و شاید دلیل احمدی نژاد و مقاومت بر گذاشتن چنین چهره ای در راس دلیلش این باشد حال که قدرت را بدست گرفته است می خواهد رقبای خود را از صحنه بیرون کند و بدون توجه به نظر انها گزینه ای را انتخاب کرده که می دانسته در سطح وسیعی با او مخالفت می کنند.
با توجه به وضعیت کنونی ایران اکنون شکافی بزرگ بین سران رژیم بوجود آمده که ابتدا از اصلاح طلبان شروع شد دامنه آن به افرادی مثل رفسنجانی کشیده شد و حال نیز شاهد وسعت گرفتن این شکاف و رسیدن آن به خود محافظه کاران شده است.

وفا گفت...

رستم جان پیامت رو گرفتم احتیاجی به ایمیل نیست ؛)

مينا گفت...

به نظر من ماجراي رحيم مشائي فقط يك حواس پرتي بزرگه براي شرايط بد اجتماعي تمام روزنامه ها از اين موضوع صحبت مي كنن واقعاً وقتي ما آقاي احمدي نژاد رو به عنوان رئيس جمهور قبول نداريم اينكه مشائي باشه يا نه بحث ما نيست ولي من اميدوارم آقاي احمدي نژاد از موضع خودش كوتاه نياد اختلاف بيشتر به نفع جنبش ما ست و بيشتر اميدوارم كه اين هم بازي سياسي نبوده باشه كه بعد استعفاي رحيم مشائي آقاي احمدي نژاد رو به عنوان روشتفكر و مردمي معرفي كنند دوباره

سپیده گفت...

مساله مطرح شده رحیم مشاپی ترفند جدید دولت کودتا است تا همه ذهن ها و نظرات را به آن سو بکشاند تا خبرگزاری ها کمتر از نامشروع بودن دولت کودتاپی احمدی نژاد مطلب بنویسند . و با این کار تا حدی موفق هم شدند و خیلی از خبرگزاری های خارجی فریب خوردند ، حتی سی ان ان !!
دو مساله مهم :
١-در دولت کودتا و رژیم استبداد ، مقامات آب هم بدون اجازه حزب پادگانی ( سپاه پاسداران ) نمی توانند بخورند چه برسه به انتخاب وزیر و معاون اول .
٢- در کل سیستم دولت کودتا ، خود احمدی نژاد هیچکاره است ، چه برسد به معاون اولش !

سپیده گفت...

در ضمن مساله خیلی مهم این است که رحیم مشاپی پس از زدن آن حرفهایش در مورد مردم اسراپیل و شنیدن اعتراضات مقامات رژیم ، اعلام کرد : همانطور که احمدی نژاد گفته است ، اسراپیل باید نابود و از صفحه جهان محو شود .

کودتای مخملی گفت...

اینهم شکنجه
ماموران امنیتی جمهوری اسلامی دنده‌های عیسی
سحرخیز، مدیرکل مطبوعات داخلی ِ ایران در دولت محمد خاتمی را هنگام بازداشت، شکسته‌اند.محسنی اژه ای وزیر اطلاعات رژیم انتقام آن جلسه معروف را از عیسی سحرخیز گرفت , در آن جلسه از عصبانیت شانه او را گاز گرفت و امروز کارش را با ضربات مشت مامورانش به قفسه سینه سحرخیز تمام کرد.

ناشناس گفت...

کلیپی زیبا ، خاطره انگیز ، تاثر برانگیز و جدید -برای اولین بار

http://www.youtube.com/watch?v=EuRdZfc460w

خاشاک گفت...

لطفا یادداشت زیر را بخوانید:

http://khaashaak.blogspot.com/2009/07/blog-post_21.html

Unknown گفت...

این جهان کوه است و فعل ما ندا
سوی ما آید صدا ها را ندا
آقای رهبر خود کرده را تدبیر نیست وقتی شما در آستین آقای رفسنجانی بزرگ شدید و ایشان را نیشی کشنده زدید، چه جای گله و عصبانیت وجود دارد که کسی را که به ناحق و یک تنه رییس جمهور کردید با شما همان نکند که با رفسنجانی کردید؟

niki گفت...

من فکر میکنم این هم یکی دیگر از بازیهای کثیف ایشان هست.
نکیسا

ناشناس گفت...

با درود
لظفا اين را بخوانيد:
http://malikhoolia.wordpress.com/

خاقان گفت...

بعقیده من سیستم ازمیزان تنفر ملت از رهبری ج.ا آگاه است...حتی احمدی نژاد و دارودسته اش. لذا فکر میکنند ایجاد یک نوع تقابل تصنعی میان رهبر و احمدی نژاد میتواند وجههء احمدی نژاد را در نزد مردم ارتقاء ببخشد.