۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

برنامه ویژه امنیت تاسیسات اتمی

امشب ساعت 7 به وقت تهران مستندی از امنیت تاسیسات اتمی در صدای آمریکا پخش خواهد شد. مروری بر آنچه در نیروگاههای اتمی تری مایل آیلند، چرنوبیل و ... افتاد. نگاهی به نیروگاه بوشهر و میزان اطمینان به امنیت آن... پس از پخش این مستند خانم جکلین شایر کارشناس ارشد موسسه علم و امنیت بین الملل نیز در برنامه حضور خواهد داشت. این مستند شامل مصاحبه هایی اختصاصی است. ببینید و نظر دهید...

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

با عرض سلام،
باتوجه به اینکه دولت جمهوری اسلامی مدت ها قبل از ایجاد یک نیروگاه تولید برق دست به ساخت تأسیات مرتبط با سلاح هسته ایی زده، قصد اولیه اش برای ساخت سلاح واضح و مشخص است.
اما باید این سوال را مطرح کرد، در حالی که پس از گذشت مدتی طولانی از ساخت نیروگاه بوشهر، حتی یک لامپ صد وات هم روشن نکرده مسئولین نظام همچنان با استفاده از تصاویر نیروگاه بوشهر به تبلیغ سیاسی برای خود اقدام می کنند.ما که خودمان دانشجوی دانشگاه اراک بودیم از نزدیک شاهد نارسایی های گسترده ی محیط آنجا بودیم بهتر نبود جای صرف مبالغ بیهوده و هدر دادن ثروت ملی و شرکت در بازی های سیاسی مضحک مسئولین کمی هم به زیر ساخت های مهمتر می پرداختند، در حال حاضر بعید می دانم کمتر کسی در ایران به راه اندازی نیروگاه بوشهر اهمیت بدهد.

ناشناس گفت...

سلام.برنامتون حرف نداشت. می خواستم ببینم چطور می شه فیلم مربوط به این برنامه مخصوصا قسمت مربوط به امنیت تاسیسات هسته ای که 30 دقیقه بود را دانلود کرد تا به بقیه که ماهواره ندارند یا نمیتوانند ببیند نشان داد. متشکر.

وفا گفت...

ناشناس عزیز از توجه شما ممنونم سعی می کنیم این بخش سی دقیقه ای رو در وبسایت برای دانلود قرار بدیم...

ناشناس گفت...

با سلام برنامه امشبتون راجع به برنامه اتمی ایران بسیار بسیار زیبا بود ولی نظر من این است :
دولت آمریکا با این باز یبازی کردنهاش با دولت ایران یکروز مانند مردم ایران در این چند هفته اخیر که سور پرایز شدند ( مردم بعداز بیست سال سکوت و داشتن افکار مثبت به حکومت ملا ها یکهو سور پرایز شدند و دیدند که آنها در اینمدت چه چیزهایی برای ایشان تدارک دیده اند از باتون و گاز اشک آور و سرکوب و ...) دولت آمریکا هم یکروز سورپرایز میشود و بمب اتم را در دست این رژیم دیوانه ملاها می بیند و آنوقت باید یکی تو سر ..... ویکی هم آره ....
خواهیم دید بهای مشرو عیت بخشیدن به ملاها و بازی بازی کردنهای سولانا و غیره چه خواهد شد !!!!

EBRAHIM گفت...

Ba Salam va tashakor az barnameye besiyar jalebe shoma dar rabete ba N.P.Plants.
Bayad arz konam ke hameye donya az faribkari va jenayate rejime hakem bar IRAN
Kamelan agah shodehand va bayad taajob kard az kasani ke hanuz fekr mikonand
Gholhaye dolatmardane va hamkarane diktatoriye hale hazere sadeghane ast!
Bandeh be onvane kasi ke dar in keshvar zendegi kardeam va ba tamame vojood tajrobeh
Daram be hameye khoshbinane donya khatare rejimi be marateb mokharrebtar az bombe
Hastei ra yadavari mikonam va az anan khahesh mikonam ba in rejim hich hamkarii nakonand.
Va baraye bar andazie an ba mardome iran hamrah shavand.
Chenan ke SADI mifarmayad: Bani Adam azzaye Yekdigarand Kedar Afarinesh Ze Yek goharand
Cho Ozvi Bedard Avarad Roozegar Degar Ozvha ra namanad Gharar.

Ba sepase mojadad

یک ایرانی گفت...

من معتقدم احمدی نژاد یک هیتلر در حال ظهور است و قبل از اینکه بجای غیرقابل بازگشت برسد با حمله نظامی باید جلویش گرفته شود کافیست نگاهی به تاریخ جنگ جهانی دوم بیندازید که چگونه اتریش و چکسلواکی را دو دستی به هیتلر دادند ولی او بجای کوتاه آمدن به لهستان تجاوز کرد و باز هم برای بلعیدن کشورها طعمه میخواست .بعنوان یک ایرانی میگویم اگر الان تاسیات هسته ای بمباران نشود احمدی نژاد بمب اتم را به حزب الله خواهد داد تا با دروغگویی هایش بعدا بگوید ما نبودیم که روی اسراییل بمب انداختیم حزب الله از مثلا روسیه و اکراین بمب را تهیه کرده!! غافل از اینکه به دنیا نمیتوان مثل ملت ایران رایش را دزدید و دروغ گفت و آمریکا و اسراییل در جواب ایران را با انفجار اتمی متقابل خاکستر خواهند کرد .
پس بهتر که مانند صدام شر احمدی نژاد کم شود و ایران از نابودی کامل در آینده نجات پیدا کند .
یک ایرانی

پدرام رحیمی گفت...

بنظر من اسراییل باید نابود شود به هر وسیله از جمله بمب اتمی
بر فرض آمریکا و زیردریایی اسراییل از نقطه نامعلوم تلافی کنند و همه ایران نابود شود همه شهیدند و به بهشت خواهند رفت و همه ملت ایران هم همین را میخواهند مثل رهبر ما احمدی نژاد
یا حسین

ناشناس گفت...

If anyone doubts how dangerous AhmadiNejad and his followers are it suffices to read what Pedram Rahimi has written. They are like vampires who only need blood to survive. Doesn't matter whose.

ناشناس گفت...

میشه به خانم ستاکی بگید قبل از اینکه خبر رو میخونند چند بار تمرینش کنند. گاهی اونقدر اشتباه میگن که آدم واقعا عصبی میشه.آدم از اخبارگو انتظار داره که بدون اینکه هول بشه اخبار رو آروم و با طمانینه بخونه و غلط و تپق نداشته باشه. اما واقعا در مورد ایشون هیچ کدوم از موارد رعایت نمیشه.

ممنون از توجهتون

ناشناس گفت...

سایت نوروز: شب گذشته، ساکنان محله آپادانای تهران؛ محل زندگی خانواده سهراب اعرابی، جوان ۱۹ ساله ای که در وقايع اخير شهید و ديروز به خاک سپرده شد؛ برای سهراب "شام غريبان" گرفتند و در يک اقدام بی سابقه از ورودی شهرک آپادانا تا مقابل در خانه خانواده اعرابی، شمع روشن چيدند.

جمعيت از ساعت ۲۲ تا حدود ساعت ۲۳ شروع به شعار دادن کردند. مردم شعار می دادند: "الله اکبر" و "مرگ بر ديکتاتور".

پروين فهيمی، مادر سهراب از مردم تشکر می کرد. مردم می آمدند دست او را می بوسيدند و او نيز در پاسخ روی مردم گل می پاشيد.

سهراب اعرابی در راهپيمايی ميليونی مردم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و معلوم نيست که همان روز و يا در بيمارستان جان باخته است. خانواده وی مدت ۲۶ روز از او هيچ خبری نداشتند تا اين که روز شنبه ۲۰ تير ماه مسئولين قضايی خبر شهادت وی را به خانواده اش ابلاغ کردند.

در مراسم خاکسپاری سهراب صدها تن که بيشتر آن ها را مردم همدرد خانواده وی تشکيل می دادند شرکت داشتند. نيروهای نظامی در مراسم حضور نداشتند اما لباس شخصی ها ديده می شدند.

ناشناس گفت...

اين وب سايت تقديمي است به ايراني هايي كه جانشان را در اعتراض به نتايج انتخابات 22 خرداد در راه دموكراسي خواهي و آزادي ايران از دست دادند

بيايد يك ميليون شمع براي يادبود اين اشخاص روشن كنيم


http://www.iranian-heroes.org

آزادی ایران گفت...

دوستان عزیز در صورتیکه به تاسیسات اتمی حمله شد فکر دفاع را از سر بیرون کنید این دفاع نیست , مانند آلمانیهای وطن پرست به جنگ با ارتش نازی و هیتلری ولایت فقیه بپرازید اینست دفاع واقعی تا ایران را از شر این هیتلر سی ساله رها سازیم .
به قوای متفقین کمک کنید .
آزادی ایران

ناشناس گفت...

سلام. دوست عزیز لطف کنید برنامه مستند 30 دقیقه راجب امنیت نیروگاه هسته ای را برای دانلود بگذارید. این برنامه برای باز کردن دید ملت خیلی موثر هست. من خودم در یک کارخانه توربین سازی کار می کنم و می دانم که اینها اصلا به نکات امنیتی درکار اصلا اهمیت نمی دهند. لطفا نا امیدم نکنید.

سینا گفت...

با سلام
برنامتون خیلی عالی بود.