۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

کلینتون: زمان برای ارتباط با ایران در حال انقضاست

در مصاحبه ای با شبکه ABC وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که زمان برای ارتباط با ایران در مورد برنامه اتمی آن کشور "در حال انقضاست." هیلری کلینتون گفت "ما مکررا گفته ایم که در انتظار حمایت بین المللی هستیم برای تحریم هایی که من آنرا فلج کننده توصیف می کنم." او در پاسخ به سوالی که "آیا خط قرمزی" برای زمان لازم وجود دارد گفت "پرزیدنت در مورد پائیز و پایان سال (میلادی) صحبت کرده و افزود واضح است که ما این زمان را برای همیشه باز نخواهیم گذاشت.

در تحولی دیگر اسوشیتدپرس گزارش داد "اختلافات در مورد انتخابات ایران از مرز اعتراضات خیابانی گذشته و وارد مرحله جدیدی شده است: جنگ قدرت در میان نهادهای مذهبی حاکمیت." این درگیری "با سخنان آیت الله خامنه ای و حمایت روحانیون و سپاهیان دست راستی که روز دوشنبه به اپوزسیون و هاشمی رفسنجانی هشدار داد بالاگرفته است. او گفت موفق نشدن نخبگان در امتحان باعث سقوط آنان می شود. میر حسین موسوی "با لحنی که به ندرت در مورد رهبر استفاده شده است گفت شما شاهد چیزی جدید هستید: ملتی بیدار شده، ملتی که دوباره احیا شده و آماده است از دستاوردهای خود دفاع کند. موسوی "همچنین ادعای خامنه ای و روحانیون دست راستی مبنی بر اینکه جنبش اعتراض آمیز ابزار دست دشمنان خارجی است را رد کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال سخنان خامنه ای "پس از سخنان دو رئیس جمهوری پیشین ایران که به نظر می رسد در مورد انتخابات در مقابل او ایستاده اند" ایراد شد؛ دعوت برای برگزاری مجدد انتخابات و رفراندوم عمومی. به نقل از وال استریت ژورنال این اظهارات آخرین مقابله شخصیتهای بلند پایه در نظام است و به استنباط کارشناسان "می تواند در را برای انتقاد علیه دولت توسط روحانیون با نفوذ باز کند."

چی فکر می کنین؟

۳ نظر:

هاشمی گفت...

میشه لطف کنید خبرها و نظرهای دوشنبه بیست ژوئیه رو آپلود بفرمایید ?

سپیده گفت...

آیا آمریکا و اروپا منتظر جواب از سوی دولت کودتا و رهبری نامشروع هستند ؟_______________________

آمریکا و اروپا تا ٢٤ سپتامبر به جمهوری اسلامی مهلت داده اند تا فعالیت های اتمی خود را متوقف کند . طبق اظهارات کارشناسان غربی رژیم جمهوری اسلامی تا اواخر سال ٢٠٠٩ به بمب اتمی دست خواهد یافت .
اما سوال اینجاست که آمریکا و اروپا از چه کسی توقع جواب به آنها را دارند؟ آیا آمریکا و اروپا از دولت کودتایی احمدی نژاد یا از خامنه ای که رییس کودتاچیان است توقع جواب دارند؟ دولت کودتا و رهبری نامشروع چه پاسخی می توانند به آمریکا و اروپا بدهند؟ این عمل آمریکا و اروپا خیلی ساده لوحانه است و جای تعجب دارد . فعالان سیاسی باید این مساله مهم را به مقامات کشورهای آمریکایی و اروپایی خاطر نشان سازند .

ناشناس گفت...

همسر آقاي هاشمي
پاي صندوق راي اعلام كرد كه مردم آقاي موسوي راي مي‌آورد و اگر راي نياورد، بريزيد در خيابان‌ها و حقتان را بگيريد.