۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

سفارت "نامرئی" نشانی از نفوذ کم ایران در آمریکای لاتین

واشنگتن پست در زیر سرمقاله خود با عنوان "سفارت نامرئی ایران در نیکاراگوئه" نوشت برای ماه ها گزارشهایی در واشنگتن و سایر پایتختها بگوش می رسید که "ایران در نیکاراگوئه در حال ساخت پایگاهی برای گسترش روابط دیپلماتیک خود در آمریکای لاتین است همراه با سرمایه گذاری های وسیع، سفارتخانه های متعدد و حتی برنامه تلویزیونی از جمهوری اسلامی." اما در نیکاراگوئه "هیچ کسی نتوانسته سفارت کبرایی بیابد." یک دیپلمات آمریکایی گفته "تا جایی که ما اطلاع داریم ایران در حال ساختسفارت خانه بزرگی در نیکاراگوئه نیست." به نقل از واشنگتن پست "سفارت عظیم نامرئی و اسرارآمیز می تواند نشان از این باشد که گسترش نفوذ ایران در آمریکای لاتین کمتر از آن چیزی است که واشنگتن از آن هراس دارد." به غیر از ساخت سفارت خانه ایران پیشنهاد سرمایه گذاری های از جمله در موارد بندرسازی، کارخانجات هیدرولیک و تراکتورسازی کرد که هیچکدام به ظهور نرسیده. مقامات نیکاراگوئه می گویند "در زمانی که درآمد نفتی ایران درحال سقوط است به گفته کارشناسان همین سقوط در مورد پروژه های پیشنهادی صادق است." با این حال حضور پیاپی مقامات ایرانی در نیکاراگوئه نگرانی مقامات آمریکایی را برانگیخته که مغتقدند ایران تروریسم بین المللی را حمایت می کند ولی می گویند با وجود حضور ایرانیان در نیکاراگوئه فعالیت های زیادی از آنها گزارش نشده.

چی فکر می کنین؟

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

فیری گیت بدون محدودیت برای ایران
http://chinaproxy.blogspot.com/

ناشناس گفت...

روزنامه اعتماد در ستون پیدا و پنهان امروز خود نوشت:

نمودار آماري پخش چهار خبر مربوط به کشته شدن ندا آقاسلطان، مبارز چچني توسط روسيه، 140 نفر در چين و زن محجبه مصري در آلمان در چهار بخش خبري صدا و سيما حاکي از آن است که صدا و سيما در هفته اول وقوع اين حوادث اقدام به پخش 140 بار خبر کشته شدن زن محجبه مصري، هشت بار خبر کشته شدن 140 نفر مسلمان در چين توسط پليس، پنج بار پخش خبر شهادت مبارز چچني توسط روسيه و در نهايت سه بار پخش خبر کشته شدن ندا آقاسلطان کرده است.

ناشناس گفت...

توپولوف یکی از ناامن ترین هواپیمای جهان
شرکت هواپیمایی توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی و در 5 شرکت هواپیما سازی روسی ادغام شد. این هواپیما برای نخستین بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد.
هواپیمای توپولوف با نام اختصاریTU- 154 Mبه عنوان نا امن ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم و مجوز پرواز بین المللی به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارد.

شرکت هواپیمایی توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی و در 5 شرکت هواپیما سازی روسی ادغام شد. این هواپیما برای نخستین بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد.

توپولوف 154 هواپیمای مناسب مسافربری برای مسیرهای هوایی که در پروازهای داخلی روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه و تا اندازه ای در اروپای شرقی و ایران به کار خود ادامه می دهد.

نزدیک به 900 هواپیمای توپولوف در مدلهای گوناگون تاکنون در جهان ساخته شده و در ایران اغلب شرکتهای هواپیمایی ایران از مدل TU- 154m این هواپیما استفاده می کنند.

هواپیمایی که امروز در استان قزوین سقوط کرد چهارمین هواپیمای توپولفی است که طی سالهای اخیر در ایران سقوط کرد.

رستم فرخزاد گفت...

تنها راه مقابله با این دست درازی ها چه به صورت مرئی و چه نامرئی آن، و تنها راه به زانو در آوردن رژیم تحریم خرید نفت از ایران است.

هر زمانی کشورای غربی حاضر به انجام این مهم شدند آنوقت ما میفهمیم که آنها هم به اندازه ما نگران امنیت و آرامش خود هستند و حاضرند در قبال آن هزینه پرداخت کنند.

ناشناس گفت...

کاریکاتور؛ تابوت های پرنده روسی در آسمان ایران

http://www.iranpressnews.com/source/062289.htm

ناشناس گفت...

مخالفت با هواپيماهای روسي در ناوگان هوايي

به رغم مخالفت کاپيتان خانلري رئيس سابق سازمان هواپيمايي کشوري با ورود هواپيماي «ايران-140» به ناوگان هوايي کشور و شائبه غيراستاندارد بودن اين هواپيما،قرارداد خريد 10 فروند هواپيماي ايران-140 امضا شده و چهار فروند آن آماده تحويل به ناوگان هوايي کشور است.

به نوشته «اعتماد»، البته هنوز سازمان هواپيمايي کشوري مجوز ورود اين نوع هواپيما به ناوگان هوايي را صادر نکرده است. کاپيتان خانلري يکي از مسئولاني بود که با ورود اين نوع هواپيما به ناوگان هوايي کشور مخالف بود و به همين دليل گفته مي‌شود يکي از دلايل برکناري وي از سمت رياست سازمان هواپيمايي کشوري به همين خاطر بوده است. خانلري معتقد است اين نوع هواپيما نظامي است و از استاندارد‌هاي لازم ناوگان مسافربري هوايي برخوردار نيست. هواپيماي آنتونف که در ايران به نام «ايران- 140» شناخته مي‌شود، تاکنون سه سانحه را پشت سر گذاشته که اولين سقوط اين هواپيما در حوالي باقرآباد 44 کشته بر جاي گذاشت. و سومين سانحه سقوط نيز در سال گذشته در حوالي اصفهان، پنج کشته بر جاي گذاشت.

با اين حال شرکت صنايع هواپيماسازي ايران (هسا) از سال 72 طراحي اوليه هواپيماي ايران- 140 را با همکاري آنتونف اوکراين آغاز کرد و از سال 75 توليد رسمي آن آغاز شد. به گزارش برخي از رسانه‌هاي خارجي، هواپيماهاي سري آنتونف در خود روسيه به شدت داراي کيفيت‌هاي پاييني بودند و جزء هواپيماهاي سانحه ساز دنيا به شمار مي‌رود.

*
*
*

لینک اصلی مطالب فوق و ادامه مطالب بالا در سایت زیر موجود است :

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=55814

ناشناس گفت...

مير حسين موسوى در نماز جمعه اين هفته تهران شركت مى كند

مير حسين موسوى، نامزد معترض انتخابات رياست جمهورى ايران، روز چهارشنبه اعلام كرد كه در مراسم نماز جمعه اين هفته تهران به امامت هاشمى رفسنجانى شركت مى كند.

ناشناس گفت...

از ارابه های هوایی مرگ روسیه تا نیروگاه نیمه کاره استاندارد!

وزیر نیرو: از ورود برق بوشهر به مدار، در تابستان قطع امید کرده‌ایم

در حالی که قرار بود ۵۰۰ مگاوات برق تولدی نیروگاه بوشهر از تابستان امسال وارد مدار شود، پرویز فتاح، وزیر نیروی دولت نهم، روز گذشته گفت که در این زمینه قطع امید کرده است.

پرویز فتاح که روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیئت وزیران با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، گفت که تا کنون در این زمینه که آیا ۵۰۰ مگاوات برق توسط نیروگاه بوشهر وارد مدار خواهد شد یا نه، اطلاع موثقی از سوی سازمان انرژی اتمی به وزارت نیرو داده نشده است.

وزير نيروی کابینه نهم، خود در ۱۷ فروردين ماه سال ۸۸ اعلام کرده بود که «نيروگاه بوشهر با ظرفيت ۵۰۰ مگاوات در تابستان امسال وارد مدار خواهد شد».

این وعده آقای فتاح تنها چند روز پس از آن بود که سرگئی کیرینکو، رئیس شرکت اتم روس با اشاره به قصد مسکو برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر در سال ۲۰۰۹ گفته بود که «ما امروز به همراه متخصصان ایرانی دقیقاً طبق جدول زمانی پیش می‌رویم».

با این حال چندی بعد در خرداد ماه خبرگزاری روسی ريانووستی به نقل رئيس شرکت ساختمانی سازنده نيروگاه بوشهر گزارش داد که «روند انجام اين کار بسيار دشوار است و لذا هنوز نمی‌توان تاريخ دقيقی برای شروع به کار آن اعلام کرد، انجام اين کار هنوز زود است».

اکنون با گذشت یک ماه از آغاز تابستان ۸۸، آقای فتاح می‌گوید که در خصوص ورود ۵۰۰ مگاوات به مدار در تابستان قطع امید کرده‌ایم.

آقای فتاح همچنین گفته است که با اینکه وزارت نیرو بر روی این میزان برق حساب کرده بود، به نظر می‌رسد علی‌رغم قولی که داده شده، تابستان امسال این میزان برق وارد مدار نخواهد شد.

ایران و روسیه در سال ۱۹۹۵ میلادی بر سر تکمیل نیروگاه بوشهر به توافق رسیدند و روسیه طی قراردادی، که هم‌اکنون ارزش آن در حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود، در سال ۱۹۹۸ تکمیل نیروگاه آب سبک بوشهر را آغاز کرد.

ايران تا کنون بيش از يک ميليارد دلار برای ساخت نيروگاه آب سبک بوشهر هزينه کرده است و مهندسان روسی راه‌اندازی آزمايشی نيروگاه را با موفقيت به انجام رسانده‌اند.

با این حال تاکنون چندين بار زمان آغاز به کار نيروگاه بوشهر به تأخير افتاده که در پاره‌ای از اوقات «عدم پرداخت به موقع ديون ايران به روسيه» عامل و علت آن اعلام شده است.

روسیه طبق توافق قرار بود در سال ۲۰۰۶ نیروگاه بوشهر را راه‌اندازی کند؛ اما بهره‌برداری این نیروگاه تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است.

پیش از روس‌ها، شرکت آلمانی زیمنس در سال ۱۹۷۵ با ایران برای ساخت دو رآکتور اتمی قرارداد بسته بود که با تغییر رژیم در ایران، این شرکت در سال ۱۹۷۹ در نهایت از ایران خارج شد.

«مردم صرف‌جویی کنند»

وزیر نیروی کابینه نهم، همچنین در مورد اینکه آیا عدم ورود این میزان برق به مدار منجر به قطعی برق خواهد شد نیز گفته است: «می‌توانیم مصرف را تا حد امکان تأمین کنیم ولی مردم نیز باید در مصرف صرفه‌جویی کنند».

آقای فتاح همچنین از خروج اضطراری چند واحد برق در روزهای گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این مشکلات رفع شود و وزارت نیرو تابستان امسال [در زمینه تأمین برق] با کمترین مشکل مواجه شود.

وی گفت که تمام سعی‌مان را به کار می‌گیریم تا تابستان امسال با مشکل قطعی برق مواجه نشویم.

بسیاری از شهرها و روستاهای ايران، در تابستان سال ۸۷، روزانه با خاموشی و قطع برق چند ساعته مواجه بودند که اين خاموشی‌ها در برخی روزها حتی به بيش از پنج ساعت در روز نيز رسيد.

در همان زمان معاون برق و انژی وزارت نیرو پیش‌بینی کرده بود که در تابستان سال ۸۸ نیز چهار هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد و ممکن است در سال ۸۸ نیز شهرهای ایران با مشکل قطعی برق مواجه شوند.

منبع : رادیو فردا

ناشناس گفت...

یک سوال
چرا چرا
نوریزاده
تو برنامه قبل انتخابات
طبق آمار دولتی 24 ملیون
آمار مردمی 18 میلیون
آمار خود نوریزادی بالای 10 ملیون
ایرانی توهین کرد و شما اونجا بوق بودید

برنامه 4 شنبه یا 5 شنبه قبل انتخابات

ایشون با بیان کاملا شیوا فرمودن:
این تعداد فریب خورده و احمق هستند

شما هم که بی طرف
بمیرم براتون

دولت ایران تاب انتقاد رو نداره

شما هم فقط ادعای انتقاد پذیری رو دارین

شما چرا خبر های بدون منبع رو تو صدر خبر هاتون می زارید
مثلا یکی رو می شناسم واسه مسخره زنگ به شما زده بود
تو جریانات انتخابات
و شما گفته های ایشون رو تو خبرهاتون اعلام کردید که کذب محض بوده

شما چرا تو برنامهاتون
یه آدم رو آوردین که به غیر از مسخره کردن انقلاب ایران لحجه آقای هاشمی رو هم مسخره کرد
به نظر شما این کار عقلی هست

حالا من این نظر رو می دم
ببینید چطور هم شما و هم خوانندگانتون به من می تازید
چون تاب حرف حق رو ندارید

مشکل ایرانی جماعت همینه
نه تو ایران نه خارج از ایران هیشکی تاب انتقاد رو نداره
اگه هم انتقاد کردن انگار فحششون دادن

""پیش بینی نظرات""
این بابا بسیجی هست
یه آدم کش مثل احمدی و دارو داستش
ایرانی نیست یه عرب





من نه شرقم و نه غرب
نه پاچه خوار اینم نه پاچه خوار آن

معذرت
با تشکر فراوان
داوود نادریان

ناشناس گفت...

این لاف زنی های رژیم همیشه بوده مخصوصا لاف زنی های نظامی از ترس حمله به تاسیسات بمب اتم سازی .
یادتان هست قضیه فتوشاپ در پرواز موشکهای ساخت کره شمالی و روسیه و یا, سپاه از فيلم مانورنيروي دريايي چين قطعه اي برداشته بود و تحت عنوان آزمايش سريع ترين اژدر ساخت جمهوري اسلامي در لابلاي فيلم هاي مانوراستفاده کرده بود که بعد از افشاي آن توسط نيروي دريايي چين مبني بر کپي شدنش , با فضاحت خاتمه پيدا کرد و يا استفاده از فيلم هواپيماي بدون سرنشين روسي بر فراز ناو هواپيما بر آمريکا در اقيانوس آرام تحت عنوان فيلم برداري پيشرفته ترين هواپيماي بدون سرنشين ساخت جمهوري اسلامي بر فراز ناو هواپيما بر آمريکا در خليج فارس استفاده شد که بعد از افشاي آن توسط ارتش روسيه با آبروريزي ديگر به پايان رسيد .

ناشناس گفت...

با فاصله گرفتن از فضای پر التهاب پس از انتخابات که طی آن شایعات دروغین برای تحریک احساسات مردم توسط جریان افراطی عاشق قدرت در کشور رواج داشت و معمولا به واسطه شلوغی کارزار فرصت تکذیب یا پیگیری آن ایچاد نمی شد، برخی رسانه ها و جریانات هنوز هم به شایعه پردازی ادامه می دهند.

به گزارش جهان این جریان و رسانه هایشان که در ایام انتخابات بارها رئیس جمهور کشور را به دروغگویی متهم کرده بودند، فراموش کردند که مردم سالهاست بواسطه عدم صداقت نسبت به آنها بی اعتماد شده اند.

در تازه ترین اقدام، روزنامه اعتماد که علاقه عجیبی به بازداشت و ممنوع التصویر شدن هنرمندان از خود نشان داده، و بارها خبرهای آن در این رابطه تکذیب شده بود مدعی شد: 1200 چهره در سینما و تلویزیون ممنوع التصویر شدند.
با این ادعای صادقانه! که مورد استقبال سایتها و رسانه های دیگر این جریان قرار گرفت، احتمالا از امشب سینماها و برنامه های تلویزیونی تعطیل خواهند شد.

اما ادعای جالب دیگر همپیمانان این جریان افراطی در روزنامه های مجازی و سایتهای اینترنتی، خبر کشته شدن یک روزنامه نگار پس از نگارش مقاله ای علیه وزارت اطلاعات در روزنامه خراسان بود.
این رسانه ها که مرتب اخبار جعلی از کشته شدگان مخابره می کنند و پس از چند روز مشخص می شود اساسا مورد ادعایی آنها یا وجود خارجی نداشته و یا ادعای آنها به کل دروغ بوده است، این بار مدعی شدند که فردی به نام مهرداد حیدری پس از انتشار مقاله ای در روزنامه خراسان بر علیه وزارت اطلاعات به قتل رسیده است.

اما بلافاصله محمد سعيد احديان سردبير روزنامه خراسان قتل خبرنگار اين روزنامه را كذب محض خواند و تاكيد كرد كه اين روزنامه در دوران بيش از 60 سال انتشار خود خبرنگاري به نام «مهرداد حيدري» نداشته است.

بدین ترتیب آخرین دست و پا زدن های جریان افراطی هم برای ایجاد تشنج در کشور جزء بی اعتمادی بیش از پیش مردم حاصلی برای گردانندگان آنها نداشته و به نظر می رسد باید این جریانات به دنبال راهکار جدیدی برای نشان دادن خصومت خود باشند.

ناشناس گفت...

با سلام برنامه‌های تفسیر خبر با فاصله‌ی بسیار طولانی 3 ساعتع در اینترنت بارگذاری می‌شوند. اگر ممکن است برای این مشکل فکری بکنید. گاهی روی عنوان برنامه‌ی جدید کلیک می‌کنم و برنامه‌ی هفته‌ی گذشته را دریافت می‌کنم. اگر ممکتن است سرعت انتشار برنامه‌ی تفسیر خبر را در اینترنت بیشتر کنید.

ناشناس گفت...

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، خبر داده است که همزمان با آغاز نماز جمعه تهران تلفن‌های همراه در مناطق منتهی به محل برگزاری نماز قطع شده است.

وب‌سایت خبری آینده نیز می‌گوید نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از حضور خبرنگاران خارجی در نماز جمعه این هفته جلوگیری کرده و کارت خبرنگاری آنها را ضبط کرده‌اند.

ناشناس گفت...

موقع سخنرانی آقای رفسنجانی بعضی از بلندگو ها را قطع کرده بودند و همین قضیه باعث شد که مردم عصبانی شوند . چون صدای خطیب رانمی شنیدند . در صورتی که قبل از آن ( قبل از خطبه ها ) برای کسی که صحبت و هم به مردم توهین می کرد . بلندگوها کاملا سالم بودند

ناشناس گفت...

نماز جمعه ضد کودتا و ضایع شدن خامنه ای و روسیه عامل کودتا !!
http://www.youtube.com/watch?v=kvYx7fu49CQ&feature=channel

ناشناس گفت...

با سلام

با توجه به اينكه من در جايي شنيدم كه مقدرا اورانيم جهان تا سي سال ديگر تمام مي شود آيا بهتر نيست اصلا دنبال انرژي اتمي نرفت و روي انرژي خورشيد سرمايه گذاري كرد؟
اصلا انرژي اتمي ارزش اين همه سرمايه گذاري را دارد يا خير؟

آرمان تهران

ناشناس گفت...

مشکل قضاوت و داوری در ایران


به نظر میرسد بعد از کشمکشهای بسیار بر سر استفاده از داور ایرانی برای

قضاوت بازی استقلال و پیروزی حال نوبت به قضاوت بین کاندیداهای انتخاباتی

و نحوه نظارت بر چگونگی اجرای انتخابات رسیده است.



بعد از گذشت سالها که برای داوری بازی شهرآورد استقلال و پیروزی به دلایل حساسیت

زیادی که در حواشی این مسابقه بود باید دست به دامان داوران خارجی میشدیم. اکنون

در این زمینه بعد از حرف و حدیث های فراوان خودکفا شدیم ولی در حوزه ای وسیع تر این

توانایی را از دست داده ایم.

در انتخاباتی که در ۲۲ خرداد برگزار شد کسی نیست که بر تقلب صورت گرفته تردید کند

اما گویا از مدتها پیش به مردم تمرین میدادند جمله ی "اشتباه داوری جزوی از داوریست".

گویا قرار نیست سایه ی ننگ قضاوتهای شوم از سر مردم کشورمان کنار رود.

گویا مشکل قضاوت در کشورمان ریشه ایست.

گویا دیگر عدالت در ایران دار فانی را وداع گفته است.

گویا سالهاست که ظلم و ستم زورمندان بر مظلومین حکم ابدی شده است.

شاید هم قانون بشر در ایران به روشی نوین ارائه میشود!

شاید همه ی اینها خوابی بیش نیست که اگر چنین است امیدوام رویای صادقه نباشد.