۱۳۸۸ تیر ۱۸, پنجشنبه

موضع گروه هشت در قبال ایران

گروه هشت اعمال خشونت توسط دولت ایران را محکوم کرد اما اعتراضات خود را در مرز درخواست برای تحریمهای جدید متوقف کرد. در بیانیه های پی در پی در مورد تهدیدهای امنیت جهانی سران هشت کشور قدرتمند جهان خشونت ها در ایران را محکوم کردند اما افزودند همچنان به یافتن راه حل دیپلماتیک برای مسئله اتمی ایران متعهدند. نیکلا سرکوزی رئیس جمهوری فرانسه گفت این بیانیه نشاندهنده اتحاد گروه هشت در مورد وضعیت ایران است.

چی فکر می کنین؟

۸ نظر:

سروش علیزاده گفت...

اسراییل برای دفاع از هستی و موجودیت خود کاملا حق دارد به تاسیسات اتمی ایران حمله کند.
ملت ایران اینرا درک میکند که تهدید دائمی و احمقانه احمدی نژاد به محو از روی زمین متاسفانه این بهانه را به اسراییل داده است
بهتر است آمریکا هم در صورت عکس العمل جمهوری اسلامی به حمله اسراییل بکمک ملت ایران بیاید و رژیم جمهوری اسلامی را به زباله دان تاریخ بیندازد
مردم به پا خاسته این به سرنگونی رژیم کمک خواهند کرد

رستم فرخزاد گفت...

سروش جان درود. شما احیانا همون سروش نقد و بررسی داستان و ادبیات فارسی نیستید؟
اگر هستین خوشحالم که اینجا هم می بینمتون.


در رابطه با نشست 8 کشور هم خوب خیلی طبیعی هست که بلاخره دیر یا زود ا.ن رو دعوت میکنند برای مذاکره بر سر مسائل هسته ای و این مسئله برای اونها از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

تا همینجا هم که مردم ایران با شجاعت خودشون اون کشورها رو وادار به واکنش کردند باید تبریک گفت به مردم ایران.

ولی سرنوشت جنبش مدنی ایران به هیچ عنوان به رابطه کشورهای اروپایی با ایران محدود نیست و حتی اگر آنها هم وارد مزاکرات شوند چیزی از قدرت این جنبش مردمی کم نمی کند. البته بنده اعتقاد دارم تمام آن چیزی که تا کنون دیدیم تنها 20% پتانسیل واقعی جنبش مدنی ایران بوده و باید در جستجوی راهکارهایی بود که بتوان از 100% این پتانسیل استفاده کرد که یکی از این راهکارها کمک به گردش آزاد اطلاعات در داخل ایران است.

ahmad گفت...

پرزیدنت اوباما
1 - شما در اجلاس گروه هشت شرکت کردید وهمراه با روسیه بیانیه ای بسیار ضعیف درباره ایران دادید. جنابعالی درباره ایران رویه بسیار محافظه کارانه ای در پیش گرفته اید . با کمال تاسف اگر این رویه را ادامه دهید در آینده ای نزدیک رژیم ایران به سلاح اتمی دست خواهد یافت و به قول خودتان یک روز صبح از خواب بیدار شده و خود را در برابر مشکلی می بینید که مشکل کره شمالی در برابر آن هیچ است . آن موقع فقط به یاد بیاورید که مردم زجرکشیده ایران چقدر این موضوع را به شما و سایر دول غرب گوشزد کردند ولی باور نکردید.
2 – به یاد داشته باشید ایران عراق نیست . مردم ایران ، امریکا را دوست دارند و در صورت لزوم به شما کمک خواهند کرد.

سپیده گفت...

ترفند تکراری خریدن وقت از سوی رژیم جمهوری اسلامی و دولت کودتایی، رژیم تهران اعلام کرد برای غرب بسته پیشنهادی جدید تهیه می‌کنیم!! یعنی همانکاری که حدود ٢ سال قبل انجام داد و به مدت ٢ سال وقت خرید. اما این بار اتحادیه اروپا و آمریکا فریب روش تکراری رژیم جمهوری اسلامی را نخواهند خورد و در ماه سپتامبر خرید نفت و فروش بنزین را تحریم خواهند کرد و به نظر میرسد تحریم های سختگیرانه تری هم در نظر گرفته شود تا رژیم تهران به خواست جامعه جهانی احترام بگذارد و قطعنامه های سازمان ملل را به اجرا درآورد . اگر رژیم جمهوری اسلامی به بمب اتمی مسلح شود ، نه تنها کشورهای منطقه بلکه اروپا و آمریکا هم با مشکلات بزرگ و جبران ناپذیری مواجه خواهند شد.
باید جوامع بین المللی نه تنها از لحاظ تسلیحات اتمی ، بلکه از لحاظ رعایت حقوق بشر هم رژیم جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارند.

Unknown گفت...

درود
رستم عزيز تيز هوشي شما را ستايش مي كنم. و سلام به وفاي عزيز اين اولين حضور من در اين وبلاگ است

رستم فرخزاد گفت...

سروش جان ورودت رو به ابن وبلاگ خوش آمد میگم. این آقا وفای ما از مجریان روشنفکر و بسیار تیز هوش صدای آمریکاست. وبلاگ خوب و داغی هم داره. امیدوارم مرتب اینجا ببینمت. در اون مورد اول هم که ظاهرا فقط تشابه اسمی بوده اگر حالا نخواهیم اسمش رو به قول شما چیز دیگه بزاریم.

ناشناس گفت...

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، بخشی از این گزارش ها در سال 1381 در کتابی به نام "شنود اشباح" منتشر گردید که سریعا با واکنش تند وزارت ارشاد دولت اصلاحات مواجه شده و پس از جمع آوری نسخه های کتاب مذکور از بازار، هیچ گاه مجوز انتشار مجدد برای این کتاب صادر نشد.

بنابراین گزارش در فصل "پاتریس لومومبا" ی این کتاب آمده است:

از روزنامه فرانسوی لوموند، 11 و 12 مارس 1984:


از همان زمان بود كه موسكو براي تربيت كادر هاي آينده يك ايران كمونيست اهميت زيادي قائل شد.
در فاصله سال هاي 1958 و 1964، «آندروپف» و «علي اف» تعداد زيادي از اين كمونيست ها را جهت تكميل آموزش هاي لازم به چين و كوبا ، سوريه ، لبنان، و ليبي اعزام نمودند.

تبحر و ورزيدگي اين افراد در واقع از تلاش هاي « علي اف» نشات مي گرفت. وي در حقيقت ايراني الاصل بود و در سال 1923 در نخجوان متولد شده بود. «علي اف» علاوه بر فارسي بر زبان هايي تركي و عربي نيز كاملا تسلط داشت. و در ابتدا با درجه ستوان دومي وارد كا.گ.ب شد . (1941-1946) و سپ رهبري حزب جدايي طلب دموكرات آذربايجان ايران را در تبريز به عهده گرفت و سپس مقدمات فرار طرفداران حزب شوروي را فراهم نمود و از همين رو ، بالاجبار تبديل به يك رابط ميان دو حزب ايران و كميته مركزي شوروي شد.



از هفته نامه انگلیسی اکومونیست (صفحه بولتن اطلاعاتی) 30 ژانویه 1986:


... بنا به گفته يكي از كمونيست هاي ايراني كه اخيرا به غرب فرار كرده است ، يكي ديگر از رابط هاي شوروي در ايران «موسوی خوئيني ها» مي باشد. بنا بر گزارش سازمان سيا، «خوئيني ها» پس از آن كه در دانشگاه پاتريس لمومباي موسكو تحصيل نمود، به عنوان عنصر نفوذي استخدام گرديد، به نظر مي رسد كه در اواخر دهه 1960 و اوايل دهه 1970، «خوئيني ها» رابط بين دوستان آلمان شرقي خود در«لايپزيك» بوده است. گفته مي شود وي وجوهي نيز بابت فعاليت هاي ضد شاه دريافت داشته است... .

بنا بر گزارشات سازمان جاسوسي امريكا در نوامبر 1983 وي در حالي كه سرگرم مسافرت با يك پاسپورت سوري بود ، در انگلستان مورد شناسايي قرار گرفت. ظاهرا «خوئيني ها» در صدد سازمان دادن دانشجويان مسلمان و گشايش حساب هاي مخفي در شعب بانك هاي خارجي در جرسي و جزاير كانال مانش بوده است... .

ناشناس گفت...

(من خودم ایرانیم اما ....

ایران به درد
" تفرقه بینداز و حکومت کن" دچار شده

همه میزنن تو سر هم
همیشه انگلیس تفرقه می انداخت
حالا آمریکا

من کارم تحلیل خبرگزاری ها است
حالا بماند کجا کار می کنم

جدیدا من روی خبرگزاری های
بی بی سی - صدای امریکا - العام و خبر ایران
تحقیق کردم

در مورد بی بی سی حدود 90 درصد خبرهای اون به طور مرموز در صدد القای سیاست های خود است
در مسایل قومی هم بشدت داره کار اجدادش رو انجام میده

صدای امریکا هم که القاعات کمی داره
اما تو کشوندن مردم به خیابون ها و ایجاد آشوب ها رتبه اول رو داره

من با حدود 45 نفر از افرادی که توی اعتراضات تهران بودن و وارد درگیری شدن(البته به گفته خودشون) مصاحبه کردم می گفتن ما از دیدن شبکه های ماهواری ای "" جو زده"" می شدیم
حتی 3 نفر از آنها می گفتن ما اصلا رای ندادیم


نتایج این تحقیق بزودی (البته بیش از یک ماه دیگه) در یکی از خبر گزاری های فرانسه منتشر میشه
چون هنوز ادامه داره


امروز من در سوگ ایرانم
برای من فروپاشی ایران داره پر رنگ می شه

منظورم فروپاشی حکومت اسلامی نیست

منظور تکه تکه شدن ایرانه
ترک و عرب و بلوچ و ترکمن و کرد و و در برخی نقاط مردم لر

کتابهای نوشته شده توسط جاسوسان انگلیس رو بخونید

خواهید فهمید که در این آب گل آلود بهترین ماهی ها برای انگلیس و آمریکا وجود داره


V.H