۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

بمبگذاری زاهدان، چه کسی مسئول است؟

تا کنون در رسانه ها، معاون فرماندار سیستان و بلوچستان و امام جمعه موقت تهران سید احمد خاتمی و وزیر کشور، صادق محصولی آمریکا را به دست داشتن در این بمبگذاری متهم کرده اند ولی در همین حال نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان "وهابیون افراطی" و "دشمنان آنطرف مرز" را متهم کرده است. فرماندار این استان هم به دست داشتن آمریکا اشاره ای نکرده است. بنابراین به نظر می رسد "ایران" امریکا را متهم نکرده است. در عین حال وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید این بمبگذاری را اقدامی تروریستی خواندند و آنرا به شدت محکوم کردند.

رابرت گیبز سخنگوی کاخ سفید ضمن محکوم کردن این حمله گفت "مردم آمریکا عمیقا به قربانیان و بازماندگان این حادثه تسلیت می گویند. هیچ امری تروریسم را توجیه نمی کند و آمریکا تروریسم را به هر شکلی که باشد، در هر کشوری که باشد، و علیه هر مردمی که باشد محکوم می کند."

یان کلی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز این اقدام را تروریستی خواند و آنرا به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه آمریکا در عین حال از "روند جدید بمبگذاری در مساجد شیعیان در عراق، پاکستان و ایران" ابراز نگرانی کرد و گفت آمریکا "هر گونه خشونتی که ریشه قومی داشته باشد را به شدت محکوم می کند." وزارت امور خارجه نسبت به مقصر دانستن آمریکا در این بمبگذاری از طرف برخی مقامات ایرانی گفت "آمریکا هرگونه تروریسم را به شدت محکوم می کند و با ایران در مسیر جلوگیری از حملات تروریستی منافع مشترک دارد" وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد "آمریکا هیچ شکلی از تروریسم را در ایران حمایت نمی کند" و افزود "ایالات متحده به همکاری خود با جامعه بین المللی در مسیر پیشگیری از حملات علیه شهروندان غیرنظامی در هر جای جهان ادامه خواهد داد."

چی فکر می کنین؟

۶ نظر:

سایت جندالله گفت...

ک خبر جدید از سایت جندالله
http://junbish.blogspot.com/
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که سه جوان بلوچ با نامهای حاجی نوتی زهی، غلام رسول شاهو زهی و ذبيح الله نارويی که هیچ نقشی در عملیات روز پنجشنبه نداشته اند صبح امروز در شهر زاهدان در ملاء عام اعدام شدند.

جنبش اعلام می دارد که یکی از این سه جوان با نام ذبیح الله ناروئی از اعضای فرهنگی جنبش بوده است که مدتی پیش دستگیر شده است و گزارش دستگیری وی همان زمان به سازمانهای حقوق بشری ارسال شده است که فقط در زمینه های فرهنگی از جمله پخش سی دی و فیلم و اطلاعیه و شب نامه فعالیت داشته است و در هیچ عملیات نظامی شریک نبوده است و جنبش دو جوان دیگر را اصلا نمی شناسد و آن دو جوان با نامهای حاجی نوتی زهی و غلام رسول شاهوزهی هیچ ارتباطی با جنبش نداشته اند.

وبیدادگستری متجاوزان در بلوچستان اعتراف کرد است که این افراد خیلی پیشتر از عملیات استشهادی دستگیر شده اند و این خود ثابت می کند که این افراد دخیل در عملیات نبوده اند و فقط برای راضی کردن غیربومیان اعدام شدند.

وفا گفت...

قابل توجه شما که از سایت جندالله پست کردید اگر ارتباط شما ارتباطی رسمی با این گروه است، در گزارشها آمده که جندالله مسئولیت این بمبگذاری را به عهده گرفته. آیا این خبر رو تایید می کنید؟

سایت جندالله گفت...

نه وفا جان من فقط نقل کردم هیچ ارتباطی با این سازمان و سایتش ندارم
باید مینوشتم به نقل از سایت جندالله

ایمان-ک گفت...

سلام و درود بر دوستاران میهنم ایران
آقایان، بانوان، شما که فرهنگ و شعور بالایی دارید دیگه چرا ؟
هیچ گروهی مسئول نیست بجز خود سپاه پاسداران، قصد دارن با انجام اینگونه عملیات و ربط دادنش با کشورهایی مسل امریکا و گروه های مورد تایید این کشور اذهان عمومی رو نصبت به این گروه ها و این کشور ها تخریب کنند و آنها رو بی رحم و ظالم جلوه دهند.
آقای عبدالمالک ریگی رئیس گروهک جندالله بارها از طریق رسانه ها بیان کردن که دین و مذهب خاصی مبنایی در جهت تصمیم گیری های این گروه ندارد و اصل برادری بر ایرانی بودن است.
مشخص است با نزدیک شدن به انتخابات مسئولان نظام از هر برنامه ایی استفاده خواهند کرد تا مردم رو به پای صندوق رای بیاورند.
یه بمب تو مسجد شیعیان منفجر میشه بعد رهبر نظام پیام نسلیت میدهند و بیان میکنند کسانی هستند که قصد تفرقه انداختن بین (برادران) شیعه و سنی (خدا رهم کرد اینا با استفاده از دشمنی با سنی ها و برگذاری آیین عاشورا به پیروزی رسیدند)دارند و قلبشان از شنیدن این فاجعه سخت به درد آمد و .
بعدش هم رسانه ها شروع به تبلیغ میکنند که مردم باید دست به دست هم بدهند و با شرکت همه جانبه و از هر قوم و دین و مذهب پاسخ شکننده به دشمنان بدهند.
امان از حرس و تمع برای قدرت . . .
ببینید این بی رحم ها از هیچ ظلمی در پیش برد اهدافشون دریغ نمیکنند . . .

ناشناس گفت...

آخرین خبر
نبردهای خیابانی در زاهدان
و کشته شدن مولوی عبدالحمید روحانی سنی در زاهدان .

Unknown گفت...

به نظر من کار اصول گرایان بود