۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

نتیجه انتخابات در دست طبقه متوسط شهرنشین

روزنامه واشنگتن پست در شماره امروز خود نوشت "طبقه متوسط شهرنشین ایران آماده است تا احمدی نژاد را از گردونه انتخابات خارج کند."

پیشبینی این روزنامه حضور گسترده مردم شهرنشین از طبقه متوسط ایران است که "به شکل فزاینده ای از دولت کنونی ناراضی هستند." در این گزارش آمده "بسیاری از جمعیت 12 میلیونی تهران در انتخابات 1384 به نشان اعتراض به سیستمی که به اعتقاد آنها نماینده مردم نبود شرکت نکردند ولی در عین حال بسیاری می گویند در این انتخابات شرکت خواهند کرد تا احمدی نژاد دوباره انتخاب نشود." روزنامه واشنگتن پست می نویسد "هفتاد درصد جمعیت ایران در شهر زندگی می کنند و شهرنشینان عمدتا کاندیداهایی را حمایت می کنند که وعده حقوق گسترده تر، آزادی های فردی بیشتر و روابط بهتر با دیگر ملتها می دهند."

چی فکر می کنین؟
در نظر سنجی وبلاگ هم شرکت کنید

۲۵ نظر:

سرکار خانم زندی گفت...

اینهم خرج احمدی نژاد از کیسه ملت
روزنامه "اعتماد" دیروز گزارش داد که دولت نامه‌هایی را به همراه چک‌هایی به مبلغ حداقل 20 میلیون تومان برای نمایندگان مجلس ارسال کرده تا این مبالغ را به دلخواه خود در حوزه انتخابیه هزینه کنند. این نامه‌ها که با امضای وزیر کشور به دفتر نمایندگان ارسال شده، اعتراض گروهی از نمایندگان دو جناح را برانگیخته و آنها قصد دارند از طریق دیوان محاسبات پیگیری کنند که دولت از کدام محل بودجه و با چه اجازه‌ای چنین مبالغی را در اختیار نمایندگان قرار داده است.سایت یاری هم دیروز خبر داد که دولت بنا دارد در جلسه روز شنبه اداره اوقاف که 3000 روحانی در آن حضور می‌یابند، بین آنها پول توزیع کند. این سایت همچنین از دستور احمدی‌نژاد برای آزادی زندانیان مالی خبر داده که بر این اساس زندانیان در دسته‌های زیر یک میلیون، زیر هشت میلیون و زیر پانزده میلیون تقسیم‌بندی می‌شوند و هیات دولت بدهی آنها را پرداخت می‌کند.

یک روز قبل هم خبرگزاری ایلنا از اقدام وزارت بهداشت برای توزیع مبالغ 50 هزار تومانی بین پرستاران تحت عنوان "هدیه رئیس‌جمهور" خبر داده بود که به تمامی مدیران بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، شبکه‌های بهداشت و درمان و مراکز آموزشی درمانی ابلاغ شده است.

pooneh گفت...

سایت یاری هم دیروز خبر داد که دولت بنا دارد در جلسه روز شنبه اداره اوقاف که 3000 روحانی در آن حضور می‌یابند، بین آنها پول توزیع کند. این سایت همچنین از دستور احمدی‌نژاد برای آزادی زندانیان مالی خبر داده که بر این اساس زندانیان در دسته‌های زیر یک میلیون، زیر هشت میلیون و زیر پانزده میلیون تقسیم‌بندی می‌شوند و هیات دولت بدهی آنها را پرداخت می‌کند.

یک روز قبل هم خبرگزاری ایلنا از اقدام وزارت بهداشت برای توزیع مبالغ 50 هزار تومانی بین پرستاران تحت عنوان "هدیه رئیس‌جمهور" خبر داده بود که به تمامی مدیران بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، شبکه‌های بهداشت و درمان و مراکز آموزشی درمانی ابلاغ شده است.

سایت جمهوریت نیز فاش کرد که توزیع سکه طلا از سوی دولت بین پرسنل بیمارستان میلاد باعث اعتراض کارکنان دیگر بیمارستان‌های دولتی شده است. به نوشته این سایت، دولت به 4000 نفر پرسنل این بیمارستان بین یک تا دو سکه اهدا کرده است.

این سایت خبری همچنین گزارش داد که بین دانشجویان دانشگاه چوکای گیلان هم تراول‌های 50 هزار تومانی پخش شده و نیز فاش کرد که در پلدختر اعضای ستاد احمدی‌نژاد به توزیع خانه به خانه چک‌پول‌های 50 هزار تومانی مشغول‌اند و این مبالغ را به عنوان پاسخ رئیس‌جمهور به نامه‌های مردمی به سرپرست خانوار‌ها تحویل می‌دهند.

Stoning to deat IRAN گفت...

سایت محلی "قصر نیوز" از توزیع مبالغ 30 هزار تومانی توسط کمیته امداد بین همه خانوارهای ساکن قصرشیرین خبر داد و نیز فاش کرد که در شهرستان هرسین همزمان با توزیع پول نقد، اعضای ستاد احمدی‌نژاد از مردم می‌خواسته‌اند که روی قرآن دست بگذارند و قسم بخورند که به احمدی‌نژاد رای می‌دهند!

یک سایت محلی هم از تبریز خبر داد که موضوع توزیع پول از سوی ستادها، انصار حزب‌الله تبریز و مسئولان دولتی محلی را به جان هم انداخته و باعث صدور بیانیه شدیداللحنی از سوی انصار حزب‌الله شده که در آن مسئولان دولتی به "پول‌پرستی و مادی‌محوری" متهم شده‌اند.

دولت احمدی‌نژاد پیش از این هم با پرداخت 80 هزار تومان به بیش از پنج میلیون روستایی و عشایر در آستانه انتخابات، افزایش ناگهانی حقوق کارمندان و پرداخت بین 100 تا 300 هزار تومان بیشتر به معلمان در حقوق اردیبهشت ماه، افزایش همزمان حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی (با پرداخت 600 میلیارد تومان تنخواه از اعتبارات رئیس‌جمهوری) در ابتدای ماه خرداد، توزیع پول بین مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و موارد متعدد دیگر به تلاش برای جلب آرای انتخاباتی از طریق توزیع پول برآمده بود.

فرید فرخنده کیش گفت...

در سال 1357 که ملت ایران با 98% ( به قول خود جمهوری اسلامی!) انقلاب کردند؛ یک انتخابی انجام دادند که با شرایط به جو آن دوران میشود (خمینی) "بهترین" و (محمد رضا شاه پهلوی شاهنشاه ایران) " بدتر".
حالا شما در نظر بگیرید که آن انتخاب بین بهترین و بدتر به اینجا کشید؛ ایندفعه بین " بد" و " بدتر" به کجا خواهد کشید؟!!!!!!!!
http://antieslaam.blogspot.com/

ناشناس گفت...

با سلام و بهترین درودها به وفای عزیز ،
من فکر می کنم ، دیدگاه قشر خاصی در مورد بردن یا نبردن یک کاندیدای خاص در انتخابات ریاست جمهوری ، در مقابل دیدگاهی که افراد جامعه در مورد مقام و پست ریاست جمهوری دارند ، از ارزش به مراتب کمتری برخوردار است . اینکه افراد جامعه چه دیدگاه و چه انتظاراتی از رئیس جمهور خودشان داشته باشند به میزان توسعه یافتگی آن جامعه بستگی دارد . شاید قشری از جامعه ی امروز ما به این باور و نتیجه رسیده باشد که حقش از دموکراسی تنها یک برگه (و آن هم در روز انتخابات مهندسی شده) نباشد .
محدوده ی انتظارات و اختیارات رئیس جمهور در کشور ایران ، شخص من را به بازتعریفی از این پست وا می دارد . به یاد حرف آقای خاتمی می افتم که پس از 8 سال تکیه زدن بر مسند ریاست جمهوری گفت ))من یک تدارکات چی بیش نبودم((! در کل آنچه واضح است در طول سالهای پس از انقلاب شاهد کاهش قدرت ریاست جمهوری و از میان رفتن پست نخست وزیری و در کل جابجایی موازنه ی قدرت در زمینه های اجرایی کشور بودیم که با تغییر در قانون اساسی حاصل شده است و با وجود رئیس جمهور که رئیس قوه ی مجریه است ، رهبر بالاترین قدرت می باشد .
***
آقای کروبی در یکی از حربه های انتخاباتی ، از میان برداشتن طرح موسوم به امنیت اجتماعی را به میان می آورد ؛ پس می توان نتیجه گرفت که هدف از این سخنان ، آن هم در روزهای نزدیک انتخابات ، هدفی برای جلب آرای قشری از جامعه است که از کاهش آزادی های مدنی ناراضی هستند و نتیجه ی دیگر که حاصل می شود این است که این تابو شکنی از سوی ایشان بیانگر این است که قشر عظیمی از جامعه ی امروز ایران با محدود شدن آزادی های شخصی و فردی شان مخالفند!
***
در کل در تجزیه و تحلیلی که یک شهروند می تواند از وعده های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری یعنی آقایان (کروبی ، موسوی ، رضایی و احمدی نژاد) داشته باشد ، صحبت سر کیفیت اجرای وعده ها نیست (که مثلا اشتغال زایی کند و تورم را تک رقمی کند) و صحبت بر سر این است که آیا امکان تحقق این وعده ها وجود دارد یا خیر . تحقق وعده های عمدتاً اقتصادی به توسعه ی زیر ساختها بر می گردد (که در طول دوره ی آقای احمدی نژاد با وجود اختیارات بی نظیر و وسیع ایشان! فاجعه آمیز بوده است) امیدوارم که خرید زمان در مورد مسئله ی هسته ای در مورد انجام کارهای کشور وجود نداشته باشد!!! ؛ شاهد هستیم که یک کاندیدا با کلی گویی صحبت از اجرای عدالت می زند و کاندیدایی دیگر صحبت از آوردن پول نفت سر سفره ی مردم می کند و دیگری نوید آزادی و عدالت و اجرای قانون را می دهد و دیگری سخن از دولت عشق می زند و بیش از همه ما را به یاد آن می آورند که ))سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است(( . با وجود اینکه در راه تحقق این وعده های بعضاً طنز گونه و آرمانگرایانه ، رئیس جمهوری می تواند کشورش را در جهان منزوی و ارتباط ملتش را با دنیا قطع کند ، آزادی های فردی از بین برود و این چنین رئیس جمهوری با مقدس نمایی و مظلوم نمایی خود را پاسخگو نداند! ، ولی عملاً طبعات منفی حاصل از این وعده ها و طرحهای غیر کارشناسی شده باعث افزایش فشار بر مردم خواهد شد .
***
نکته ی قابل تامل این است که این 4 کاندیدا در برگیرنده ی چند درصد از سلیقه های موجود در اقشار ملت ایران هستند؟؟؟ این سئوال شاید کلیدی باشد . به هر حال واضح است که قبول کنیم در طول 3 دهه ی گذشته عملاً سیاستمدران و دولتمردان جابه جا شده اند و به نوعی تنها پست های آنها جا به جا شده است و به مرور جریانات فکری و ایدئولوژیک و حتی منتقدان خودی کنار گذاشته شدند . در واقع این دایره ی احزاب تنگ و تنگ تر شده تا جایی که ما هم اکنون شاهد دو دسته به نامهای اصولگرایان حکومتی و اصلاح طلبان حکومتی باشیم . آیا تفکرات ، حرفها و مهمتر از همه برنامه های مدون این نامزدهای انتخابات پیش رو متنوع است؟ به یاد حرف دکتر بازرگان می افتم که مطلبی با این مضمون گفته بودند ))شاید ما آخرین افراد از این طرز تفکر در ایران باشیم(( ؛
نتیجه آنکه ساختاری (شاید برنامه ریزی شده) باعث شده است که در طول 3 دهه ی گذشته ، عدم کارآیی!!! سایر تفکرات و گروهها به اثبات برسد و مردم از انتخاباتی با دایره ی تفکرات بازتر ، محروم شوند . حتی اصلاح طلبان حکومتی هم می روند که سرنوشتی چون لیبرال ها پیدا کنند .

پایان قسمت 1

ناشناس گفت...

ادامه از قسمت اول


***
مقایسه ی استفاده از ابزارهای و امکانات دولتی در دو کشوری که در آستانه ی انتخابات هستند ما را در این موقعیت قرار می دهد که باید کشور فرانسه را الگوی خود قرار دهیم که به دولت سارکوزی اجازه ی تبلیغات این چنین را نداد . حال آنکه آقای احمدی نژاد ادعا کند که ستاد انتخاباتی ندارم ، این در حالی است که اکثر ادارات نظیر آموزش و پرورش ، سازمانهای نظامی و در راس حامیان آقای احمدی نژاد صدا و سیمایی قرار دارد که نام رسانه ی ملی را یدک می کشد . به این مطلب توجه کنید :
))منبع : آینده نیوز - اگر چه مطابق قانون استفاده از امکانات دولتي براي نامزدهاي انتخاباتي در ايام تبليغات ممنوع است اما دولتمردان با اين استدلال که سفرهاي استاني کار عادي دولت است، به اين سفر درون پايتختي ادامه دادند؛ سفري که نه تنها از امکانات دولتي بهره گرفت بلکه از سوي رسانه ملي نيز به طور ويژه پوشش خبري و تصويري داده شد آن هم در شرايطي که ديگر رقباي رئيس دولت از چنين امکاناتي بهره مند نيستند. اگر چه عمده اظهارات احمدي نژاد در اين سفر و ديگر مراسم اين چند روز اخير به تبليغ عملکرد خود و طرح انتقادات تند و تيز عليه رقبا محدود شده است اما رسانه ملي با اين استدلال که وي )رئيس دولت( است، اخبار و تصاوير وي را با وسواس خاصي روي آنتن مي فرستد به گونه يي که حتي تصاوير حضور احمدي نژاد در مراسم عزاداري خيابان وليعصر نيز از سوي رسانه ملي پخش شد.((
و موضع قابل تامل دیگر :
))پیش از ورود (مداح عزیز!) ، یکی از مسوولان این هیات مهم غرب تهران با اشاره به این که (مداح عزیز!) شب گذشته در محضر رهبر انقلاب سخنان مهمی بیان کرده، گفت: این روزها خیلی ها از ما می پرسند که نظر حاج آقا سعید چیست و چون برخی دیشب در مجلس بیت نبودند و تلویزیون هم این بخش ها را پخش نمی کند، از ایشان خواستیم درباره صحنه تکلیف پیش رو صحبت کنند.
مداح هیئت رزمندگان غرب تهران که در پایگاه و با بودجه سپاه پاسداران فعالیت می کند، امروز در مراسم سوگواری حضرت صدیقه طاهره(س) پیش از آغاز مرثیه خوانی، به سخنرانی انتخاباتی علیه میرحسین موسوی و محسن رضایی و حمایت از محمود احمدی نژاد پرداخت.
به گزارش خبرنگار )آینده(، برخی مسوولان هیات مذکور که نقش مهمی در انتخابات دور دوم شورای شهر تهران ایفاکرده و پس از انتخابات و شهردار شدن احمدی نژاد دستاوردهای مهمی کسب کرده اند، همچنان به فعالیت انتخاباتی ادامه می دهند.((
مورد قابل تامل دیگر که یاد شعبان بی مخ های گذشته را به نوعی تداعی می کند!
))با ورود خاتمی به مسجد موجی از شور و شعف حاضران را فرا گرفت و آنان شعارهایی سر دادند، اما دقایقی پس از آغاز سخنان خاتمی حدود 10 نفر سیاه پوش در حرکتی برنامه ریزی شده، ناگهان از وسط جمعیت برخاسته و کاغذنوشته هایی را علیه موسوی و خاتمی بالا گرفتند.
تلاش عناصر مشکوک برای بر هم زدن نشست حجت الاسلام خاتمی در مسجد امیرالمومنین در بلوار مرزداران تهران ناکام ماند.
به گزارش خبرنگار )آینده( در شام غریبان حضرت زهرای مرضیه (س) ، مراسمی در مسجد امیرالمومنین در بلوار مرزداران واقع در غرب تهران و به دعوت یزدیهای مقیم تهران با حضور سید محمد خاتمی برگزار شد.((
من فکر می کنم ، متاسفانه در کنار استفاده ی آشکار از تمامی امکانات دولتی و عمومی ، نهادهای دولتی و حکومتی از هر وسیله ای حتی احساسات و عواطف دینی برای تبلیغات آقای احمدی نژاد چه خواسته و یا ناخواسته ی شخص آقای احمدی نژاد استفاده می کنند! ؛ دوست دارم نظر همه را در این موارد بدانم ، البته اگر قابل تصور و هضم کردن باشد!
***
در پایان ماجرای رسوایی مالی نمایندگان مجلس انگلیس که باعث عذرخواهی و استعفای جمعی از آنان شد را به یاد آوریم و تا آنجایی که امکان دارد در مقام مقایسه بر آییم ، با وعده ای که آقای احمدی نژاد در مورد معرفی مفسدان اقتصادی داد که عملی نشد!
از حرف آقای احمدی نژاد در مورد این بگوییم که گفتند ))سیستم حاکم بر آمریکا اجازه نمی دهد که اوباما روی کار بیاید(( ولی این اتفاق افتاد و اوباما اکنون رئیس جمهور ایالات متحده است ؛ آقای احمدی نژاد بحث سر این نیست که سیستم اجازه دهد فردی به غیر از شما رئیس جمهور شود یا نشود! ، بحث سر این است که شما که مجری قانون هستید چقدر سعی می کنید که انتخابات در فضایی سالم و با رقابت سازنده همراه و توام باشد ؛ چقدر احترام قائلید به صیانت از آرای ملت؟؟؟!
در کل به یاد حرف ناپلئون می افتم که گفته "شان هر ملت حکمرانانی است که بر آنها حکومت می کنند" و امیدوارم که در آینده روسای جمهور ایران شان ملت و کشور ما را حفظ کنند .
****
با سپاس از صبر و حوصله ی شما – نیلو از تهران

سروش علیزاده گفت...

حسین شریعتمداری در جریان سفر توطئه آمیز خود به اصفهان در مسجد سید این شهر گفت: بسیج و حزب الله آماده
جمع کردن بساط شال سبز شوند!

«صحنه عاشوراست. ولی این بار قرار نیست حسین شهید شود، بلکه زمان هلاکت یزیدها و عمرسعد‌هاست. چه شده است که آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورهای وابسته منطقه همه متفق القول شده اند که در ایران اصولگرایان نباید در انتخابات پیروز شوند؟ چه اتفاقی افتاده است که همه سرمایه داران در اردوگاه برخی کاندیداهای خاص کباده می کشند.(شریعتمداری تصور می کند مردم نمی دانند وزیر کشور احمدی نژاد سردار میلیارد سپاه و وزیر کشور موقت و قبلی اش دکتر کردان بود! و نگاه کنید به حمایت موتلفه اسلامی یعنی حزب سرمایه داری تجاری ایران از احمدی نژاد و پول یامفتی که احمدی نژاد در این هفته ها برای خریدن رای مردم خرج می کند)

شریعتمداری پس از این مقدمه چینی، طرح کودتای مخملی را اینگونه کلید زد:

«در آشوب های 18 تیر نیز همین افراد آمدند و آن مسائل را طراحی کردند، بسیج و حزب الله صبر کردند و وقتی فهمیدند موقع مناسب است چند ساعته قضیه را جمع کردند. احمدی نژاد را خیلی مظلوم گیر آورده اند و از هر طرف به او می تازند.»

شریعتمداری پس از سخنان تحریک آمیز دیگری، در پایان آدرس را داد و گفت:

« تو شال سبز می بندی؟ شال سبز که مقدس تر از قرآن نیست. قرآن را هم بر سر نیزه کردند، باید دید ماهیت امر چیست و باید دید آیا تابلوها با ماهیت کار سازگار است یا خیر؟»

نیلو از تهران گفت...

تدارک سرکوب مردم، پس از
پیروز اعلام کردن احمدی نژاد


4 روز بعد از سخنرانی حسین شریعتمداری در اصفهان، خبرگزاری فارس که در کنار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ستاد انتخاباتی احمدی نژاد شده با اعتراف به خطر شکست احمدی نژاد از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

"نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کنونی می تواند "انقلاب رنگی" شود. قرائن و شواهد از تلاش مرموزانه، ‌استتار شده و بسیار پیچیده‌ای برای زمینه‌سازی در راستای انقلاب رنگی پرده برمیدارد. با نزدیک شدن به بیست و دوم خرداد و دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فعالیت و اقدامات جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی به اوج خود رسیده است به گونه ای که اخیرا یک گروه سیاسی طی نامه‌ای از وزارت کشور درخواست کرده که مجوز برای برپایی جشن پیروزی برای نامزد انتخاباتی مورد نظرش صادر شود.»

خبرگزاری فارس با پیش بینی واکنش مردم در صورت تقلب در نتیجه انتخابات اضافه کرد:

«در اکراین و گرجستان مردم در اعتراض به نتیجه انتخابات به خیابان ها ریخته اند . چنین حادثه ای برای فردای اعلام نتیجه انتخابات در ایران هم طراحی شده است. در گرجستان هم مردم به نتیجه انتخابات اعتراض کرده و دولت را متهم به تقلب در انتخابات کردند. این پروژه برای فردای انتخابات در ایران هم طراحی شده و "ایجاد انقلاب مخملین و رنگی در ایران از طریق نافرمانی مدنی بخشی از پازل راهبردی آمریکا برای تغییر ساختار جمهوری اسلامی ایران از درون می‌باشد که تاکنون به دفعات طراحی شده اما در هر نوبت با شکست مواجه شده است. پیشینه انقلاب مخملی در ایران به سال 1378 و حادثه کوی دانشگاه باز می‌گردد.»

بعبارت دیگر خبرگزاری فارس از هم اکنون قبول کرده که باخت احمدی نژاد در انتخابات قطعی و ضرورت تقلب در انتخابات نیز قطعی است و بنابراین باید منتظر به خیابان ریختن مردم بود و از هم اکنون تحت عنوان پروژه انقلاب رنگین و مخملی شرایط را برای مقابله با این وضع باید آماده کرد.

فرید فرخنده کیش گفت...

از این تصمیم می ترسم در افکارم غمِ "نام" است
دلم در کاغذی مرموز در این صندوق پنهان است
از این تصمیم می ترسم که مار از آستین روید
و دست معرکه گیری کلید جعبه را جوید
از آزادی اگر گفتن بدان دریا سرابی هست
بگو بین و "بد" و "بدتر" چه حق انتخابی هست

به انسان رای خواهی داد به "عنوان" ، "عکس" یا "تبلیغ"
به اسم بهتر از هیچِ دموکراسیِ در تعلیق
کسی که فکر کرده است "بد" نمادی خوب پیدا کرد
بجای دیدن یک فیلم میان پرده تماشا کرد
تبرهای خوش فردا به دست کولیان افتاد
بهای فال خوشبختی برای ما گران افتاد
اگر روباه جای شیر نصیبش تاج زرین شد
بدان که سرنوشت ما همه از پیش تعیین شد

مصطفی گفت...

درود بر وفا عزیز و دیگر دوستان
فیلم نامه نوشته شده حالا دنبال بازیگر میگردند . مردم هم میرن سینما رأی میدن. همین پول رأی ها هم تو جیب آقای خامنه ایی کارگردان و فیلنامه نویس میره.
وبلاگ ما رو هم فیلتر کردن :))

هاله نور گفت...

برای اولین بار در طول تاریخ یک رئیس جمهورایران بر نام خلیج عربی بجای خلیج فارس صحه گذاشت !!

احمدی نژاد در مناظره در برابر کروبی از نشستن خود زیر تابلوی خلیج العربیه دفاع کرد !

و امروز قلم بدستان طرفدارش در همین وبلاگ و جاهای دیگر فقط برای حفظ او بر چند سال ریاست بیشتر حاضرند از تغییر نام ابدی خلیج فارس به عربی حمایت کنند!


http://www.youtube.com/watch?v=mMv-suXKXWI&feature=channel_page

بهمن از تبریز گفت...

با درود وسپاس فراوان
من بهمن 33ساله از تبریز هستم و تا به حال پای هیچ صندوق رایی نرفته ام و شناسنامه ام را با افتخار پاک نگه داشته ام چون در هیچ انتخاباتی که تا به حال در طول حکومت رژیم برگذار شده افرادی کاندید نشده اند که با اسلامیت نظام مخالف باشند و دین را از حکومت جدا بدانند ، به همین دلیل تابه حال رای نداده ام و رای ندادن را نوعی مبارزه آرام با نظام می دانستم ولی در این اواخر کم کم اعتقادم در این باره ضعیف تر می شد و احساس می کردم که سران رژیم دیگر به حظور مردم در پای صندوقهای رای گیری اهمیت نمی دهند ولی با شروع مناظره ها بار دیگر برایم ثابت شد که تحریم انتخابات بهترین حربه و تهدید علیه نظام است که علت آن را توضیح می دهم
همه می دانیم که احمدی نژاد دست راست رهبر نظام است و با وجود چنین شخصی به عنوان رائیس جمهور قدرت در کشور یکدست شده و هر نوع قلع و قمعی چه در داخل کشور و چه در عرصه بین المللی میسر و مقدور شده بود و رهبر در طول این چهار سال و به خصوص در این اواخر بیشترین حمایتها را در سخن رانی ها و جلسات از ایشان کردند و بقیه کاندیدها را طرفدار غرب و ... معرفی کردند و به ایشان اعتقاد راسخی دارند ولی در مناظره ها با وجود اینکه به احمدی نژاد از سوی سه کاندید دیگر اتهامات و حمله های شدیدی صورت گرفت ایشان هیچ دفاعی از او نکردند و به استلاح برای سر کیسه کردن مردم و کشاندن دوباره آنها پای صندوقهای رای احمدی نژاد را قربانی این هدفشان کردند .
چرا که رهبر به راحتی می توانستند با یک دستور ساده انتقاد علیه دولت کنونی را با بهانه به خطر افتادن نظام ممنوع بکنند و مناظره ها را محدود به شرح برنامه های هریک از کاندیدا ها می کردند و اجازه این همه افشاگری جلوی دوربین را به آنها نمی دادند ولی چون احساس کردند با این مناظره ها جو جنجالی شده و مردم احساساتی می شوند ،سکوت اختیار کرده و دم بر نیاوردند تا برای چندمین بار تعداد زیاد آرای مردم را دلیل مشروعیت نظام جلوه دهند و شاید این بیشترین بها و هزینه ای است که ایشان تا به حال برای کشاندن مردم پای صندوقهای رای گیری می پردازند .
به امید آگاهی هرچه بیشتر مردم ایران عزیز: بهمن 33 ساله از تبریز

یک ایرانی دردمند گفت...

نیروی مقاومت بسیج کلیه نیروهای تحت امر خود در تهران را با لباس شخصی و با هزینه سپاه پاسداران فراخوان کرد.


به گزارش خبرنگار «آینده»، براساس این بخشنامه که به امضای سرهنگ پاسدار حسن رجبی، فرمانده ناحیه مقاومت ابوذر رسیده است، هر پایگاه بسیج برادران موظف به شرکت دادن 80 نفر و هر پایگاه بسیج خواهران موظف به آوردن 120 نفر به میتینگ امروز احمدی‌نژاد در مصلای تهران شده است.
بنابر این بخشنامه، کلیه بودجه‌های این اقدام از سوی معاونت بودجه سپاه تأمین شده و معاونت اطلاعات موظف به تامین امنیت مسیر اقدام می کند.
ضمناً به کلیه نیروهای فراخوان شده تذکر داده شده است که با لباس شخصی رأس ساعت 30/15 در مصلی حضور پیدا کنند و از هیچ گونه وسایل تبلیغی سپاه و بسیج و نیز خودروهای سپاه استفاده نگردد.
در این حال اخبار تکمیلی حکایت از آن دارد که محافل سازماندهی کننده میتینگ امروز قصد دارند با مسدود کردن دربهای ایستگاه مترو داخل مصلی نیروهای خود را از داخل خیابان بهشتی و با سردادن شعار و ایجاد درگیری حرکت دهند، در حالی که مسئولین شرکت مترو از مدیریت مصلی درخواست کرده اند با باز کردن دربهای داخل مصلی از بروز ناآرامی جلو گیری کنند.
از سوی دیگر در حالی که خبرگزاری فارس که بودجه آن از سپاه پاسداران تامین می شود، مدعی حضور بسیار پرشور مردم در ارومیه در استقبال از احمدی نژاد شده، بخشی از راز این حضور پرشور در ارائه ماموریت به بسیجیان فرهنگی جهت سفر از پیرانشهر به ارومیه افشا شده است که احتمالا در بقیه ارگانها و شهرها هم از همین روش استفاده شده است.

هاله نور گفت...

به نظر شما بزرگترین دروغ احمدی نژاد کدام است؟ )
1)به اوباما اجازه نمیدهند رئیس جمهور شود.

۲)اینکه ملوانان انگلیسی رو از رو رافت اسلامی آزاد کرده وربطی به اولتیماتوم ۴۸ ساعته نداشته

۳)اینکه کسی به مدل مو ولباس بچه ها چیکار داره

۴)هاله نور

۵)دختر ۱۶ ساله که تو خونه انژری هسته ای تولید میکنه!

۶)هولوکاست افسانه است

۷)اینکه پرونده هسته ای بسته شده

۸) اینکه از همه جای دنیا با هاش برای گرفتن راه کار تماس میگیرن

۹)آوردن نفت سر سفره مردم

۱۰) زندانی سیاسی نداریم !!! و دانشجوی ستاره دار نداریم

۱۱)اینکه تو ایران همجنس گرا وجود نداره

۱۲) اینکه کلمه عربی در عبارت دول الخلیج العربی به دولتهای عرب برمیگرده نه به خلیج !!
و نشستن اون زیر تابلو خلیج عربی اشکالی نداشته !
( معلوم نیست کلمه فارس کجا رفته ! )

۱۴)اینکه مخالفین سفر های استانی بزغاله هستن!

۱۵)تورم به کمترین رقم رسیده !

۱۶) اینکه مطبوعات آزادند

۱۷) آزادی زنان

۱۸)آوردن نفت سر سفره مردم

۱۹)نفت دیگر زیر صد دلار نخواهد شد

۲۰)اینکه همه حرف های خودشو به اسم مردم ایران میزنه

۲۱)اینکه تو دانشگاه کلمبیا پیروزی کسب کرده وآبروی ایران وایرانی رو نبرده

۱۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹)....

آقا ما از نوشتن دروغهای احمدی نژاد خسته شدیم ولی ایشون از گفتن دست بردار نیست.

جایزه کسانیکه نتونن بزرگترین دروغشو تشخیص بدن یه احمدی نژاد برای چهار سال دیگه است!

یک شخصیت برجسته گفت...

محسن رضایی، یکی دیگر از رقبای انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد،‌ در مناظره شب پیش او را به «عددسازی» متهم کرد.

آقای رضایی در آخرین مناظره از مبارزات انتخاباتی دهمین دوره ریاست جمهوری گفت نمی‌خواهد محمود احمدی‌نژاد را به دروغ‌گویی متهم کند، اما صراحتا اعلام کرد که در دولت او «عددسازی شده است» و او را به «بی‌ثباتی در مدیریت» متهم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن آن که نگذاشت مناظره از آرامش و منطق دور شود تا آنجا پیش رفت که گفت: «بنده بیش از آقای احمدی‌نژاد از درون وزارتخانه‌های ایشان خبر دارم.»

اقتصاد دان ایرانی گفت...

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز سه‌شنبه از صدور بیانیه ۱۰۰ استاد اقتصاد دانشگاه‌های ایران خبر داد که دولت نهم را به «جعل واقعیات علمی» متهم کرده و آن را «مصداق بارز فریب مردم» دانسته‌‌اند.

این استادان اقتصاد از دانشگاه‌های معتبری چون تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و تربیت مدرس در بیانیه خود بی آن که نامی از دولت محمود احمدی‌نژاد ببرند اشاره می‌کنند که «در سال‌های اخیر» برای نمایش موفقیت‌های دولت در عرصه اقتصاد «استناد به داده‌های نادرست» و «استناد نادرست به داده‌ها» مورد استفاده قرار گرفته است.

ناشناس گفت...

یک تحلیل
در آماری که صدای آمریکا از نظر سنجیها در مورد میزان رای نمایندگان ریاست جمهوری منتشر می کند حکایت از برتری بالای میر حسین موسوی دارد اما در داخل ایران در بین اقشار مختلف مردم آمار چیز دیگری را نشان می دهد. که در روز جمعه مشخص خواهد شد حال این سئوال پیش می آید که آیا صدای آمریکا با احمدی نژاد مخالف است و مدافع مو سوی است و برنامه های موسوی به او دل گرمی داده است که آمار را به دروغ به نفع موسوی اعلام می کند یا کسانی خاص که طرفدار همیشکی صدای آمریکا هستند و همیشه به سایت آن سرک می کشند و چشم امید به آن دوخته اند از طرفداران موسوی می باشند و اکثریت اقشار جامعه که ارتباطی با صدای آمریکا ندارند یا آن را قبول ندارند که در نظر سنجیهایش شرکت کنند با احمدی نژاد هستند در هردو صورت نمی توان به این نظر سنجی اعتماد داشت و این امر معلوم می کند که تحلیل ها و تفسیر های صدای امریکا نیز مانند نظر سنجی اش بی اعتبار است و این موضوع در جهت گیری های اشتباه سران حکومتی آمریکا نیز که بر پایه غلط کار شناسان آن بنا نهاده شده تاثیر گزار است که باید هم امریکا و هم طرفداران برخی کاندیداها در رفتار و جهت گیری خو تجدید نظر کنند.

یک ایرانی ضد استبداد گفت...

دوستان فردا که احمدی نژاد را با تقلب بیرون آوردند به خیابان بریزید و شب هم به خانه نروید پیروزی فقط با اعتراض و انقلاب سبز ملت ایران بر ضد استبداد و حکومت مردمفریب و متقلب حاصل میشود

یک شخصیت برجسته گفت...

بهرحال مردمی که مراجعه به سایت صدای آمریکا میکنند بعنوان یک نمونه از جمهوری اسلامی اکثرا متنفرند اتفاقا آمار داخل ایران هم نفرت عمومی از احمدی نژاد و جمهوری اسلامیو نشون میده مگر اینکه منظورتون روزنامه کیهان باشه که نظر حسین شریعتمداری بازجو و شکنجه گر وزارت اطلاعات رو منعکس میکنه , و چون همه آزادانه چه مخالف و چه موافق در سایت صدای آمریکا نظر میدن پس نظریات و نتیجه گیریها ش هم معتبره و درست .

عدالتخواه گفت...

ناشناس 10/6/09 16:20
یک تحلیل دیگه
برخلاف حرف شما بنده طرفدار آمریکا و صدای آمریکا نیستم ولی به این وبلاگ سرک میکشم,
چون حرفها و نظرات حتی متضادو مخالف آمریکا رو با بیطرفی و دمکراسی منتشر مینکه البته اجازه حرف رکیک رو نمیده مثل هر سایت بیطرف و معتبر دیگه . من خودم با سیاستهای آمریکا مخالفم ولی همیشه نظریاتم رو منتشر کردند .

ناشناس گفت...

چرا فقط درباره چهار کاندیدا بحث میشه؟ در دور اصلی این انتخابات هفت گزینه داریم. چهار کاندیدا ، رای باطله، رای سفید و گزینه هفتم رای ندادن است. درصدی که گزینه هفتم را انتخاب میکنند جمعیت قابل توجهی هستند که میتواند از تعداد آرای کاندیدای نفر اول هم بیشتر باشد. تعداد این افراد را وزارت کشور هم اعلام خواهد کرد.
بنابراین لطفا درباره این گزینه هم برنامه بگزارید تا مخاطبین و طرفداران این کاندیدای شماره هفت هم صحبت کنند و نظرشان را بدهند.
این عده از مردم به سناریوی طراحی شده انتخابات برای تغییر رییس جمهور معتقدند. ضمن اینکه اصولگرایان همچنان به عنوان چهره های جدی و آماده که هر زمان میتواند به صحنه بیایند حفظ میشوند. دو قطبی کردن جامعه نمیگذارد جامعه بعد از تغییر رییس جمهور باز شود.
این تغییرات بخاطر روی کار آمدن آقای اباما و اجبار به برقراری رابطه با آمریکا میشوند.ضمن اینکه مسئولیت این نقشه به پای مردم نوشته میشود.

Iran Azadi گفت...

در تاریخ انقلاب بی سابقه بوده...




در تاریخ انقلاب فقط در یک برهه زمانی شاهد این بودیم که انسانهایی که یک روز از هم تمجید میکردند به جان هم بیفتند ، سناریویی که این روز ها شاهد آن بودیم بی سابقه نبود ! یک بار و آن هم در اوایل انقلاب آن روز ها که هم رزمان به جان هم افتادند و ترور و بمب گذاری باب شده بود همین داستان وجود داشت ، فراموش که نکردید!! این روزها و آن روزها باید بگوییم تاریخ و مد تکرار میشوند و اگر فراموش کنید با تکرار اشتباهات بازنده میدان هستید . هان ای فقرایی که فکر میکنید احمدی نژاد دوست شما وتحصیل کرده ها و انسانها منطقی دشمن شما و پیشرفت مملکتتان هستند میخواهید تا آخر عمر اشتباهاتتان را تکرار کنید؟ در اوایل انقلاب مردم هیجان زده اسیر شعارها عده ه ای شدند که منطق را محکوم به ظلم به فقرا و فروختن کشور به بیگانه کردند نتیجه آن شد که مغزها فرار کردند و سالها عقب ماندگی . بزرگان ما گفته اند دشمن دانا به از دوست نادان ،اما انهاییکه میگویند منطق و اقتصاد منطقی دشمن ما هم نیستند اگر درست بنگریم . در حالی که برخی از همان شعار محورها ی اوایل انقلاب با آزمون و خطا بعد 30 سال به این نتیجه رسیدند که کشور را باید با منطق اداره کرد نه شعار، مردی می آید و میخواهد جو اوایل انقلاب را ایجاد کند و 4 سال هم موفق میشود آخر ما مردم ایران چه وقت از اشتباهاتی که 2500 سال است تکرار میکنیم درس میگیریم ؟ زمان آن که از نقاط ضعفمان برای به قهقرا کشیدنمان استفاده نکنند کی است؟ احمدی نژاد همان هاشمی ها اوایل انقلاب است به شعارهایش توجه کنید ! امروز از بسیاری میشنویم که ماندن و رفتن را منوط به نتیجه این انتخاب میدانند و بسیاری نیز میگویند احمدی نژاد حامی پا برهنه هاست ! فقط برگردید به 30 سال پیش و اینبار همچون کسی که فرصت زندگی دوباره دارد با آگاهی از عواقب انتخابتان، انتخاب کنید.



همه ما شعرهای زیبا بلدیم بگوییم اما به خدا قسم بهتر است سرنوشت هر کاری را به کاردانش سپرد. با هیجان محوری و تسلی پا برهنگان بر کاردانان نه تنها وضع پا برهنگان بهتر نمیشود بلکه هم خود و هم جامعه را به قهقرا خواهند برد تسلی پا برهنگان راه دارد و ان ارتقا است به حد بالا که جز با آزادی و دموکراسی ایجاد نمیگردد .



رضا شاه با انجام خدماتی چون راه اهن ، ایجاد امنیت و... به کشور خدمت کرد اما با ایجاد روحیه استبدادپذیری بزرگترین لطمه را به دموکراسی و پیشرفت جامعه زد. امروز فردی به کارهایی که با پول مردم و در راستای سیاستها کلی نظام انهم با تاخیر انجام داده میبالد کارهایی که بسیاریشان اگر نگوییم همه ،از سالها قبل و حتی قبل از انقلاب پایه گذاری شده اند و این در حالی است که سیاست استبدا پذیری و بله قربان گویی اوج گرفته حتی وزرایی که نگویند باطل میشوند .دموکراسی روندی است که خود را اصلاح میکند اما استبداد و شعار محوری نه و ادمهای چاپلوس و نالایق را به دور خود جمع میکند تا بوده همین بوده تاریخ را بخوانید و فراموشکار نباشید ای ایرانیان ای ملت بزرگ.

نیلو از تهران گفت...

دیوان محاسبات، گفته‌های تازه احمدی‌نژاد را تکذیب کرد !!
دیوان محاسبات کشور، در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مختومه شدن پرونده «یک میلیارد دلار» در تفریغ بودجه ۸۵، این موضوع را تکذیب کرد.

در نامه روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، خطاب به مدیر شبکه سوم تلویزیون دولتی ایران که چهارشنبه شب و در قالب برنامه‌ای فوق‌العاده میزبان محمود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم بود، تأکید شده که «پرونده مورد اشاره برای رسیدگی و صدور دادخواست در مسیر دادسرای دیوان محاسبات کشور مطرح و در حال رسیدگی است و برای صدور رأی به هیئت‌های مستشاری و حسب ضرورت محکمه تجدید نظر ارجاع خواهد شد
http://www.radiofarda.com/content/F7_Ahmadinejad_Mohasebat/1751787.html

یک تحلیل گر حرفه ای گفت...

در این شرایط میرحسین موسوی گزینه بهتر و سد محکمتریه که با پیروزی در انتخابات و پیوستن کروبی و تیم اصلاحاتیش و اتحاد همه نیروها آینده بهتری خواهیم داشت و از الان من کروبی رو رئیس مجلس بعدی میدونم و مشتاقانه در انتخابات اینده مجلس به ایشون رای خواهم داد جایی که کروبی بیشترین کرایی رو خواهد داشت. با توجه به شواهد روشن آرای میرحسین بسیار بیشتر از آرای کروبی پس آرا رو دو شقه نکنیم و میرحسین رو با رای بالای 24 میلیون به ریاست جمهوری برسونیم

همیشه بیدار گفت...

«دخالت‌های سازمان‌ يافته يا نظارتهای مداخله‌جويانه» و «نظرسازي‌های نادرست از سوی نهادها و رسانه‌های دولتی»،وسیعا انجام میشود که هدف از اين اقدام‌ها انجام «تغيير و تحول» در نتايج آرا به نفع محمود هاله نوری نژاد
است , در صورتیکه ملت ایران از او و سیستم ولایت فقیه متنفر است .