۱۳۸۸ خرداد ۶, چهارشنبه

چرا چارتا؟ پس چنتا؟ یکی!

سوال اول:
واقعا "چرا چارتا؟" برای "پس چنتای" خود دلیل بیاورید.

سوال دوم:
در جواب "پس چنتا؟" بگوئید کدام "یکی؟"

پاسخ های خود را می توانید با توجه به سوابق خانوادگی، تحصیلی، اداری و خدماتی کاندیداها بیان کنید و یا به این دو سوال جواب دهید:

1. کدام کاندیدا می تواند در برقراری رابطه با امریکا موفق عمل کند؟
2. کدام کاندیدا می تواند با بحران اقتصادی ایران مقابله کند؟

چی فکر می کنین؟

در نظرسنجی یا "انتخابات" وبلاگ شرکت کنید.

۱۴ نظر:

roya گفت...

حسن روحاني عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام میگوید احمدی نژاد در حال پخش پول و تراول چک از بیت المال بین مردم و به نفع تبلیغات ریاست جمهوری خود است این موضوعی بی‌سابقه در تاریخ انتخاب کشور ماست که یک رئیس جمهور از جیب ملت به خرید رأی بپردازد !!

Nooshin گفت...

در جواب چرا چار تا:
یکی از مغلطه هایی که تلفن برکفان اینروزها میکنند اینستکه میگویند آمریکاییها فقط دو نفر دارند و ما چار تا ! و از نا آگاهی بعضی به این موضوع استفاده میکنند که در آمریکا هم در انتخابات اخیر دوازده کاندیدا از جمله از حزب سبزها وجود داشتند وتازه باز هم خبر نمیدهند که هر کسی آزاد است در آمریکا داوطلب شود و علت اینکه از دو حزب بزرگ باقی میمانند کنار رفتن طبیعی خود داوطلبان به علت عدم استقبال مردم است وگرنه شورای نگهبانی آنجا نیست که به قلع و قمع بپردازد .

ناشناس گفت...

1.zeuad donbale tedadesh nabashid mohem in ast ke farghi nadaran
2.ahmadi nejad behtarin ghozine barai bargharari ertebat ast.
3.

آزاد گفت...

آقاى احمدى نژاد چهارشنبه شب در يك نطق انتخاباتى اظهار داشت: «دولت نهم تاكنون در مقابل سيل تهمت ها و توهين ها سكوت كرده است و حتى يك روزنامه به دستور اين دولت بسته نشده است
اظهارات محمود احمدى نژاد در مورد بسته نشدن حتى يك روزنامه در دوران رياست جمهورى او در حالى بيان مى شود كه بر اساس گزارش انجمن صنفى روزنامه نگاران ايران، تنها در سال ۱۳۸۵ بيش از ۱۵ نشريه از سوى هيئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى تعطيل شده است.

Javad گفت...

درود بر شما وفای عزيز
بهتر بود در نظر سنجی گزينه هيچ کدام را هم ميگذاشتيد

ناشناس گفت...

بعد از مدت ها آمدم اینجا درباره ی برنامه ی تفسیر خبر نظر بدم دیدم خبری نیست. مگه اسم اینجا تفسیر-خبر.بالگسپات نیست؟
به هر صورت...تو این زمان حساس انتخابات نصف برنامه ی 4 شنبه ی تفسیر خبر رو اختصاص دادید به فلسطین که چی؟ فلسطین از جون ما چی می خواد؟ اینجا هم ولمون نمی کنید؟ 1 هفته منتظر بودم 4 شنبه بشه ببینم نظر مهمانان 4 شنبه درباره ی انتخابات چیه. حالمون رو گرفتید. 1 ساعت برنامه 35 دقیقه راجع به مواضع کاندیداها در باره ی فلسطین، 20 دقیقه در باره ی بقیه چیزا. 5 دقیقه هم اخبار و رکسانا و مصر و... ای بابا

وفا گفت...

ناشناس عزیز هر گردی گردو نیست هر تفسیر خبری هم تفسیر خبر مورد نظر شما نیست! البته شوخی بود حف با توست. این وبلاگ ابتدا با این دید که بیشتر به برنامه تفسیرخبر تعلق داشته باشهشروع شد و البته از همون اول هم تنها دو مطلب در هفته به این برنامه ارتباط داشت. به مرور در میزگرد در خدمت شما بود و در تمام این مدت هم فضایی برای تبادل افکار در زمینه های مختلف. البته این تذکر لازمه که نظرهای خودتون برای بهبود برنامه های صدای آمریکا رو به ایمیل هر برنامه بفرستید. نظرهای کلی رو به لینک خارج از دستور و نظرهای مرتبط باپست رو در هر پست مربوطه! ممنونم

امیربلندیان گفت...

وفای باوفا:) من هم با جواد موافقم...یعنی قرار دادن گزینه ***هیچکدام***در نظرسنجی وبلاگ.
اما فارغ از همه اینها چرا اسم این بازی را ما نیز چون حکومتگران ج.ا انتخابات مینامیم؟درحالیکه حداقل با ملازمات چگونگی انتخابات استاندارد و قابل قبول درسطح دنیا اندک آگاهی هائی داریم....از طرفی ملاحظه کنید که چگونه امکانات تبلیغاتی در این بازی بنفع خودیتر مصادره شده و اکثر تریبونها در اختیار اوست...! البته من صراحتن حاضرم به رهبر قول بدهم که حتی اگر فردی غیراز ا.ن هم برحسب تصادف از صنادیق بیرون اید مطیع و گوش بفرمان خواهد بود.

فرید فرخنده کیش گفت...

با عرض سلام
من فکر میکنم این 4 گزینه ای که برای انتخاب گذاشتید اشتباه است و آمار دقیقی به شما نخواهد داد.
دلیلش این است که خود من یک 5 روز پیش یک وبلاگ درست کردم و تا کنون در وبلاگ من 130 نفر در رای گیری شرکت کردند که 90% آنها گفته اند رای نمی دهیم و باقی رای ها بین آن سه نفر تقسیم شده.
این رای گیری در وبلاگتان دقت کافی را ندارد.
لطفاً آن را تصحیح کنید تا من هم که این انتخابات را تحریم میکنم، بتوانم در آمار گیری شما شرکت داشته باشم.
با سپساس. پاینده باد ایران

pooneh گفت...

باعث تاسف است که در ایران فقط شیعیان حق دارند کاندید ریاست جمهوری شوند نه تنها سنی ها بلکه زرتشتیان که نیاکان واقعی و بنیان گزاران ایران هستند حق رئیس جمهور شدن ندارند و این یعنی سلطه و اشغالگری قوم عرب بر کشور ما که حتی خود را در نامگذاری موشک سجیل و زیردریایی طارق بجای نامهای اصیل ایرانی نشان میدهد خوشبختانه کشور اسرایل نامهای ایرانی را نگهبانی کرده و نام موشک جدید خود را پیکان گذاشته و برخلاف اعراب به کوروش شاهنشاه ایران عشق میورزد و هرگز نام خلیج فارس را چیز دیگری نمینامد .

cactus گفت...

احمدی نژاد هيتلر ايران !
http://www.cactus-blogger.blogspot.com/

يك ايراني نگران ايران گفت...

راستي چرا چارتا ؟
چرا هفتادميليون نه؟ چرا آدماي تحصيلكرده نه؟ چرا وطن پرستان نه؟ چراموسپيد كردگان در سياست نه؟
چرا تاييد شده گان ملت و مردم نه؟ چراتاييد شده گان احزاب سياسي نه؟ چرا نمايندگان كارگران، دانشجويان، معلمين، كارمندان، جوانان،زنان ...نه؟
چرا سني ها، زرتشتيان، مسيحيان، بهائيان، صوفيان، ارامنه، يهوديان، دين داران و بي دينان نه؟
چرا كردها و ترك ها و لرها وبلوچ ها و تركمن ها و ايراني ها نه؟
چرا اصول گرايان و اصلاح طلبان حكومتي آري؟

رستم فرخزاد گفت...

با درود به وفای عزیز و دیگر دوستان.

در ابتدا در مورد نظر سنجی، جاش بود که گزینه پنجم یعنی "تحریم" هم اظافه شود. بلاخره این روزها شرکت نکردن در انتخابات هم به اندازه شرکت کردن در انتخابات انگیزه سیاسی میخواهد و تحریم انتخابات از جانب قشر بزرگی از جامعه یک نوع فعالیت سیاسی حساب میشود و به نوعی یک رای پنجم که همان "نه" به کل نظام است به شمار میاید.


حال از قضیه شرکت کردن یا نکردن در انتخابات که بگزریم بنده به شخصه این انتخابات را یک فرصت طلایی و استثنایی میدانم. البته اشتباه نکنید منظور بنده شرکت در انتخابات نیست بلکه جریاناتیست که در کنار فضای انتخاباتی کشور جا برای رشد دارند، مانند موارد زیر:

-ابراز اعتراضات مردمی به جریانات رایج در کشور بدون دردسرها و بگیر و ببند های همیشگی.

-نقد اساسی و بنیادی کل نظام و شنیدن همان نقد ها از دهان خود مسئولین نظام.

-فرصتی برای تقویت تشکل ها و اصناف و گرد همایی ها در لوای انتخابات.

- بیان حد اکثری مطالبات واقعی مردم ایران.

و ده ها مورد دیگر که همه فرصتیست که باید از آنها استفاده کرد و خط اشتراک بین این فرصت طلبیها و حمایت واقعی از کاندیداها را باید جایی دانست که ستون اصلی نظام یعنی رهبری هدف قرار گرفته باشد.

اگر مطالبات و اعتراضات مردم در جریان این انتخابات دامن گیر مقام ولایت شد و او را هدف قرار دادند و از طرف دیگر کاندیدای اصلاح طلبی که داعیه اصلاحات را دارد نیز انتقادات اساسی به قدرت رهبری وارد کردند و برای مقابله با رهبریه نظام که مادر تمام بدبختیهاست راهکاری درست پیشنهاد داد. آنگاه باید از آن کاندیدا به طور واقعی حمایت کرد.

در غیر این صورت مردم ایران باید زرنگ باشند و از این فرصت بدست آمده و از این فضای انتخاباتی نه در جهت شرکت در انتخابات بلکه فقط برای بیان اعتراضات و مطالبات خود استفاده ابزاری کنند و شرکت در انتخابات را موکول به راهکاری جدی از طرف کاندیدای مربوطه برای مقابله با قدرت بی حد و حساب رهبری نظام بکنند.


دوستان فراموش نکنید در انتخابات این ما نیستیم که به نظام نیاز داریم بلکه برعکس این نظام است که به رای ما نیاز دارد. پس خود را دست کم نگیرید و تا جای ممکن فریاد مطالبات خود را بالا و بالاتر ببرید.

زدن قدرت بی حد و حساب رهبری باید جزو اساسی ترین و مهمترین مطالبات مردم قرار بگیرد.

ايمان-ك گفت...

سلام و درود بر دوستداران ميهنم ايران

بنده با نظر آقاي رستم كاملاً موافق هستم و معتقدم مردم بايد با هوشياري كامل نصبت به مسائل سياسي كشور تصميم گيري كنند.
به اين نكته توجه داشته باشيم كه هر چهار كانديدا از فيلترينگ رهبري و شوراي نگهبان عبور كردند و همه در اين راستا قدم بر مي دارند.
آقاي كروبي سخن از تغيير و افشاگري در صورت عدم تححق بياناتشان ميزند در صورتي كه همه به خاطر دارن در دوران رياست مجلس ششم ايشان به راحتي پشت آقاي خاتمي را خالي كردند و با دستور رهبري با طرح تغير بعضي از ماده هاي قانون اساسي ايشان مخافت كردند حال خود چگونه وعده تغير قانون اساسي رو مدهد ؟
آقاي موسوي و آقاي رضايي هم كه خود از بنيانگذاران اين نظامه سلطه گر هستند و آقاي موسوس قصد كانديداتوري نداشته و با اسرار رهبر و نزديكان رهبر جهت جذب بيشتر مردم براي شركت در انتخابات كانديد شدند.
واضح است كه كانديداهاي اصلاح طلب و كلاً حزب اصلاح طلب و احزاب ديگر ابزاري بيش براي بقاي بيشتر اين نظام نيست چرا كه با مجوز رهبري تاسيس شدند وگرنه چرا حزب ديگري تاسيس نمي شود ؟
هر چهار سال يكبار مردم فريب بازي سياست اين نظام رو موخورند.
هر راي كه به صندق ريخه مي شود يك آري به اين نظام است تا از اين طريق زورگويي هاي خود را توجيح كنند و بگويند ما با نظر مردم اين تصميمات رو ميگيريم.
معني دموكراسي واقعي اين است كه بعد از گذشت سي سال يك صندوق راي بگذارند و از مردم بخواهند راي خود را در رابطه با حاكميت ولايت فقيه بر كشور آري يا خير، اسلامي بودن جمهوري آري يا خير و قانون اسلامي آري يا خير بدهند و هر ايراني با هر ايده و نظر امكان تاسيس حزب و بيان نظرات از طريق رسانه هاي رسمي را داشته باشد.

با تشكر از همه دوستان.