۱۳۸۸ خرداد ۵, سه‌شنبه

دعوت احمدی نژاد از اوباما برای مناظره

وال استریت ژورنال گزارش داد "محمود احمدی نژاد، تنها یک هفته به انتخابات 22 خرداد باقی مانده، توقف برنامه انرژی اتمی تهران را رد کرد و همچنین گفت مایل است با رئیس جمهوری آمریکا باراک اوباما در سازمان ملل مناظره کند."

آسوشیتد پرس می گوید احمدی نژاد پیشنهاد مناظره را "با گوشمالی سختی به واشنگتن و همپیمانانش در مورد برنامه اتمی ایران موازنه کرد." این خبرگزاری همچنین نوشت این پیشنهاد مناظره می تواند "کمپین تبلیعاتی" برای احمدی نژاد باشد اما "رسما او را حامی یک ارتباط بلقوه با آمریکا در پاسخ بهپیشنهاد اوباما برای مذاکره نشان نمی دهد."

اخبار شب شبکه NBC از تهران گزارش داد احمدی نژاد "به صراحت گفت ایران هیچ همکاری اتمی با کره شمالی ندارد و مخالف تولید و گسترش سلاحهای کشتار جمعی است." اما وقتی از او درباره مقاصد برنامه اتمی ایران سوال شد " او پاسخ مستقیمی نداد. به جای آن غرب را هدف قرار داد و گفت مسئله هسته ای تمام شده، مذاکرات دیپلماتیک بر سر برنامه اتمی ایران و پیشنهاد غرب برای توقف گسترش تسلیحات اتمی ایران در مقابل توقف تحریم های جدید را رد کرد."

در همین حال آسوشیتد پرس گزارش داد "بر اساس یک گزارش محرمانه دولت اسرائیل" ونزوئلا و بولیوی برای برنامه اتمی ایران اورانیم ارسال می کنند. گزارشی از رند کورپوریشن به نقل از واشنگتن پست خبر از احتمال استفاده آمریکا از نیروی هوایی به عنوان اولین گزینه نظامی برای مقابله با تهدید اتمی ایران می دهد. این گزارش در عین حال می نویسد "گر چه سیاست های نه سال گذشته آمریکا جدی ترین تهدید علیه ایران یعنی صدام حسین را از بین برد اما همچنان تهدیدهایی جدی علیه ایران وجود دارد. "خشونتهای قومی، تروریسم افراطگرایان سنی در خوزستان و بلوچستان و چالشهای مذهبی و سیاسی که در حوزه های علمیه عراق در حال بروز است."

چی فکر می کنین؟

۶ نظر:

امیربلندیان گفت...

حرفهای این کوتوله بدرد همان جوجه بسیجیهای دوروبرش میخوره...اما مسئله مهمتر ایمای تهدیدی است که راند کورپوریشن در ارزیابی خود ارائه میدهد...درست نقطه ایکه حاکمان ایران به تجربه نشان داده اند که در چنین مواقعی بخصوص وقتی غرب اندکی جدیتر در پشت مواضع خود می ایستد عقب نشینی میکنند. گرچه این آدم با ذهن ملخوس خود نشان داده که قادر است ملتی را به ورطه نابودی بکشاند اما....شاید باشند عقلائی که دهان وی را سیمان بگیرند تا خزعبلاتی از این قبیل ازآن تراوش نکند .
و البته باصطلاح عامه ...از این ستون به ان ستون فرج است....شاید مردم ایران هم بخود آیند و تغییر بنیادین در وضع موجود ایجاد نمایند......

ایمان-ک گفت...

سلام و درود بر شما و دوستان گرامتان
بنده معتقد هستم آقای احمدی نژاد با طرح این دیدگاه ها به طور غیر مستقیم جواب آری برای آقای اوباما فرستادن تا بدین صورت زمان بیشتری از امریکا بگیرند تا از فرست بدست آمده در جهت تبلیغات انتخابی استفاده کنند و رای مردم خواهان تغییر را به نفع خود کند که در این صورت هموطنان ما باید هوشیار باشند تا در انتخاب کاندیدای اصلح اشتباه نکنند.
به این نکته دقت کنند که چرا آقای احمدی نژاد در این چهار سال هیچ صحبتی مبنی بر بهبود روابط با امریکا نزدن و حال که تنها چند روز بیشتر به برگذاری انتخابات نمانده این مطلب رو بیان کردند !
یادشان نره که چهار سال پیش ایشان مدعی بودند دولت کارای جدی تری دارند و اصلاً به روابط جوانان و حجاب دختران کاری ندارند و به دولت ربطی ندارد ولی حاصلش چه شد ؟ گشت ارشاد و کتک زدن جوانان به دستور مستقیم ایشان !

جوان گفت...

هدف احمدی نژاد امام زمانی فقط سر گرم کردن آمریکا و خرید وقت برای تهیه سلاح اتمی است

roya گفت...

در حال حاضر بحث اصلی در غرب نحوه برخورد با تاسیسات بمب سازی ایران نیست بحث بر سر انتخاب نیروی هوایی یا موشکی بوسیله آمریکا یا اسراییل و تغییر رژیم است , باید با کمک شورش های مردمی که سالها تحت ستم رژیم بوده اند رژیم آدمکش ایران را عوض کرد .
در غیر اینصورت بعد از انهدام تاسیسات اتمی بار دیگر رژیم اسلامی برنامه های امام زمانی خود را از سر خواهد گرفت .

ناشناس گفت...

سبقه عمل ايشان حاكيست چيزي براي باخت ندارند(شايد از اول هم نداشتند)، در صورت ايجاد رابطه با شيطان بزرگ و آب شدن يخ روابط با امريكا ايشان و جريان حامي ايشان بانگ بهبود روابط خرجي ايران و شكست غرب را در بوق و كرنا مي زنند ولكن سكه بروي ديگر بغلتد نداي مرگ بر امريكاو مبارزه با استكبار از يد به اصطلاح تضلم خواهي آنان طنين انداز خاهد شد!

ناشناس گفت...

رکسانا صابری گفت که علت زندگی کردن و انجام مصاحبه در ايران برای نگاشتن کتابی بود که تصويری متعادل تر و کامل تر از ايران، بتواند ارائه کند!!!
نمیدونم رکسانا اینا رو دیده یا نه ولی ایمیلشو بده تا اینو براش بفرستم و بگو بهش بیخود رژیم رو تطهیر نکنه بجاش افشا کنه چرا میخواد روی این رژیم ضد بشری رو در خارج بپوشونه ایران مهمه یا رژیم ایران .
http://www.youtube.com/watch?v=HmW3QaBdZxI&feature=channel_page