۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

نشانه های پایان مهلت ارتباط با ایران


نیویورک تایمز گزارش داد "روز دوشنبه اوباما گفت که او انتظار دارد تا پایان سال بداند که آیا ایران با حسن نیت در تلاش رفع تفاوت ها برای پایان دادن به برنامه اتمی است یاخیر." اوباما با این سخنان به اسرائیل و ایران پیام داد که آمادگی او برای دیپلماسی بر سر این موضوع محدودیت های خود را دارد. اوباما گفت "ما برنامه ای برای مذاکره بی پایان نداریم." او همچنین گفت در صورت عدم همکاری ایران مجموعه اقداماتی در نظر گرفته خواهد شد.
لس آنجلس تایمز نوشت "اوباما از طرف اسرائیل تحت فشار است که برای دیپلماسی برقراری ارتباط با ایران مهلت پایانی تعیین کند." و "پس از ملاقات دوشنبه، برای اولین بار گفت که دولت او تلاش خواهد کرد تا پایان سال تصمیم بگیرد که آیا می خواهد به تلاش مذاکره با ایران ادامه دهد یا خیر." در عین حال، اوباما گفت "این تنها یک جدول زمانی کلی است و این به آن معنی نیست که همه مسائل باید تا آن زمان حل شود." اوباما افزود "نمی خواهد یک مهلت پایانی غیر واقعی اعلام کند."
آژانس فرانس پرس گزارش داد اوباما "نظر یک خبرنگار که گفته بود پیشنهاد مذاکره می تواند مورد سواستفاده ایران قرار گیرد را رد کرد" و گفت "برای من روشن نیست که چرا دست دوستی من بتواند بعنوان ضعف تعبیر بشود." نتانیاهو که جداگانه با خبرنگاران گفتگو می کرد از سخنان اوباما استقبال کرد اما اصرار داشت "اسرائیل حق دفاع از خود را محفوظ نگه می دارد."
واشنگتن پست در همین حال گزارش داد که در ملاقات کاخ سفید نتانیاهو "روشن کرد که علاقه او به مراقبت از جاه طلبی های اتمی ایران بسیار بیشتر از علاقه او به زنده کردن مذاکرات مرده با رهبران غیر متحد فلسطینی است.
آسوشیتد پرس گزارش داد "اسرائیل به شدت نگران تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی است." اوباما به نتانیاهو گفت "پیشرفت مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان می تواند به کاهش تهدید اتمی ایران کمک کند."
چی فکر می کنین؟

۴ نظر:

سرهنگ گفت...

من فکر میکنم جمهوری اسلامی آنطور که ادعا میکند قادر به ضربه متقابل نیست مخصوصا که میداند عربهای دور و برش دل خوشی از او ندارند و در صورت حمله به اعراب ناگهان با مجموعه ای از ده دوازده کشور عرب و آمریکا و اسراییل وارد جنگ خواهد شد باضافه نارضایتی و کینه انباشته مردم ایران و نتیجه آن نابودی سریع رژیم مستبد مذهبی سی ساله در ایران است .

نوید سایبر - از آرامگاه "پدرکورش" کبیر گفت...

اوباما که می بیند التماس کردنش به ج.ا. نه تنها نتیجه نداده بلکه باعث تحقیرش هم شده احتمالا سعی داره پشت پرده به ج.ا. باج بده که ظاهرا ادعای موفقیت کنه و بیش از این سیاستهای شکست خوردش مورد استهزا قرار نگیره!

ثانیا این روز ها که با تکرار حرفهای بوش دروغ "تغییر" ش آشکار شده! همون هسته ها رو تو پوسته ی جدید می خواد به خورد دنیا بده اینقدر برای پست پرزیذنت کوچکه که 3 ماه نگذشته مچش باز شده متاسفم برای مردم آمریکا که باید 4 سال این سبک وزن سیاسی رو تحمل کنن



نوید سایبر - از آرامگاه "پدرکورش" کبیر

آقای خوشبین گفت...

فعلا از تحریم ایران خبری نیست فقط باید دید آمریکا با ایران مسلح به بمب اتمی چه خواهد کرد احتمالا شاهد عقب نشینی مانند کره شمالی و گسترش اسلام ناب ولایت فقیه در جهان خواهیم بود چون دیگر چیزی جلودار آن نیست .
تبریک و تسلیت به مردم آمریکا و ایران

عاقبت اندیش گفت...

خطر برنامه موشکی و هسته ای ایران در اعتقاد و ایدولوژی امام زمانیست.
فرق رژیم ایران با سایر دیکتاتوریهای کمونیستی و فاشیستی اینستکه کمونیستها و نازیها خواستار دنیای جدیدی با نظم نو ین بودند ولی ایران خواستار شهادت و مرگ و دنیای بعد از مرگ نه تنها برای خود بلکه برای دیگران هم هست !!