۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

واکنش برخی رسانه ها به اظهارات گیتس در مورد ایران



کارشناسان به تلاش رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا برای "رفع" نگرانی کشورهای عرب از نزدیک شدن آمریکا به ایران توجه کردند در حالی که برخی از آنها بر این باورند که رفع این نگرانی کاری دشوار خواهد بود. روزنامه قدس در ایران آنرا تلاش گیتس برای "اطمینان خاطر بخشیدن به دوستان آمریکا" تعبیر کرد. الجزیره گفت همپیمانان عرب آمریکا از دید خود شاهد افزایش نفوذ ایران و سوریه، محور های اپوزسیون، در منطقه هستند و نسبت به از دست دادن آنچه آنان "بقایای قدرت در حال فرسایش منطقه" می نامند در هراسند. خلیج تایمز در امارات نوشت اطمینان بخشیدن به همپیمانان منطقه "ماموریت دشواری است" چرا که امریکا تا کنون تمام تلاش خود را در این مسیر صرف کرده تا کشورهای عرب باور کنند "تهران جدی ترین تهدید است." القدس العربی نوشت گیتس همپیمانان عرب خود را مانند "گروهی از کودکان" به آرامش دعوت می کند در حالی که "آمریکا قصد دارد ایران را به یک همپیمان استراتژیک خود در منطقه تبدیل کند."

رابرت گیتس در عین حال گفته است نزدیک شدن به ایران با دست باز به هیچ عنوان رابطه مستحکم سیاسی و امنیتی آمریکا با مصر، عربستان سعودی و دیگر دوستان دیرین منطقه را تغییر نخواهد داد.

چی فکر می کنین؟

۲۷ نظر:

پویا گفت...

با درود

و تشکر فراوان از شما وفای عزیز از نقطه نظری که نسب به کامنت ارسالیم در پست قبلی داشتید ممنون

اما چی فکر می کنم در مورد این پست:
من سعی می کنم مانند دولت پرزیدنت اوباما فکر کنم گرچه خیلی سخته اما امنحانش ضرر نداره

بنظرم موضع دولت ایالات متحده در مورد ایران هسته ایی مشخصه .بحث اینجاست که هنوز ایران نتوانسته انحراف مطرح شده در IAEA رو روشن کنه به همین دلیل این قضیه برای دولت پرزیدنت اوباما محل برخورد حقوقی وسیاسی را بر ایران فراهم می کنه و مسلح نشدن ایران به انرژی هسته ایی قابل تبدیل به تسلیحات بدیهی است

نکته بعدی دو دولت شاخص درمنطقه است که محل برخورد اخبار اینروزها خبرگزاری هاست یکی مصر دیگری عربستان به نظرم باید دید تحلیل مراکز پژوهشی ایالات متحده در مورد این دو کشور چیست ؟آیا این دو کشور به صورت مخفیانه به دنبال دست یابی به انرژی هسته ایی هستند.در این صورت دولت فعلی آمریکا با وضعیت پیچیده ایی رو برو خواهد شد .هر دوی این کشور زمینه بروز حرکت های افراطی را دارند مثل ترور انور سادات و تولد بن لادن خیلی سهمگینه که شرایطی مثل پاکستان در منطقه کپی بشه که همه دنیا نگرانه دستیابی افراطیون به تسلیحات هسته ایی باشند .پس شاید ایران برگ بازی خوبی برای فشار به این دو کشور باشد.
با تشکر

blades گفت...

امنیت کشور در دست یک دروغگوی ملبس به لباس روحانیت

www.true-blades.blogspot.com

ایرج از زاهدان گفت...

انتخابات کاملا ًسیاه در ایران ......

http://www.iranpressnews.com/source/058670.htm

علی از بجنورد گفت...

این انتخابات نمایشی در ایرانه مضکه دموکراسی و مضحکه ملت و یک کشور

http://ayandenews.com/fa/pages/?cid=812

دانشجو از کرمان گفت...

خبرنگار اعزامی قلم نیوز به کرمان ، گزارش می دهد: دانشجویان مشتاق کرمان از ساعت ها پیش در انتظار ورود مهندس موسوی بودند و با هم آوایی ، سرود یار دبستانی و شعار توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد و آزادی اندیشه با احمدی نژاد نمی شه ، را سر می دادند .
آنها یکصدا شده اند و آزادی اندیشه می خواهند و می خواهند که دیگر دانشگاه پادگان نباشد.

كسي از سپاه پاسداران پاسخ بدهد كه اين بسيج دانشجويي چرا وارد دسته بنديهاي سياسي شده و به عنوان شيفته احمدي نژاد عمل مي كند. آيا يك نهاد نظامي - دانشجويي بر اساس فرمان امام مي تواند وارد اين درگيريها بشود و به نفع يك جريان وارد صحنه شود؟

ناشناس گفت...

با سلام و درود بر وفای عزیز
***
تکرار آزمون هایی که در گذشته به خطا رسیده اند ، در بیشتر موارد نتایج منفی بدنبال دارد . برای مثال در حالی که در طول ماههای اخیر شاهد پیام هایی مثبت از سوی دولت آقای اوباما برای ایران بوده ایم و در حافظه ی تاریخی 30 سال گذشته این پیامها برای برقراری رابطه بی نظیر بوده است ، شاهد رفتار مثبتی از سوی ایران نبوده ایم .
من هم اظهار نظر خانم مرکل را در مورد اینکه راه حل مسئله ی ایران از فبسطین می گذرد ، قبول دارم . متاسفانه بدلیل اینکه ایران می خواهد پرستیژ (وجهه ی) یک ابرقدرت منطقه ای را برای رهبری جهان اسلام و منطقه ی خاورمیانه بازی کند ، در اظهار نظر مقامات ایران کمتر سخنرانی ای وجود دارد که در آن صحبت کردن در مورد مسائلی چون بحران فلسطین و افغانستان را شاهد نباشیم . در کل بیشتر حکومت های هم پیمان جمهوری اسلامی هم به نوعی تمامیت خواه و دیکتاتور هستند که از جمله می توان به سوریه ، کره شمالی و ونزوئلا اشاره کرد . برای روشن شدن این موضوع به این خبر توجه کنید :
"""به گزارش شهاب‌نیوز به نقل از آژانس بوليواري ونزوئلا، هوگو چاوز روز با حمله شدید به سران حزب سوسياليسم متحد [حزب متبوع خود] تاکید کرد که قصد دارد در این حزب و مسئولیت‌های آن بازتعریف کند. به این ترتیب چاوز عملاً نشان داد که می‌خواهد با حذف تنها کسانی که می‌توانستند در مقابل او اما و اگری کنند، یک دیکتاتوری تمام‌عیار را در ونزوئلا به راه بیندازد. چاوز در اظهارات شدیداللحن خود گفت: اجازه نخواهد داد كه گروه كوچكي از رهبران اين حزب تمايلات شخصي خود را بر خلاف خواست مردم پيش ببرند. وی افزود: حزب سوسياليست متحد ونزوئلا بايد دستخوش يك باز تعريف كامل قرار بگيرد. اين باز تعريف بايد در مواردي كه فرقه گرايي اين حزب ديده مي شود و در خصوص توسعه روابط با جنبش‌هاي سوسياليستي صورت پذيرد. چاوز در هشداری تند به سران حزب گفت: سران حزب نبايد از موقعيت خود سوء استفاده كنند و علايق خود را بر خواسته‌هاي بيش از 4 ميليون عضو اين حزب برتري دهند. ما اجازه نخواهيم داد كه گروه كوچكي (رهبران حزب) تمايلات شخصي خود را بر خلاف خواست مردم پيش ببرند. برخی از ناظران معتقدند که هوگو چاوز عملاً در مسیر تبدیل شدن به یک «صدام» کوچک گام بر می‌دارد و با استفاده از روش‌های پوپولیستی، گرایش‌های ناسیونالیستی و مطالبات مردم طبقه کارگر و کشاورز ونزوئلا در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور کوچک است. این طیف از ناظران، تغییر قانون اساسی ونزوئلا در سال 2006 و حذف شرط محدودیت در دفعات کاندیداتوری برای هر فرد را نشانه‌ای مهم از این مسیر می‌شناسند."""
***
شاید یکی از راههایی که مقامات آمریکا برای گفتگو با مقامات حکومت ایران در پیش بگیرند ، تکیه بر مسائل ملی و مشترکات دو ملت باشد . برای روشن شدن این مطلب که حکومت جمهوری اسلامی بدلیل نظام ایدئولوژیک و مذهبی خود به اظهار نظرهایی که بوی دوستی ملت ها را می دهد ، علاقه ندارد ، توجه شما را به موضوعی در مورد تحریف نام خلیج فارس جلب می کنم! (منظور این است که بیان سخنانی که غرور ملی ایرانیان را سر ذوق آورد و اظهار نظری از سوی آقای اوباما مبنی بر اینکه "کشور شما دارای تمدنی تاریخی است" ، گره ی دوستی روابط آمریکا و ایران را بدلیل تاثیر مذهبی ها در حکومت ایران ، باز نمی کند) .
"""سایت جمهوريت: در حالی که با تصویب شورای انقلاب فرهنگی ، دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملي‌ خليج‌ فارس به‌ تقويم‌ ايران‌ اضافه‌ شده است ، دولت نهم و این بار در عرصه ورزشی از موضع ایران مبنی بر نام جاودانه خلیج همیشه فارس عقب نشست و موضع اعراب را در نامگذاری مجعول تقویت کرد.
قضیه از آنجایی شروع شده است که ایران میزبانی بازیهای کشورهای اسلامی را برعهده گرفته است و طبق عرف بین المللی طراحی و چاپ پوسترها از اختیارات میزبان می باشد. در همین راستا مسئولین پوسترهایی با نقشه ایران از جمله خلیج فارس تهیه و چاپ کرده و مدال های این مسابقات را نیز بر مبنای نقشه کشورمان طراحی می نمایند. روز ششم اردیبهشت گروهی به سرپرستی عربستان برای نظارت بر چگونگی انجام این بازیها به ایران می آیند و با سازمان تربیت بدنی به گفتگو می نشینند و در این گفتگو با وقاحت تمام از ایران می خواهند نام خلیج فارس را از نقشه پاک و بجای آن نام خلیج(ع ر ب ی) بگذارند و تهدید می کنند در صورت عدم انجام این کار کشورهای عربی از حضور در این بازی ها انصراف خواهند داد. با آنکه انتظار می رفت نمایندگان سازمان تربیت بدنی همان لحظه پاسخی دندان شکن به اعراب بدهد اما سازمان تربیت بدنی طی نامه ای به احمدی نژاد کسب تکلیف می کنند.حداقل انتظار از رییس جمهور این بود که با رد این درخواست وظیفه خود را در برابر تمامیت ارضی ایران به انجام برساند. اما نتیجه این نامه نگاری چنین می شود که نام خلیج فارس از روی نقشه ایران در پوسترها حذف می شود تا طراح مورد تائید کشورهای عربی قرار بگیرد. این در حالی است که در سال ١٩٩١ وقتی سازمان ملل در چند سند داخلی از خلیج فارس با عنوان دیگری نام می برد با واکنش دولت وقت مجبور می شود با اذعان بر سهوی بودن این موضوع رسما از ایران عذرخواهی کند(سند ٢٦ ژوئن ١٩٩١ ) اما امروز، دولت آقای احمدی نژاد که مدعی است کشور در اوج! منزلت و اقتدار قرار داریم حتی در برابر گستاخی چند کشور عربی نه فقط واکنش مناسبی نشان نمی دهد بلکه با حذف نام خلیج فارس از نقشه ایران بار دیگر از موضع ایران عقب نشینی می کند. البته آقای محمد هادي حسام، معاون سازمان تربيت ‏بدنی برای توجیه این مسئله در اظهار نظری جالب گفته است نگران نباشید نام ایران نیز در این طرح حذف شده است و همینکه خلیج فارس در نقشه وجود دارد یعنی مالکیت آن برای ایران است: “ما در بالاي نقشه دو بار نام الله را كه بالاترين نام‏ها است درج كرده‏ايم و بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نام ايران نيز درج نشده و همين كه تصوير خليج‏فارس در نقشه موجود در پوستر وجود دارد، بيانگر حاكميت ايران بر اين حوزه است""" .
***
مثال بالایی برای بیان روشن تر این موضوع بود که مسائل ملی در مقابل نظر مسئولان حکومتی و عمدتاً مذهبی از ارزش کمتری بر خوردار است و از این رو مقامات آمریکایی و در کل کشورهایی که در صدد استحکام رابطه با ایران هستند باید این نکته را در نظر داشته باشند .
***
از طرفی نبود رسانه های آزاد ، بی طرف ، منتقد ، مستقل ، استفاده ی ابزاری از دین و سازمانهایی مثل بسیج ، امنیتی تر کردن فضای دانشگاهها و جامعه ، منصف و تحت کنترل قرار گرفتن تمامی نشریات ، کنترل پیامک ها توسط وزارت اطلاعات ، کنترل سایت های اینترنتی و فیلترینگ مضاعف آنها و مهمتر از همه تلویزیون حکومتی و طرفدار دولت احمدی نژاد در جمهوری اسلامی باعث شده است که مردم در تجزیه و تحلیل های روزمره ی خود دچار مشکل شوند .
توجه شما را به خبر زیر که بیشتر جنبه ی اقتصادی دارد و امروز جوابگویی به آن نیست ، جلب می کنم :
"""روزنامه سرمایه: درآمد صنعت نفت ایران در یکصدسال گذشته هزار میلیارد دلار بود و این در حالی است که درآمد فروش نفت خام در چهار سال گذشته 269 میلیارد دلار بوده است. یعنی در چهارسال معادل یک پنجم کل درآمد نفت تاریخ اقتصاد ایران درآمد داشته ایم. بیش از 20 درصد درآمد نفتی صدساله ایران در چهار سال اخیر اتفاق افتاده است که متاسفانه از این درآمد استفاده مطلوب صورت نگرفت. در کنار این درآمد 13 میلیارد دلار موجودی صندوق ذخیره ارزی در انتهای دولت قبل داشتیم که در هزینه کردن این پول شفاف سازی صورت نگرفت. بخشی از این پول صرف واردات کالاهای مصرفی و کاذب شد و بخشی دیگر هم توزیع شد. اما بخش عمده این درآمد مشخص نشد که در کدام زمینه ها مصرف شده است."""
***
وفا جان ، وقتی تلفن بر کف عزیزی با برنامه های صدا آمریکا تماس می گیرد و با گفتن حرفهای متعصبانه و دور از واقعیت و بدون استناد به آمار و ارقام باعث منحرف شدن ذهن بینندگان و خارج شدن از موضوع می شوند و در صورت کم آوردن مسئله ی هولوکاست را به میان می آوردند ؛ و وقتی رسانه های آزاد و مستقل جهان از بالابودن احکام اعدام در ایران سخن به میان می آورند ، فردی مثل آقای الهام وزیر محترم دادگستری جمهوری اسلامی می گوید که "آمارها حاکی از آن است که ایران کمترین مجازات مرگ و کیفری جهان را دارد" . بله براستی دروغهای بزرگ حتی اجازه ی فکر کردن را در مورد صحت و سقم آن اظهار نظر ، از شنونده می گیرد .
***
تکرار آزمون و خطا که در بالا به آن اشاره کردم در سطح داخلی ایران هم مصداق دارد ؛ به خبر زیر توجه کنید :
"""طبق قوانین ایران، هرفردی با دارا بودن تابعیت ایرانی، پیروی از مذهب تشیع و معتقد به نظام حاکمه ایران مجاز به شرکت در رقابت های ریاست جمهوری است . خبرگزاری آلمان با اشاره به حواشی ثبت نام انتخابات گذشته ریاست جمهوری و تکرار آن در دوره کنونی!!! نوشت: "به رغم درخواست های مکرر وزارت کشور از کاندیداها برای خودداری از هرگونه مصاحبه، تعدادی از کاندیداها اقدام به گفت و گو با خبرنگاران کردند و بعضی از اظهارات آنها به سوژه خنده ناظران تبدیل شد . این گزارش می افزاید: تاکنون 90 کاندیدا برای انتخابات ثبت نام کرده ند اما در نهایت به نظر می رسد که تنها اشخاصی چون احمدی نژاد، میرحسین موسوی، کروبی و محسن رضایی در میدان اصلی رقابت باقی بمانند. به نوشته خبرگزاری آلمان، مجلس ایران پیشتر لایحه ای برای جلوگیری از ثبت نام کسانی که مطبوعات «نامزدهای فرمالیته» می نامند به تصویب رساند تا از ایجاد سردرگمی در وزارت کشور جلوگیری شود اما این قانون در دوره جاری انتخابات ریاست جمهوری ایران اجرایی نخواهد شد"""
بسیار جالب است ، بالا بودن میزان کاندیداها از سوی جمهوری اسلامی و رسانه های آن به میزان بالا بودن آزادی و دموکراسی تعبیر می شود ، (اگر قرار است شورای نگهبان از میان 1000 نامزد ، 4 نامزد را تائید صلاحیت کند ، این کار در آوردن ادای دموکراسی نیست و بی منطق نیست که بگوییم از میان 4 نامزد یکی از قبل محکوم به پیروزی است!!!) اگر منصف باشیم و اگر آمریکا را برای کشورهای دیگر دموکراتیک ندانیم! ، لااقل می توان حدس زد که این کشور در سطح داخلی برای مردم خود دموکراتیک است و به سطحی رسیده است که هر کس به خودش اجازه ی رئیس جمهور شدن را ندهد ؛ حتی اگر کسی اجازه ی این کار را به خودش بدهد باید برنامه های شفاف و مدونی داشته باشد ، در انتخابات درون حزبی شرکت کند و لیاقتش به اثبات رسیده باشد . حال آنکه مصاحبه های افراد بیسواد و دارای مشکلات شخصیتی که در مضحکه ی نامزد شدن در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنند ، در سطح داخلی و خارجی باعث پایین آمدن شان ملت ایران و مورد مضحکه و تمسخر قرار گرفتن افراد جامعه شده است . و از سوی دیگر در روزهای باقی مانده تا انتخابات بنظر نمی رسد که از این میان تعدادی انگشت شمار بتوانند از صافی های شورای نگهبان عبور کنند ؛ به نظر می رشد افرادی چون میر حسین موسوی ، احمدی نژاد ، کروبی و محسن رضایی را بتوان کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری نام نهاد ؛ حتی این افراد بعضاً شناخته شده هم فاقد برنامه ریزی های شفاف و ارائه شده و سیاست گذاری های کلان برای اداره کشور می باشند ؛ پرداخت ماهیانه 50 هزار یا صد هزار تومان و حذف کردن یا شدت بخشیدن به طرح امنیت اجتماعی ، پرداخت پول نفت و پخش سیب زمینی مجانی ، بازگشت به گذشته و بازی با شان یک ملت نیست؟! من فکر می کنم بهتر است که خطاهای گذشته را تکرار نکرده و از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم .
***
با سپاس و تشکر فراوان بدلیل صبر و حوصله ی شما! - نیلو از تهران

ناشناس گفت...

نقش ایران در منطقه به عنوان یک ابرقدرت نظامی و اقتصادی از زمان پهلوی همواره برای اعراب سنگینی می نمود همچنان که پس از انقلاب 57 نیز مورد تجاوز کشور عربی قرار گرفت تا این غول را برای خود بشکنندولی اراده و خواست ملی ایرانیان را دیدند
اعراب همیشه ضدیت خود را با عجم نشان داده است و بویزه که در حال حاضر نظامی عقیدتی بر سر کار است که از لحاظ اصولی و ایدولوزیکی نیز با آنها درتضاد است و نشان داده که خواهان نفوذ ایدیولوزیکی در آن کشورها می باشد بنابر این از اتحاد ایران با آمریکا که همسویی با آنها دارد واهمه دارند و خواهان برهم زدن و شکل نگرفتن چنین روابطی هستند
وبا گل آلود بودن روابط میان ایران آمریکا بتوانند به ادعاهای پوچ خویش در مورد تغییر نام خلیج پارس و ادعای پوچ دیگر در مورد جزایر ایرانی ادامه بدهند شاید کامروا شوند

پرستو گفت...

خبرگزاری «ریا نووستی» : "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه ضمن سخنرانی در مرکز کارنگی واشنگتن اظهار داشت که همکاری های فنی و نظامی روسیه با ایران، مغایر با قوانین بین المللی نیست.
----------------------------------------------------------------------------------

نفوذ ، قدرت سیاسی و ااقتدار آمریکا ، در زمان باراک حسین اوباما ، به پایین ترین و نازل ترین سطح خود رسیده است . روس ها و چینی ها اصلا توجهی به اوبامای بی تجربه نمی کنند و کار به جایی رسیده که احمدی نژاد برای فکر کردن در مورد گفتگو با آمریکا برای کاخ سفید شرط تعیین کرده است !!

اگر آمریکا در مورد نافرمانی ها و آشوبها و اعمال خلاف رژیم تهران ، یک تنه و پر قدرت عمل نکند ، با این سیاست ها و بی تجربگی های اوباما ، سقوط همه جانبه ی ایالات متحده در همه موارد نزدیک خواهد بود

وحید از اوکراین گفت...

با درود بر وفای عزیز ما که داریم میرویم ایران دیگر نمی توانیم به این راحتی با شما باشیم این وبلاگ من است
http://pishrou.blogfa.com/
دیگر باید با چکش و فیلتر شکن شما ها را بیابیم
shivabayan77@yahoo.com

منوچهر گفت...

>>>اتاوا به دو فعال سیاسی ایرانی که از سوی دانشگاه یورک تورنتو، برای شرکت در کنفرانس دعوت شده بودند، ویزا نداد.
به گزارش تورنتو استار، سعید رهنما، استاد علوم سیاسی دانشگاه و یکی از برگزارکنندگان کنفرانس گفت، 35 نفر از شرکت کنندگان هفته گذشته با ارسال نامه ای ، مراتب اعتراض خود را به دولت کانادا و سفارت آن کشور در تهران اعلام کردند.
وی افزود:" خنده دار است، در حالیکه دولت کانادا هم اکنون در افغانستان، با بنیادگرایی مبارزه می کند، در عین حال از صدور ویزا برای کسانی خودداری می کند، که قرار بود از سکولاریسم در مقابل بنیادگرایی در اسلام دفاع کنند."
"رضا علیجانی"، که رهنما از او به عنوان " مسلمان واقعی اصلاح طلب " یاد می کند، پیش از این، سردبیر مجله توقیف شده ایران فردا بود که در سال 2000 نیز جایزه گزارشگران بدون مرز را به خود اختصاص داد.
نفر دوم، "شادی صدر " بود که به گفته رهنما، یکی از فعالان حقوق زنان در ایران و بنیانگذار سازمان غیرانتفاعی "راهی"است که سخنرانی های متعددی ، در سراسر جهان داشته و او نیز در ایران به زندان محکوم شده بود.<<<

دولت کانادا تقریبا در خدمت رژیم آخوندی است . چراکه اگر آخوندهای دزد دیگر، پول های خود را از کانادا خارج کنند وضعیت اقتصادی کانادا بسیار بد خواهد شد . به این دلیل دولت کانادا زمانیکه خبرنگار کانادایی ( زهرا کاظمی ) به قتل رسید بجز یک اعتراض ساده هیچ کار دیگری نکردند ! جهان غرب فقط دنبال پول است و حقوق بشر و مردم و آزادی فقط برای گول زدن مردم جهان است .

ارغوان گفت...

خبرگزاری «ریا نووستی» : در حال حاضر چین مشابه کامل مجموعه های پدافند موشکی "اس-300" را تولید می کنند. از ایران بعنوان یکی از نامزدان اصلی خرید این مجموعه ها نام برده می شود.
به گزارش «ریا نووستی» از " AVIA.RU" اگر جمهوری اسلامی ایران مشابه کامل "اس-300" را خریداری کند، این مسئله به طور محسوسی امکان عملیات نظامی اسراییل جهت توقف برنامه هسته ای ایران را با دشواری مواجه می سازد
-----------------------------------

در حالیکه باراک حسین اوباما در خواب غفلت قرار دارد ، رژیم تهران ضمن برپایی آشوب و ترور در پاکستان و افغانستان و عراق و لبنان و فلسطین ، و نیز برخلاف قطعنامه های شورای امنیت دارد به فعالیت های مخفیانه خود برای ساخت بمب اتمی ادامه میدهد ، و نیز دارد توان دفاعی خود را هم تقویت می کند .
سیاست های دولت اوباما ، موقعیت آمریکا را در حال حاضر به کشورهای درجه ٣ جهان نزول داده است .
اکنون ، همگان قدر اقتدارکاخ سفید در زمان جورج بوش را می فهمند

آرین گفت...

هوگو چاوز، رییس جمهوری ونزوئلا ارتش را مامور در اختیار گرفتن شرکت های خدمات رسانی به صنعت نفت این کشور کرده است.
گزارش ها بیانگر مصادره کشتی های خدمات رسانی و دو واحد متعلق به شرکت های آمریکایی هستند.
---------------------------------رفتار اوباما ی بی تجربه باعث شده که ارزش کاخ سفید و ابرقدرت آمریکا در حد کشورهای درجه ٢ تنزل کرده است به طوری که اراذل و اوباش جهان نظیر احمدی نژاد و چاوز برای آمریکا خط و نشان می کشند

مصطفی گفت...

دردود بر وفا و رستم عزیز
---
آنچنان سطح دروغگویی و کلک زدن و همچنین وا مانده در رابطه ارتباط کشور ها با ایران ارتقاء یافته که همه نیز از هم میترسند!
تأثیر حکومت ایران هم از نوع خود جالبه!

pooneh گفت...

در پی تهدید کشورهای عربی: نام خلیج فارس و ایران از پوستر بازیهای کشورهای اسلامی حذف شد

البته آقای محمد هادي حسام، معاون سازمان تربيت ‏بدنی برای توجیه این مسئله در اظهار نظری جالب گفته است نگران نباشید نام ایران نیز در این طرح حذف شده است و همینکه خلیج فارس در نقشه وجود دارد یعنی مالکیت آن برای ایران است: “ما در بالاي نقشه دو بار نام الله را كه بالاترين نام‏ها است درج كرده‏ايم

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.autnews.ws/archives/1388,02,00023594

سپیده گفت...

اخبار در تلویزیون VOA سانسور میشود؟

در اخبار روز شنبه ٩ می ، در باره محاکمه تجدید نظر رکسانا صابری مطلبی خوانده شد ، اما در کمال تعجب یک کلمه از دادگاه قبلی رکسانا صابری که اورا مخفیانه محاکمه کردند و او حتی وکیل هم نتوانست برای خود بگیرد و همچنین از اینکه وکلای رکسانا صابری نتوانسته اند به پرونده او دسترسی یابند و حتی نتوانسته اند با خود او حرف بزنند و دادگاه رکسانا صابری در حد یک دادگاه قرون وسطایی بود ، اصلا حرفی زده نشد . انگار دادگاه رکسانا صابری به طور خیلی عادی و معمولی برگزار شده بود و دادگاه تجدید نظر هم در کمال عدالت برگزار خواهد شد!! این هم طرفداری VOAاز حقوق بشر در ایران و جهان!! این مساله در رابطه با یک خبرنگار آمریکایی است !! اگر ایرانی بود لابد VOA می گفت بیدادگاه رژیم حق دارد!!

نوید سایبر از آرامگاه پدرکورش کبیر گفت...

اعراب از نزدیکی کنونی حسین اوباما به ج. ا. نمی ترسند چرا که نه اوبامای بی تجربه عرضه و توان آن را دارد نه مبحث مشترکی برای نزدیکی وجود دارد.

اما:
گذشته از اینکه اکنون چه رزیمهایی بر تهران و واشنگتن حاکم هستند، به علت بافت غالب مردم در ایران و کشورهای عرب، در آینده ای نزدیک شاهد نزدیکی ایران و ایالات متحده خواهیم بود که کم و بیش باعث پس زده شدن اعراب از سوی آمریکا خواهد شد و ایران به قدرت بزرگ منطقه تبدیل خواهد شد که هم از نظر نظامی هم از نظر اقتصادی تهدیدی بسیار جدی برای اعراب خواهد شد که حتی ممکن است اقتصاد برخی از اعراب نظیر امارات متحده عربی را مثلا با تبدیل کیش به مرکز مالی توریستی اقتصادی خاورمیانه به جای دوبی، به ورطه نابودی بکشاند، که این نزدیکی علت اصلی ترس اعراب از آینده ای محتوم و گریز ناپذیر است.

نوید سایبر

رویا گفت...

سپیده
هیچوقت صدای آمریکا نگفته رژیم حق دارد و اصولا در این حرفی که مطرح کردی اشکالی در مواضع بیطرفانه صدای آمریکا ندیدم اینکه خبر دادگاه جدید رکسانا صابری گزارش شده چه ربطی دارد که باید به دادگاه قبلی هم اشاه میشده ؟مگر هر خبری باید همراه اخبار قبلی مربوط به آن از اول وقوع مجددا ذکر بشه ؟
قبلا صدای آمریکا از قرون وسطایی بودن دادگاه رکسانا حرف زده بود و اینکه تکرار نکرده به هیچ عنوان نشانه تایید دادگاه قبلی نیست صدای آمریکا بهترین رسانه برای خدمت به اشاعه حقوق بشر است اگر رسانه طرفدار جمهوری اسلامی میخواهید سراغ رادیو بی بی سی فارسی بروید .

pooneh گفت...

در جواب سپیده : ما که ربط نتیجه گیری تو که میگی صدای آمریکا ضد حقوق بشره با دوباره تکرار نکردن خبر دادگاه قبلی رکسانا رو نفهمیدبم ! تازه گاهی هم تمام سوابق دادگاهای رکسانا رو تمرار هم میکنه ولی با این همه موارد دیگه نقض حقوق بشر در ایران انتظار داری صدای آمریکا همه مدت اخبارو به رکسانا اختصاص بده ؟ الان چند نفر در ایران در انتظار سنگسارن و چند نوجوان در انتظار اعدام ! و وضعشون از رکسانا بسیار بدتره حالا چون صدای آمریکا تمام وقتشو روی رکسانا نمیذاذه اسمش سانسور باید بشه ؟ اتفاقا به نظر من بیش از حد داذن راجع به رکساتا حرف میزنن همون اعدامی ها و سنگساریها خیلی خیلی مهمتر و اورژانس ترند .

ناشناس گفت...

همه كسايي كه درانتخابات شركت ميكنن دارن به وطن خيانت مي كنند

میترا گفت...

روزنامه اسراییلی هاآرتص با چاپ گزارشی ادعا کرد که ایالات متحده ماه اکتبر را به عنوان تاریخ پایان مذاکرات خود با جمهوری اسلامی در نظر گرفته است.
--------------------------------------------------------------------
چرا ماه اکتبر؟ چرا ٥ ماه دیگر به رژیم تهران فرصت میدهید تا کارهای خلاف عرف جهانی خود را انجام دهد؟ چرا اینقدر با این رژیم مماشات میشود؟ مهربانی بیش از حد دولتهای آمریکا ( به خصوص دموکراتها ) با رژیم تهران بسیار تعجب انگیز و سوال برانگیز است . اگر همانند رژیم صدام ، رژیم تهران هم تحریم گسترده خرید نفت از آن و فروش بنزین به آن ، شده بود ، خیلی سریع قطعنامه های سازمان ملل را اجرا می کرد.

سپیده گفت...

رویا
از آقای وفا تقاضا می کنم یک بار دیگر بخش خبر مربوط به رکسانا صابری که در اخبار ٩ ماه می VOA پخش شد را با اطلاع قبلی پخش کنند تا همه در موردآن نظر دهند که آیا پخش یک خبر مربوط به زندانی بودن و محاکمه شدن یک فرد بی گناه آمریکایی از VOA باید اینگونه باشد یانه ؟
پخش خبر بی طرفانه مساله خاص خودش است و پخش خبری که هیچ سودی عاید " یک فرد آمریکایی بیگناه زندانی" نمی شود ، یک طرف .

نوید سایبر از آرامگاه پدرکورش کبیر گفت...

سپیده:
با اینکه کاملا درکت میکنم ولی فکر میکنم چنین اشکالی به صدای آمریکا وارد نیست، اشکالات زیادی هست ولی در مجموع رسانه حرفه ای و به حق پرمطلب و متنوعی است که جای بقیه کانال های خبری، اجتماعی را پر میکند، البته اگر سریعا به این آشفتگی های اخیرش سامان دهد.

یکی از این اشکالات عمده این است که به جای اینکه میهمانان برنامه ها مداوما تعویض شوند که برنامه ها از این خسته کنندگی در آیند و نظرات مختلف بیان شوند، میهمانان ثابت اند و مجریان با نهایت سرعت عوض می شوند که این بسیار آ زار دهنده است! مثلا می دانیم که چهارشنبه ها آقایان نوریزاده و سازگارا حتی اگر عروسی داشته باشند، یا در بیمارستان، ترافیک، لب رودخانه یا در حال خرید و فروش کراوات از طریق موبایل حتما در برنامه حضور دارند ولی معلوم نیست مجری برنامه چه کسی است!
یا مثلا آقای حسامی جهت تایید دولت وقت حتما تشریف می آورند!

به جای اینکه متخصصان مدافع جمهوری اسلامی بیشتر به برنامه دعوت شوند، به تلفن بر کفان فرصت داده می شود تا وقت گرانبهای برنامه را با به بیراهه کشیدن موضوع تلف کنند. البته حضور کمشان باعث تنوع است و اگر از آنها سوال پرسیده شود خوب است، که مستدل صحبت کنند نه اینکه یک حرفی بپرانند و در بروند، و این هنر مجری بر نامه است که به موقع گیرشان بیندازد.

وقت برنامه تفسیر خبر ناجوانمردانه کم است و آه از نهاد آدم در می آورد!

وفا جان اگه میتونی تفسیر خبر با آقای حسامی رو ادامه بده، شوخی های بین برنامتون جالب بود، جای شایان سمیعی عزیز بسیـــــــــــار خالی حیف شد که رفتن، آقای یکتا فرد رو هم دعوت کنید که آ قای حسامی زیاد دور ور ندارند،

با آرزوی موفقیت برای همه تان



نوید سایبر

رویا گفت...

آخه مگه اخبار باید سودی عاید کسی بکند ? اخبار صدای آمیکا در اون ورد بیطرفانه و مناسب بود .

اسکیز گفت...

دوباره هر چه که رشتيم پنبه شد در باد..
الان بیش از ۱۰۰ ساله اینطوریه!
مرده شوی این نفت و گاز نفرین شده رو ببرن
رفتن آرام دل هم به عربها دادن که یه وقت چیزی خاطر مبارکشونو نیلرزونه
اکتبر هم که رقم خورده.. ۵ ماه دیگه
خدا نگذرد از سر دمکراتهای امریکا اگر بنا بر هر ضرورتی باز "مردم" را دور بزنند

باید صبر کنیم ببینیم آخرش این آشی که میپزن چی از دیگ درمیآد

ناشناس گفت...

http://www.iimmgg.com/image/ecb1107a5f63836779d1df2d29801ebe
امروز صبح سارقی مسلح تنهایی به بانک ملت کرمانشاه واقع در چهاراه گذرنامه تمام پول ها را برد و ماموران بعد از رفتن سارق به آنجا آمدند و فقط تجمع کردند

ناشناس گفت...

یکشنبه مورخ7/11/1386 ساعت 9 شب زنگ در خانه ی آقای بهرامی از بهائیان آباده توسط دو نفر زده می شود.
بعد از2،3 دقیقه آن افراد در را با لگد می کوبند اما چون پشت در بسته شده بوده، ایشان موفق نمی شوند که به داخل خانه بیایند. ناگهان دو دختر چند نفر را که صورتشان را با چفیه پوشانده بودند روی پشت بام می بینند و اعتراض می کنند که در جواب اعتراض با
چفیه پوشان می گویند:" برید تو! خفه شین!"
دخترها ناگهان می بینند که دیوار بسیار بلند خانه فرو می ریزد و لودری در حال تخریب آن است. همزمان10، 15 نفر با اسلحه وارد منزل می شوند. دخترها که وحشت زده شده بودند، فریاد زنان و گریان به سمت در خروجی خانه فرار می کنند..
فردای این اتفاق، نامه ای در منزل آقای بهرامی انداخته می شود که مضمون آن چنین است:
بهرامی بهایی، عاشقان امام حسین، میخواهند وجود تو را از آباده پاک کنند، تا دو هفته برای تخلیه ی منزل فرصت داری در غیر این صورت خانه ات با خاک یکسان خواهد شد،
واين در حالي است كه در اكثر شهرهاي ايران تعدادي از بهائيان باز داشت شده ،جوانان بهائي از تحصيل در دانشگاه محروم مي شوند و گلستانها(محل خاكسپاري بهائيان ) شهرهاي يزد ونجف اباد ويران وحتي درختان سبز را از ريشه كشيده مي شود .
در عوض رسانه هاي ايران راحت وازادند تا هر تهمتي را به جامعه بهائي بزنند وبنويسند كه بهائيان دست نشانده انگليس وجاسوس اسرائيل هستند و.....ودر مقابل سايتهاي بهائي كه به اين تهمت ها پاسخ مي دهند به سرعت فيلتر مي شوند تا رسانه ها راحت بتوانند در دادگاه يك جانبه خويش پيروزي خود را جشن بگيرند /
براستي ايا اين مطالب اخبار ايران نيستند كه هيچ ايراني از ان خبر ندارد ؟


http://jooyya.blogfa.com
و dostiranii@gmail.com آدرس ايميل من

Unknown گفت...

سلام
با تشکر فراوان از برنامه های جذات شما.

من فکر می کنم اگر ایلات متحده با ریشه همه مشکلات در منطقه یعنی روسیه و چین و فرانسه مذاکره کنه بهتره چون رژیم ایران در صورت عدم حمایت از جانب آنها خیلی زود توسط مردم از بین خواهد رفت و دمکراسی حکم فرما خواهد شد .
البته اگر امریکا به دنبال منافع مردم ایران و مردم منطقه باشه نه حکومتها.