۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۱, جمعه

واکنشها به 100 روز اول کاری اوباما

جهان شاهد "تغییر پارادایم ایالات متحده" است
رسانه های جهان به محبوبیت فزاینده قابل توجه پرزیدنت اوباما در نظرسنجی ها در آستانه صدمین روز فعالیت کاری او توجه کردند. ناظران تغییر در سیاست آمریکا را ستودند و در عین حال از ابعاد بحران مالی موجود ابراز نگرانی کردند. ال پائیس به نوشت "پرزیدنت اوباما موفق شده است ضمن حفظ اعتبار خود بنیان تازه ای برای آمریکا بنا کند." ال مساجرو در ایتالیا نوشت "تغییر با سرعت رخ داد...کاخ سفید وجهه بین المللی آمریکا را پیش بینی کرده است... اما چالش اصلی جوامعی هستند که با بحران مالی دست به گریبانند." بیزنس تایمز سنگاپور نوشت "تصمیمات شجاعانه بسیاری اتخاذ شد اما معجزه ای رخ نداد" و ایندیپندنت لندن گفت " بحران مالی و واکنش کمرنگ باراک اوباما بر دوران ماه عسل او سایه افکنده است." جونگ انگ ایلبو در کره جنوبی با نگاهی مثبت نوشت "اوباما در صد روز اول بزرپاشی کرده است و ما باید صبر کنیم و بر و ثمر تلاشهای او را ببینیم." روسیسکایا گازیتا در روسیه نوشت "زندگی برای آنهایی که به سیاستهای ضد آمریکایی متعهدند سخت تر شده" و نتیجه گرفت شعارهای ضد آمریکا و آمریکا ستیزی به سرعت از مد افتاده است . این چالش بزرگی برای آنگونه کشورها از جمله روسیه است."

"دو سرعت اوباما در صد روز راه را برای ماراتون هموار کرد"
ناظران عرب به پرزیدنت اوباما برای "تلاش صادقانه برای انجام وعده های تغییرش" امتیازهای مثبت دادند اما در عین حال پیش بینی کردند راه درازی پیش روی اوست. تریبیون در عمان با اشاره به شعار تبلیغاتی اوباما، بله ما می توانیم، نوشت "بله، او توانست" و افزود "صد روز اول از جنبه های مختلف قابل توجه بود خصوصا در ارتباط با خاورمیانه." پنینسولا در قطر نوشت " بدون ذره ای شک می توان گفت اوباما امید را زنده نگه داشت و او استعداد و فرزانگی لازم را برای انجام تعهداتش دارد." نشنال در امارات ابراز خوشنودی کرد که "اوباما فضا را برای همکاریهای فزاینده جهانی آماده کرد." برخی دیگر از رسانه ها چون الاهرام مصر خصوصا تصمیم او را برای علنی کردن "یادداشتهای مربوط به شکنجه" را ستود و نوشت "اوباما این انتخاب سخت را برای بهبود روابط آمریکا با جهان اتخاذ کرد تا شهروندان آمریکائی خود را نیز در همان سطح که از دیگر کشورها انتظار دارد پاسخگو و مسئولیت پذیر نگه دارد." القدس فلسطینیان از اوباما را ستود که "نمونه ای برای رهبران جهان شد که وقتی سیاستی در عمل ناموفق است آنرا تغییر دهد." الحیاط نوشت او "راه نوینی پیش گرفته است بدون اینکه هنوز شوک مثبتی دیده باشد." در عین حال عرب نیوز در عربستان سعودی گفت صد روز اول کاری اوباما "بی اندازه غیر قابل توجه" بود و به او یادآوری کرد "هیچ تغییری بدون اقدامات جسورانه و حرکت شجاعانه محقق نخواهد شد."

"توفان باراک" در صد روز اول
کارشناسان 100 روز اول کاری اوباما را با کلماتی چون "برنامه ریزی بدون نقص" و "مبشری" برای ادامه دوره ریاست جمهوری او ستودند بدون اینکه از چالشهایی که دولت او با آنها مواجه است چشم پوشیده باشند. رادیو زود-وست-راند-فوک آلمان این صد روز را "تقریبا بی عیب و نقص" خواند و افزود "او آمریکا را با سبک سیاست بیسابقه و روشنفکرانه خود تغییر داد." در روسیه نازاویسیما گازیتا نوشت اوباما "انتظارات اکثر آمریکائیان را برآورده کرد" و "سیاست خارجی اش سزاوار توجهات شایان است." ویدوموستی بهبود دیدگاه جهانی نسبت به آمریکا را یک "دستاورد" خواند که ممکن است در صورت "عدم موفقیت اوباما در حل بحران مالی" از دست برود. شبکه دو تلویزیون فرانسه گفت "اوباما از ابعاد مسولیت پیش روی خود آگاهی ندارد." ماکائو دیلی در چین نوشت "آزمون تازه آغاز شده است." مینچی در ژاپن نوشت "اطمینان جهانی به اوباما می تواند در صورت عدول او از محقق کردن تعهداتش از بین برود."

چی فکر می کنین؟
روزشمار سیاست خارجی صد روز

۱۰ نظر:

فرهادازتهران گفت...

درودبرشما
بنظر من اقای اوباما در نهایت مجبور است کاری راانجام دهد که جمهوری خواهان اگر در انتخابات پیروز می شدند انجام می دادند زیرا جمهوری خواهان عملگراتر هستند و اصولا صحبت با ج.ا فایده ای ندارد.

سپیده گفت...

>>>ژنرال پترائوس فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه اعلام کرد تنها دو هفته به سقوط دولت پاکستان توسط طالبان زمان باقی مانده باشد. این در حالی است که طی روزهای اخیر اقدامات طالبان از یک سو و تصمیم های دولت زرداری در زمینه انعقاد پیمان صلح با طالبان و واگذاری دره سوات به این گروه از سوی دیگر زمینه را برای تغییر استراتژی ایالات متحده در قبال پاکستان فراهم کرده است.<<<

با فتح پاکستان توسط نیروهای طالبان و سپاه پاسداران ( که به طالبان کمک مالی و تسلیحاتی میکنند) سلاح اتمی به دست رژیم جمهوری اسلامی و گروه تروریستی القاعده می افتد .
بی عرضگی اوباما همه جهان را به نابودی می کشاند . اوبامای بی تجربه حتی تجربه یک دقیقه مدیریت در طول زندگی خود را هم ندارد چه برسد به مدیریت یک کشور .
برای مقابله با تروریستها باید شخص مقتدری همانند جورج بوش رییس جمهور آمریکا باشد نه یک شخص پر حرف و کم تجربه مثل اوباما

ali گفت...

با سلام
به نظر من آقای اوباما تا حدودی به شعار های خودشان مبتنی بر تغییر عمل کردند ولی همه ی این تغییر ها یک جا به چشم نمی ایند و گاهی تغییر در باطن یک کار است نه ظاهر
من به عنوان یک ایرانی توقع تغییری جدی تر در زمینه ی حفظ حقوق بشر در کشور ها مخصوصا ایران دارم چه ظاهری و چه باطنی
با تشکر

ترنم از رشت گفت...

كارگردان متولد آمريكا فيلم انتخاباتي احمدي ن‍‍ژاد را مي سازد!--فيلمي كه وعده افشا كردن ليست مفسدان اقتصادي در آن داده شده است!--فيلم انتخاباتي آقاي احمدي نژاد ديگه چه صيغه اي بود؟ (در آدرس زير بخوانيد)
http://www.iranpressnews.com/source/058435.htm

Ali Az Shiraz گفت...

)))جهان بايد از تجارب آقاي احمدي نژاد و جمهوري اسلامي استفاده كند!!
آقاي اوباما هم بي تجربه است و هم از سياست چيزي نمي داند!!!!!! چرا كه :(((


"
توزیع داروی رایگان در استان کرمانشاه
سراب نيوز‌ : دولت عدالت محور ! احمدي نژاد با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري تحركات تبليغاتي خاصي را آغاز نموده است . بعد از توزيع سيب زميني رايگان اكنون با توزيع دارو در بين مردم استان مي كوشد با هر ترفندي كه شده نتيجه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري را به سود خود پايان دهد. به گزارش آژانس خبري سراب نيوز از اورامانات و گزارشهاي رسيده از ساير شهرستان هاي استان اخيراً جمعيت هلال احمر استان كرمانشاه در اقدامي تازه و بي سابقه دست به توزيع دارو به صورت رايگان در ميان مردم شهرها و روستاههاي استان كرمانشاه زده است."

faryadgarane iran گفت...

از کشف توطئه های ضد نظام در حمام تا اعترافات یک عضو مرکزی درباره فرقه !

در حاشیه جعل نامه آینده نیوز و تکذیبیه عضو شورای مرکزی ال یاسین

وحید از اوکراین گفت...

گزینش مردی از اقلیت در کشوری که ابرقدرت اقتصادی سیاسی نظامی می باشد خود یک بار مثبت بزرگ ویا می توان گفت یک پیروزی بزرگ است ودر صد روزی که از حاکمیت این مرد گذشته ایشان گام هایی را در جهت آرام کردن جو خشونت جهانی برداشته است وتلاش برای برطرف کردن بدی روابط با کشورها و گروههای مختلف برداشته است و ادبیات نوینی در روابط بین المللی را بنیان نهاده است وتلاش برای حمایت و همسویی کشورهای دیگر مانند چین که قدرت بزرگی است در جهت رفع بحران حاکم در جهان را در شروع کار ایشان دید
ولی نمی توان در حال حاضر نتیجه گیری نمود و این رویه بستگی به میزان همکاری کشورهای بزرگ دیگر بخصوص روسیه که می توان گفت در صدد تلافی کردن واپاشی اتحادیه جماهیر خویش است نیز دارد
ولی در جمع میتوان گفت که کارنامه ای عالی را داشته است و می توان به آینده ای خوب امیدوار بود
وحید از اوکراین

ناشناس گفت...

می توان امیدوار بود به جلوگیری از یک جنگ جهانی توسط آقای اوباما

ارغوان گفت...

خبرگزاری شین هوا در گزارشی با اشاره به مبادله مستقیم و غیر مستقیم تجاری 12 هزار شرکت آلمانی با ایران، از چشم انداز روشن روابط تجاری دو کشور خبر داد.______________________________
با این وجود هیلاری کلینتون می گوید ما از منزوی کردن جمهوری اسلامی نتیجه نگرفته ایم!!!!!
آیا دولت آقای اوباما این قدر از مسایل بی خبر است ؟ این تحریم های فعلی گروه ١+٥ در حد یک شوخی بوده است و در حدی نبوده که رژیم تهران را به اطاعت از قطعنامه های سازمان ملل وادار کند. چرا خرید نفت و فروش بنزین به رژیم تهران تحریم نمی شود؟
چرا سفر مقامات رژیم تهران به اروپا و آمریکا ممنوع نمی شود ؟
چرا دولت اوباما نقض شدید حقوق بشر و اعدام زنان و نوجوانان را در جمهوری اسلامی محکوم نمی کند؟
دولت اوباما خیلی بی تجربه عمل میکند

نويد سايبر گفت...

اوباما باز مجبور شد بگه همه گزينه ها روي ميزه، پس چرا به بوش انتقاد ميکرد؟ بي تـجربگي يا حقه انتخاباتي؟

آقاي يكتافرد بااون تحليل زيباش به حق گفت که سياستهاي اوباما بي حاصل بوده است، آقاي حسامي به جاي جواب باز همان حرف قبلي خود را تكرار مي كرد.

آقاي حسامي، با تاييد دولت وقت، چيزي دست كسي را نمي گيرد بهتر است به تحليل بي طرفانه واقعيتها بپردازيم.

آقاي يكتافرد را بيشتر دعوت كنيد، ايشان بسيار خوش صدا، منطقي، با تحليل بسيار قوي هستند، برنامه اين دفعه تان بسيار جذاب بود.

مرسي
بااحترام

نويد سايبر