۱۳۸۷ اسفند ۷, چهارشنبه

قبرستان در دانشگاه

در میزگرد امشب شرکت کنید.


میزگرد امشب میزبان آقای علی افشاری، تحلیلگر سیاسی و فعال پیشین دانشجویی است. در برنامه امشب به اعتراضات دانشجویی نسبت به دفن کشته شدگان جنگ ایران و عراق در محوطه دانشگاه ها می پردازیم و ادامه سرکوب و حمله گروههای فشار به تجمعات دانشجویی را بررسی می کنیم.
آیا دفن اجساد "شهدا" در محوطه دانشگاهها مناسب است؟
دولت چه هدفی را از این اقدام دنبال می کند؟
دانشجویان چه می خواهند؟
از روز دوشنبه جمعی از دانشجویان معترض به تصمیم دولت برای دفن اجساد کشته شدگان جنگ ایران و عراق در محوطه دانشگاهها دستگیر شدند. به نقل از سایت امیرکبیر گروههای فشار با پنجه بوکس و چاقو و مشت به تجمع دانشجویان حمله کردند و در نتیجه تجمعات به خشونت کشیده شد. 60 دانشجو زخمی شدند، 70 دانشجو بازداشت، 30 دانشجو در بیمارستان بستری شدند، و حدود 30 نفر به زندان اوین منتقل شدند.
بر اساس همین گزارش تا روز سه شنبه از جمع بازداشت شدگان بیش از 40 نفر پس از عکس برداری، انگشت نگاری و ضبط کارت دانشجویی آزاد شدند. چهل تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هم در روز دفن "شهدا" اجازه ورود به دانشگاه نیافتند.
روزنامه واشنگتن پست نیز این خبر را بازتاب داد و از جمله به مصاحبه ای با عبدالله مومنی اشاره کرد که به اعتقاد وی دانشگاهها آخرین مکانی هستند که ذره ای آزادی و توان ابراز عقیده در آن باقی مانده است و دولت با این اقدام می خواهد معترضین را سرکوب کند و اینچنین وانمود کند که هر گونه اعتراضی اعتراض به شهدای جنگ است. یحیی بختیاری از اعضای بسیج می گوید کمترین کاری که ما برای شهدا می توانیم انجام دهیم احترام به آنهاست، آنها باید در مکانهای عمومی دفن شوند... .
شما چی فکر می کنین؟

۵۷ نظر:

ناشناس گفت...

فرض كنيم حرف بسيجي ها درست است چرا شهدا رو در حوزه هاي علميه دفن نمي كنند؟

اگر دانشگاه گورستان شود ما گورستان (منظور ايران) را دانشگاه خواهيم كرد.

ناشناس گفت...

جنایاتی که دیروز در دانشگاه امیرکبیر به اسم تکریم شهدا صورت گرفت درطی سالهای گذشته بی سابقه بوده است .
من خود شاهد ضرب وشتم وحشیانه دانشجویان توسط نیروهای فاشیست حکومتی بودم . آنها همه ابزار جنایت را با خود آورده بودند:
..چماق ..زنجیر..باتوم…اسپری..قمه..چاقو..پنجه بوکس..گاز اشک آور..دستبند..واسلحه..دیروزمن با چشمان خود شاهدبودم که در دولت مهرورزی احمدی نژاد سر و صورت دانشجویان را غرقه به خون کردند

سنگسار stoning to death گفت...

اگر وجود بازمانده اجساد شهدا یادآور آنهاست پس باید مردم تکه ای گوشت یا استخوان شهدا را در یخچال فریزر خود میگذاشتند جای جسد در گورستان شهداست در دانشگاه باید بنای یادبود شهدا ساخت نه اینکه خود جسد را در هر مکانی دفن کنیم

ناشناس گفت...

انکه با پنجه بوکس حرف میزند عدم خشونت برایش فقط به معنی ضعف است….
ما یک جان داریم و یک هدف و ان دموکراسی لیبرال لاییک است.
از مرگ هم نمیهراسیم که به قول حسین فاطمی چنین مرگی عزت ابدی است.

ناشناس گفت...

حالا که استبداد دانشگاه را قبرستان کرده، شما هم بیایید گورستان خاوران را دانشگاه کنید. پس فقط به دانشگاه بسنده نکنید ملت ایران و بازماندگان گورستان خاوران با شما هستند

ناشناس گفت...

خطاب به مجريان طرح دفن شهدا :
كسي كه فكر مي كند مي تواند ديگران را بازيچه قرار دهد خودش بازيچه افكارش شده است.
من به زماني فكر مي كنم كه نميتوانيد از شهدا سؤ استفاده كنيد و همه به شما بي اعتماد شده اند آنگاه در آتش افكارتون و كارهاي گذشته خود خواهيد سوخت.

"و در ضمن نبايد به تأثير كوتاه مدت كارهاي دولت نگاه كرد نتيجه بلند مدت آن را خواهيم ديد"

roya گفت...

هیتلر را بیاد آورید آیا با زبان خوش و مذاکره رفت ؟ تنها راه کمک قوای نظامی آمریکا و برقراری دمکراسی مانند آلمان بعد از جنگ جهانی دوم است نمونه آلمان پیش روی ماست یعنی استقرار یک دمکراسی با کمک ارتش آمریکا , عراق را هم احمدی نژاد به آشوب کشانده است

سرکار خانم زندی گفت...

دفن شهید بهانه ای میشود که بسیجیها و عوامل احمدی نژاد با برپایی خیمه و نمایش توزیع چای نذری و عزاداری محیط دانشگاه را تحت نظر و کنترل بگیرند و هر حرکت مخالف را در نطفه خفه کنند

ناشناس گفت...

اين حادثه مانند 18 تير بود بايد از گذشته درس بگيريم.آنها جواب انتقاد را با اسلحه مي دهند.

اشاره اي به نوشته آلبرت انشتین در نامه‌ای به‌یک دانشجو - ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۱

«در برابر یک قدرت متشکل و منظم، فقط یک قدرت متشکل و منظم ِ دیگر تاب ایستادگی دارد. هرچند مایه تأسف است، ولی من راه دیگری نمی‌بینم.»

ناشناس گفت...

نه دیگه هیچ کاری نمی‌شه کرد مگر اینکه چشم امید به اتحاد کشورهای دیگه بمونه که بیان مثل هیتلر تکلیف اینارو روشن کنن.

Nooshin گفت...

ولی فقیه و احمدی نژاد مهرورز بارها به خونمان کشیدند
دفتر تحکیم و اخجمن اسلامی باید در تمام دانشگاهها اعلام تظاهرات کنه تا همه بیان تو صحنه باید همه ی دانشگاهها شلوغ بشه تا دولت بره عقب و نتونه همه رو سرکوب کنه…و گرنه این کورسوی امید و اعتراض هم توسط عوامل دولتی سرکوب میشه…الان باید به فکر باشین

ناشناس گفت...

اگر می خواستیم استبداد بر ما حاکم باشد که رژیم قبلی بود آیا ما می خواستیم نصیری وساواک نباشد اما اژه ای و وزارت اطلاعات باشد یعنی دعوای ما سر اشخاص بود ؟ به چه جرمی دانشجویان عزیز مارا کتک زدید؟ چرا دانشگاه را قبرستان کردید؟ شما که می گفتید ما دنیا وآخرت شما را آباد می کنیم یعنی اینطوری که دانشجویان عزیز ملت جرات اعتراض هم نداشته باشند/ من خودم درزمان شاه دانشجو بودم هیچ وقت با دانشجویان این رفتار وحشیانه را نکردند ومقداری رحم به دلشان بود اما این عمله دینی با وضو عزیزان ما را میزنند وشکنجه می دهند ودر حبس می اندازند.

pooneh گفت...

به نظر من بهترین تودهنی به ولی فقیه دیکتاتور و احمدی نژاد اینست که محل دفن استخوانها پاتوقی برای دانشجویان آزادیخواه گردد وشعار مرگ بر استبداد ومرگ بر دیکتاتور را هر روز ظهرازآنجا تکرار شود تا
این کار حکومت فاشیستی …وقیح رااز کرده خود پشیمان کندو اثبات کند که هیچ چیز نمی تواند سد راه جنبش دانشجویی وآزادیحواهان ایران گردد.

ناشناس گفت...

در برابر یک قدرت متشکل و منظم، فقط یک قدرت متشکل و منظم ِ دیگر تاب ایستادگی دارد. هرچند مایهٔ تأسف است، ولی من راه دیگری نمی‌بینم.»
نوشته آلبرت انشتین در نامه‌ای به‌یک دانشجو - ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۱
پس فقط باید به قوای نظامی آمریکا که میهن آلبرت انشتن را نجات داد چشم دوخت

ناشناس گفت...

سی سال قبل ……
محمد رضا - گورستانهای مارو آباد کرد ……

سی سال بعد ……
دیکتاتورزمانه دانشگاههای مارو گورستان میکند

ناشناس گفت...

خمینی تو میگفتی شاه قبرستانها را آباد کرد حالا تو و دنباله ات خامنه ای و احمدی نژاد علاوه بر آباد کردن قبرستانها, بقیه ایران را هم به قبرستان تبدیل کردید و همه جا شعبه زدید!!

ناشناس گفت...

احمدی نژاد ریس جمهور خوش تیپ :
این خوش تیپ ترین کاری بود که انجام دادی ضرب و شتم دانشجویان و بازداشت و شکنجه فله ای مفهوم واقعی حرفات در دانشگاه کلمبیا بود که گفتی آزادترین دانشجویان و مملکت دنیا رو داری !!

هاله نور گفت...

خونین ترین سرکوب دولت مهرورزی احمدی نژاد باتفاق سپاه و انصار شکنجه امروز با مراجعه به منازل گروهی از فعالان دانشجويی و تفتیش خانه آنها ادامه یافت هیتلر آسوده بخواب که ما بیداریم !!

امیربلندیان گفت...

بنظرم نکته ای که در این بین بدان توجه نمیشود اینست که ج.ا از سالهای آغازین روی کار آمدن و علی الخصوص در طول سالیان جنگ ایران و عراق تلاش کرد فرهنگ مرثیه سرائی و عزاداری را جایگزین فرهنگ شادی و نشاط در جامعه نماید. که باید اذعان نمود که در این مسیر موفق هم عملل کرده و نتیجه آن شده که اکنون جامعه ای عبوس با نگاههای خشن و مضطرب داشته باشیم. و البته هر از چندی وقتی میخواهند هر روزشان و همه مکانهایشان "عاشورائی "شود چند تکه استخوان یا کهنه پارچه ای را بنام شهید در امکان مشخص از قبل تعیین شده چال میکنند تا بقول خودشان آن محل را تبدیل به کربلا نمایند.در حالیکه اگر واقعن ادعا دارند آنچه که دفن میکنند باقیمانده اجساد شهدا میباشد براحتی میتوانند با آزمایشات دی.ان.ای براحتی احراز هویت نموده اجساد را به خانواده هایشان تحویل دهند اما چون زعیمشان گفته :اسلام به محرم زنده است... بنابرین چنان میکننند که او گفت.!!

ناشناس گفت...

سلام وفاي عزيزم
بنظر من اين كار براي امنيتي و پليسي تر كردن فضاي دانشگاهها و گسترش اختناق در سطح جوانان و همچنين باز شدن پاي مداحان حكومتي به دانشگاههاي ما مي باشد ؛ سركوب جنبش هاي مسالمت آميز تا كي؟؟؟
نيلو از تهران

ناشناس گفت...

درود بر شما - از آنجایی که تانک و توپ و سنگر بندی در دانشگاه ها و کلا" با حضور جمهوری اسلامی معنایی از دانشگاه از بین رفت و دانشگاه تبدیل به پادگان شد، این مورد خیلی جای تعجب نیست که دانشگاه را به قبرستان تبدیل کنند تا بدینوسیله کسانی که به نماز و عبادات الهی هر جمعه به دانشکاه می روند خیلی دور از شهدای جنگ نباشند و این امر باعث میشود تا عزاداران نمازجمعه خیلی وقتشان تلف نشود.

ناشناس گفت...

دیروز از تلویزیون شاهد مصاحبه با یکی از انصار حزب الله بودم که شخصا میشناختمش نامش ... بود و خودش را دانشجوی دانشگاه امیرکبیر جا میزد و از دفن جسد شهدا حمایت میکرد احتمالا تلفن برکفان امشب هم از همین قماش هستند
که از خشونت دولت مهرورز احمدی نژاد حمایت میکنند

ناشناس گفت...

آقای مستقیم سلام
اولا" این کار درست نیست.
مگر در زمان قبل از انقلاب مجبورو ترغیب کردن دانشجویان – کارمندان و مردم... را در عضویت حزب رستاخیز کار درستی بود؟
دانشگاه هایی که معاونان آن در روز روشن به دختران دانشجو تجاوز میکنند و در دانشگاه آزاد آن دختران را میکشند و یا دانشجوی پزشکی زهرا بنی یعغوب را بنا به درخواستهای حیوانی , میکشند ... آیا باید از استفاده ابزاری و قبرستان کردن آنجا ابایی داشته باشد؟
این بسته ها اصلا" جسد نیستند و فاقد هویت میباشند. اجساد واقعی متعلق به انهایی است که در خاوران بصورت دسته جمعی دفن شده اند.

حرفهای آقای افشاری در مورد کد بودن سخنان خامنه ای کاملا" درست میباشد.

ارادتمند,
سینا

ناشناس گفت...

به نظر من این ها با دفن شهدا و متعاقبا اعتراضات دانشجویی قصد دارند که به نوعی به مردم بگویند دانشجویان مخالف شهدا هستند و به این ترتیب اعتبار و منزلت دانشجویان را که در میان مردم بالا ترین سطح اعتماد است را از بین ببرند.اینها از اعتبار دانشجویان به مردم می ترسند.در ضمن از کجا معلوم این استخوان ها مربوط به شهدا هست؟ ایا بهتر نیست که شهدای هر عملیاتی را در یک مکان مخصوص به خاک بسپارند تا مادران و پدران منتظر حداقل بدانند فرزندشان شاید میان 10 یا 100 به خاک سپرده ای باشد که در ان مکان مخصوص خاک است؟

ناشناس گفت...

من شهدا را دوست دارم زیرا آنان بودند که جان خود را در کف دست نهادند و جنگیدند

اما

بهتر نبود یادبودی را در دانشگاه برای شهدا قرار میدادند ؟

احسان از تهران

ناشناس گفت...

درود به شما

من نمی فهمم ، اینقدر آقایان عاشق شهید گمنام هستند ، چرا آقای احمدی نژاد و دوستانشون ، شهیدان را در خانه هایشان دفن نمی کنند.
چرا در مجلس و قوه قضائیه و ریاست جمهوری و ... شهید ها را به خاک نسپردند.
به عنوان یک پلی تکنیکی دیروز به جنبش دانشجویی دانشگاهمان افتخار می کنم.

سپاس از شما

nima diba گفت...

قبرستان این حرفهای که می زنین یعنی چی 2 نفر بی... نشستن اونجا مغز شما ها را پر می کنن برای چی ؟ چشماتونو باز کنین ...

آرش گفت...

با سلام سوال من از آقای افشاری اینست که آیا این روند دفن شهدا در دانشکاهها در آینده قابل تسری به دیکر دانشکاهها می باشد یا اینکه با مقاومت دانشجویان حاکمیت از این موضع عقب نشینی خواهد کرد. 

ناشناس گفت...

با سلام،
والا من موندم که چطوری خود خانواده محترم شهید مربوطه چنین اجازه ای می دهند؟ چرا که محلهایی نظیر دانشگاه و پارک محلهایی هستند که فعالیت عمرانی زیادی دارند و دائماً در تغییرند و نمی تواند ماوای مطمئنی برای شهید باشد. آیا نمی ترسند بخاطر این فعالیت ها بزودی مجبور به تغییر مکان شهید مربوطه شوند؟ آیا این همان تعبیر گور بگور شدن نیست؟

nima diba گفت...

چرا بررسی میکنین بزارین مردم آزادی بیان داشته باشن نظر بدن.........

ناشناس گفت...

شهادت جویی و تشویق شهادت برای رژیم یک موضوعی حیاتی است یکی از دلالی که رژیم قبر های شهیدان را در دانشگاه می گذارد همین است. رژیم مزایای این کار را در دراز مدت می بیند. رزیم می خواهد شهادت طلبی را در میان بچه ها و دانشجویان ما به این صورت تشویق کند. حتی اگر یک دهم درصد هم اثر داشته باشه برایش کافی است.

ناشناس گفت...

من فکر می کنم که سوء استفاده از ارزش های مردمی و فرهنگی نوعی شگرد می باشد برای هدایت اشکال مختلف سیاسی . به هر حال این نوعی پلوتیک برای رژیم اسلامی شده است .
هدف شهدا نمی باشند که اگر هدف شهدا بود ابدن رژیم اجازه نمی داد دانشجو نزدیک به شهدا شود چه برسد به اینکه برود در دانشگاه شهید خاک کنند .

ناشناس گفت...

من به عنوان یک هوادار آیت الله بروجردی خواستار محاکمه عاملین طولانی شدن جنگ و کشته شدن جوانان هستم که این مهمتر است از دفن شهدا در دانشگاه!

nima diba گفت...

کارشناسی از این بهتر نداشتین؟؟؟...

ناشناس گفت...

شایدزامبیzombie را برخی فقط در فیلمهای هالیوودی میبینند اما در کشور ما عملا چنین چیزی به حقیقت پیوسته.
زامبی ها در دانشگاه ها, خیابانها و اجتماع کشور ما بوضوح حضور دارند و در زندگی مردم زنده دخالت میکنند.

از مرده های هزار سال پیش گرفته تا مرده های چند سال پیش که هم اکنون زنده شده اند و همانند زامبی ها زندگی ما را تحت تاثیر منفی خود قرار داده اند.

بیژن از تهران

ناشناس گفت...

من عاشقه شهدا هستم ولی بهتر بود با یک مزاری در کنار دانشگاه درست می کردند و شهدا را در آنجا دفن می کردند

ناشناس گفت...

درود بر شما
مجید از قبرس
دولت به اصطلاح مهرورز مهر خود را با حمله و وحشیگیری بر علیه دانشجویان شجاع نشان داد به نظر من این قسمتی از پروژه سرکوب و ایزوله کردن دانشجویان در طولانی مدت است
فعالان دانشجویی در داخل و خارج از کشور باید راه مناسبی برای مقابله با این رویه حکومت بیابند
لازم به ذکر است جبهه ملی ایران در قبرس همچون سایر فعالان و آزادیخواهان جامعه ایران سرکوب و برخورد غیر انسانی با دانشجویان را محکوم میکند

ناشناس گفت...

behtar nist baraye arzesh dadane bishtar be shohada,anharo dar manzele sarane nezam dafn kard?

nima diba گفت...

من متاسفم که هم وطنم نشسته و بر علیه کشور خودش و خاک خودش جنجال به پا می کنه . واقعا که ....

nima diba گفت...

درود بر شما
مجید از قبرس
دولت به اصطلاح مهرورز مهر خود را با حمله و وحشیگیری بر علیه دانشجویان شجاع نشان داد به نظر من این قسمتی از پروژه سرکوب و ایزوله کردن دانشجویان در طولانی مدت است
فعالان دانشجویی در داخل و خارج از کشور باید راه مناسبی برای مقابله با این رویه حکومت بیابند
لازم به ذکر است جبهه ملی ایران در قبرس همچون سایر فعالان و آزادیخواهان جامعه ایران سرکوب و برخورد غیر انسانی با دانشجویان را محکوم میکند
-----------------------------------
در پاسخ :
شما مجید جان اصلا تو ایرانید که بفهمید اینجا چه خبره ؟؟؟ ...
شهدا جونشونو دادن شما چی ...

ناشناس گفت...

درود

این پیرزن و پیرمرد ها که خود تلویزیون اسلامی نشان داد ، واقعا دانشجو بودند.
استادای ما که وحشت کردند بروند وسط این ها.
چند گرفتید ، گریه کنید؟
خودتان را مفت فروختید

سپاس

ناشناس گفت...

با سلام من یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج هستم. در بهار 1387 پیکر 5 تن از شهدای عزیز را به بهانه ارج نهادن در کنار مسجد دانشگاه به خاک سپردند. از ان پس زمزمه ی چادری شدن دانشجویان دختر از سوی مسئولین به گوش رسید, که با اعتراض دانشجویان رور به رو گشت. هم چنین سخت گیری های حراست دانشگاه به بهانه ی حفظ حرمت شهدا! منجر به جدا سازی آلاچیق های دختران و پسران گشت. واقا" این تحجر فکری تا به کی؟

ناشناس گفت...

هنوز زنده ام - محمد علی بهمنی

در این زمانه بی های و هوی لال پرست
خوشا به حال کلاغان قیل و قال پرست
چگونه شرح دهم لحظه لحظه خود را
برای این همه نابابور خیال پرست؟
به شب نشینی خرچنگهای مردابی
چگونه رقص کند ماهی زلال پرست؟
رسیده ها چه غریب و نچیده می افتند
به پای علفهای هرزه باغ کال پرست
رسیده ام به کمالی که جز اناالحق نیست
کمال دار برای من کمال پرست
هنوز زنده ام و زنده بودنم خاری است
به تنگ چشمی نامردم زوال پرست

پلی تکنیک نشان داد جنبش دانشجویی ایران زنده است

nima diba گفت...

آخه چه جور شده که دشمن انسان خود هم وطنش باشه متاسفم ....

ناشناس گفت...

این جنگ متعلق به همه ایرانیان بود.هرکسی در حد توانش در جریان این جنگ و تاثیرات آن بود.صرف نظز از اینکه کی شزوع کرد وکی ادامه اش داد.وتا آنجا که توانست پیش رفت واین مملکت را به این روزی که در آن هستیم رساند. حال این حزب اللهی ها شده امد وارثان این جنگ وهر موقع این ملت مظلوم ودر بند وتوی سری خور ایران خواستند حرفی بیزند.اینها میایند وتوی سری شروع میشود.
بنظر من ابتدا باید اول این افراد را شناسایی کنید.و یکی یکی آنها را ترتیب داد.وقتی این موضوع را فهمیدند .یکی یکی عقب نشینی میکنند.
ضمنا وقتی چنین مواردی پیش میاید.باید همه زن ومردوهمه وهمه باید از این دانشجویان دسته گلی مان حمایت منند واجازه ندهند.یک مشت چاقو کش ولات وبی سرپا با بچه هایتان چنین کاری را کند.
ملتی که میروند به نماز جمعه ومزخرفات این آخوندها مثل جنتی را گوش میکنند.چه انتظاری دارید.
خاک بر سر کسی که چای مزخرفات این جنتی وآخوندهای نا نجیب بنشیند.

زندانی سیاسی گفت...

وفا جان در دقیقه 26 میز گرد با علی افشاری عالی عمل کردی اون تلفن بر کف رژیم میخواست بحث رو منحرف کنه به موضوعی که هیچ ربطی نداشت , و اصولا موضوع حوادث اونروز دانشگاه و سرکوبی دانشجویان بقدری برای اینا آبروریزی و رسوایی داشت که به هر قیمتی میخواستند بحث رو عوض کنند و وقت برنامه رو سریعتر ضایع کند.تو رو خدا باز هم هر کی خواست وقت برنامه رو بگیره و بحثو ببره جایی که خودش و ارباباش میخوان جلوشونو بگیر هر جناحی که میخواد باشه , کاری بود کارستان و هیچ منافاتی با بیطرفی نداشت آفرین وفا جان

هاله نور گفت...

در جواب وحید مامور رژیم باید بگم آقای علی افشاری که زندان رفته و شکنجه دیده این رژیم است حرف دل من و همه دوستان آزادیخواهم را میزد از او بخاطر حقیقت گوییهایش و افشاگریهایش علیه رژیم چپاولگر و جنایتکار ولایت فقیه متشکریم شما وحید در مظالم و سرکوبگریهای دولت هاله نور و مهرورزی احمدی نژاد شریک هستید و دشمن واقعی ایران میباشید زنده باد علی افشاری و وفا مستقیم و صدای آمریکا

ناشناس گفت...

آقای علی افشاری :
از سخنان افشاگرانه ات درباره اوباش رژیم و دفاع جانانه ات از دانشجویان مظلوم که به نفع ایران عزیز و خوار چشم رژیم چپاولگر و آدمکش احمدی نژاد و ولایت فقیه است سپسگزاریم.

ناشناس گفت...

دمت گرم وفا جان
حرفه ای شدی
خیلی ممنونیم که اجازه منحرف کردن بحث رو به مزدوران رژیم ندادی

ناشناس گفت...

مرده ها رو تو دانشگاه دفن می کنند

دانشجو ها در اوین درس می خونند

زندانیای خطرناک در کابینه دولت

دولتمردان و سیاستمداران سرشان بریده می شود و سینه شان شکافته می شود

روضه خون رهبر شده

میمونک چیتوز هم رئیس جمهور

ناشناس گفت...

با اون ذوق لطیف چندتا جنازه هم ببرید تو بیت رهبری کنار جنازه متحرکتان دفن کنید

ننگ بر این رژیم فاشیستی

ناشناس گفت...

توجه:
خبرفوری
در سالروز رحلت پيامبر اعظم(ص) نيروهاي امنيتي عربستان با زائران قبرستان بقيع درگير شدند كه در جريان آن ٢ زائر شيعه شهيد و ٤ نفر ديگر مجروح شدند.به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري العالم، درگيري بين نيروهاي امنيتي عربستان سعودي با زائران به مسجدالنبي (ص)نيز كشيده شد.شاهدان گزارش دادند كه نيروهاي وابسته به هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان به زائران تعرض كردند و پيش از اين كه اقدام به شكستن خودروها و اتوبوس ها بكنند، آن ها را با الفاظ زشت و ناپسند خطاب قرار دادند.بنابر اين گزارش، اين درگيري ها به درگيري با چوب و سنگ نيز كشيده شد و نيروهاي امنيتي شروع به خسارت رساندن به مغازه ها و خودروهاي شيعيان در محله «العزيات» كردند. آن ها سپس به سوي زائران تيراندازي كردند كه به شهادت ٢ تن از زائران و زخمي شدن چند تن ديگر در منطقه «القطيف» انجاميد. پايگاه خبري «راصد» متعلق به شيعيان عربستان تعداد زخمي ها را ده ها تن و حال برخي از آنان را وخيم گزارش كرده است.اين در حالي است كه كميته دفاع از حقوق بشر با انتشار بيانيه اي تاكيد كرد كه هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان از ورود زناني كه از منطقه «الشرقية» براي زيارت قبور ائمه اطهار قصد ورود به قبرستان بقيع را داشتند، جلوگيري كردند و درهاي بقيع را بستند كه اين مسئله با اعتراض ديگر زائران مواجه شد.

ناشناس گفت...

ien hokomat bargozideh dolate engelestan ast va baray beh nabody keshidane iran entechab shodeh ast

ناشناس گفت...

وقتی که تمام کشور با تحدید اسلحه در ترس وحشت هست و همه ساکت هستند مانند گورستان بزرگی می ماند پس برای حکومت فرقی نمی کند که در دانشگاه شهدا را دفن کند یا در خانه مردم چون آنها با تحدید اسلحه همه کار می کنند.

ناشناس گفت...

با سلام
اول انللاب آقايان از گورستان شدن ايران بوسيله شاه ميگفتند. حالا خودشان از گورستان کردن دانشگاههاي ايران احساس شعف ميکنند.

ناشناس گفت...

سلام
به نظر من اینها که اینقدر ادعای حرمت به شهدا و بازماندگان جنگ رو دارند چرا به خانواده های شهدا و جانبازان توجه نمی کنند تا آنها یکی یکی خودشان را از فرط ناامیدی جلوی مجلس و... آتش نزنند؟

ناشناس گفت...

ba salam ba salam
hich mogeh uropa nmizareh ke amirka be iran nazdik bsheh v in khastee johori aslami aset v tmam sermaeh melt iran bishter bsoee gharb mirvad