۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

آیا زمان گفتگوی مستقیم ایران با آمریکا فرا رسیده؟

در میزگرد امشب با شما هستیم و فقط با شما

در میزگرد امشب نظر شما را خواهیم شنید در پاسخ به این سوال که آیا زمان گفتگوی مستقیم ایران با آمریکا فرارسیده است؟

اول بهمن ماه پرزیدنت اوباما در سخنرانی مراسم تحلیف خود برای اولین بار از دراز کردن دست دوستی آمریکا در صورت بازشدن مشت آنان که بواسطه فساد به قدرت چسبیده اند و مخالفان را سرکوب می کنند سخن گفت. شعار انتخاباتی گفتگوی مستقیم با ایران و وعده تغییر سیاست آمریکا از طرف مقامات جمهوری اسلامی با واکنشهای متفاوت روبرو شد. چند روز بعد پرزیدنت اوباما بار دیگر در مصاحبه با العربیه مشت باز و دست دوستی آمریکا را تکرار کرد اما این بار خصوصا درباره ایران. پرزیدنت اوباما در کنفرانسی خبری از احتمال بوجود آمدن شرایط مناسب برای گفتگوی رو در رو با ایران سخن گفت. در فاصله بیست و چهار ساعت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران از امکان گفتگو در شرایط عادلانه سخن گفت.

چی فکر می کنین؟

۷۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام جناب مستقيم

گفتگو پرزيدنت اوباما با مردم ايران لازم است صورت بگيرد.

در حكومت ايران از حسن نيت اقاي اوباما استفاده ابزاري براي كسب قدرت و رسيدن به موقعيت برتر مي شود.
اين مردم ايران هستند كه پس از سال‌ها رنج و محروميت از آزادي لازم است خواسته هاي خود را با كشور دموكراسي و پيشرفته آمريكا طرح نمايند.

بهرام از ال ياسين

ناشناس گفت...

با سلام خدمت جناب آقاي مستقيم

طالبان عقيدتي در ايران، اين اجازه را نمي دهد كه گفتگوي با پرزيدنت اوباما ثمربخش باشد.

مردم ايران خواستار حضور سازمان هاي دوستي ما بين مردم ايران و امريكا هستند تا از ين طريق روياي دموكراسي در ايران پرورده شود.


مييراث رييسي

امیربلندیان گفت...

فی نفسه گفتگو در دنیای متمدن امروز امری شایسته و قابل قبول می باشد .اما آیا سردمداران ج.ا که طی سالهای گذشته پرچم امریکا را آتش زده اند و حتی در مواردی دست به اقدامات خشونت آمیز برعلیه امریکائیها زده اند(انفجار مقر تفنگداران امریکائی در بیروت و...) حاضر به پاسخگوئی خواهند بود یا همچنان طلبکارانه همان شعارهای همیشگی را تکرار خواهند نمود؟

ناشناس گفت...

وفا
لطفا امروز خوب مدیریت کنید. نمایندگان جمهوری اسلامی امروز دوباره می آیند روی خط شما زیرا:

1. احمدی نژاد را تقویت کنند
2. احتمالا در باره آقای خاتمی( که واقع هنوز امید به آن وجود دارد) بد حرف بزنند
3. مساله آمریکا را به نفع احمدی نژاد پیش ببرند. اینها نمایندگان جمهوری اسلامی هستند

ناشناس گفت...

سلام
وقتي به تاريخ كشورهايي كه مستعمره ي ديگري بودند و يا حتي جنگ كردند نگاه مي كنيم (مثل هند و بريتانيا - آلمان و آمريكا - ژاپن و آمريكا) مي بينيم كه پس از آن دوران هم امروز اين كشورها روابط دوجانبه اي رو كه به نفع ملتشونه در عين استقلال حفظ كردن و با هم رابطه دارن - ولي ايران بر اساس نظام ايدوئولوژيكش كه ضديت با غربه هيچوقت با آمريكا مذاكره نميكنه (مثل كشورهايي مثل ونزوئلا - كوبا - كره شمالي و ...) ؛ يا دست كم اين كشورهايي كه دور مرزهاي جغرافيايي و فكري ملت خودشون حصار كشيدن هيچوقت با آمريكا و جامعه ي جهاني مذاكره نمي كنند مگر اينكه خودشون رو در خطر واقعي ببينن . پس تغيير دولت در ايران باب ديالوگ رو باز نميكنه ، ساختار قدرت در ايران پيچيدست ...

آرش گفت...

با سلام
لازمه هر گفتگوی مفید احتمال داشتن یک نقطه مشترک می باشد. با توجه به رویه ای که حکومت ایران در پیش گرفته احتمال رسیدن به یک نقطه مشترک تقریبا وجود ندارد مگر در مسائلی همچون عراق یا حماس و امثالهم. در این بین چیزی دستگیر مردم ایران نخواهد شد.

ناشناس گفت...

سلام و خسته نباشيد به عزيزانم كه صادقانه در صداي آمريكا ، صداي مردم ايران زحمت مي كشيد

وقتي به تاريخ كشورهايي كه مستعمره ي ديگري بودند و يا حتي جنگ كردند نگاه مي كنيم (مثل هند و بريتانيا - آلمان و آمريكا - ژاپن و آمريكا) مي بينيم كه پس از آن دوران هم امروز اين كشورها روابط دوجانبه اي رو كه به نفع ملتشونه در عين استقلال حفظ كردن و با هم رابطه دارن - ولي ايران بر اساس نظام ايدوئولوژيكش كه ضديت با غربه هيچوقت با آمريكا مذاكره نميكنه (مثل كشورهايي مثل ونزوئلا - كوبا - كره شمالي و ...) ؛ يا دست كم اين كشورهايي كه دور مرزهاي جغرافيايي و فكري ملت خودشون حصار كشيدن هيچوقت با آمريكا و جامعه ي جهاني مذاكره نمي كنند مگر اينكه سران اين كشورها خودشون رو در خطر واقعي ببينن . پس تغيير دولت در ايران باب ديالوگ رو باز نميكنه ، ساختار قدرت در ايران پيچيدست ...
خواهش ميكنم از ميهمانتون در مورد همپيمانان ايران در جهان سئوال كنيد - انصافا هيچ كشور آزاد و دموكراتيك هم پيمان ايران نيست و همچنين قانوني كه در ونزوئلا آقاي چاوز تصويب كردن ؛ آيا اگه براي مثال آقاي ساركوزي در فرانسه اين قانون رو امضا ميكرد رسانه هاي ايران مگه ول كن ميشدن!!!؟؟؟

با سپاس و بهترين درودها و آرزوها
نيلو از تهران هستم

ناشناس گفت...

آقای وفا
ساده اندیشی است که اگر ما فکر کنیم که جمهوری اسلامی با آمریکا رابطه برقرار میکند. زیرا،کسی با آمریکا رابطه بر قرار می کند که به فکر مردم و منافع کشورش باشد. این رژیم نماینده حداکثر 4 میلیون نفر در ایرن می باشد. این 4 میلیون نفر هم از رفاه و زندگی بسیار خوبی برخورد هستند و از طرف رژیم حمایت می گردند.
اما بقیه مردم که بیش از 66 میلیون نفر جامعه ایران را تشکیل می دهند ، غیر خودی هستند و هرگونه خدمت برای این افراد برابر با سقوط رژیم است. بنا براین چطور ممکن است این رژیم با آمریکابخاطر مردمانش رابطه برقرار کند .
نداشتن رابطه با آمریکا یک فلسفه برای رژیم شده است که از طریق آن حکومت خود را حفظ می کند. با حضور اوباما، رژیم ممکن است کارت جدیدی را برای بازی با آمریکا ارائه دهد ولی هرگز فلسفه خودش را تغییر نخواهد داد. به عبارت ساده تر هرگز رابطه بر قرار نخواهد شد.

roya گفت...

آیا میتوان با یک شامپانزه سر یک میز شام نشست و از او خواست جنتلمن باشد ؟ سران جمهوری اسلامی ایمان و باورهای ضد بشری دارند آنها مجازات شلاق , قطع دست و پا ( که 16 دیماه 1387 در زاهدان اجرا شد ) و سنگسار را در حق ایرانیان اجرا میکنند و بصورت قانون درآورده اند آیا با مشابه آن یعنی هیتلر که معتقد به سوزاندن و نابودی انسانهای یهودی تا آخرین نفر بود میشد مذاکره کرد ؟

سرکار خانم زندی گفت...

به پرزیدنت اوباما میگویم گذشته چراغ راه آینده است , هیتلر با مذاکره زمان خرید و در فرصت مناسب دنیا را به آتش کشید , مذاکره با جمهوری اسلامی اتلاف وقت و دادن فرصت به رژیم سرکوبگر و ایدئولوژیک ایران است تا دیر نشده جلوی هیتلر اسلامی را بگیرید وگرنه بعدا با بهای بسیار گرانتری باید این کار را بکنید , مانند هیتلر

roya گفت...

مذاکره با کسانیکه ملت خود را سنگسار میکنند و یا دست و پای مجرمین را قطع میکنند و درخواست از آنها برای اینکه دمکراسی را رعایت کند مثل اینستکه با یک گرگ یا پلنگ سر میز شام بنشینید و از او بخواهید جنتلمن و مهربان باشد !

مصطفی گفت...

در صورتی که اوباما با مقامات ایرانی به مذاکره به پردازد 100% به یک مسئله پی میبرد و آن خیانت محض مسئولین این رژیم به مردم ایران است.

ناشناس گفت...

ناظران بین المللی وبقیه دنیا رو جمهوری اسلامی سر کار گذاشته و هیچ تغیری در مواضع خودش مبنی بر ادامه غنی سازی اورانیوم نداده و نخواهد دادمگر قبل از اوباما شعارش این نبود که ما آماده مذاکره و دوستی هستیم و در عین حال به غنی سازی ادامه میداد الان هم همین است و لحن باصطلاح مثبت جمهوری اسلامی نباید کسی را گول بزند آنها فقط زمان میخواهند تا به بمب اتمی و نابودی اسراییل برسند

ناشناس گفت...

به تلفن برکفان رژیم بفرمایید اربعین حسینی را همه مسلمانان قبول ندارند پس برای تلف کردن وقت آزادیخواهان ایران راه دیگری پیدا کنید

ناشناس گفت...

جمهوری اسلامی مثل زمان جنگ که در اخرین لحظه مجبور به نوشیدن جام زهر شد و منافع ملت ایران را به باد فنا داد حال نیز در گرفتاریهای اقتصادی و سیاسی عمیقی گرفتار شده و می خواهد دوباره در جریان مذاکرات احتمالی با امریکا فقط سیاست بازی کند و در جهان بلندگویی دیگری برای موعظه دولت امریکا پیدا کند.

Nooshin گفت...

آمریکا با انرژی هسته ای مخالفتی ندارد بلکه با بمب اتمی ایران مخالف است که مرتب تکرار میکند که اسراییل باید محو شود نمونه آن عدم مخالفت آئریکا با تحویل سوخت اتمی ازروسیه به ایران بود که اولین حرف احمدی نژاد بعد از تحویل سوخت اتمی این بود که اسرایل به آخر عمرش نزدیک شد !!

ناشناس گفت...

من نظرم اين است كه اگر اين كار صورت بگيرد، دولت در 22 بهمن سال بعد، با كمبود شعار مواجه خواهد بود. و اين كمبود به ساير كمبود هاي ديگر (مثل كمبود مسكن) اضافه ميشود.!!!!

ناشناس گفت...

با درود،

تا جایی‌ که این گفتگو باعث به استعمار گرفتن ایران و منافع ایرانی‌ نباشه میتواند صورت بگیرد. نه به جهت نفوذ بیگانگان و تکرار تاریخ.

رژیم جمهوری اسلامی سابقهٔ خوبی‌ در باج دادن و از بین بردن بودجه و منابع کشور که متعلق به ملت ایران است دارند. تجربه نشان میدهد که اکثرا گفتگوها در این جهت و بخاطر تحکیم قدرت و حضور جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد نه به نفع منافع ملت ایران.

ناشناس گفت...

مشکل ایجاد رابطه ، فقط در ایران است چرا که رژیم ایران صرف ایجاد و گسترش رابطه با آمریکا را گام ابتدایی براندازی نرم خود می پندارد و این کار برایش مانند دست زدن به یک خودکشی سیاسی است. که البته چندان هم تصور باطلی نیست چرا که ایجاد رابطه با آمریکا در بطن خود به باز شدن فضای داخلی می انجامد و در یک فضای باز سیاسی جرثومه ای مانند رژیم اسلامی قادر به تداوم بقای خود نیست.
آریا از تهران

ناشناس گفت...

سلام و خسته نباشید.
آقای مستقیم ملت ما با آمریکا چه ملتش و چه دولتش دوستند. و نیازی به خواست احمدی نژاد و اربابش ندارد. اما آمریکا نباید، نباید و نباید دست دوستی به سمت جمهوری اسلامی که اتشار دهنده نفرت است دراز کند. پاینده ایران، زنده باد آمریکا، درود بر دوستی و آزادی

ناشناس گفت...

سلام اقای وفا
ترخدا نزار اینا بیان روی خط
تا این جیره خور های خرافه پرست تو این ملکت هستن این مملکت نه تنها با امریکا بلکه با هیچ کشور متمدنی هم پیمان نمیشود .

ناشناس گفت...

مذاکره آمریکا با ایران یعنی تایید جنایتهای رژیم در حق ایرانیان

ناشناس گفت...

سلام وفاجان
آریان هستم
به نظر من این موضوع زیاد به زمان ربطی نداره و اگر هم بخواد عملی بشه یک مشکل اساسی سر راه اون قرار داره
و اونم چیزی نیست جز موج افکار منفی عده ی زیادی از مردم
شما در واشنگتن هستید و ممکنه اطلاعات شما کمی ناقص باشه ولی من هر روز میبینم عده ی زیادی از جوان ها و کودکان و حتی بزرگسالان رو که تحت تاثیر
تبلیغات منفی از ته دل یا طبق عادت از آمریکا متنفرند
حالا حکومت چه طور می خواد این جنایت کار سی ساله رو برای این عده به فرشته تبدیل کنه جای سوال داره

ناشناس گفت...

مذاکره با سران جمهوری اسلامی آب در هاون کوبیدن و وقت دادن به رژیم ایران برای رسیدن به سلاح اتمی است

یک ایرانی گفت...

آری زمان آن فرا رسیده است مشروط بر اینکه کسی که از طرف امریکا می خواهد مذاکره کند باید کاملا به زبان فارسی احاطه داشته باشد ایهام های مستتر در کلام فارسی را بداند اسلام شیعی را بشناسد دروغی شرعی یا همان توریه را بداند تقیه را بشناسد ودرکل شناخت کاملی از حقه ها وترفند های اخوند داشته باشد وبا مفهموم سیاست ماعین دیانت ماست آگاهی کامل داشته باشد تا مذاکره سریع وبودن وقت کشی به نتیجه برسد نه مثل مذاکرات 1+5 سالها بدون نتیجه برای غرب به طول بینجامد
ساسان

ناشناس گفت...

خسروازبهبهان:من فکر می کنم بحران های داخلی و تشدید فقر وگرسنگی مردم وعدم راهکارهای مناسب از دولتمردان جمهوری اسلامی آنهارا وادار به ارتباط با امریکا می نماید

ناشناس گفت...

در پرسش به این سوال که آیا زمان برقراری ارتباط بین ایران و امریکا فرا رسیده باید گفت که پاسخ از دو جهت قابل بحث است.

ابتدا از جهت مردم ایران که باید گفت اصلا هیچگاه نیازی به قطع ارتباط نبوده که حالا زمان برقراری رابطه باشد.مردم ایران همیشه تمایل برای دوستی با امربکا را داشته اند.

دوم از دید حکومت ایران که باید گفت هیچگاه این زمان فرا نخواهد رسید زیرا تفکر نظام جمهوری اسلامی برای این است که رابطه با امریکا مساوی است با نابودی حکومت اسلامی.

پس نتیجه اینکه با وجود نظام اسلامی و سیاستهای بنادینش روابط هیچگاه عادی نخواهد شد.

بیژن از تهران

khodam گفت...

به نظر من با توجه به وضعیت خراب مالی هر دو کشور این بهترین زمان برای ایران و آمریکاست که با یکدیگر گفتگو کنند. به هر حال من فکر میکنم که جمهوری اسلامی در حال خریدن زمان است و اگر هم قرار باشد ایران با آمریکا رابطه برقرار کند, احمدی نژاد میخواهد از این طریق موفق شود یک دوره دیگر حکومت کند. به هر حال ایران رژیمی است که فقط و فقط به فکر جیب دست اندر کارانش است و بعید میدانم که همچنین رژیمی بخواهد کاری انجام دهد که به نفع مردم ایران است.

ناشناس گفت...

به نظر من و با توجه به تاریخ، خود دولت امریکا خائن به ملت ایران است. فقط اندیشه کنید که این رژیم چطور ۳۰ سال پیش روی کار آمد

ناشناس گفت...

برخی دوستان میگویند که امریکا باید اموال ملت ایران را که بلوکه شده آزاد کند.سوال این است که آیا اگر این اموال پس داده شود به ملت و مردم ایران میرسد یا جمهوری اسلامی ؟
مگر از اینهمه منابع که در کشور ماست و در دست حکومت قرار دارد چیزی نصیب مردم میشود؟
همان بهتر که این اموال نزد امریکا بماند تا زمانی که حکومتی مردمی در ایران بر سر کار آید.

مایکل جکسون فن

ناشناس گفت...

به پرزیدنت اوباما میگویم گذشته چراغ راه آینده است , هیتلر با مذاکره زمان خرید و در فرصت مناسب دنیا را به آتش کشید , مذاکره با جمهوری اسلامی اتلاف وقت و دادن فرصت به رژیم سرکوبگر و ایدئولوژیک ایران است تا دیر نشده جلوی هیتلر اسلامی را بگیرید وگرنه بعدا با بهای بسیار گرانتری باید این کار را بکنید , مانند هیتلر

ناشناس گفت...

با درود، شایگان هستم از بندرعباس

جناب آقای اوباما، رژیم جمهوری اسلامی بقای خویش را در ادامه ی دشمنی با شما می داند، چند سال دیگر باید بگذرد تا پی به این امر بدیهی ببرید؟

شما اگر حتی بدون پیش شرط هم حاضر به مذاکره با رژیم اسلامی باشید باز هم موفق نخواهید بود، فریب حرف های مسئولین جمهوری اسلامی را نخورید زیرا در ادبیات سیاسی آن ها واژه ای به نام تقیه وجود دارد که در دیپلماسی شما وجود ندارد.

ناشناس گفت...

مذاکره با سران جمهوری اسلامی آب در هاون کوبیدن و وقت دادن به رژیم ایران برای رسیدن به سلاح اتمی است

ناشناس گفت...

سلام

ایا جز این است که جمهوری اسلامی خود، دست نشانده و نوکر سرسپرده آمریکا و انگلیس است و اقای خمینی را غرب به قدرت رساند؟
دول غربی در هیچ شرایط دیگری
نمی توانند به این سادگی ذخایر ایران را چپاول کنند.
پس حرف از مداکزه ایران با امریکا ظاهر سازیی بیش نیست و فقط عوامفریبانه است.
با این حال من ترجیح می دهم این مذاکره صورت نگیرد.

سوران - کردستان

ناشناس گفت...

با تشکر از مدیریت و خوش برخوردی شما در برنامه
ما میدانیم بعضی از اشخاصی که با برنامه تماس می گیرند قصد این را دارند که دیدگاههای جمهوری اسلامی را منعکس کنند و نگذارند وقت برنامه در اختیار مردم واقعی ایران قرار بگیرد
قبل از هرچیز بگویم که جمهوری اسلامی بیشتر قصد هوچی گری دارد تا بتواند توجه کشورها را به خود جلب کند. برای مثال هیچ بعید نیست که در فن آوری اتمی پیشرفتهای مطابق تبلیغاتی که میکند نکرده باشد اما با سروصدای زیاد و ایجاد نویزهای سیاسی در جهان صرفا جلب توجه میکند.
اما در خصوص ارتباط:
ترس ما از این است که ارتباط با آمریکا به نفع حکومت و حاکمان ظالم، دیکتاتور، خون ریز، حیله گر، ضد مردمی، فریبکار، مال مردم خور، بی سواد، بی فرهنگ و بی ادب جمهوری اسلامی تمام شود
و نه به نفع مردم و آزادی در ایران
آقای اوباما شایسته است حساب مردم ایران را از حاکمانش جدا کند و گرنه میدانیم که منابع قدرت،منابع مالی، نفتی،و تبلیغات در دست جمهوری اسلامی است و ممکن است ارتباط با آمریکا به قدرتمندتر شدن حکومت جمهوری اسلامی و خفقان شدیدتر فضای داخلی ایران برای مردم ایران ، جوانانش ، زنانش و حتی سالمندانش بینجامد.
ما ملت ایران از حکومت جمهوری اسلامی جدا هستیم

ناشناس گفت...

با درود
زمان مذاکره ایران و آمریکا فقط در صورت برکناری جمهوری اسلامی امکانپذیر است

khodam گفت...

ببخشید شما البته احتمالا خودتون متوجه شدید. این کسانی که به شما امشب زنگ میزنن همه یهویی طرفدار انرژی اتمی و احمدی نژاد شدن و انگاری قرار هم گذاشتن که هر کدوم از یه شهری زنگ بزنه و یکی در میون هم اربعین رو تسلیت میگن. اینها همه با هم یه گروه هستن و ارگانیزه شدن. جدا حواستون جمع باشه که میکروفون طرفداران دولت ایران نشید. وگرنه اکثریت قریب به اتفاق مردم خوهان ارتباط با آمریکا و دوست آمریکا هستند

setareh گفت...

salam beh shoma va batashakor az barnamehaye khobetan.

Barai javab bayad begam ke agar in mozakerh be naboodi jomhoori eslami komak mikonad ta mardom iran az dast in jaladan azad shavand ok hast.

ناشناس گفت...

ما همچنان نمی توانیم با آمریکا رابطه دوستی برقرار کنیم به سه دلیل اول اینکه اگر با آمریکا دوست شویم برای شرکت در انتخابات مردم به دهان چه کسی مشت گره کرده بزنند؟
دوم اینکه مردم در تظاهرات مرگ بر چه کسی بگویند؟
سوم اینکه رهبری از کار بیکار می شود
از همه اینها گذشته مشکل اساسی دیگری هم هست وآن حمایت آمریکا از کودتای 28 مرداد سال 1332است . از سویی رئیس مجلس نیز گفته است اگر رابطه ما با آمریکا شکل گیرد اینبار مجبوریم به سفارت انگلیس یا آلمان حمله کنیم!!
وی گفت مصیبت این نیست که ما دشمن داشته باشیم بلکه مصیبت روزی است که ما دشمن نداشته باشیم

هومن کرج

ناشناس گفت...

با سلام
هرگونه مذاکره امریکا با ایران تایید همه سیاست ها و جنایت های رژیم حاکم بر ایران از سوی امریکاست و موجب نا امیدی ملت ایران می شود.
فاروق از کردستان

ناشناس گفت...

گفتگو بین دو طرفی که مواضع و جهان بینی های کاملاً متفاوت دارند اگر محال نباشی لااقل بسیار بعید است. شرط دوم برای تحقق یک گفتگو بیان مواضع هر یک از طرفین به صورت شفاف است. امری که از طرف دولت ایران هنوز مشخص نیست وکماکان به شعارههای کهنه بسنده می کند.

ناشناس گفت...

با درود

وقت مذاكره فرا رسيده است به طوريكه ايران و آمريكا در مواضع خود تجديد نظر بكنند و با صداقت و روي باز به مذاكره بپردازند به نظر من بعد از روي كار آمدن آقاي اوباما بايد به مردم ايران توجه ويژه اي شود زيرا مردم ايران تبعات تحريم را در سالهاي سال تحمل كرده اند اما قشر پر در امد همچنان به زندگي عادي خود ادامه مي دهند و برايشان مهم نيست كه رابطه ايران و آمريكا ادامه داشته باشد...

اگر يك حساب سرانگشتي از وضعيت امروز ايران داشته باشيم به سادگي پي مي بريم كه مردم ايران در شريط برابر و يكسان زندگي نمي كنند قشر پر در آمد اندوخته هايشان هر روز بيشتر مي شود اما قشر كم در آمد هر روز شكننده تر مي شود.

ناشناس گفت...

salam beh shoma va batashakor az barnamehaye khobetan.

Barai javab bayad begam ke agar in mozakerh be naboodi jomhoori eslami komak mikonad ta mardom iran az dast in jaladan azad shavand ok hast.

Unknown گفت...

مذاکره آمریکا با حکومت اسلامی به معنای مقابله دو جهان بینی است یکی اینکه خدا به پیغمبرش وحی کرده است و ما نیز پیاده کنندگان این وحی هستیم درصورتیکه بنیانگزاران تمدن آمریکا اشخاص بزرگی مانند جفرسون به هویت انسانی ارزش داده اند و دموکراسی که تعالی بیان نوع انسان است بنیان نهاده شده است. و کسانیکه پیاده کنندگان وحی هستند برای هیچ بیانی جز بیان خودشان ارزش قائل نیستند.

سرکار خانم زندی گفت...

به پرزیدنت اوباما میگویم گذشته چراغ راه آینده است , هیتلر با مذاکره زمان خرید و در فرصت مناسب دنیا را به آتش کشید , مذاکره با جمهوری اسلامی اتلاف وقت و دادن فرصت به رژیم سرکوبگر و ایدئولوژیک ایران است تا دیر نشده جلوی هیتلر اسلامی را بگیرید وگرنه بعدا با بهای بسیار گرانتری باید این کار را بکنید , مانند هیتلر

ناشناس گفت...

pidayesh mozue goftogo ba amrica syasatist ke mikhahad in hokomat ra chand sal dige bar sare ghodrat negah darad

setareh گفت...

salam beh shoma va batashakor az barnamehaye khobetan.

Barai javab bayad begam ke agar in mozakerh be naboodi jomhoori eslami komak mikonad ta mardom iran az dast in jaladan azad shavand ok hast.

ناشناس گفت...

با دروود

زمانش فرا رسیده است اما تا بعد از مشخص شدن رئیس جمهوری بعدی جمهوری اسلامی اقدامی از طرف امریکا صورت نخواهد گرفت

به نظر من هیچ رابطه ای بین جمهوری اسلامی و ایالات متحده تا پیش از تعیین رئیس جمهوری بعدی بر قرار نخواهد شد.دولت اوباما آگاه است که در صورت برقرار رابطه با دولت احمدی نژاد موضع او رو در انتخاب بعدی ریاست جمهوری ایران قوی تر کرده است.و این کارو هیچ وقت نمیکند.در دوره ریاست جمهوری بعدی ایران که همراه خواهد بود با ریاست جمهوری محمد خاتمی رابطه با امریکا برقرار خواهد شد و نظام جمهوری اسلامی ایران طی رابطه ای که با امریکا برقرار کرده است مجبور خواهد شد تا از بسیاری از ارزشهای پوچ انقلابی که درست کرده کوتاه بیاد و این آغاز رفورم سیاسی،اقتصادی،اجتماعی در ایران خواهد بود به سوی آزادی مردم ایران.

(آقای مستقیم یه ذره شرف و مردانگدی داشته باش و برنامه میزگر رو به صاحب اصلیش احمد رضا بهارلو پس بده)

ناشناس گفت...

موضوع حمایت آمریکا از کودتای 28 مرداد سال 1332است وما نمیتوانیم با آمریکا دوست شویم.اگر رابطه ما با آمریکا شکل گیرد اینبار مجبوریم به سفارت انگلیس یا آلمان حمله کنیم!!
مصیبت این نیست که ما دشمن داشته باشیم بلکه مصیبت روزی است که ما دشمن نداشته باشیم

houman az karaj

ناشناس گفت...

be nazare man iran bayad zood tar sare goftegoo ro ba usa baz konad choon agar in kar ra nakonad shayad be zoodi estekake shadid biyne in do keshvar ijad shavad chon hamishe 2 nirooye takhrib va sazande ba ham pishravi mikonad ta masalan ta yek manzele kone ra takhtib nakonim jadide an ra nemitavanim besazim pejman

ناشناس گفت...

پیدایش سیاست گفتگو با آمریکا سیاستیت که قصد دارد حکومت را چند سالی دیگر بر قدرت نگه دارد.

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما آقای مستقیم.
به نظر من خود آقای خامنه ای هم دلش می خواهد که با آمریکا رابطه برقرار کند ولی با حرفهایی که در گذشته زده است اگر این موضوع را به طوری سریع علنی کند یعنی با زیبان بی زبانی از کل صحبت هایی که تا به حال کرده اند عقب کشیده اند و از فردا نمی توانند برای مجموعه بسیجی ها شعار های تند و تیز بدهند.

daso گفت...

با سلام خدمت شما

به نظر من تا هنگامی که پولهای نفت در اختیار رهبر انقلاب هست ایشان نیازی به مذاکره با آمریکا نمی بینند!

چون ایشان و دار دسته شان با نفت بشکه ای 5 دلار هم روزگارشان خواهد گذشت (یک محاسبه سر انگشتی: 2200000 بشکه 5 دلار میشود روزی 1100000000 دلار که برای ایشان برای یک روز کافی به نظر میرسه)

بقیه مردم هم میتوانند مسافر کشی کنند.

پس نیازی به مذاکره نیست!

ناشناس گفت...

It is very simple , as long as they are benefiting from not having relationship with USA there is no logic sitting at the table and holding discussion.
These people are not looking for the best interest of Iranians , they are looking for keeping themselves in power.

Thank you
Farid.

ناشناس گفت...

زمان گفتگو مدتهااست که فرا رسیده است.
از طرفی حکومت ولایت فقیه خواستار آن است که

1. به عنوان قدرت منطقه ای پذیرفته شود تا در سایه این پذیرش دیگر جامعه جهانی پیگیر نقض حقوق بشر و ستمکاران نظام استبدادی نباشند.

2. تولید اورانیم غنی شده ادامه پیدا کند.

3. تحریم های بین المللی رفع شوند.


در طرف مقابل آمریکا خواستار آن است که

1. حمایت از صدور تشیع و اسلام گرایی متوقف شود.

2. قراردادهای نفت و گاز با روسیه و چین تضعیف شوند.

ناشناس گفت...

کاشکی این موضوع را بصورت نظر سنجی رسمی بین مردم ایران و یک نماینده رسمی از طرف خود مردم میگذاشتین و نه پشت پرده با هم به تفاهم برسند و دودش به چشم ملت ایران بره .

ناشناس گفت...

akhe man motvajhe nemisham che goftgoiy!!aytollha janti hanoz dare tof mindazze be amrikaiyha!!!jozf bayden nazarat jorj w bush mige, !!pas mozakaere yani chi??
siavash stockholm

ناشناس گفت...

با سلام
اگر دولت آمریکا به مردم ایران احترام میگذارد ، نباید با ایران مذاکره کند و اصلا نباید این دولت متحجر را به رسمیت بشناسد. این آقایونی هم که تلفن های برنامه را اشغال میکنند فقط یک مشت ذینفع هستند که با اینکه شاهد فقر و بد بختی و سیه روزی مردم ایران هستند باز هم به آنها خیانت می کنند.
ماه نور

ناشناس گفت...

درود بر شما - نه! هرگز ما ایرانیان اجازه نمیدهیم که این حکومت خود را نماینده ایرانیان در طرف مذاکره با امریکا قرار دهد. 30 سال کلاه برداری و دروغ گویی و بی قانونی پایان یافته و حکومت امریکا باید به منافع کوتاه مدت در ایران فکر نکند و بروی نسل هایی را که در آینده ایران نقش کلیدی دارند و ایرانی هستند سرمایه گذاری کند، حتی اگر لازم باشد میلیونها انسان قربانی شوند باید برای آزادی واقعی در ایران قدم برداشت. حکومت فعلی کاملا" ورشکسته است و تنها یک سیاست کاملا" هوشیارانه و فشارهای هدف دار راه را برای آزادی ایران هموار می کند. متشکرم.

وفا گفت...

مروی عزیز صدای آمریکا یک اداره است و کارمندان هر اداره زیر نظر مسئولین مربوطه وظیفه کاری خودشون رو انجام میدن که به اونها محول میشه. اینجا کسی چیزی رو از کسی نمی تونه بگیره یا چیزی رو به کسی بده بدون اینکه تصمیم از راه اداری گرفته بشه. قضیه شرف و مردانگی هم به این موضوع ربطی نداره...

ناشناس گفت...

سلام به آقای مستقیم : دوست عزیز لطفا" در پایان هر برنامه و نظر تعداد نظرات منفی - مثبت و ممتنع را بیان کنید تا در جمع بندی یک نظر خواهی هرچند کوچک شنوندگان و بینندگان برنامه شما متوجه یک نکته کوچک شوند که با توجه به این پرسش و پاسخ نتیجه چیست؟ نتیجه این سیاست کمک میکند که نظرات درج شده اهمیت بیشتری داشته باشد و ما حداقل متوجه شویم چه مقدار مثل همدیگر فکر میکنند . متشکرم .

ناشناس گفت...

صدای آمریکا به هوای آزادی بیان اجازه می دهد که مأمورین رژیم به بیان مواضع رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی بپردازند.
البته هیچ اشکالی هم ندارد که نظر این رژیم هم در برنامه مطرح شود اما در برنامه امشب آنچه دیده شد این بود که 90% ایرانیان مخالف آمریکا و موافق با نظریات این رژیم فاشیستی هستند که این واقعا درست نیست.
چطور امکان دارد که من تمام 60 دقیقه با بدبختی کارت تلفن شماره را بگیرم و خط اشغال باشد ولی 10 نفر پشت سرهم تماس بگیرند و به بیان مواضع رژیم و حرفهایی بپردازند که عین این حرفها را ما هر روز و هر شب از رسانه های رژیم می شنویم.
جناب آقای مستقیم عزیز این دیگر آزادی بیان نیست، این به نوعی سهل انگاری، بی دقتی یا عدم اهمیت دادن شبیه شده.
من در زمان دانشجویی یک دوست بسیجی داشتم که با اسلحه و دستبند سر کلاس می آمد، ایشان می فرمودند که در یک اتاق 7-8 نفر می نشینند و هر کدام با 2 یا 3 خط مختلف شماره می گیرند و پشت خطها منتظر می مانند.
بعد هم متنی را که تمرین کرده اند پشت تلفن می گویند. حتی این هم اشکالی ندارد اما با در نظر گرفتن امکاناتی که این افراد در رسانه های داخل دارند حداقل شما با هوشیاری و دقت اجازه ندهید که این افراد 90% جامعه را نمایندگی کنند.

ناشناس گفت...

جدیدا ما بینندگان صدای آمریکا عادت کرده ایم که یک صدا با یک لحجه عجیب را هر شب بشنویم، این صدا گاهی عبدالله گاهی کورش، گاهی حسن و گاهی کامبیز خودش را معرفی می کند.
اگر هزینه هر بار تماس با صدای آمریکا را (با توجه به پشت خط موندن) 5000 تومان در نظر بگیریممی شود 150000 تومان در ماه یعنی نصف حقوق یک معلم یا یک کارمند معمولی

زمانی که آقای بهارلو مجری برنامه میزگرد بود علاوه بر اینکه صدای مزدوران رژیم رو کاملا می شناخت اکثر اوقات یک سوال کلیدی از این افراد می پرسید و اینها که اکثرا فقط یک متن تمرین شده را بیان می کنند دستشان رو می شد و حداقل اینطور به نظر نمی رسید که این مزدوران نماینده مردم هستند.
یادش به خیر برنامه میزگرد بهترین برنامه میزگرد سیاسی به زبان فارسی بود.

ناشناس گفت...

وفا جان شما راست می گی
این یه مسئله اداریه و ربطی هم به شرف و مردانگی نداره
اما حداقل شما این مسئله را انتقال بده
دمت گرم

ناشناس گفت...

وفای عزیز سلام
در پست قبلی با اینکه یک مطلب طولانی و بسیار با دقت و تحلیلی (یه نظر عقل ناقص خودم)برای شما نوشتم اما شما انرا نه خواندید و نه جواب دادید البته این را هم میدانم که خیلی سخت است که شما جواب همه میلها ها و نظرات را بدهید و یا در برنامه مطرح کنید ولی انصافا حداقل قول بده که نظر من که با اسم ناشناس در پست قبلی و طولانی تر و با تشکر از خودت شروع شدهرا بخوانی .
اما در مورد پست اخیرت احساس من این است که اگر قرار است دیالگی برقرار شود بهتر است با ریس جمهور دروه دهم باشد چون مطمینم از بین اصلاح طلبان و به احتمال زیاد خاتمی رای میاورد و در ان صورت دیالگ دو پرزیدنت محبوب امکان پذیر تر و دارای تشدد ارا در هر دو ملت است وگرنه منولوگ حال حاضر از جانب اقای احمدینژاد صرفا حقوق دیگر ملل مسلمان مثل حماس و حزب الله و فلسطین و سوریه و برادران چپ مسلمان دوست امریکای لاتین را بیشتر تامین میکند تا ما.
اما در این نکته شک نکنید که با اینکه کاندیدا ها را شورای نگهبان الک میکند ولی ازبین قیول شده ها انکسی رای میاورد که مردم رای بدهند و این رای است که به رژیم پیام میدهد که مردم الان دنبال چه تفکری هستند لذا اگر نرویم و صحنه را خالی بگذاریم احمدی نژاد توان 12 -13 ملیون رای جمع کردن را دارد اما اگر سونامی مردمی شکل گیر خرداد1376 تکرار میشود

ناشناس گفت...

با سلام به دوستان خوبم در صداي آمريكا

بله من معتقدم باب گفتگوي مستقيم بين ايران و امريكا بايد گشوده شود چرا كه حكايت ايران آمريكا مانند دو خانواده است كه پدران اين دو خانواده كه يكي منطقي (امريكا)وبه فكر فرزندان خود(ملت امريكا)وديگري بي منطق(ج.ا.ايران)كه به فكر فرزندان خود(ملت ايران)سالهاست كه با هم تنش دارند ولي هيچگاه نه صلح ميكنند نه جنگ و زد و خورد كه فرزندان اين دو خانواده حداقل تكليف خود را بدانند.در اين ميان بيشترين آسيب متوجه مردم ايران است كه بايد تاوان سياست ورزي هاي غلط حاكمان مستبد كشور را پس بدهند.گفتگوي مستقيم بين اين دو رومي يا زنگي ج.ا.ايران را مشخص خواهد كرد و در صورتي كه زبان دوستي جواب خواسته هاي بين المللي را براورده نكرد تصميمات بعدي توجيه پذير خواهد بود و حل مشكل نردم مظلوم ايران را بايد از طرق ديگر جستجو كرد.
مهدي-روزنامه نگار-شهر زيباي اصفهان

ناشناس گفت...

در تداوم برخي دشمني‌ها با جمهوري اسلامي موضوع ساخت فيلم‌هاي مختلف ـ كه مستقيماً نه تنها هويت ديني بلكه هويت باستاني و ارزش‌هاي موجود در ايران و از جمله مهمان‌نوازي ـ هدف قرار گرفته است.
سخنگوي وزارت امور خارجه، حوزه هنر را حوزه‌اي ارزشمند خواند كه به گفته وي، نبايد آلوده شود.
وي گفت «پشت پرده بسياري از فيلم‌ها كه به بهانه خلاقيت هنري توليد مي‌شود، اهداف مشخص سياسي وجود دارد.»
سال گذشته ميلادي فيلمي با عنوان «300» به كارگرداني زاك سنايدر در آمريكا ساخته شد كه با واكنش ايراني‌ها و غيرايراني‌ها روبرو شد.
فيلم روايتي از حمله لشگريان هخامنشي دوران خشايارشا به يونان بود كه 300 مرد اسپارت را مقابل لشكريان «وحشي» نشان مي‌داد.

ناشناس گفت...

با سلام رایمند هستم.
ایران از زمان اشغال سفارت آمریکا از قطع رابطه با امریکا به مشکلات زیادی برخورده که هزینه آن را ملت ایران پرداخته است.
ولی آغاز رابطه توسط آقای احمدی نژاد را به هیچ عنوان به صلاح ایران نمیدانم.
این کشور به اندازه کافی طی چهار سال گذشته چوب اشتباهات ایشان را خورده است.

ناشناس گفت...

گفتگ. با آمریکا خواسته مسلم سردمداران رژیم است اما با وجودشعارها و سیاستهای گذشته رژیم گمان نمی کنم زمان مناسب فرا رسیده باشد.

ناشناس گفت...

اقای مستقیم سلام
بنده بادفن شهدادردانشگاه مخالفم دورد بردانشجو فداکار
باتشکرمحمد

ناشناس گفت...

باعرض سلام انرژی هستی حق یک کشور است ساخت سلاح هم حق یک کشور است از خودت بپرس چرا آمریکا حق ساخت سلاح هسته ای را دارد ما نداشته باشیم شما اینجا نشسته اید و می گویید آمریکا فرشته هست صلاح ایران را می خواهد حامی حقوق بشر یه سفر به عراق کنید ببینید مردم عراق با دیدن انها میفهمید فقر چیزی که من حضورن اونجا دیدم ما باارتباط مشکل همانطور آنها حق ساخت سلاح را به خوذشان می دهند ما حق ساخت سلاح را داریم بشنید به این چیزا هم فکر کنید هیچ کجایی دنیا مثل پسر و دخترای نمی گردنند