۱۳۸۷ بهمن ۲۳, چهارشنبه

نسل بعد از انقلاب


در میزگرد امشب شرکت کنید.

میزگرد امشب میزبان خانم پروچیستا خاکپور نویسنده ایرانی ساکن آمریکا است. با شما و خانم خاکپور نگاهی داریم به نسل بعد از انقلاب و احساسات متفاوت آنها نسبت به انقلاب.

خانم خاکپور استاد داستان نویسی در دانشگاه باکنِل در پنسیلوانیا است و نویسنده کتاب داستان "پسران و دیگر آتشگیرها."
حدود شصت درصد از جمعیت ایران زیر سی سال است و سی سال از انقلاب می گذرد. جوانان زیر سی سال از انقلاب چه تصور و تصویری دارند. برخی از این تصاویر برگرفته از کتابها و نشریاتی است که شاید بی طرف بودن آنها زیر سوال است و برخی دیگر از تصورات برگرفته از خاطرات و ذهنیت های پدران و مادران و دیگر اعضای خانواده و دوستانی است که بی طرفی آنها و یا میزان اطلاعاتشان برای نسل بعد از انقلاب روشن نیست.
آنچه روشن است وضعیت کنونی جوانان است و چالشهای روزمره. یک چشمه از آن ضربه هایی است که اقتصاد نا موفق ایران به این نسل وارد می کند. ایرانیان بر اساس آمار عموما تحصیل کرده اند اما به مجرد پایان تحصیلات دانشگاهی برای پیدا کردن کار با دشواری روبرو هستند. تورم بالای بیست و پنج درصدی و حدود سه میلیون بیکار. جوانان بیشترین آسیب ها را از این وضعیت دیده اند. افزایش سریع جمعیت پس از انقلاب با افزایش شهرنشینی همراه بود: از ده ایرانی هفت نفر در شهر زندگی می کنند که این نیز کاریابی را برای جوانان سخت تر می کند.
تحولات سیاسی در مقاطع مختلف جرقه هایی از امید را برای جوانان به ارمغان آورد ولی عموما دولت مستعجل بودند و چاره از کف شد. با این مختصر هنوز این سوال مطرح است. ذهنیت جوانان از انقلاب چیست؟ آیا جوانان اصلا به انقلاب می اندیشند؟ جوانان چه می خواهند؟ آیا ارزشهای انقلابی حاکم پاسخگوی نیازهای جوانان است؟
چی فکر می کنین؟

۳۵ نظر:

آرش گفت...

با سلام
متاسفانه انقلاب ایران باعث گشت شایسته های آن زمان مملکت را ترک کنند و یا با پاکسازی خانه نشین شوند و افراد نالایق بر مسند کار بیایند و اکنون فرزندان و اقوام همان افراد نالایق حق جوانان تحصیل کرده ایران را خورده اند و با داشتن روابط به استخدام سازمانها و نهادهای مختلف در آمده اند. موضوعی که برای بنده نیز اتفاق افتاد و شاهد استخدام یکی از اقوام اداره حراست یک سازمان به جای بنده بودم.

ناشناس گفت...

با درود بر و مهمان گرانقدرتان
می خواهم از سرکار بپرسید تعریفشان ازقشر متوسط در ایران چیست و جه تاثیری در وقوع انقلاب و تداوم آن داشته؟
با تشکر

امیربلندیان گفت...

وفا جان ضمن سلام خدمت شما و خانم خاکپور: قطعن مشاهده خانمهای ایرانی تبار در مدارج عالی " فرهنگی - اجتماعی " خارج از کشور مایه افتخار ایرانیان میباشد. متاسفانه بایداذعان نمود که محدودیتهای شدیدی که در داخل کشور علیه بانوان اعمال میشود مانع شکوفائی و پیشرفت بسیاری از استعدادهای ایشان در زمینه های گوناگون، از جمله رشته های مختلف هنری میگردد.اما علیرغم تبعیض شدید جنسیتی علیه زنان در ایران ،اکنون قشر عظیمی از بانوان ایرانی در صف مقدم مبارزات آزادیخواهانه قرار گرفته اند .نکته قابل توجه اینکه بسیاری از همین بانوان را زنان و دختران جوانی تشکیل میدهند که پس از انقلاب بدنیا آمده و زیر باران تبلیغاتی ج.ا تربیت یافته و رشد کرده اند.درمیان انبوه مشکلاتی که جوانان داخل کشور با آن درگیرند تنها یافتن شغل شرافتمندانه مطرح نیست....زیرا با توجه به میزان تورم و مقایسه آن با میزان دستمزدها و درآمدها، برای یک جوان فارغ التحصیل صاحب شغل هم ، تهیه و تدارک مسکن و عموما" معیشت روزمره قابل تامین نیست. در این زمینه مثالهای گوناگونی میشود مطرح کرد که درحال حاضراز حوصله بحث خارج است.

roya گفت...

درابتدای انقلاب خمینی وعده آزادی در انتخاب حجاب و آزادیهای سیاسی داد امروز گذشته از خفقان سیاسی طرز لباس پوشیدن در حد افراط زیر نظر دولت است محمود احمدی نژاد هم با چنین وعده های رییس جمهور شد ولی دیدیم که در دوران او بدترین سختگیریها در مورد طرز لباس پوشیدن و سایر امور مربوط به حریم خصوصی افراد اجرا شد

ناشناس گفت...

نسل بعد از انقلاب بیتردید نسل سوخته است ودوران سیاه احمدی نژاد شدیدترین سخت گیریها و سرکوبها رابه نمایش گذاشت

سنگسار stoning to death گفت...

جوانان در دوره احمدی نژاد به شدیدترین مجازاتها محکوم شدند دانشجویان دانشگاه شیراز و امیرکبیر وزنجان فقط به خاطر اعتراض به احمدی نژاد زیز شکنجه در زندان اوینهستند فراموش نکنیم مجازات قطع دست و پای 5 محکوم د زاهدان برای اولین بار بعد از حمله مغول در ایران اجرا شد.

ناشناس گفت...

درود به شما و میهمان گرامی

انتظار ما از حکومت انقلابی این است که بفهمد مردم ایران انقلاب کردند نه آن ها!
پس چرا ایرانیان را به خودی و ناخودی تقسیم می کنند!
دولت باید به ارزش های ایرانی احترام بگذارد ، نه اینکه ارزش های ایرانی را بد بداند و توهین کند
چرا جشن های ایرانی جایی در گاهشماری ما ندارد!!؟

پیشاپیش جشن سپندارمذ که 29 بهمن است را به همه ایرانی ها تبریک می گویم.

سپاس از شما

ناشناس گفت...

دولت اسلامی همه چیز را اسلامی میخواهد. جوانان را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کرده مثلا امکاناتی مثل سهمیه دانشگاهها- کار در شرکتها و مو سسات دولتی ومسافرتهای تشویقی فقط برای خودیهاست وخدا نکند جوانی اظهار نظر مخالف بکند که کارش مخالفت با نظام وخدا تلقی میشود.

Nooshin گفت...

تلفن برکفان رژیم میترسند بگویند که پیشرفت ایران در عرصه تکنولوژی نه در ایران ونه در هیج جای دیگر حاصل شکنجه و زندان دانشجویان نیست بلکه ذات خود ایرانیانست وربطی به دوران پرشکنجه و اعدام احمدی نژاد ندارد

ناشناس گفت...

درود به شما

دولت باید اقتصاد را درست کند.
چون هیچ ابرقدرتی در دوران امروز بدون نفوذ اقتصادی ، ابر قدرت نمی شود!
و پیشرفت هایی که مردم ایران داشتند ، پس از پایان نفت دیگر ادامه نخواهد داشت. مگر اینکه اقتصادی دانش گرا داشته باشیم.

ما آزادی بیان می خواهیم ، بدون آزادی بیان ، هیچ مشکلی برطرف نمی شود.
و دچار واپس ماندگی می شود.

به آقایانی که پیروان جکومت هستند ، می گویم که ما جوانان ایران با استعداد خدا دادی خود باعث پیشرفت ایران شدیم.
نه حکومت!

سپاس

ناشناس گفت...

نيلو از تهران
با سلام وفا جان
مقايسه ي عادلانه اي براي زمان قبل از انقلاب و پس از آن وجود ندارد - طبعا مقايسه ي خطوط تلفن پيش از انقلاب و پس از آن معياري براي توسعه نيست .
متاسفانه در طول اين سي سال زير ساخت هاي كشور ما دچار تزلزل شده است و دولت آقاي احمدي نژاد با فرافكني مشكلات كشور را كمرنگ مي كند .
همچنين رسانه ها در ايران از تعيين نرخ بيكاري طفره مي روند - كاركنان فصلي و حتي كساني كه در طول هفته يك ساعت كار مي كند جزو قشر بيكار محسوب نمي شوند !!!

ناشناس گفت...

جناب مستقیم لطفا بخوانید .

انقلاب باعث آزادی کامل برای اسلامی اندیشان شد اما آیا دگر اندیشانی مثل من که مسلمان زاده ام اما دگر اندیش و خرد گرا حق حیات و رشد در کشور زادگاهم را ندارم ؟؟؟

ناشناس گفت...

بنیامین

جناب مستقیم با درود
به خانم خاگپور بفرمائید ارائه چهره مناسب از ایران هیچ ارتباطی با افشای حکومت دیکتاتوری مذهبی در ایران ندارد
>چه شما گفتید راجع به تمدن و فرهنگ ابرانی متعلق به مردم است و به حکومت هیچ ارتباطی ندارد .
من شما را دعوت میکنم به ایران بیائید ؛ ببینید و انوقت نظر بدهید .
اینجا آخر دنیاست
در ضمن آن دوست عزیزی که از اندیمشک تماس گرفتند ، از نظر شما آزادی و رفاه چیست ؟؟
این است ؟؟

ناشناس گفت...

چی فکر می کنیم؟
مگه همچنان فکر هم میشه کرد؟
آنچنان تحت فشار هستیم که حتی مجال فکر کردن هم نداریم.
ذهن ما مشغول فکر کردن به مسائل حاشیه ایست.
در سر کلاس درس تمام بحث دانش آموزان و معلمان مسائل سیاسی است.
در خارج از خانه صحبت بین دوستان مسئل سیاسی و بحث در مورد خفقان و تنگنای موجوددر ایران است.
و حتی کانون گرم و صمیمی خانواده هم درگیر اینگونه مسائل شده است.
من 16 سال سن دارم و وقتی به زندگی خودم نگاه می کنم ، می بینم که بهترین سال های زندگی ام در سختی و در محیطی بدون آزادی گذشته است.
مگر این روز ها باز خواهد گشت؟
سوالی از حوانان نسل قبل دارم.
چرا انفلاب کردید؟

ناشناس گفت...

اینجا ایران نیست ؟؟ الان قرن 21 نیست .
اینجا عربستان است در 1300 سال پیش !!!
این هدیه انقلاب است !!!
حکومتی شکست خورده !!!
جوانانی دربند !!!

ناشناس گفت...

درود بر شما...
تنها با آزادي عمل هست كه ما مي تونيم ايراني آباد داشته باشيم و متاسفانه اين حق رو از ما صلب كردن و در رسانه ها هم حرف از آزادي عمل خبرنگاران ايراني نسبت به خارجي ها مي زنند و اين جمعيتي رو هم كه روز 22 بهمن در خيابانها رفته بودن همه براي خوش گزروني و تفريح بوده و مطمئن باشيد كه مردم به خاطر سالگرد اين جمهوري نرفته بودن مگر عده كمي كه اين دولت براشون نفعي داشته...
پاينده باشيد...
محمد از تهران...

Farideh Farivar گفت...

در حال حاضر هزاران مستشار روسی در بوشهر ایران را به گاو شیرده ای تبدیل کرده اند و هزاران دانشجو شاهد زندانی شدن همکلاسیهایشان فقط به خاطر انتقاد از احمدی نژاد هستند

ناشناس گفت...

با درود

مطمئنا پس از گذشت سی‌ سال از انقلاب که تصویری از ذهن نو اندیشان آان دوره بود ، که در حال حاضر به نام چپگریان محسوب میشوند، با شعار اصلی‌ آزادی و استقلال پیشرفتی در مفهوم این دو کلمه در ایران بوجود نیامده بخصوص از دیدگاه نسل جوان.

سرکوبهای فعلی‌ نسل جوان، وضوحی است بر عدم پیشرفت اینگونه شعارها.

انقلابها اصولا میبایست زمینهای تغییر را به جهت بهبود آن فراهم آورند و نه پسرفت در کلیت جامعه

جای سوال اینجاست که چرا این تغییرات که از هر دو سو با نام تبلیغات دیده میشوند چه در داخل و خارج، زمینه یک رفراندم آزاد را در ایران بوجود نمیاورد. این تنها نشان از بیم رژیم از مردم ایران و نسل جوان پس از انقلاب است.

ناشناس گفت...

مگر نگفته اند كه چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است پس چرا اينا پول مردم ايران رو مي دن به فلسطين و...اين فلسطيني ها رو وقتي كه دارن سنگ پرتاب مي كنن اگه ديده باشين از جوناي ما خوشتيپ تر مي گردن اونوقت جوانان ما بايد توي خرابه ها از درد بميرن...
با تشكر...

ناشناس گفت...

درود بر شما
باید بگویم در ایران مردم عادی و ناراضی بخاطر کنترل شدید تلفنها و وحشت از عواقب تماس با شما جرات تلفن زدن ندارند. لذا می بینید که بیشتر تلفنها از طرف مزدوران و حقوق بگیران حکومتی است. فکر می کنم باید چاره هایی اندیشیده شود و از جمله شما باید فیلم های کوتاهی از واقعیت اجتماع ایران و زندگی روزمره مردم و مشکلات واقعی که گریبانگیر ایرانیان است را نمایش دهید. وگرنه با این تماس ها شما عملا به بلندگوی حکومت تبدیل میشوید.

ناشناس گفت...

ها ها ها... بهت نمی گم چی فک می کنم... شوخی+لبخند

ناشناس گفت...

پدر من پیش از حکومت آفت الله‌ها بر ایران در استان اصفهان سپاه دانش بود. او میگوید با کار شکنی ملای محل نتوانست دختران روستا را به مدرسه بیاورد. این آفت الله‌ها هنوز هم ضد علم و پیشرفت هستند. اینها خاک در چشم مردم میکنند و با نشان دادن آمار مطلق (به جای نرخ رشد) و غلط ما را گول میزنند. اگر جوانان ما در مقایسه با همسایگان رشد بیشتری داشته اند ریشه در فرهنگ ایران و آن گونه برنامها نظیر سپاه دانش و غیره دارد. نه اینکه خواست این آفت الله‌ها بوده باشد. از آن گذشته بخش قابل توجهی از این به اصطللاح پیشرفتها فقط خالی‌ بندی است. استادان ما غالبا بیسواد هستند (کردان هم استاد بود!احمدی‌نژاد همچین). اگر چند دانشمند شناخته شده در آمریکا داریم از دانش آموختگان زمان طاغوت هستند. کدام دانش در ایران امروزی تولید میشود.ولله من هیچگونه تولید علم در فیزیک که رشته من می‌باشد نمیبینم. آمریکا توانست ۶۵ سال پیش در بحبوحه جنگ بدون هیچ شناخت قبلی‌ در ۳ یا ۴ سال بمب اتمی‌ را طراحی‌ کرده و به اتمام برساند. امروز دنش هسته‌ای چند ده برابر آن زمان شده ولی‌ اطلاعات دانشمندن ما به اندازه اطلاعات ۶۵ سال پیش مهندسین امریکای نیست. این پهلون پنبه‌ها با هزینه میللیارد‌ها دلار هننوز الحمدلله به جایی‌ نرسیده اند. با وجود این اینها میخواند ماهوره ساخته باشند. همش خالی‌ بندیست.دختر ۱۶ سال که در اسپزخانه انرژی هسته‌ای تولید میکرد یادمون نرفته. در صورت استمرار حکومت آفت الله‌ها آینده ما تاریک خواهد بود.

roya گفت...

وفا جان دست مریزاد داره اجراهای میز گردت !
بهتر از این نمیشد مچ این تلفن برکف اندیمشکی رو با حفظ بیطرفی گرفت , مردم از خنده وقتی در جواب سوال منطقی تو گفت الحمداله هم آزادی هست هم رفاه !!

ناشناس گفت...

پدر من پیش از حکومت صاحب زمان بر ایران در استان اصفهان سپاه دانش بود. او میگوید با کار شکنی ملای محل نتوانست دختران روستا را به مدرسه بیاورد. این آفت الله‌ها هنوز هم ضد علم و پیشرفت هستند. اینها خاک در چشم مردم میکنند و با نشان دادن آمار مطلق (به جای نرخ رشد) و غلط ما را گول میزنند. اگر جوانان ما در مقایسه با همسایگان رشد بیشتری داشته اند ریشه در فرهنگ ایران و آن گونه برنامها نظیر سپاه دانش و غیره دارد. نه اینکه خواست این مولا‌ها بوده باشد. از آن گذشته بخش قابل توجهی از این به اصطللاح پیشرفتها فقط خالی‌ بندی است. استادان ما غالبا بیسواد هستند (کردان هم استاد بود!احمدی‌نژاد همچین). اگر چند دانشمند شناخته شده در آمریکا داریم از دانش آموختگان زمان طاغوت هستند. کدام دانش در ایران امروزی تولید میشود.ولله من هیچگونه تولید علم در فیزیک که رشته من می‌باشد نمیبینم. آمریکا توانست ۶۵ سال پیش در بحبوحه جنگ بدون هیچ شناخت قبلی‌ در ۳ یا ۴ سال بمب اتمی‌ را طراحی‌ کرده و به اتمام برساند. امروز دنش هسته‌ای چند ده برابر آن زمان شده ولی‌ اطلاعات دانشمندن ما به اندازه اطلاعات ۶۵ سال پیش مهندسین امریکای نیست. این پهلون پنبه‌ها با هزینه میلیارد‌ها دلار هننوز الحمدلله به جایی‌ نرسیده اند. با وجود این اینها میخواند ماهوره ساخته باشند. همش خالی‌ بندیست.دختر ۱۶ سال که در اسپزخانه انرژی هسته‌ای تولید میکرد یادمون نرفته. در صورت استمرار حکومت آفت الله‌ها آینده جوانان را تاریک میبینم.

ناشناس گفت...

واقعا حیف
واقعا متاسفم که قوی ترین برنامه تحلیلی سیاسی خارج از کشور به چنین روزی افتاده که فقط وسیله خنده و مسخره بازی رسانه های رژیم بشه
یک سری افراد معلوم الحال تلفن کنند و مزخرف بگند و همون صحبتها رو همزمان ضبط کنند و در برنامه های طنز صدا و سیما نمایش بدن و بگن اینها هستند مخالفان رژیم
واقعا متاسفم که سطح برنامه پرطرفدار میزگرد اینقدر پایین آمده و اینقدر ضعیف شده
مهمانان برنامه، کیفیت اجرا و موضوعات مطرح شده شدیدا ضعیف شده اند
اجرای بسیار ضعیف آقای مستقیم جز به درد خنده و تفریح در رسانه های رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی به هیچ دردی نمی خورد
واقعا متاسفم

ایکاش اینقدر که ما برای صدای آمریکا احترام قائلیم، شما هم فقط کمی برای ما و برای شعور ما مخاطبین احترام و اهمیت قائل بودید

هر بار به خودم می گویم وقتی که شما حتی اینقدر ارزش قائل نیستید که جواب ایمیل ما رو بدید من هم خودم را سبک نکنم و ایمیل نفرستم اما واقعا به این تنها رسانه حرفه ای و مطمئن اعتقاد دارم و باز هم فکر می کنم شاید یک نفر دلسوز در صدای آمریکا ایمیل من را بخواند

خواهش می کنم برنامه میزگرد چهارشنبه 23 بهمن را یک بار با دقت نگاه کنید، فقط همین

ناشناس گفت...

نظر شما ذخیره می شود و بعد از تأیید صاحب وبلاگ در وبلاگ قرار داده خواهد شد.

برای همین فقط 15 نظر انتشار یافته؟
خیلی ممنون

ناشناس گفت...

کار به اینجا رسیده واقعا؟؟؟!!!

جوان به اصطلاح ایرانی که حتی نمی تواند فارسی صحبت کند نماینده جوانان خارج از کشور است که در برنامه میزگرد درباره وضعیت جوانان بعد از انقلاب صحبت کند؟
سیاست صدای آمریکا به اینجا رسیده؟
برای استقبال از احمدی نژاد آماده می شوید؟

متاسفم

منتظر تماشای برنامه امروز در برنامه های طنز جمهوری اسلامی باشید.

آقای وفا مستقیم عزیز اگر آنجا نظارتی بر کار شما و اجرای ضعیف شما وجود ندارد خود شما انقدر شهامت داشته باشید و آزاده باشید و تشخیص بدهید که برای اجرای این برنامه مهم واقعا مناسب نیستید.
همین وبلاگ را اداره کنید
کارهایی را که می توانید انجام دهید
مگر مجبورید؟

ناشناس گفت...

وفا جان سلام
آریان هستم
عذر میخوام چون نمی خوام راجع به این موضوع نظر بدم با این که جای بحث زیادی
داره
یک درخواست داشتم که می خوام شما به گوش تنظیم کننده برنامه های صدای آمریکا برسونید
خیلی دلم میخواد در یک برنامه که آقای
نوری زاده و سازگارا حضور دارن راجع به بحرین و جدا شدن اون از ایران در زمان شاه صحبت بشه همون طور که میدونید بحرین از لحاظ نفت و گاز میتونست نقش یک گنج رو برامون بازی کنه
من عادت دارم اخبار رو از چندین دید نگاه کنم و در نهایت به برداشت خودم برسم به همین دلیل خیلی مایلم که نظر این دو شخص آگاه رو هم بشنوم
اگه علاقه و وقت دارید از مکاتبه با
شخص شما هم خوشحال میشم:

arian.kiandust@yahoo.com

با سپاس
آریان-رشت

سنگسار stoning to death گفت...

وفا مستقیم کاری رو میکنه که از یک رسانه آزاد و دموکراتیک انتظار میره یعنی حفظ بیطرفی کامل , اتفاقا با یک سوال بیطرفانه ساده خیلی قشنگ مشت اون آقای اندیمشکی رو باز کرد و همه فهمیدن چکارست و با گفتن اینکه آزادی و رفاه در جمهوری اسلامی هست نه تنها تبلیغه به نفع رژیم نبود بلکه خودشو مضحکه روزگار کرد و اعتبار همه حرفایی هم که از اول زده بود از بین برد چون همه میدونن نو مملکتشون چیزی بنام آزادی و رفاه وجود نداره

ناشناس گفت...

محمد پورعبدالله و علیرضا داوودی بازداشت شدند
در ادامه موح جدید سرکوب وحشیانه فعالین جنبش دانشجویی، رفیق محمد پورعبدالله در تهران و رفیق علیرضا داوودی در اصفهان بازداشت شدند. بنا به گزارشات رسیده ماموران اطلاعات با حمله به منزل شخصی محمد پورعبدالله وی را بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده اند. همچنین علیرضا داوودی از فعالین جنبش دانشجویی استان اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیده است.
تا کنون اخباری از وضعیت کنونی این دو دانشجوی آزادیخواه و برابری طلب بازداشت شده در دست نیست، بدیهی است اخبار تکمیلی در اسرع وقت منتشر خواهد شد.
در برابر تاکید دستگاه سرکوبگر اطلاعات مبنی بر عدم خبر رسانی در مورد بازداشت های اخیر، دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب سراسر دانشگاه های ایران از تمامی آزادیخواهان و فعالین جنبش های اجتماعی درخواست دارند تا ضمن اطلاع رسانی اخبار این بازداشت ها، مجریان پروژه اخیر سرکوب و تعرض نهادهای امنیتی به فعالین جنبش دانشجویی در ایران را از نیل به اهداف ضد بشری خود باز دارند.

ناشناس گفت...

1- در اینکه صدای آمریکا یک رسانه بی طرف و آزاده شکی نیست و دلیل اینکه سران جمهوری اسلامی در همه رسانه ها شرکت می کنند ولی جرئت شرکت در برنامه های صدای آمریکا را ندارند هم دقیقا همین است.
اما آیا این دلیل می شود که به افراد کاملا معلوم الحال اجازه داده شود تا هر مزخرفی را در برنامه ها عنوان کنند؟ و بعد هم با آب و تاب در رسانه های خودشان این برنامه ها را به عنوان طنز نشان دهند؟

2- اینکه سطح برنامه ها شدیدا نسبت به قبل پایین آمده به چه دلیل است؟
این روزها به ندرت در میزگرد شاهد برنامه های جدی و با حضور مهمانان حرفه ای هستیم.
دلیل این مسئله چیه؟

ناشناس گفت...

افرادی که اینقدر دوست دارند راهپیمایی 22 بهمن را بزرگ جلوه دهند لحظه ای فکر کنند که در این راهپیمایی چند نفر شرکت کرده اند؟
1 میلیون؟ 3میلیون؟ 5میلیون؟
چند نفر در خیابان آزادی و خیابانهای اطراف آن می گنجد؟
در خوشبینانه ترین برآورد نهایتا 3 میلیون نفر در این راهپیمایی در تهران شرکت کرده اند که این تعداد در حدود کمتر از 20% جمعیت تهران است.
و اگر تمام تبلیغات رژیم، برنامه های تلویزیونی که بچه های خردسال رو به شیوه های مختلف علاقه مند به شرکت در این راهپیمایی می کنند و نبودن تفریحات دیگر و همچنین در نظر گرفتن کارمندان بدنه سپاه ، بسیج و دیگر افرادی که با اتوبوسها از روزهای قبل به تهران آورده می شوند این تعداد اصلا تعجب برانگیز نیست.
و اگر غیر از این بود و مردم واقعا طرفدار این رژیم بودند، اینها اینقدر از رفراندوم نمی ترسیدند و هر کسی را که حتی صحبت یک رفراندوم عمومی می کنند را به زندان نمی انداختند.
اگر روزی را برای راهپیمایی بر علیه رژیم مشخص کنند آنروز معنای واقعی حضور مردم معلوم می شود.

ناشناس گفت...

سلام
لطفا به کسانی که زنگ می زنند و از جمهوری اسلامی دفاع می کنند بگویید که ماهواه و ریسیور های خود را در اسرع وقت بشکنند چون همین آیت اله ها مخالف سر سخت ماهواره هستند و بعضی افراد پای ماهواره می نشینند و همه برنامه ها اعم از فارس اگلیسی فرانسوی و... را می بینند وبعد از این استبداد دفاع می کنند. واقعا برایتان صبوری آرزو میکنم. با سپاس

ناشناس گفت...

باسلاماقای مستقیم
هنوزوقت مذاکره نشده دقیقا 5 ماه دیکروقت رابطه فرامیرسد.وقتیکه ماازرمق افتادیممذاکره میکنیم.

ناشناس گفت...

لطفا یک برنامه در مورد از دست رفتن سهم ایران در دریای خزر بدست احمدی نژاد و بخشیدن آن به ولادیمیر پوتین با شرکت دکتر نوریزاده بگذارید . احمدی نژاد آنرا از ایران جدا کرد تا به بمب اتمی برسد .