۱۳۸۷ بهمن ۱۸, جمعه

مروری بر سیاست خارجی آمریکا در هفته

تفسیر خبر جمعه شب
در برنامه امشب به ملاقاتهای وزیر امور خارجه آمریکا هیلری کلینتون با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا نگاهی دقیقتر خواهیم داشت تا چشم انداز همکاریهای استراتژیک آمریکا با این کشورها خصوصا در مورد ایران را بررسی کنیم. نگاهی به پرتاب ماهواره امید و واکنشهای مقامات آمریکائی خواهیم داشت، نتایج انتخابات استانی عراق را بررسی خواهیم کرد و تاثیر آن بر میزان نفوذ ایران در آن کشور. گزارش فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه را مرور می کنیم و چشم انداز سفر فرستاده ویژه آمریکا به افغانستان و پاکستان و همچنین سفر آینده هیلری کلینتون به چین را بررسی خواهیم کرد.در تفسیرخبر امشب به اتفاق آقای آرام حسامی استاد علوم سیاسی دانشگاه مونت گامری و همکارانم آقای شایان سمیعی و آقای سیامک دهقانپور به این رویدادها نگاهی دقیقتر خواهیم داشت.

چی فکر می کنین؟

۷ نظر:

ناشناس گفت...

من با نظر شما موافقم پوشش علمی راهی است جدید برای توجیه تمام مسائل. ممنون از آقای حسامی چرا که ما را با تحلیل های آکادمیک آشنا می کنند. واقعا تحلیل های ایشان جذاب منطقی است.
حامد از تهران

ناشناس گفت...

midanid ke rahbaran konuni iraq dar gozashte sakene iran budand va kheili az anha hala ham dar iran khane darand va ba iran nazdikie ziadi darand , pas america baraye controle iraq az iran mitavanad estefade konad.

ناشناس گفت...

Dear Vafa, I can’t trust the European policy can be helpful, because they are playing their own games
It can be very dangerous for Iran at all

I am very aware about Iranian nuclear Programs & European company like Siemens Germany & others European companies and their Supports for the Mullah’s military Programs and spoofing Iranian dissidents. For more Information’s, please take a look to the following link:
http://www.realite-eu.org/site/c.9dJBLLNkGiF/b.2267931/k.BD8D/Home.htm

Kind Regards

roya گفت...

متاسفانه با این روند کند تحریمها جمهوری اسلامی ایران مطمئنا به بمب اتمی دست خواهد یافت حتی اگر بر فرض محال تحریم بنزین عملی شود بسیار دیر خواهد بود و اینکه آمریکا و اسرائیل بمب اتمی ایران را تحمل نخواهند کرد فقط یک شعار تو خالی است و توخالی بودن آن خیلی زود معلوم خواهد شد

Nooshin گفت...

پرتاب موشک در ایران با پرتاب آن توسط ورنرفون براون دانشمند موشکی آلمان نازی قابل مقایسه است مردم آلمان در زمان هیتلر زیر سرکوب گشتاپو و حکومت نازیها بودند و در جمهوری آخوندی امروز در ایران هم مردم به آزادی و رهایی از سرکوب و شکنجه و مجازاتهای قرون وسطایی, دمکراسی و دوستی و تعامل با دنیا نیاز دارند نه پرتاب موشک توسط دانشمندان موشکی

ناشناس گفت...

وفا جان سلام؛
واقعا از شما ممنونم که برنامه امروز را مثل سایر برنامه های صدای آمریکا به انقلاب اختصاص ندادی، به خدا خسته شدیم اینقدر از انقلاب شنیدیم.

خسته نباشی،
فرشید محبی

ناشناس گفت...

آیا تراشیدن یک دشمن خارجی واقعی یا مجازی از اول انقلاب که با دشمنی و گروگانگیری با آمریکا شروع شد وسیله ای برای نسبت دادن همه مشکلات مملکت که ناشی از بیکفایتیهای حکومت اسلامی در اداره کشوربه این دشمن نیست
آیا لازمه ادامه حیات جمهوری ولایت فقیه وجود یک دشمن و کیسه بوکس و عداوت و دشمنی با جهان متمدن نیست