۱۳۸۷ آذر ۸, جمعه

تصمیم بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران به اوباما واگذار شد

دولت پرزیدنت بوش روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیمگیری در مورد بازگشایی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران را به دولت اوباما واگذار می کند. کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا در این مورد گفت "با توجه به کوتاه زمان باقی مانده فکر می کنم بهتر باشد دولت بعدی در این مورد تصمیم بگیرد."

واشنگتن تایمز در این باره نوشت دولت بوش این اقدام را حداقل از سال 2005 مورد بررسی قرار داده است. یک مقام ارشد آمریکایی که به نقل از گزارش نخواست نامش فاش شود اعلام کرد آمریکا از هفتم اوت امسال آماده اعلام این تصمیم بود اما درگیری در گرجستان و پس از آن نگرانی از تاثیر چنین تصمیمی بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آنرا به تعویق انداخته است.

به نقل از واشنگتن تایمز کریم سجادپور، کارشناس امور ایران در بنیاد صلح بین الملل کارنگی، گفت این ایده به دلیل نگرانی های مشترک واشنگتن و تهران کنار گذاشته شده است. او افزود "ابتدا به تدابیر دیگری برای اعتماد سازی نیاز است مثل همکاری در عراق و افغانستان تا لحن و شرایط دیگری ایجاد شود."

در همین گزارش از تریتا پارسی، ریس شورای آمریکائیان ایرانی تبار، نقل شده که از واگذاری این تصمیم از طرف دولت بوش به دولت اوباما ابراز ناامیدی کرده و گفته است "اینهم فرصت از دست رفته دیگری است که دولت بوش می توانست به عنوان میراث خود در خاور میانه باقی گذارد، چیزی که مدتها قبل باید اتفاق می افتاد." کریم سجادپور در عین حال گفت "عاقلانه است که این تصمیم به بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران واگذار شود."

شما چی فکر می کنین؟

آیا با توجه به تصویب توافقنامه امنیتی آمریکا و عراق توسط پارلمان عراق و آنچه که به "سکوت غیر طبیعی" دولت ایران در قبال آن تعبیر شده نشانه هایی از همکاری یا تغییر لحن میان آمریکا و ایران حداقل در عراق دیده می شود؟
آیا بهتر بود این تصمیم را پرزیدنت بوش اعلام می کرد یا صبر کردن برای ریاست جمهوری بعدی ایران عاقلانه تر ست؟

۸ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خدمت شما
به نظر من دولت آقای اوباما همان سیاست های آقای بوش را ادامه می دهد اما خیلی به ارامی . و باید این اتفاق در ایران بیفتد .

و به نظر من جنگ امریکا با ایران خیلی سال است که شروع شده است

همین تحریم ها و پایین امدن قیمت نفت خیلی می تواند رابطه را نزدیک تر کند

و ایران مجبور است که تسلیم شود

پدرام از اصفهان

ناشناس گفت...

درود بر آقای مستقیم

وقتی ماندگاری و دوام جمهوری اسلام به دشمنی با آمریکا و سرکوب مخالفین خود با انتساب به همکاری آنها با آمریکا صورت می پذیرد چطوری می توانیم به این موضوع فکر کنیم که این نظام دیکتاتور با آمریکارابطه برقرار کنه و دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران تاسیس کند...

سیامک از کرج

کیانوش رشیدی قادی گفت...

آقای وفا مستقیم

با د رودهای فراوان

برنامه ی سخنی با شما را "یکشنبه شب" به هنگامه ی اروپای غربی نگاه کردم.
از اینکه بطور غیر مستقیم پرسش مهم مطرح شده در نامه ی سرگشاده ی من به آقای "محمودی" دال بر "استفاده از لابی های رژیم جمهوری اسلامی" در برنامه های میزگردی با شما را مطرح کردید، از شما سپاسگزارم، اما ...

پاسخ آقای "محمودی" قانع کننده نبود. این را بیفزایم که اینجانب با اینکه 25 است در مینهم بسر نمی برم، از آنچه در میهنم می گذرد، با خبر هستم و از دیدگاه های درصدی چشمگیر از بینندگان صدای آمریکا در درون مرز نیز با خبرم.

ضمن سپاسی دوباره از شما بخاطر مطرح کردن این نوع پرسش ها،از آقای محمودی نیز بخاطر پاسخ دادن به این پرسش ها سپاسگزارم.
من همچنان در انتظار پاسخ مشخص آقای محمودی هستم.


با احترام

کیانوش رشیدی

سی ام نوامبر سال 2008

دوسلدورف- آلمان

ناشناس گفت...

با درود.
وفاي گرامي ميتونيد بگيد در تفسير خبر يكشنبه شب چه گذشت كه بعد از 20 دقيقه از شروع برنامه همه ساختمان رو به دلايل امنيتي ترك كردن؟
جالب بود ولي نفهميديم چرا؟

وفا گفت...

کاوه جان ایمنی نه امنیتی! همینجوری داستان درست می شه ها. اینجا وقتی آلارم حریق زده می شه همه باید ساختمان رو ترک کنند تا ماموران آتش نشانی بعد از اطمینان از ایمنی لازم اجازه ورود مجدد بدن ولی ایمنی جانم نه امنیتی!

ناشناس گفت...

بله.درسته.ايمني
ببخشيد.
امروز كه تكرارش رو ديدم فهميدم.

ناشناس گفت...

اوباما نمي تواند‏‎‎

علاوه بر لاريجاني ديروز، محمد رضا نقدي که خبرگزاري جمهوري اسلامي او را "سرتيپ بسيجي" معرفي کرد و در ‏وقايع کوي دانشگاه در سال 1378 نقش داشت، خواستار "واژگون شدن" سيستم آمريکا شد و گفت: "مساله آمريکا، ‏مساله يک فرد نيست مساله يک رژيم و يک سيستم است، تا اين سيستم واژگون نشود دنيا روي آرامش نخواهد ديد و اين ‏واژگوني نزديک است، بيداري جهاني عميق تر از آنست که با اين ترفندها بخوابد."‏

معاون تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروهاي مسلح که پيش از اين سمت هايي همچون چون فرمانده حفاظت نيروي ‏انتظامي، عضويت در سپاه قدس و رييس ستاد مبارزه با قاچاق کالا را بر عهده داشته است، در مراسم يادواره شهداي ‏مسجد ابوالحسن خيابان 17 شهريور جنوبي ضمن بيان مطلب فوق، خاطر نشان کرد: "اين نظام مديريتي آمريکاست که ‏مجرم است، نه فقط شخص جرج بوش. جنايات عراق، ‌افغانستان، فلسطين، لبنان محصول طبيعي تفکر ليبرال دمکراسي ‏است، ريشه ظلم و فساد، نظام ليبرال دمکراسي است نه يک شخص‎."‎

نقدي با بيان اينکه "بعيد نيست اوباما براي ظاهر سازي، دست به اصلاحاتي ظاهري و کم اهميت مثل بستن زندان ‏گوانتانامو و يا دستور توقف حملات به روستاهاي پاکستان و امثال اين کارها بزند"، افزود: "او به هيچوجه نخواهد ‏توانست در ارکان تجاوز وحشيگري آمريکا تغييري ايجاد کند، او نمي تواند ارتش آمريکا را از ادامه اشغال کشورها ‏بازدارد و نمي تواند اين ارتش را به آمريکا بازگرداند‎.‎‏ وي حتي نمي تواند سازمان سيا را از مداخله در کشورهاي ديگر ‏بازدارد و حتي جرات عذرخواهي نسبت به دخالت ها و تجاوزات قبلي آمريکا را نخواهد داشت‎.‎‏ اوباما حتي نمي تواند ‏تعداد زندانيان آمريکا را به حد معقول و قابل قبول در حد ديگر کشورها برساند و حتي نخواهد توانست هيچ تغييري در ‏مناسبات اقتصادي داخل آمريکا ايجاد کند‎.‎‏"‏

معاون آماد و تحقيقات صنعتي ستاد کل نيروهاي مسلح با تاکيد بر اينکه "اوباما به هيچ وجه نخواهد توانست دست از ‏حمايت رژيم اسرائيل بردارد"، تصريح کرد: "اوباما اجازه نخواهد داشت کوچکترين قدمي براي جلوگيري از تجاوز ‏صهيونيست ها به مردم فلسطين بردارد‎.‎‏ همچنين اوباما نخواهد توانست سرمايه داري افسارگسيخته را مهار کند و حتي ‏اجازه نخواهد داشت دولت ها و حرکت هاي متکي به دمکراسي و آراء عمومي درجهان اسلام را به رسميت بشناسد و ‏راهي جز حمايت از شاهان مستبد و ديکتاتور هاي جنايتکار ندارد‎.‎‏ مردم دنيا خواهند ديد که جنايات آمريکا در جهان در ‏دوران اوباما نيز با همان شدت ادامه خواهد يافت و عقب نشيني کوتاه مدت تاکتيکي مقدمه جنايات بزرگتر خواهد بود‏‎.‎‏"
منبع:روز آنلاين

ناشناس گفت...

جناب آقای مستقیم سلام
به نظر من بازگشایی این دفتر نه تنها مفید بلکه ضروری است
بسیاری از مردم ایران نیازمند برقراری یک ارتباط تسهیل شده با دولت آمریکا هستند که در شرایط فعلی این امکان وجود ندارد
بازگشایی این دفتر مسلما با مشکلات عدیده و رفتار نسنجیده از طرف دولت ایران مواجه خواهد شد ولی دولت آمریکا و مردم ایران قطعا از بازگشایی این دفتر بهره خواهند برد