۱۳۸۷ آذر ۲, شنبه

ایران در هفته ای که گذشت

در این هفته معاون سازمان گردشگری و میراث فرهنگی ایران استعفا داد. آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران یک کشته برجا گذاشت. اتحادیه اروپا از اعدام مجرمان نوجوان در ایران ابراز تاسف کرد. جمهوری اسلامی دستگیری ده جاسوس در نزدیکی مرز پاکستان را تکذیب کرد. فرمانده نیروی انتظامی طرح امنیت اجتماعی را کاملا علمی خواند. خبرگزاریهای ایران از کشف و ضبط روزانه دو تن مواد مخدر خبر دادند. قوه قضائیه خروج عشا مومنی را بلامانع اعلام کرد.
مجلس شورای اسلامی به صادق محصولی وزیر پیشنهادی محمود احمدی نژاد برای تصدی وزارت کشور رای اعتماد داد. ایران و ترکیه در زمینه گاز با یکدیگر تفاهم نامه امضا کردند. ایران و ونزوئلا در طرح آموزش سوسیالیسم با هم همکاری خواهند کرد. گزارش تازه محمد البرادعی بر عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید داشت. آمریکا از امارات خواست فعالیت بانک های ایرانی را زیر نظر داشته باشد. خبرگزاری های ایران از محاکمه متهمان انفجار حسینیه شیراز خبر دادند.
آیت الله خامنه ای گفت باید در ایستگاههای مترو، قطار، اتوبوسهای بین شهری و هواپیما ها و فرودگاهها نمازخانه ساخته شود. در پی این سخنان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه ای برای هماهنگ کردن زمان پروازها با وقت اذان و نماز صادر کرد.

بهمن توتونچی روزنامه نگار سنندجی بازداشت شد. دزدان دریایی یک کشتی حامل گندم به مقصد ایران را ربودند. یک ایرانی مظنون به عضویت در سپاه قدس به دلیل حمل کوکائین و مشارکت احتمالی در قاچاق اسلحه از ایران به عراق در بغداد دستگیر شد. افشین قطبی از سرمربیگری پرسپولیس استعفا داد. محمود احمدی نژاد در زنجان با انتقاد از منتقدان دولت، تلویحا به هاشمی رفسنجانی حمله کرد. در همین سخنرانی آقای احمدی نژاد از چاقوی زنجان برای قطع دست و پای دشمنان متعرض یاد کرد.
بهای نفت در این هفته به پائین ترین سطح در سه سال گذشته به نزدیک بشکه ای 50 دلار رسید. گزارشگران بدون مرز سرکوب آزادی بیان در ایران را محکوم کرد. هاشمی رفسنجانی البرادعی را به دوپهلوگوئی و عدم بیطرفی متهم کرد. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد راههای تشدید تحریمهای مالی ایران را بررسی می کند. فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت امروز بسیج با هدایت رهبر برای مقابله با تهاجم فرهنگی و سیاسی سازماندهی شده است. در سالگرد قتل داریوش و پروانه فروهر فرزندان آنها اجازه برگزاری مراسم یادبود پیدا نکردند. کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد، نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد.

در برنامه امشب ابتدا به تحولات حقوق بشر و انتقاد شدید سازمان ملل از نقض حقوق بشر در ایران می پردازیم. سپس واکنشها به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران را بررسی خواهیم کرد. به شواهد تنش میان علی لاریجانی، محمود احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی می پردازیم و تاثیر احتمالی وزیر کشور جدید بر روند انتخابات را بررسی می کنیم. چاقوی زنجان، دادگاه انفجار حسینیه شیراز و اعدام ایرانی جاسوس اسرائیل از جمله خبرهای کوتاهی خواهند بود که در برنامه امشب به آنها خواهیم پرداخت.
کارشناسان تفسیر خبر امشب آقای مهندس علی افشاری تحلیلگر سیاسی و آقای دکتر مهران براتی پژوهشگر دانشگاه برلین در ارتباط تلفنی هستند. همکار عزیزم آقای کوروش صحتی در بخش اول برنامه با ما خواهد بود.
چی فکر می کنین؟

۶ نظر:

ناشناس گفت...

وفا جان سلام
لطفا در مورد ناز کردن های اخیر خاتمی برای کاندیدا شدن هم صحبت کنید و اینکه با کدام اعتبار و چه آبرویی می خواهد به صحنه برگردد. آیا ممکن است که برای حضور در انتخابات برنامه ای داشته باشد و یااساسا با همان شعارهای قبلی که خودش همه شان را زیر پا گذاشت به میدان می آید.

ناشناس گفت...

سلام
لطفا در مورد آقای صادق محصولی یک برنامه کامل یک ساعته صحبت کنید ، خوشحالم که احمدی نژاد ایشان را به عنوان وزیر معرفی کرد چرا که نحوه پولدار شدن ایشان میتواند گویای خیلی از رانتخواری ها باشد

Arash گفت...

با درود
در وبسایت پارس فوتبال که یک خبرگزاری ورزشی است در مورد رفتن افشین قطبی از پرسپولیس عکسی را مربوط به انقلاب 57 قرار داده بودند که مردی روزنامه ای با تیتر شاه رفت را در دست داشت اما در اینجا به جای شاه کلمه قطبی را به صورت وارونه گذاشته بودند.
با این حرکت دید جمهوری اسلامی به اهل دانش و بزرگ مردانی امثال قطبی کاملا بارز میگردد. خواهشی که از شما دارم این است که به این مساله مفصل بپردازید چرا که آقای قطبی فقط مربی پرسپولیس نبود بلکه او در مدتی که در ایران به سر میبرد به محبوبیت فوق العاده ای دست پیدا کرده بود.
این محبوبیت تا حدی بود که هواداران استقلال(تاج سابق)نیز او را دوست داشتند و جالبتر اینکه کسانی که با ورزش و فوتبال کاری نداشتند نیز به ایشان علاقه ای در خور توجه داشتند و استعفا آقای قطبی باعث شده تمامی مسئولین حکومتی در موضع ضعف قرار بگیرند.
در واقع آقای قطبی با این حرکت به کسانی که ساده لوحانه به جمهوری اسلامی اعتقادی هر چند ناچیز داشتند ثابت کرد رفتار حکومت کاملا به گونه ایست که به هیچ وجه افراد محبوب نزد مردم را تحمل نمی کنند و به شیوه های مستقیم و غیر مستقیم آنها را از صحنه و کانون توجه خارج می کنند!!!

ناشناس گفت...

http://goldokhtar.parsiblog.com/738045.htm

ناشناس گفت...

با سلام
لازم میدانم یادآوری کنم که بهتر است در مورد نقد و بررسی سخنان دکتر احمدی نژاد از کارشناسان معتبر در هر زمینه مورد بحث استفاده کنید
در این راستا تقاضا می کنم از یک کارشناس کشاورزی خبره و بی طرف در مورد نحوه استفاده از چاقو در زمینه کشاورزی بهره جویید.
با تشکر

ناشناس گفت...

با سلام به وفاي عزيز. ميخواستم خواهش كنم كه مهماني رو به برنامه ميزگردي با شما دعوت كنيد كه آخرين بار در تاريخ
05/20/08
به ميزگرد آمده بود.
اين شخص كسي نيست جز مهندس " بهرام مشيري" مورخ و كسي كه 50 سال از عمرش را به مطالعه تاريخ و علل عقب ماندگي ما صرف كرده.همچنين در موارد زير هم صاحبنظر بسيار آگاهي هستند:
1- استاد طوس ( حكيم فردوسي)
2- موسيقي سنتي ايران
3- تاريخ به خصوص ايران و نيز مشروطه به بعد
4- تاريخ "دين - منطق - علم"
خواهشمند است كه در برنامه هاي ميزگرد از اين استاد گرانقدر كه برنامه هايش در ساير تلويزيون ها هم طرفداران زيادي دارد استفاده كنيد.
بدرود.