۱۳۸۷ آبان ۲۹, چهارشنبه

دانشمند جوان ایرانی موفق

در میزگرد امشب شرکت کنید.
میزگرد امشب میزبان جوان دانشمند ایرانی موفق دکتر محمود امیری مقدم است. دکتر امیری مقدم به تازگی موفق به دریافت یکی از معتبر ترین جوایز پزشکی در اروپای شمالی شد. او که دانشمند پژوهشگر مغز و اعصاب است تحقیق و رساله دکترای خود را در مورد تورم مغزی ناشی از جمع شدن آب در مغز نوشت. دکتر امیری مقدم درعین حال سال گذشته جایزه عفو بین الملل را به خاطر تلاش برای لغو اعدام کسب کرد. او در مصاحبه با رادیو زمانه گفته است آرزوی بازگشت به ایران را دارد "ولی ایرانی که در آن اعدام وجود نداشته باشد، کودکان به خاطر فقر و تامین مخارج خانواده مجبور به کار کردن نشوند، برابری جنسیتی بین مردان و زنان محقق شده باشد و هر دانشجویی بتواند خواسته ها و توانایی های علمی اش را بدون ربط داشتن به عقاید سیاسی، مذهبی و جنسیتی به عمل تبدیل کند."

چرا پژوهشگران ایرانی در برون مرزهای ایران شناخته شده تر هستند؟
وظیفه ایرانیان موفق در قبال حقوق بشر چه می تواند باشد؟

چی فکر می کنین؟

۲۷ نظر:

آرش گفت...

با سلام در پاسخ سوال اول مطرح شده در وبلاگ باید بگویم مهمترین دلیل موفقیت برای پژوهشکران در برون مرز اینست که به شان علمی آنان احترم گذاشته می شودو سنجش علمی بر مبنای ضابطه، و نه رابطه صورت می گیرد. و دوم اینکه وطیفه تمام ایرانیان موفق و آزاده است که از حقوق بشر و بیانیه آن حراست کنند و مشکلاتی را که در میهن وجود دارد برای جهانیان بازگو نمایند چرا که بیان آن از زبان این نخبگان دارای تاثیر گذاری بیشتری می باشد. با تشکر

ناشناس گفت...

میثم هستم دانشجوی برق
سلام و درود بر دوست عزیزم وفا مستقیم
سوالم از جناب دکتر محمود امیری مقدم این است که در ایران برای ورود به رشته دکتری مصاحبه ای صورت می گیرد که در آن سوالاتی از اعتقادات افراد می شود و اگر مطابق با عقایدشان نبود آن دانشجو مردود می شود .آیا در اروپای شمالی نیز سوالات مذهبی از دانشجویان پرسیده میشود ؟سوال دومم این است که چند درصد دروس دانشگاهی برای رشته های غیر مذهبی در اروپا مذهبی میباشد ؟

ناشناس گفت...

میثم هستم از لرستان
سلام و عرض ادب دارم خدمت وفا مستقیم و نیز دکتر امیری مقدم سوالم از دکتر این است که در ایران مراجع تقلید مذهبی میگویند که زنان تفاوتهایی به غیر از جنسیت از لحاظ مغزی و احساسات و قد و ... بامردان دارند به دلیل همین هم نباید برابری بین زنان و مردان باشد . آیا شما به عنوان یک دانشمند و یک دکتری که سالها پژوهش کرده اید با این نظر موافقید یا مخالف دلیل خود را لطفا برای مراجع بگویید .

ناشناس گفت...

ابراهيم از گرگان:
با سپاس از دكتر اميري مقدم و ابراز احساس غروراز موفقيت يك جوان هم ميهنم ، مهمترين دليل شناخته شده تر بودن پژوهشگران ایرانی در برون مرزهای ایران ، عدم بها دادن به دانش و جايگاه آن ، بهتر دانستن تعهد نسبت به تخصص ، نداشتن اميد به دستيابي به آرزوهاي بزرگ انسانهاي بزرگ و... موجب بالا رفتن آمار فرار مغزها شده ، كه شايد مورد استقبال حكومتگران باشد ، كه درنهايت به بالا رفتن چگالي دانشگريان ايراني است .

Persioner گفت...

درود من از سیرجان به تو ای هم میهن من

ناشناس گفت...

آ قای وفا مستقیم آیا امکانش هست از میهمان دیروزتان آقای دکتر ابراهیمی باز هم دعوت بعمل آورید ؟
هادی از سوسنگرد

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما و مهمان محترم
سؤالی که می خواستم بپرسم اینست که : آیا جلوگیری از ورود آب به مغز پس از ایجاد ضربه ، موجب بروز اشکالی در فرایند ترمیم بافت مغز نمی شود . اگر اندکی در مورد مکانیزم ایجاد ضربه و سپس ترمیم آن توضیح دهید متشکر میشویم

ناشناس گفت...

با سلام به شما ... به وجودتان افتخار میکنیم ، به خود میبالیم و انتظار داریم که حرف های بی صدای هم میهنانتان را با گلوی خود و تمامی وجود فریاد بزنید ....

ناشناس گفت...

با سلام .... امکان این هست که شما چون متخصص مغز هستید یک دارو برای بهبود وضعیت مغز و فکر سردمداران ایران بسازید ...

ناشناس گفت...

اقای مقدم. شما را دوست داریم چون پزشک متعهدی هستید که نقض حقوق بشر در ایران را فراموش نکردید

ناشناس گفت...

سلام

لطفا در مورد بيماري آبلوموف كه نوعي افسردگي است توضيح فرماييد و داروي مناسب را بيان فرماييد

با سپاس مهري

ناشناس گفت...

با سلام
آقای مقدم فرض کنید به ایران آمده اید تا به هموطنان خود خدمت کنید.
اولین خیابان نیروی انتظامی جلوی شما را میگیرد و بدون در نظر گرفتن سطح سواد و شعور مامور با خشونت شما را به خاطر کراوات و شکل ریش مورد ضرب و شتم قرار میدهد.فردای آنروز شما را بجرم فعالیت در حقوق بشر و اقدام علیه امنیت ملی بصورت غیر رسمی دستگیر کنند(بربایند) آیا عقل سلیم بشما میگوید در ایران و البته زندان بمانید یا جایی بروید تا همه بشریت از علم شما استفاده کند؟

ناشناس گفت...

سلام لطفا در مورد بيماري آبلوموف كه

نوعي بيماري است بفرماييد و داروي رايج را ذكر گنيد

تشكر . مهري

ناشناس گفت...

عبدالله از اراک
جمع شدن آب به علت بسته شدن کانال های خروجی نیست؟
ایا می توانیم کانالهای خروجی مایع مغز را به جای کم کردن وروردی باز نماییم؟
جمع شدن آب به علت اسیب رسین به کانالهای خروجی نمی باشد؟
اثر دارو باعث کم شدن مایع در قسمت سالم مغز نمی شود و همین مسئله عارضه ایجاد نمی کند؟

ناشناس گفت...

علیرضا هستم از تهران - تهرانپارس
با سلام و احترام به جناب دکتر امیری مقدم
ایا بهتر نیست شما دانشمندان موفق با برگشت به ایران در کنار دیگر جوانان این مرز و بوم دوشادوش یکدیگر ضمن ارایه خدمات علمی و بالا بردن سطح علمی هموطنان به مبارزه بر علیه استبداد و نقض حقوق بشر بپردازید؟

ناشناس گفت...

با آنكه دكتر محمود اميری مقدم 11 سالگی از ايران بيرون آمد، فارسی را با اطمينان حرف می زند كه جای
ارج و احترام فراوان است.

سپهر

ناشناس گفت...

علي از همدان:
با درود
در ايران نه تنها از دانشمندان بطرزي شايسته تقدير نمي‌شود بلكه آنها را به مانند برادران علائي كه از محققين برجسته در زمينه‌ي بيماري ايدز هستند، به زندان مي‌اندازند و اتهامات واهي بديشان وارد مي‌كنند.
با سپاس

ناشناس گفت...

به شما تبریک می گویم. شما به من انگیزه بیشتری برای ادامه تحصیل در خارج از ایران دادید.
امیدوارم بزودی خبرهای خوشحال کننده بیشتری از شما بشنوم.

رستم فرخزاد گفت...

وفا جان ما وقتمون رو از سر راه پیدا نکردیم که بشینیم صحبت چند مامور جمهوری اسلامی رو با صداهای آشنا و تکراری هر شب گوش بدیم. باز هم این عده مشخص مثل هر شب میان روی
خط.
کم کم دارم به فکر تحریم برنامتون میفتم. چون به اسم آزادی و دمکراسی ارزشی برای وقت بینندگان واقعیتون ندارین.

ناشناس گفت...

سلام از دکتر خواهش میکنم راجع به دروغهای جمهوری اسلامی در زمینه های علمی بخصوص راجع به درمان ضایعات نخاعی در ایران توضیح دهند

ناشناس گفت...

احمد از گرگان
سلام خدمت وفا مستقیم سوالم از آقای دکتر این است که رابطه زناشویی بر روی یاد گیری و نیز هوش افراد چیست ؟

ناشناس گفت...

سلام و درود بر محمود امیری مقدم،
پزشک و دانشمند ایرانی که همراه مردم و همراه درد های مردم، مقاومت در برابر آخوندها را پیشه خود کرده است.
امیر از فرانسه

ناشناس گفت...

يه نظر شما در كشوري كه دانشمند يعني امام جمعه شهرستان مهريز كه ميگويد:\"مردم مهریزتحمّل وجود یک خانم مانتویی را در شهرشان ندارند و دانشگاهی که بخواهد خانم مانتویی را راه بدهد نداریم\"
ابتدابايد معناي دانشمند را بازبيني نمود...

homan zandi گفت...

man hamkelaseh aghaye doktor mahmodd moghadam bodam der oslo. be vogode ishon eftekhar mikonam va bahad begam ke man va yek ham kelase digeye ma mehdi behzadi az hamon roze aval in ro baham sohbat mikerdim ke ishon der ayende yeki az movaghat tarin daneshmanthayeh donya khahand shod. tabrik migim

ناشناس گفت...

با سلام.
خیلی کوتاه بگویم ، وقتی در ایران پاداش دانشمندان و متفکران ، گلوله یا زندان است ، همانند این همه متفکر و دانشجوی ایرانی که در زندانهایمان هستند و آنهایی که اعدام شده اند ، چگونه انتظار پیشرفت و شناخته شدن دانشمندان ایرانی را داشته باشیم.؟

Liberty از کردستان

ناشناس گفت...

نمیدونم چیبگم.

امیربلندیان گفت...

وفای عزیز برای طرح در میزگرد پنج شنبه موضوع نانوتکنولوژی:
از نانوتكنولوژي مي‌توان براي كشف شيوه‌هاي جديد درماني براي معالجه جراحات وارد شده به نخاع ، ديابت و ساير بيماريها بهره گرفت. ساموئل استوپ، رييس موسسه بيونانوتكنولوژي (نانوفن‌آوري زيستي) دانشگاه نورت وسترن در حال تركيب كردن تكنيك‌هاي نانوفن‌آوري و زيست‌شناسي براي توانمند كردن بدن در زمينه خود ترميمي است و طبق گزارشات وي به نتايج اوليه شگفت انگيزي دست يافته است.
-----------------
آیا از نتایج این تحقیقات اطلاعی در دسترس هست؟