۱۳۸۷ آبان ۱۸, شنبه

تفسیر خبر شنبه شب

ایران در هفته ای که گذشت.
در این هفته اعلام شد یک هیات پنج نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دیدار با هیاتی از پارلمان اروپا به بلژیک رفته است. داوود دانش جعفری وزیر پیشین اقتصاد از کاهش درآمد دولت جمهوری اسلامی در سال آینده خبر داد. محمد عباسی از مسئولان معاوت پارلمانی ریاست جمهوری اسلامی از کار برکنار شد. منوچهر متکی خواستار شکل گیری روابط جدید با هند شد. مجلس درخواست دولت برای برداشت از حساب ذخیره ارزی را رد کرد. عراق برای بازیابی گنجینه های باستانی خود از ایران کمک خواست. بانک مرکزی ایران گفت نفت زیر 60 دلار اقتصاد ایران را با مشکل روبرو می کند. منوچهر متکی در دمشق با بشار اسد و همچنین رهبران گروههای حماس و جهاد اسلامی دیدار کرد و سیاستهای آمریکا در منطقه را شکست خورده خواند.. به مناسبت سیزدهم آبان روز اشغال سفارت آمریکا در تهران تظاهراتی ضد آمریکایی برپا شد. مجلس علی کردان وزیر کشور محمود احمدی نژاد را برکنار کرد. آقای احمدی نژاد در جلسه استیضاح کردان شرکت نکرد. محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت بودجه سال آینده ایران بیست درصد کمتر از امسال خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پیروزی اوباما را نشانه تغییر سیاست خارجی آمریکا دانست. خاطره پروانه در سن هفتاد و نه سالگی در تهران در گذشت. کانون مدافعان حقوق بشر از لایحه قانون مجازات اسلامی انتقاد کرد. رهبر جمهوری اسلامی منتقدان دولت احمدی نژاد را به سیاه نمایی، تشویش اذهان عمومی و ایجاد تردید در مردم متهم کرد. مجلس شورای اسلامی به موادی از اصلاح انتخابات ریاست جمهوری رای داد. محمود احمدی نژاد دستور داد مدارک تحصیلی همه مدیران ارزشیابی شود. ارتش ایران به نیروهای آمریکایی در عراق هشدار داد. احمدی نژاد در پیامی خطاب به اوباما پیروزی او را تبریک گفت. هفته نامه شهروند امروز توقیف شد. مترجم ایرانی تبار ارتش بریتانیا به جاسوسی برای ایران محکوم شد. خاویه سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نامه یکماه پیش سعید جلیلی پاسخ داد. خبرگزاریهای ایران از معرفی صادق محصولی به سرپرستی وزارت کشور خبر دادند. احمد جنتی امام جمعه موقت تهران و دبیر شورای نگهبان گفت منتقدان و مطبوعات به جان دولت محمود احمدی نژاد افتاده اند و آن را تخریب و تضعیف می کنند. وزیر دفاع اسرائیل گفت در برابر ایران همه گزینه ها را باید در نظر گرفت. اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت با آمدن دولت جدید نظارت بر سند چشم انداز از مجمع پس گرفته شد. لایحه مجازات اسلامی بار دیگر در مجلس بررسی می شود.

در برنامه امشب ابتدا مروری خواهیم داشت بر پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیام تبریک محمود احمدی نژاد، واکنش اوباما و واکنشهای داخلی به پیام تبریک احمدی نژاد. به برنامه اتمی ایران و تحولات آن نگاهی خواهیم داشت و تحریمهای جدید خزانه داری آمریکا. به گسترش دامنه بحران اقتصادی و تاثیر آن بر بهای نفت و در آمد ایران اشاره خواهیم کرد و ارتباط آن با انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران را بررسی می کنیم. به برکناری علی کردان و معرفی صادق محصولی نگاهی خواهیم داشت. و نیم نگاهی خواهیم داشت به چند تحول دیگر از جمله توقیف شهروند امروز و خبر رزمایش شهری نیروی انتظامی در تهران.

در برنامه امشب کارشناسان تفسیر خبر آقای مهندس علی افشاری تحلیلگر سیاسی و آقای دکتر مهران براتی پژوهشگر دانشگاه برلین به این رویدادها نگاهی دقیقتر خواهند داشت.
چی فکر می کنین؟

۷ نظر:

ناشناس گفت...

در جمهوري اسلامي با توجه به اينكه چه كسي و يا چه گروهي را مي خواهند سركوب كنند قانون تصويب مي كنند ، لايحه قانون مجازات اسلامي هم در همين راستاست كه توسط اداره اديان وزارت اطلاعات (ابا) طراحي شده است.

آرش گفت...

با سلام
می خواستم در دو مورد نکاتی را بیان کنم
1- آقای احمدی نژاد رئیس جمهوری گزینش شده ایران در پیامی از رئیس جمهور انتخاب شده آمریکا خواستار استفاده از این فرصت در مسیر کمال و صلاح ملتها شده اند در حالی که خود ایشان بزرگترین ضربات را بر پیکره تمدن و جوامع بشری با حملات تندروانه خود وارد آورده اند.
2- مشکل عوض شدن کردان نبوده که ما تحت تاثیر این سناریوی ساختگی باشیم. مشکل در اینجاست که در جای جای پستهای کلیدی کشور افراد نا لایق حضور دارند که با عوض شدن یک نفر مسئله حل نخواهد شد بلکه یک سیستم مشکل دارد.
با تشکر

کیانوش رشیدی قادی گفت...

برای خنده!!

پیام فوری سیدعلی گدا

به " بارک الله حسین یوباما"


بسم الرب الشیطان و الشیاطین!

مستطاب حضرت بارک الله حسین جان یوباما دمبت سه چارکتو!

اکنون که مشغول تهیه ی اسامی اعضای کابینه و مشاورانت هستی، پیشنهاد من به تو این است که تعداد آن ها را به ۷۲ تن برسانی تا پس از به شهادت رسیدن تو و اعضای کابینه ی تو توسط امدادهای غیبی و ماموران گمنام امام زمان(یعنی خودم)، بتوانیم برای شما اینگونه مویه کنیم:

"وای حسین دوباره

گشته پاره پاره!

این بار در آمریکا!

حسین یوباما!

حسین یوباما!

***

حسین یوباما!

رفتی تو بی ما!

بردی به همراه !

هفتاد - دو تن را!

قربان آقا!

حسین یوباما!"



قربان تو ای یوباما

I ، سیدعلی گدا

********************

کیانوش رشیدی

نوزدهم آبانماه ۱۳۸۷

مصطفی گفت...

سلام به دوستان عزیز
به نظر من احمدی نژاد به این حرکتش خواسته یه جورایی حال ملت ایرانی رو بگیره که یه موقعه چشم اومیدی به اوباما نداشته باشند. البته اوباما هم خوب زد تو برجکش. از اون طرف با این حالی که ازشون گرفته شد و آبروشون رفت همه به غیر از خود احمدی نژاد به این تکاپو افتادن که یه جوری این آبرو ریزی رو سامان بدن.
اینه دیکتاتوری ، که خودش رو بد جور گره میزنه.

وفا گفت...

کیانوش جان یک کمی به "خارج از دستور" می زد!

کیانوش رشیدی قادی گفت...

با درود آقا وفا!

موافقم.

اما سپاس ازشما.

ناشناس گفت...

سلام
من وحید هستم آقای مستقیم. سوالم این هست که چرا مطلب قبلی من رو در سایت اجازه ندادید نمایش داده بشه . من گفته بودم که 5سال در سپاه پاسداران بودم(سپاه حفاظت) و 28 سال سن دارم و 1 سال و چند ماه هست که از سپاه خارج شدم . چطوری میتونم با آقای نوریزاده و آقای سازگارا ارتباط برقرار کنم. ممنون میشم جواب بدید.
Vahid_alizadeh86@yahoo.com