۱۳۸۷ آبان ۱۵, چهارشنبه

"پرزیدنت" اوباما سناتور سابق!


در میزگرد امشب با شما هستیم تا به واکنشهای مختلف به پیروزی کاندیدای دموکرات سناتور باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگاهی بیاندازیم.
"پرزیدنت" اوباما، سناتور سابق! در بخشهایی از سخنرانی خود پس از اعلام نتایج انتخابات چنین گفت:
"اگر کسی هست که هنوز تردید دارد آمریکا مکانی است که در آن همه چیز امکان پذیر است؛ کسی هست که مطمئن نیست امید بنیانگزاران این سرزمین در زمانه ما همچنان زنده است؛ کسی هست که توان مردم سالاری ما را زیر سوال می برد، امشب پاسخ خود را دریافت کرده است.

حضور مردم، در تعدادی که کشور ما تا به حال به خود ندیده، در صف های طولانی پیرامون مدارس و کلیسا ها؛ مردمی که سه ساعت، چهار ساعت در صف ها انتظار کشیدند، بسیاری از آنها برای نخستین بار در زندگی رای دادند چرا که باور داشتند این بار باید متفاوت باشد و صدای آنها می تواند آن تفاوت باشد.

این پاسخی است از سوی پیر و جوان، فقیر و غنی، دموکرات و جمهوریخواه، سیاه، سفید، لاتین، اسیایی، سرخپوست، دگرباش، توانمند و غیر توانمند . آمریکائیانی که به جهان پیام فرستادند ما هرگز مجموعه ای از ایالت های قرمز و ایالت های آبی نبوده ایم، ما ایالات متحده آمریکا هستیم و خواهیم بود... .

...و به تمام آنها که از فرای مرزها نظاره گر ما هستند، در پارلمان ها و کاخ ها تا آنهایی که در گوشه های فراموش شده جهان ما پناه گرفته اند. داستان ما از هم جداست اما سرنوشت ما مشترک است و طلیعه جدید رهبری آمریکا فرا روی ماست. روی سخنم با آنهائیکه می خواهند جهان ما را از هم بگسلند- ما شما را شکست خواهیم داد. به آنهائیکه جویای صلح و ثباتند – از شما حمایت خواهیم کرد. و به همه آنهائیکه مطمئن نیستند مشعل آزادی آمریکا همچنان روشن و در تلئلو است- امشب ما بار دیگر ثابت کردیم که قدرت حقیقی ملت ما از قدرت نظامی ما و از میزان ثروت ما نیست بلکه از قدرت پایای آرمان های ماست: مردم سالاری، آزادی، حق انتخاب و امید جاودان."
در برنامه امشب همراه با کارشناس صدای آمریکا آقای شایان سمیعی مروری فشرده خواهیم داشت که در ایالت های سرنوشت ساز چه اتفاقی افتاد و نتایج این انتخابات برای مردم آمریکا و سایر مردم جهان به ویژه مرم ایران چه "تغییری" را به ارمغان خواهد آورد و پس از آن نظرات شما را خواهیم شنید.
برگی در تاریخ آمریکا ورق خورد که می تواند آغاز دور جدیدی برای آمریکا و نقش آن در جهان باشد. دیدن مردم در خیابان های اطراف کاخ سفید پس از اعلام نتایج برای بسیاری صحنه ای "دوم خردادی" بود. پایکوبی و شادمانی خصوصا جوانان جالب توجه بود و دیدنی.
در حاشیه باید اعتراف کنم تجربه شخصی من در شب انتخابات تجربه ای به یاد ماندنی بود.
چی فکر می کنین؟

۵۱ نظر:

آرش گفت...

برتری اوباما اگرچه می تواند یک سمبل برای روح برابری و آزادی در آمریکا باشد، اما اگر این اتفاق رخ نمی داد باز هم این موضوع که سیستم دموکراسی آمریکا معنای کامل دخالت مردم در سرنوشت خود است، نمایان بود.

ناشناس گفت...

وفا
یکی از مهم ترین فاکتورهائی که منتهی به انتخاب اوبما گردید این بود که مردم آمریکا، بخصوص سیاه پوستان سالیان درازی است که از مساله ریسیزم رنج می برند.کشور آمریکا کشوری است که اکثریت آن را مهاجران تشکیل می دهند و آنها همواره از مساله ریسیزم رنج می برند. این افراد اعم از سیاه و سفید این تصمیم را گرفتند که به فردی رای بدهند که خود و خانواده اش مشکلات ریسیزم را تجربه کر ده باشند. به نظر من، منظور از تغییر این است که این مشکل ( ریسیزم) در امریکا و دنیا ریشه کن شود.
مثلا در اروپا نیز که مهاجر زیاد است، این افراد خیلی خوشحال شدند.
بنابراین ، این امید است که اوباما ریسزم را در آمریکا ریشه کن کند و فرصت های مناسب را برای همه فراهم کند، در غیر اینصورت اعتبار خود را خیلی زود از دست می دهد.صبر کنیم و بینیم!

ناشناس گفت...

ashke shoghe ma az inke AMRIKA nshan dad azadi ra va demokrasi ra be rokhe donya kashid va tahaghoghe khastehae azadikhahanae DR LOOTEKIN
va gham dar dalhaman ke dar keshvareman na neshani az azadi ast va sarasar zolm o fsad va tabiiz ra mibinim

ناشناس گفت...

ma omid tajalie azadi ra dar IRAN niz mibinim ba in entekhabe mardome AMRIKA
dar keshvare ma kasi namitavanad nazari khalafe nazare rahbari dashte bashad va chenin agar bashad jorm ast o habs va hokmhai sangin ra mijooyad

ناشناس گفت...

جناب وفا مستقیم؛ چرا در مورد غیبت آقای بهارلو اطلاع رسانی نمیشه؟ عجیبه که در فضای آزاد و شفاف امریکا چنین رویه ی غیرشفافی در حذف یک مجری (حالا خوب یا بد)از سوی صدای امریکا اعمال میشه و شما جناب مستقیم حتی در پاسخ پرسش کاربر دیگری - که او هم از نبود آقای بهارلو پرسیده بود - سکوت کردید و حتی نگفتید که من نمیتونم در این زمینه حرفی بزنم یا اینکه اطلاعی ندارم.
لطفا شما دیگه در مهد دموکراسی و آزادی و اطلاع رسانی شفاف، ادای حاکمان جمهوری اسلامی رو در نیارید، لااقل نشون بدید که در یک محیط آزاد پرورش یافتید.

Unknown گفت...

اگر بخواهییم با انتخابات فرمایشی جمهوری اسلامی مقایسه کنیم .آقا رفسنجانی نتیجه انتخابات را ه خدا وگذار کرد و آقای کروبی گفت دو ساعت خوابیدم و بیدار شدم در نتایج تقلب شد ولی جالب است که سناتور مک کین با کمال شجاعت شکست در انتخابات را میپذیرد.من بشخصه خیلی ناراحت هستم که سناتور مک کین انتخاب نشد ولی امیدوارم اوباما هم به فکر مردم داخل ایران مثل من باشد

ناشناس گفت...

از مارتین لوترکینگ تا باراک اوباما واقعیت جامعه متحول و پویای آمریکا را نشان می دهد که در عرض چهل سال از جامعه ای نژادپرست و دوپاره، به جامعه ای نوع پرست و یگانه بدل گشته است. امیدوارم موجی که باراک اوباما در جامعه آمریکا بوجود آورده است در سطح جهان نیز ادامه یابد و سیاست خارجی نیز بر وزن و تراز دمکراسی و حقوق بشر سنجیده شود.

ناشناس گفت...

وفاي عزيز،
سخنان اوباما بسيار عالي بود، بيش از همه از برگردان آن و خواندن بسيار زيبا ي آن
توسط شما لذت بردم. من تنها از ديدگاه ادبي و زيباشناسي گفتم و از اينكه او در آينده چه خواهد
كرد در دفتر ديگری نوشته شده و بايد هنوز شكيبا بود.

دست مريزاد
سپهر

ناشناس گفت...

تبریک به ملت بزرگ آمریکا

به امید برقراری رابطه دوستانه بین ایران و آمریکا.

ناشناس گفت...

به هرحال این انتخابات بار دیگر نشان داد که شرکت فزاینده مردم می تواند در مقابل هر گونه رای سازی و جوسازی سیاسی و استفاده ابزاری از این یا آن رسانه یا ثروت برای به کرسی نشاندن این یا آن رئیس جمهور قد علم کند و این نوع اثرگذاری ها را بی اثر کند. انتخاب اوباما نماد زنده بودن دمکراسی در آمریکا و برتری خواست مردم بر منطق خشک نهادها است.

Unknown گفت...

سلام وفا جان .
روز وشب تاریخی و بزرگی برای امریکا و دموکراسی بود .
باید تبریک گفت به ملت بزرگ امریکا که یک انسان سیاهپوست بعد از کمتر از 50 سال که از جنبش لوترکینگ میگذرد به این مقام رسیده است. یعنی بالاترین مقام .
همزمان با انتخاب شدن اوباما این حکومت به نیروهای امریکا در عراق هشدار داده است.
بر این عقیده هستم که حکومت ایران و تروریستها امروز گستاخانه تر از قبل برخورد خواهند کرد و اصلا خوش بین نیستم .
به شما قول میدهم که تروریستها قصد دارند باج گیری کنند و بعد مردم امریکا را از این انتخاب خود پشیمان کنند . به این صورت که این دولت اوباما که در واقع ضد جنگ است و صحبت تغییر دارد را درگیر جنگ کنند. به همین راحتی ... این یک نظر واقعیه منه .
ولی بطور کلی مردم در سطح عوام خوش بین یا بی تفاوت هستند ولی مردم آژادیخواهی که بقای این حکومت را نمیخواهند بسیار نگران هستند. مخصوصا با وجود جناب بایدن در سمت معاونت اوباما .
با تشکر
بازم میگم برای امریکا من خیلی خوشحال ولی بسیار هم نگران هستم.
سعید

ناشناس گفت...

رویای مارتین لوتر کینگ در پیروزی اوباما تحقق پیدا کرد و به واقعیت پیوست. در عرض چهل سال، این جامعه چنان تحول پیدا کرده است که از جامعه نژادپرست به نوع پرست بدل گشته است. اوباما از سلسله سیاستمدارانی است که توانایی تبدیل به آن رهبران فرهمند را دارد که بتواند موج مردم را در مقابل ماشین رای بنهد.

ناشناس گفت...

با سلام دوستان عزیز
لطفااسم سایتی رو که با استفاده از اون اعداد وارقام انتخاباتی امریکا رو می دید چیه؟
وبه اون دوست عزیز که امریکا رو با شوروی قیاس کرده بود بگید که وضیعت شوروی بسیار شبیه ایرانه!
هر دو حکومت ها دیکتاتوری هر دو ظالم هر دو ...

ناشناس گفت...

کجاست استاد مولانا همکار آقای احمدی نژاد و خود ایشان، که می گفتند اوباما را نمی گذارند انتخاب شود!

ناشناس گفت...

با سلام
یک سوال از آقای سمیعی داشتم:
در حدود یک سال پیش ایشان در برنامه میزگردی با شما ضمن مقایسه اوباما و احمدی نژاد فرمودند:"هر دو گنده گوهای سیاسی هستند که در مورد هر چیزی که هیچ اطلاعی در مورد آن ندارند ، اظهار نظر میکنند".

آیا هنوز هم همان نظر را دارند؟

ناشناس گفت...

با درود فراوان خدمت شما دو عزیز

بسیار خوشحالم که روح تغییرات وآمدن جوانها به میدان انتخابات سرزمین آزادی را دیدم

بسیار خوشحالم که مارتین لوتر کینگ به رویایش در 50 سال پیش می رسد

بسیار خوشحالم که بعد از 250 سال هم اکنون مابین تالار تصاویر رییس جمهورهای ایلات متحده امریکا تغییری حاصل می شود ویک سیاه پوست به جمع ایشان می پیوند

این است جامعه پلاریزه شده این است تحول ودگرگونی واین است قدرت مردم واین راه تکامل است

درود بر پدران امریکا که فارغ از هرگونه تعصب این سیستم را برای انتخابات برگزیدند که هر نفر ازاد است که انتخاب شود و انتخاب کند

و این هم آسان بدست نیامده است .بر می گردیم به همان دوران مارتین لوترکینگ و x که تلاش های وافری را برای احقاق حقوق امریکاییان افریقایی انجام دادند

درود بر رهپویانی که در طی این سالها اینها بودند که سرزمین امریکا را به این که هست مبدل نمودند

دیشب مراسم شیکاگو که مراسم افتتاحیه آغاز کار اوباما به عنوان مقام ریاست جمهوری امریکا و مراسم شادی و پایکوبی امریکاییان حامی تغییرات بود به مراسمی برای ترکیب نسلها وفرهنگها وقوم های متفاوت از تمامی دنیا با عقاید شخصی متفاوت بود که همگی در زیر پیامی بس بزرگ به نامchange و we can جمع شده بودند

و باز بسی خرسندم که جوانان سیاه پوست وسفید پوست وزرد پوست وسرخ پوست همگی به گرد سنبل خویش تعدادی فراتر از 200000 نفر را حاصل نموده بودند واین بود شب فراموش ناشدنی تاریخ امریکا و تاریخ امریکا صفحه ای طلایی از دیگر دوران خویش را برگ زد

و اولین رییس جمهور سیاه پوست پس از طی سالیان بسیار تلاش و کوشش افراد پا به کاخ می گذارد

و این است که اگر بخواهی می توانی

اوباما کسی است که در کنوانسیون دمکراتها در سال 2000 برای انتخابات ریس جمهوری برای حمایت الگر به محل برگزاریvenue راهش نمی دهند

و حالا این همه انسان برایش آرزوی کامیابی می کنند

اوباما سمبلی است از افرادی که هیچ گاه پیشرفت و بهروزی را برای خویش متصور نبودند ونیستند واینست سرزمین رویاها و آرزوها

فرصت را بگیرید و به دنبال خواسته ای خویش رهسپار شوید در ره ارزوی خویش گامها را استوارتر بردارید


با سپاس فراوان

دوستدار شما کامران

ناشناس گفت...

اشک هایی که در هنگام اعلام نام براک اوباما به عنوان چهل و چهارمین رییس جمهوری آمریکا از چشم هزاران انسان سیاه پوست و سپید پوست در سراسر جهان جاری شد نشان داد که آنچه با عنوان رویای آمریکایی از آن سخن گفته میشد به حقیقت پیوسته است... تغییری که پرزیدنت اوباما وعده ی آن را داده بود از همین امروز آفاز شد وقتی فربی و شرقی / پیر و جوان / سیاه و پشید / فقیر و غنی از شنیدن خبر پیروزی وی شادمان شدند. امیدوارم روزی در تهران به استقبال براک اوباما بروم. روزی که هیچ مقامی در ایران و امریکا دیگری را نه شیطان بزرگ خطاب کند و نه محر شرارت. روی که رییس جمهورهای ایران و آمریکا هر دو صلح طلب / آزادیخواه و اهل گفتگو باشند. امید که این روز را در دوران ریاست جمهوری اوباما شاهد باشیم...

ناشناس گفت...

پیروزی اوباما و سیاست گفتگو با ایران به بحران ایدئولوژیک جمهوری اسلامی در رابطه با آمریکا دامن خواهد زد. زیرا دیگر نمی توان تبلیغ کرد که دشمن خواهان گفتگو با ما نیست. و همین خود سبب می شود که انتخابات آمریکا بر روی انتخابات ایران تاثیر بگذارد و اصولگرایان را وا دارد به فکر این بیفتند که آنان نیز به تاریخ بیپوندند وقتی با امریکا وارد گفتگو شوند.

ناشناس گفت...

با سلام

ایا با توجه به سیاست مصالحه اوباما و شعارهای ایشان مبنی بر مذاکره با ایران ،باید منتظر تعطیل شدن شبکه صدای امریکا باشیم؟

ناشناس گفت...

با درود
من بزرگترين غبطه اي كه ميخورم اين است كه مي بينم انسانهاي فرهيخته و دانشمند بر مسند حكومت هستند و زماني كه آقاي اوباما را مي بينيم به ياد نظرات افلاطون در باب مشخصات يك حاكم مي افتم كه فرهيخته بودن و دانستن فلسفه را از اهم اين مشخصات ميدانست و واقعاً‌ به دموكراسي امريكا حسادت مي كنم چرا كه آبروي فرهنگي حكومت ايران پس از انقلاب شخصي مثل آقاي خاتمي است كه همگي بر جزئيات شخصيت ايشان آگاه هستيم.
امروز به مردم امريكا حسادت كردم و براي اولين بار دلم خواست كاش يك امريكايي بودم.

ناشناس گفت...

جالب است که سناتور اوباما یک مسیحیست و به مسلمانان تمام دنیا احترام میگذارد
در حالی که دولتمردان به ظاهر مسلمان ما حتی از پایه ای ترین آموزه دینی خود که احترام به بشریت است بهره ای نبرده اند

حمیدرضا
تهران

ناشناس گفت...

Dear Mr. Vafa
All my American friends now are happy for Obama and this election, I think new president and change might be useful for world economic and does not change any big difference in Iranian future.
Best
Ehsan - UK

ناشناس گفت...

سلام

وفا جان در مورد درصد مشارکت آمریکایی ها در این انتخابات آماری منتشر شده ؟

با تشکر

Hamed R.Chalki گفت...

ناشناس از دبی
سلام. وقتتون خوش
اول از همه تبریک میگم پیروزی آقای اوباما رو.به نظر شما چه موقعی شاهد انتخاب یک رییس جمهور از اقلیت های مذهبی در ایران خواهبم بود؟

Armin گفت...

به نظر من تنها چیزی که در اوباما وجود دارد و می تواند جای تجربه ی مک کین را بگیرد انگیزه ی موجود در اوست که این انگیزه ی جوان است که او را در انجام کارها فعال تر و مفید تر می سازد

ناشناس گفت...

ايكاش ايرانيان نه تنها سياستمدارانشان، بلكه همه ايرانيان، از مك كين شيوه برخورد در شكست
را مي آموختند.
نكته ديگر اينكه، اميدوارم سياستمداران ايران هم ياد بگيرند، كه گاهی "قدرت" را رها كنند، كه اين خود
نشانی از بزرگي ست.
سپهر

ناشناس گفت...

تغییری که پرزیدنت اوباما وعده ی آن را داده بود از همین امروز آغاز شد وقتی غربی و شرقی / پیر و جوان / سیاه و سپید / فقیر و غنی از شنیدن خبر پیروزی وی شادمان شدند. امیدوارم روزی در تهران به استقبال براک اوباما بروم. روزی که هیچ مقامی در ایران و امریکا دیگری را نه شیطان بزرگ خطاب کند و نه محر شرارت. روزی که رییس جمهورهای ایران و آمریکا هر دو صلح طلب / آزادیخواه و اهل گفتگو باشند. امید که این روز را در دوران ریاست جمهوری اوباما شاهد باشیم...

ناشناس گفت...

با سلام

ایا به نظر شما رای الکترال ،نفی دمکراسی نیست؟ یعنی عده ای حق بیشتری در تصمیم گیری برای اینده کشوری دارند که در ان زندگی میکنند

ناشناس گفت...

با تبريک انتخاب پريزدنت دمکرات به تمامي نيروهاي مرتجع منطقه خاورميانه از قبيل طالبان ـالقاعده ـ جمهوري اسلامي ايران و... و تسليت به مردم مظلوم اين منطقه براي مدت 4 سال زيرا از ياد نمي بريم که اخوندها را کارتر اورد طالبان در زمان کلينتون در اوج قدرت بودند و باعث نا امني مناطق مرزي ايران شده بودند که حتي در شب مردم جرات نداشتن از خانه هايشان بيرون بيايند که مبادا توسط طالبان که در خاک ايران نفوذ کرده بودند ربوده شودند و ناچار به پرداخت باج به انها شوند اما با روي کار امدن يک ريس جمهور جمهوري خواه به نام جرج بوش امنيت به ايران برگشت افغانستان از شر طالبان خلاص شد و مي رفت با راي اوردن مک کين ايرانيان از شر غده سرطاني جهان يعين اخونديسم راحت شوند اما ظاهرا اين نکته درست است که جهان رو به بي نظمي است اما مردم امريکا هم زياد خوشحال نباشند چون اوباما دقيقا مثل احمقي نژاد است و هيچ برنامه اي ندارد

گوشزد گفت...

عجب سخنران برجسته ای است آقای اوباما...
از شنیدن سخنرانی پیروزیش مو بر تنم راست شد...بدون نوشته چقدر رسا و با صلابت و حماسی در عین حال سنجیده سخنرانی می کرد.
مقایسه می کنیم با سخنرانی های احمدی نژاد و حرف های دون پایه و شوخی های بی مزه ای نظیر اینکه: کی خسته است؟...دشمن
مقایسه می کنم و خجالت می کشم!

ناشناس گفت...

من خودم طرفدار اصلاح طلبی هستم و اوباما هم در شعارهایش تاکید بر اصلاح طلبی دارد.

اما نمیدونم چرا همش یاد انتخاب شدن خاتمی میفتم.

البته کاملا واضحه که نظام آمریکا مثل جمهوری اسلامی نیست.
اما از دکتر سمیعی میخواستم بپرسم آیا میتوان این انتخابات رو از جنبه احساساتی رای دهنده ها با انتخابات دوم خرداد مقایسه کرد.

از طرفی من حس میکنم انتخاب جوزف بایدن در جهت جبران کم تجربگی اوباما در سیاست است.ایا این درست است؟

ناشناس گفت...

ما ایرانی های درون کشور امید داشتیم که با رفتن قهرمان دموکراسی خواهی ، جرج بوش ، جای وی را آزادمرد دیگری به نام جان مک کین پر کند. اکنون که اوباما رئیس جمهور شده است امیدوارم چون کلینتن و دموکراتهای دیگر سیاست مماشات را در قبال ایران پی نگیرد . از ایرانی های آمریکا نیز می خواهم حال که از نعمت دموکراسی آمریکا برخوردارند مردم داخل را به فراموشی نسپارند .
آریا از تهران

ناشناس گفت...

باسلام
تبریک میگم به طرفداران حزب دمکرات .
من در نظر خواهی سایت صدای آمریکا به آقای مک کین رای دادم چرا که معتقد بودم ایشان بسیار واقع بینانه تر از رقیب خود, جهان ÷یرامون خود را می بینند.
بهر حال هر چه بود گذشت و باید امیدوار بود تا آقای اوباما نیز بدور از تعصب و مخالفت های بی اساس با سیاستهای حزب جمهوری خواه واقعیت ها را ببیند و تنها به منافع کوتاه مدت مردم و دولت آمریکا چشم ندوزد.
جا دارد به عنوان یک انسان آزادی خواه بسیار تشکر کنم از اقدامات آقای بوش در جهت آزادسازی مردم عراق و افغانستان از دست دیکتاتوران و انحصار طلبان. مردم ستم دیده این کشورها هیچگاه خدمات ایشان را فراموش نخواهند کرد تاریخ گواه این موضوع خواهد بود

ناشناس گفت...

خوشحالم که رئیس جمهور مکتبی و مستضعفی در نظام استکباری آمریکا به قدرت رسیده. امید است که حسین عزیز با استکبار ستیزی که دارد آمریکا را سر به راه کند

ناشناس گفت...

خوشحالم که در آمریکا شخصی آفریقائی تبار به ریاست جمهوری رسید و متاسفم که در ایران با وجود آنکه کردها را ایرانی اصیل می‌دانند، حتی حق قاضی دادگاه شدن ندارند چه برسد به وزارت و ریاست جمهوری!

ناشناس گفت...

please tell us what happened to Mr. Baharloo??

ناشناس گفت...

امیدوارم این اتفاق مبارک باعث شود صدای آمریکا هم کمی جو دمکرات تر پیدا کند شاید هم یک مدیریت جدید!
شاید قبول نکنید ولی جو شدیدا جمهوری خواهانه در صدای آمریکا موج میزد!
البته این نظر شخصی من است.

ناشناس گفت...

سلام.امیدوارم با انتخاب آقای اوباما به ریاست جمهوری فصل جدیدی در روابط بین ایران وآمریکا گشوده شود.
رابطه ای که باعث کم رنگ شدن وازبین رفتن مشکلات اقتصادی ایران گردد.

حامد از درگز

ناشناس گفت...

سلام آقای مستقیم.رییس جمهور آمریکا هر که شود مشکلات ایران همین است که هست .
توحید .الف از mashhad

ناشناس گفت...

وفا عزیز
اگر آقای اباما بخواهد با ایران مذاکره کند ایا این میتواند یکی از برگهای روسیه در صحنه ای سیاست جهانی را از بین ببرد؟؟

ناشناس گفت...

به نظر من فرقی نمیکنه اوباما یا مک کین رئیس جمهور میشد چون سیاستهای کلی امریکا از پیش تعیین شده است.سران جمهوری اسلامی مثل ان شتری هستند که در خواب پنبه دانه میبیند.بهتر است سران خودشان را به خواب نزنند وازجهالت بیرون بیایند دست از لجاجت بردارند و یکبار برای همیشه به تمام مردم دنیا وایران احترام بگذارند.در آخر به مردم آمریکا تبریک میگویم بخا طر اینکه دموکراسی را به تمام جهان نشان دادند.

ناشناس گفت...

بالاخره مردم آمریکا با روشنگری های آقای احمدی نژاد که طی چند سفر به نیویورک وجدان خفته مردم آمریکا را بیدار کرده بود به یک شخصیت نرمال و استکبار ستیز رای دادند.

پیروزی یک نفر از طبقه ستمدیده سیاه پوست آمریکا که استکبار ستیزی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

انشا الله با مدیریت رئیس جمهور محبوب و مردمی آقای حسین اوباما، آمریکا دست از شرارت علیه اسلام برداشته و همانند کشورهای اروپایی حکومت مردمی ولایت فقیه را برسمیت شناخته به خواست 70 میلیون ایرانی گردن نهاده حاکمیت اسلام ناب محمدی در خاورمیانه را برسمیت شناسد.

همچنین این انتظار از آقای حسین گرامی می رود که ایشان حق مسلم انرژی هسته ای را برسمیت شناخته دست از کینه توزی بردارد.

علاوه بر این مردم مسلمان جهان در این انتظارند که آقای اوباما دست از حمایت از غده سرطانی خاورمیانه که همان رژیم منحوس صهیونیستی است برداشته و با حمایت از مظلومان فلسطینی برگی زرین در کارنامه خود در تاریخ بیادگار گذارد.

ناشناس گفت...

مطمعنا آمریکاییها خیلی زود از این انتخابشان پشیمان میشوند چرا که با حرفهای قشنگ قشنگ زدن نمیتوان آمریکا و جهان را اداره کرد
از همین حالا به شما قول میدهم محبوبیت ایشان در یک سال آینده نصف خواهد شد
و متاسفانه مردم ایران و دیگر مردمان دربند هستند که باید طاوان این انتخاب احساسی را بدهند

ناشناس گفت...

واكنش مردم آمريكا به نظر نسنجيده رئيس جمهور ايران در خصوص انتخاب پرزيدنت اوباما كاملاً مشهود است.
اين بدين معني است كه چقدر رئيس جمهرو ايران نزد ملت آمريكا محبوب بوده است.

ناشناس گفت...

با سلام و ادای احترام خدمت شما جناب وفا
امیدوارم انتخاب شدن آقای اوباما شباهتی به انتخابات دوم خرداد ما ایرانیها نداشته باشد، آنچه اکنون در ایران بین برخی مطرح میشود تکیه بر حس اسلام دوستی آقای اوباما دارد برخی مسلمانان تند رو تصور میکنند که اوباما تشنه ولایت فقیه و نظام دینی است و برخی عوام اعتقاد دارند که با حضور اوباما در کاخ سفید وضعیت دولت ایران بهتر شده و قلیلی هم معتقدند که اوباما شاید باعث سهل شدن برچیدن نظام ایران باشد.
من خودم شخصا با مرور تاریخ نقطه روشنی در روابط دمکراتها با مردم ایران نمیبینم و تصور میکنم همیشه دمکراتها پشتیبان حرکتهایی در ایران بوده اند که طی آن وضع و حال مردم به وخامت رفته، شخصا دوست داشتم حزب جمهوریخواه بر مصدر کار بماند. بد نمیشود اگر نظر کارشناسانه برنامه شما را نیز بدانیم.

Unknown گفت...

افشای پیام خصوصی احمدی نژاد به حسین اوباما: حسین منی، انا من حسینی
بسم الرب الشهداء والصدیقین
خرسندم از اینکه پس از 1400 سال خون گلگون کفنان عاشورا به ثمر نشست و حسین نامی در قلب سرزمین کفر پرچم اسلام را برافراشت. حسین جان، اکنون که به حول و قوه الهی توانستی بر دهان استکبار مشت محکمی بکوبی و قلب آقا را شاد گردانی بدین وسیله مراتب امتنان خود و آقا را ابراز میدارم. براستی که تو برای مردم شهیدپرور آمریکا مصداق بارز "ان الحسین مصباح اهدی و سفینه النجی" هستی.
محمود احمدی نژاد
16 آبان 1387

کیانوش رشیدی قادی گفت...

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و بازی با چند عدد:

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در 4 نوامبر برگزار شد و طی آن 44 مین رییس جمهور آمریکا انتخاب شد. این اعداد را کنار هم قرار دهیم عدد 444 به دست می آید و این تعداد روزهایی است که کارمندان سفارت آمریکا در تهران در گروگان رژیم حاکم بر میهن ما بودند. عدد 444 در تورات چندین بار تکرار شده است که از جمله به آزادی قومی از اقوام یهود پس از 444 روز جنگ اشاره می کند.

44 مین رییس جمهور آمریکا در سال 08 انتخاب می شود(2008) و رقم 8 برابر است با 4+4 از عدد 44 .

و در پایان اینکه انتخابات 44-مین رییس جمهور آمریکا درست در 28 -مین سالروز اشغال سفارت آمریکا در تهران صورت گرفته است،که مجموع آن 2+8=10 که این نیز برابر است با مجموع اعداد در سال 2008(2+0+0+8) که برابر با عدد 10 می شود.

ناشناس گفت...

حمیدآیا واقعا آنطور که میگویند اوباما اصلا بوشهری است؟

ناشناس گفت...

اوباما ست ...

برخلاف گفته ي احمدي نژاد كه گفت : نخواهند گذاشت كه اوباما سر كار بياد ...
كه فك مي كنه همه جا مثه ايرانه ...
اوباما وارد كاخ سفيد شد ...


و اما ...
اوباما ست ...
ولي ما ، از آن فلسطين

ناشناس گفت...

وفا عزیز
یک - قبل از هر کلامی پیروزی باراک اوباما را به ملت آمریکا و همچنین به دکتر آرام حسامی تبریک میگم چونکه اگر پیروزی اوباما برای هیچ ایرانی سودی در بر نداشته باشد ، برای آقای حسامی حداقل یک کراوات داشته است.
دو - قبل از انتخابات آمریکا در همه جای دنیا مردم کشورهای مختلف بیشتر خواهان پیروزی اوباما بودند و فقط مردم دو کشور اسرائیل و ایران خواهان پیروزی مک کین بودند، دلیل نظر ایرانیان را میدانم ولی دلیل اسرائیلیها را نمیدانم.
سه - توجه آنهایی که فکر میکنند پرزیدنت اوباما با مقامات ایران مذاکره میکند یا برعکس مقامات ایران با او مذاکره خواهند کرد را به یک نکته مهم جلب میکنم و آن اینکه آقای اوباما یک مسلمان زاده است که میگوید مسیحی هستم ، پس در نتیجه طبق قوانین جمهوری اسلامی میتوان خون ایشان را ریخت ویا به عبارت ساده تر خون ایشان حلال است. مگر اینکه بعدا اعلام شود که ایشان تقیه کرده بودند.
چهار - و نهابتا آقای شایان سمیعی جواب من را ندادند که هنوز هم فکر میکنند مردم آمریکا به یک گنده گوی سیاسی که در مورد هر چیزی اظهار نظر میکند ، رای داده اند؟
با سپاس کــاوه

skoter گفت...

كسي كه به خاطر شعار تغيير راي بياره فقط ميشه گفت كه راي دهنده هاش خيلي ديگه نابود هستند يا شرايط مفلوكي دارند كه اينگونه راي ميدن
من زياد بيوگرافي نمي خونم ولي فكر كنم توي اين آدم هايي كه ميشناسم زندگي اوباما تا الانش خيلي خيلي شبيه چارلز منسون هست كسي كه در اوهايو متولد شد و هرگز كاليفرنيا اورا فراموش نكرده است
دوران كودكي ، جواني و نحوه بزرگ شدن وآرزوهايش فقط شبيه يك نفر است
كسي كه حاصل يك عشق عجيب بود پدرش اورا پس زد و مادرش هم همچنين مدرسه خاصي نرفت در خيريه ها درس هاي اوليه اش را آموخت تا قبل از تحصيلات تكميلي اش غرق در مواد و نوشيدني بود ( البته اگر از Absinthe استفاده كرده باشه واقعا يك شهروند بد مي باشه چون هر آمريكايي راهپيمايي هايي كه در ضمينه منع استفاده از Absinthe شد رو فراموش نكرده) افكارش جالب بود گويا واقعا براي تغيير آمده است از همان لحظه ورودش به سياست از چيز هاي جالبي صحبت ميكرد از نوع جديدي از فساد ، مي خواست آنرا به مردم معرفي كند

در كل او شبيه چارلز منسون براي اينكه او رابشناسيد لازم نيست obama nation را بخوانيد بلكه بهتر است The Manson Family را ببنيد