۱۳۸۷ آبان ۱۱, شنبه

تفسیر خبر شنبه شب

ایران در هفته ای که گذشت.
در این هفته مجلس شورای اسلامی درخواست استیضاح وزیر کشور را دریافت کرد. خبرگزاری جمهوری اسلامی از کسالت محمود احمدی نژاد خبر داد. وزرای امور خارجه و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با بحران مالی جهان نشستی اضطراری تشکیل دادند. علی مطهری نماینده تهران گفت نمایندگان همچنان خواهان استیضاح وزیر کشور هستند. قیمت نفت به زیر بشکه ای 63 دلار رسید. یک مقام رسمی ایران از بررسی پرونده عشا مومنی خبر داد. وزیر اقتصاد مامور رسیدگی به تاثیر بحران مالی جهانی بر ایران شد. محمود احمدی نژاد از سلامت خود خبر داد. ایران یک پایگاه دریایی در بندر جاسک ایجاد کرد. محمود احمدی نژاد قانون احیای شوراهای عالی را ابلاغ کرد. آیت الله خامنه ای اختلافات جمهوری اسلامی با آمریکا را فراتر از اختلاف نظرهای سیاسی دانست.

وزیران خارجه ایران و امارات متحده در تهران گفتگو کردند. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت پاسخ حمله آمریکا به سوریه مقاومت شهادت طلبانه است. دیدبان حقوق بشر ایران را متهم به تشدید سوئ رفتار با فعالان حقوق زنان کرد. احمد جنتی اعضای هیات نظارت بر انتخابات را معرفی کرد. غلامحسین نوذری اعلام کرد ایران تولید روزانه نفت خود را به میزان 199 هزار بشکه در روز کاهش می دهد. ارتش آمریکا از بازداشت 39 بزهکار وابسته به جمهوری اسلامی در عراق خبر داد. غلامعلی حداد عادل از ضعف عملکرد مجلس انتقاد کرد. دبیر کل سازمان ملل متحد از سوریه و ایران خواست از تغییر ماهیت حزب الله از یک گروه شبه نظامی به حزب سیاسی حمایت کنند. عراق اعلام کرد متن پیمان امنیتی خود با آمریکا را به اطلاع همسایگانش خواهد رساند.

در برنامه امشب ابتدا مروری خواهیم داشت بر اهم رویدادهای حقوق بشر از جمله تهیه پیش نویس قطعنامه کمسیون سوم سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران. سپس به درخواست بن کی مون مبنی بر حمایت ایران از تغییر حزب الله به یک حزب سیاسی می پردازیم. خبر اعلام موجودیت سازمانی موسوم به انتفاضه دیجیتال در ایران را بررسی خواهیم کرد. به انتقاد حداد عادل از مجلس، ادامه درخواست استیضاح کردان و بررسی درگیری نمایندگان مجلس توسط محمود احمدی نژاد نگاهی خواهیم داشت. انتقاد آیت الله خامنه ای از تبلیغات زودهنگام ریاست جمهوری را در کنار اعلام هیات ناظر بر انتخابات بررسی خواهیم کرد. و نگاهی خواهیم داشت به گزارش آزمایش ایران بر روی پسمانده های اتمی و همچنین آخرین وضعیت توافق امنیتی عراق.

در برنامه امشب کارشناسان تفسیر خبر آقای دکتر بهمن آقایی دیبا و در ارتباط تلفنی از برلین آقای کاظم کردوانی حضور دارند در بخش اول برنامه و در ارتباط با تحولات حقوق بشر همکار عزیزم کورش صحتی با ماست و خانم دیان علائی نماینده جامعه بین المللی بهائی در سازمان ملل با ما خواهند بود.
چی فکر می کنین؟

۱۱ نظر:

آرش گفت...

آقایون ملت رو به مسخره گرفتند. این چه افتضاحی هست؟ دیگر به صورت علنی رشوه می دهند. ما به کی شکایت کنیم؟؟؟؟

Alireza Ataollahi (افشین) گفت...

یعنی قراره که نزاع میان اصول گرایان طرفدار احمدی نژاد و ضد او از طرح استیضاح کردان، چه چیزی گیرشان بیاد؟ تا این جای کار که همیشه استیضاح ها در نهایت پس گرفته شده و به افتضاح تبدیل شده است. آیا قرار هست احمدی نژاد باز هم لج و قدرت نمایی کند و در نهایت مدتی بعد او را محترمانه یا مفتضحانه برکنار کند؟ یا در نهایت به مخالفان خود باج دهد؟ و این که برخی براین نظر هستند که انتخاب کردان از سوی احمدی نژاد، معامله با لاریجانی به حساب می آمد که جناح او به بقیه وزرا رای دهد، اما بعد می بینیم که کار به کجا رسیده است. یعنی احمدی نژاد نمی دانست که احتمالا مجبور به بر کناری کردان خواهد شد و یار لاریجانی در یکی از کلیدی ترین پست های کابینه را نیز از او خواهد گرفت؟ سر لاریجانی کلاه نگذاشته است؟

رستم فرخزاد گفت...

در خبرها آمد:

"محمود احمدی نژاد از سلامت خود خبر داد. محمود احمدی نژاد قانون احیای شوراهای عالی را ابلاغ کرد".

ولی همین آقا مگه چند وقت پیش کل این شوراها رو لغو نکرده بود؟؟

اختیار جان و مال و ناموس و حتی نفس کشیدن مردم افتاده دست یک دیوانه روانی که خودش هم نمیدونه چه شکری داره میخوره.

جالب این هست که تا بحال آقای خامنه ای از هیچ رئیس جمهوری به اندازه ایشون حمایت و پشتیبانی نکرده.

اینجاست که شاعر میگه دیوانه چو دیوانه بیند خوشش آید.

امیربلندیان گفت...

وفای عزیز برای مطرح کردن دوباره میگذارم میبخشی عزیز:
احمدی نژاد طی نامه ای از دویست نفر از اساتید دانشگاهی سوالاتی پیرامون چگونگی بحران اقتصادی جهان و تاثیر آن بر اقتصاد ایران بعمل آورده و نظرات ایشان را جویا شده است.تا بزعم خود چاره اندیشی نماید.
احمدی نژاد در حالی دست به این بازی بچه گانه زده که تا انتخابات دهم ریاست جمهوری چندماهی باقی نمانده وهر انسانی با اندک آگاهی میتواند حدس بزند که این ظاهرن نظرخواهی احمدی نژاد صرفن در راستای جلب نظر و یا بزبان ساده تر یارگیری از قشر دانشگاهی در آستانه انتخابات می باشد.زیرا اگر احمدی نژاد قائل به استفاده از نظر صاحبنظران در زمینه برنامه های اقتصادی میبود چرا شورای عالی اقتصاد ....سازمان برنامه و بودجه را منحل کرد.

ناشناس گفت...

ba drood bar shoma doostane aziz dar sedaye Amrica
jomhoury eslami nemikhahad sedaye mokhalefan ra beshnavad chon asas va bonyane onha be in mozoo vabaste ast. agar mardom bedanand va harf bezanand digar jaii baraye jomhoury eslami nemimanad.
onha salhast ba khafeghan va ijad rob va vahshat, zendan va shekanje jeloye dahane mardom ra baste vali bayad bedanand ke agar roozi mardom be enfejar beresand sarneveshte vahashtan va fogholade gham angizi dar entezar anha khad bood.
ba sepas faravan az shoma,
Armin.

ناشناس گفت...

سياوش از "دهدشت كهكيلويه"
اگر به خوبي در اوضاع و احوال داخل كشور و مسايل منطقه اي و جهاني مرتبط به خاور ميانه بنگريم: در مي يابيم كه تمامي شرايط به گونه اي در حال تغيير و شكل گيري است كه سرانجامي جز فروپاشي براي نظام ديكتاتوري ديني در ايران نخاهد داشت.اي كاش مردم ايران اين بار فرصت را غنيمت شمرده و براي پذيرش دمكراسي آماده باشند.

ناشناس گفت...

با عرض سلام،وفای عزیز در مورد اخرین سوالتان و تحلیلی بر حضور مسعود بارزانی در کاخ سفید بحضور شما برسانم که دموکراسی و مدرنیزم،مخصوصا در خاور میانه بدون حمایت یک قدرت بزرگ مثل امریکا امکانپذیر نیست.چون جمهوری اسلامی با تمام قدرت در مقابل ان ایستاده و البته تمام قدرت یعنی ترور،دروغ،رشوه،سوءاستفاده از دیانت و صدها روش پلید دیگر که خودشان مبتکر انها بوده اند. کردستان و رهبرانش باین موضوع بخوبی واقفند و بنظر بنده برای بقای نیروهای امریکایی وپشتیبانی انها تا مرز تجزیه و استقلال نیز خواهند رفت.و این تصمیم کردستان توپ را بزمین شیعیان حاکم در عراق میاندازد که اقای المالکی تکلیف خود را با حکومت اسلامی و قرارداد امنیتی با امریکا هرچه سریعتر روشن کند.

رستم فرخزاد گفت...

اون گزارش مربوط به انکار مریضی توسط احمدی نژاد خیلی جالب بود. فکر کنم روز اول ریاست جمهوری اصلا به این بابا یاد دادن هرچی ازت پرسیدن تو بزن زیرش و بگو واقعیت نداره.

حالا میخواین امتحانش کنین کاری نداره که چرا سوالای سخت میپرسین. الان ازش بپرسین تو رئیس جمهوری ؟ جواب میده، من؟ کی؟ کجا؟ ریس جمهور چیه؟ بچه رو کی ...؟

بابا این طرف خیلی وضعش خرابه من تاحالا فکر میکردم به دروغ جوابهای اشتباه میده. تو نگو این بدبخت اصلا الزایمر داره.
آخی، آخی، حیوونکی احمدی نژاد، خوب میشی ایشاالله.

یکی میشناختم همینجوری الزایمر گرفت آخر فیلم مرد.

Unknown گفت...

با سلام و خسته نباشید .
وفا جان برنامه امشب هم جالب بود .
ولی من دیشب به اینترنت دسترسی نداشتم که بگم چقدر از برنامه جمعه شب لذت بردم . یعنی از نظر من و سلیقه من برنامه جمعه شب با حضور دکتر حسامی و دکتر سمیعی و آقا سیامک باید بگم بهترین برنامه تفسیر خبر است . برنامه چهارشنه شب هم خیلی جذاب است .
فقط خواستم تشکری کرده باشم .
در مورد خبری که اواخر برنامه دست شما رسید فقط میخوام بگم این حکومت همه میدونن که داره شدیدا کار میکنه که به بمب اتم هر چه زودتر دست پیدا کنه . حتی اگر تحریم بنزین هم بشیم باز اینا دست بر نخواهند داشت زیرا خیلی نزدیک شدن . ایران یک جنگ در پیش خواهد داشت . چه اوباما بیاد و چه مک کین .
انتخابات امریکا هم بسر میرسه و هفته آینده بحث در مورد نتایجش را در برنامه شما خواهیم داشت که حتما بسیار جالب خواهد بود .
موفق باشید.

ناشناس گفت...

سلام
از طرح انتفاضه الكترونيكي بيشتر بگوييد. به نظرم راه كار مقابله بسيار كار آمدي است. خصوصاٌ اگر راه هاي امنيتي آن هم مطرح شودبهتر است. زيرا كه نويسندگان ايميل و وبلاگ دستگير نشوند.
يك نكته ديگه اينكه ipهاي ايران چند تا دونه بيشتر نيست و همه دست دستگاه امنيتي بوده و با هزينه هاي بسيار بالا و سرعت بسيار پايين در اختيار كار بران خانگي و كافي نت ها است. و هر شب اطلاعات اين سرورهاي كه خدمات به مردم مي دهند به دستگاه امنيتي انتقال مي يابد.
تازه تخلفات اينترنتي هم مطرح شده است

ناشناس گفت...

http://www.goftaniha.org/2008/10/blog-post_21.html
سلام لطفا ببينيد و به اطلاع مردم برسونيد