۱۳۸۶ اسفند ۱۴, سه‌شنبه

تا سه نشه بازی نشه: در حاشیه قطعنامه سوم

قطعنامه سوم هم تصویب شد چهارده رای مثبت از جمله چین و روسیه! و یک رای ممتنع اندونزی!
از اینکه عنوان طنز آمیزه معذرت میخوام و این رو در کمال نگرانی نسبت به وضعیت مردم خوب در ایران می نویسم که به هر حال فشارهای اقتصادی نهایتا بر اونها خواهد بود ولی چاره چیه انقدر این روزها همه شعار میدن که حرف زدن بدون شعار و گوشه کنایه بیفایده شده.
خلاصه: بازرسی کالاها، نظارت بیشتر بر موسسات مالی جمهوری اسلامی، ممنوعیتهای مسافرتی و ضبط اموال اشخاص و شرکتهای مرتبط با برنامه اتمی. سیزده اسم دیگه به فهرست پنج نفر و دوازده شرکت اضافه شد.

نکته جالب سخنان البرادعی است که دیروز گفت اطلاعات امنیتی جدید که نشاندهنده تحقیقات مخفیانه تسلیحات اتمی جمهوری اسلامی است باعث نگرانی جدی است و دفتر او این قضیه را دنبال خواهد کرد.

شما در پشت پرده چی می بینید؟ چی فکر می کنین؟

بعدا اضافه شد. اسامی افراد جدید در قطعنامه 1803

  1. عباس رضایی آشتیانی (کارمند ارشد بخش امور معادن و تحقیقات سازمان انرژی اتمی ایران)
  2. محمد فدایی آشیانی (در ارتباط با تولید کربنات اورانیل آمونیوم و مدیریت تاسیسات غنی سازی نطنز)
  3. دکتر محمد اسلامی (رئیس موسسه تحقیقات و آموزش صنایع دفاع)
  4. هاله بختیار(در ارتباط با تولید منیزیوم با غلظت 99.9 درصد)
  5. مرتضی بهزاد (در ارتباط با ساخت قطعات سانتریفوژ)
  6. جواد کریمی ثابت (رئیس شرکت انرژی نوین)
  7. سید حسین حسینی (کارمند سازمان انرژی اتمی در پروژه رآکتور آب سنگین اراک)
  8. عباس رشیدی (در ارتباط با غنی سازی در نطنز)
  9. قاسم سلیمانی (مدیر عملیات استخراج در معدن اورانیوم ساغند)
  10. امیر موید علایی (در ارتباط با نصب و راه اندازی سانتریفوژها)
  11. حمید رضا مهاجرانی (در ارتباط با مدیریت تولید در تاسیسات تبدیل اورانیوم اصفهان)
  12. سرتیپ محمدرضا نقدی (معاون سابق تحقیقات لجستیک ستاد کل نیروهای مسلح/ رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در دور زدن تحریمهای قطعنامه های 1737 و 1747 دست داشته است)
  13. هوشنگ نوبری (از مدیران تاسیسات غنی سازی نطنز)


۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقای وفا
اول از همه از اجرای زیباتون در VOA تشکر میکنم.

منم متاسفانه یکی از ایرانیانی هستم که از ایرانی بودن خودم دارم کم کم پشیمون میشم

نوشته بودید فشار نهایتا بر مردم وارد میشه.حق باشماست.

منم ترم پیش توی دانشگاه سرکلاس یکی از اساتید زبان کنفرانسی دادم با عنوان تحریم .قربانی کیست؟

متاسفانه کنفرانس به زبان انگلیسی ارائه کردم.ولی با این وجود اکثر بچه ها معنی حرفامو میفهمیدن و در رابطه باحرفام سوال میکردن

منم همونجا گفتم که قربانی نهایی مردم هستند و مسولان گرام با این چیزها ککشون نمیگزه.

موفق باشید

ناشناس گفت...

مقامات ایرانی میگن این قطعنامه سیاسیه.من نمی دونم این دفاع از جمهوری اسلامیه یا به ضررش.معنی این حرف اینه که تمام کشورهای شورای امنیت از قبیل روسیه،چین،لیبی و ... با ایران مشکلات سیاسی حل نشده ای دارن.

ناشناس گفت...

سلام
انقدر با دیدن این بلاگ ذوق زده شدم که اولین کاری که کردم ادرس این بلاگ رو برای تمام دوستام فرستادم
و اصلا نفهمیدم باید به چه سوالی جواب بدم .اما بد نیست حالا که این گزارش خیلی خوب و قانونی نیست !و البته نمیدونم شورای امنیت به چه حقی در امور داخلی جمهوری اسلامی و ملت ایران دخالت کرده
به این خاطربهتره مسوولین کشور فردا رو عزای عمومی اعلام کنن :)

ناشناس گفت...

درود وفا، وبلاگی که راه اندازی کردی جرقه ای به ذهن من انداخت ،همون طور که میدونی تو ایران درد زیاده اما اگه حتی مجال گفتن پیدا بشه مکان مطرح کردنش نیست ، بیا و در کنار چه فکر میکنین یک مبحث دیگه مثلا با عنوان به او بگویید راه اندازی کن اونوقت ببین سیل پیامهای دردناک ملت ستمکشیده چطوری روون می شه، خود من اولیش هستم بیا و مشکلات مردم رو در وبلاگ و در برنامه تلویزیونیت پخش کن ببین چه کولاکی می شه . می تونی با من به آدرس khabardaran@gmail.com مکاتبه کنی
بدرود

ناشناس گفت...

بعضی ها خیلی عجله دارند، بعضی از مردم و از جمله شما.
اتفاق خاصی نمی افته و چیزی هم پشت پرده نیست. قطعنامه 3وم تصویب شد 4رمی هم میشه 5امی هم میشه. انتخابات امریکا برگزار میشه انتخابات ایران برگزار میشه. مردم خیلی سختشون میشه همه چی گرون میشه و با اوممدن یه رییس جمهور جدید، وقتی واقعا کار به جاهای خطرناک برسه، یکی جام زهرو مینوشه. بعد بقای جمهوری اسلامی تضمین میشه و همه چی مثل روز اول میشه مثل 3 یا 4 سال پیش. بدون خطر حمله و بدون دموکراسی. یادتون باشه تحریم و جنگ هیچ وقت دموکراسی نمیاره(شاید تسریعش کنه، شاید)اما دموکراسی، نه!.
من!؛ من رای نمیدم! چرا؟ چون من یه ایرانیم یه 24 ساله، تمام عمرمو تو جمهوری اسلامی بودم، یاد نگرفتم چطور باید رای بدم چرا باید رای بدم. شاید بعدا یاد گرفتم ولی الان!
...
...
شناسنامه ام کو؟ ...

((اگه این کار رو نمیکنی)؛میتونی بزاری هر کی هرچی می خواد بنویسه بعدا فحش ها و مطالب هجو رو پاک کنی،این عین دموکراسیه و من خیلی بهش حساسم،شما که حتما هر روز به وبلاگت سر میزنی.)

ناشناس گفت...

درود و سپاس وفا جان ، بر شما و بینندگان وبلاگ .
از اینکه اینجا محلی شده است برای ارائه افکار و یافتن آدرس وبلاگها و ایمیلهای هم وطنان بسیار خوشحال و سپاسگزارم . احساس میکنم در ارتباط با مردمی که دنبال تریبونی برای ارائه نظرات خود میگردند هم در برنامه تفسیر خبر و هم در این وبلاگ موفق بودی .. تبریک .
اما با نظر آن بیننده محترم موافقم ، این قطعنامه ها خوبست اما نهایتا با نوشیدن جام زهر بعدی توسط خامنه ای باز هم بازنده اصلی ملت خواهد بود . نمیدانم جامعه جهانی قصدش ازین مدارا با جلادان ایران چیست ، اما ایکاش به ملت ایران که رمقی برای انقلاب ندارد فکر میکردند و راه قاطعانه تری برای نابودی این جنایتکاران پیش میگرفتند . به امید آزادی ایران از چنگال آخوندیسم .

ناشناس گفت...

جمهوری اسلامی مانند یک میکروب مسری شده است. قطعنامه ها مانند آنتی بیوتیک های وسیع الطیف عمل می کنند و به تدریج این میکروب را از داخل خشک می کند. از آنجائی که این میکروب( جمهوری اسلامی) مسری است، کشور های دیگر سعی می کنند که از آن دوری بگیرند. چون خطر آلودگی آن عوارض جدی برای آنان به دنبال دارد.بخاطر همین است که کشور های دیگر سعی می کنند که مفاد قطعنامه ها را شدیدا رعایت کنند تا خودشان را از آلودگی دور نمایند.

ناشناس گفت...

چند روز پیش در cnnسناتور کری را دیدم که می گفت اگر اباما بیاد سیاستهامون به ج.ا.ایران رو تغییر میدیم. آیا این واقعا امکان پذیر که آمریکا با این دیوانگان به تفاهم برسه؟

وفا گفت...

هوشنگ عزیز مطلبی که فرستادی با عنوان "آقای خامنه ای در زندان شاه"رو خوندم. مطلب برای درج خیلی طولانی بود و از موضوع هم دور. اگه ممکنه خوشحال میشم نظرت رو راجع به موضوعهای مطرح شده بدی و در اندازه ای که قابل درج باشه. ممنون

ياشار گفت...

تصويب قطعنامه سوم شوراي امنيت كه بمراتب انقلابي بزرگتر ازتصويب دو قطعنامه پيشين بود،پيروزي بزرگ ديگري را براي مردم صلح دوست ايران در جهت خلع سلاح رژيم اشغالگر قم به ارمغان آورد.
در آستانه فرا رسيدن عيد نوروز، اين بهترين هديه اي بود كه اعضا جامعه جهاني ميتوانستند بطور يكپارچه و متحد به مردم ايران تقديم نمايند.
جشن واقعي هسته اي مردم ايران تازه آغاز شده و تا بر چيدن آشيانه تاريك و ظلماني جغدان و خفاشان و منبرهاي دغلكاري و فريب روباهان و لاشخوران، هر چه با شكوهتر ادامه خواهد داشت.
صلح ، رفاه ، زندگي ، حق مسلم ماست .

Anna گفت...

سلام
از توجهتون خیلی متشکرم آقای مستقیم. لطف کردید.
بله، من هم همین عقیده رو دارم که آخرش همه چیز برای مردم بد میشه و قربانی نهایی مردم هستند، متاسفانه. مسئولین فعلی جمهوری اسلامی هم مادامی که صدور قطع نامه رو شکستی برای شورای امنیت توصیف می کنن، فکر نمی کنم امیدی بهشون باشه...!
موفق باشید.

arash گفت...

سلام دوستان
چندتاموضوع بود میخواستم باهاتون درمیون بذارم
1-لطفا به roozonlineمراجعه کنید و متن دستور غیرعلنی دولت به رسانه ها در مورد انتخابات و برنامه های
هسته ای را مطالعه کنید.واقعا نمیدونم چطور توصیفش کنم.مضحک؟تهوع آور؟شرم آور؟وقیحانه؟دیکتاتوری ؟
آها فهمیدم ...
آخوندی!
2-راستی شایع شده روز انتخابات اینترنت قطع میشود
3-یه نظر هم درمورد کسانی که ایران را با مردم دیگر خاورمیانه مقایسه میکنند همین الان به نظرم رسید.
ببینید چقدر فرق است بین کسانی که از لحاظ فکری پیشرفت نکرده اند با کسانی که به زور میخواهند انهائی راکه فکر بازی دارند به عقب برگردانند.واقعا چه زجری دارد که تورا احمق فرض کنند در حالی که خودت میدانی آنها احمقند ولی قدرت دست آنهاست و تو نمیتوانی حرفت را بزنی.
بنابراین من درد مردم ایران را از همه خاور میانه بیشتر میدانم چون یکدوره نسبتا آزاد در زمان شاه را تجربه کرده اند ضمن اینکه سطح سواد بالاست وبرای افراد با تحصیلات پذیرفتن این خرافات امکان ندارد اما در عوض نجابت بیشتری دارند و از خشونت دوری میجویند.
در حالیکه این رژیم بارها نشان داده غیر از زبان زور چیزی نمیفهمد.
4-یک بار آتش سرخینه در کامنتی گفت: "اگر قطعنامه زیاد سخت گیر نباشد باید نگران بود"
به نظرم درست میگه.
درسته تحریم شدیم ولی اونقدرها سنگین نیست و احتمالا بهانه لازم به جهان را میدهد که پس از سه بار سرپیچی ایران از قطعنامه ها اینبار با زبان اسلحه به سراغ جمهوری اسلامی برود.
5-نظرات شهریار و حسین از آلمان را هم دنبال میکنم امیدوارم بحث جالبشان خشن وغیر منطقی نشود .
6- یه چیز دیگه!
بعضی وقتها به این فکر میکنم که رژیم همیشه در حال تست کردن مردم است تا ببیند تا جه حد میتواند سواری بگیرد .وقتی یه "نه"بشنوند خوب سرجاشون میشینندولی از اون طرف میبینم چقدر رژیم مرزها را ول کرده و تمام تمرکز خودش را روی مردم قرار داده تا مبادا صدائی بلند شود.
باز هم خواهش میکنم به مقاله ای در rooz onlineامروز مراجعه کنید درباره استقرار600واحدجدید سپاه در داخل شهرها .
معلوم هست برای چه سرکوب کوچکترین صدا

دگر اندیش گفت...

با درود به شما وفای عزیز و تمامی دست اندرکاران آگاه بخش فارسی صدای آمریکا

به نظر من اروپا و آمریکا و بطورکلی تمامی جهان آزاد گرفتار قوانین مصوب خود شده اند و تا زمانی که بخواهند با قطعنامه و طرح تشویقی و معامله و در نظر گرفتن مسائل اقتصادی با رژیم اسلامی مدارا کنند در حقیقت شرایط را به نفع ایران فراهم کرده اند...این رژیم از هیچ اقدامی هراس نداردچون به هیچ اصول انسانی پایبند نیست...ملت ایران و سرنوشت آنها برای سرمداران حاکم مهم نیست چون تنها به فکر هدف تسلط بر دنیا از طریق ایجاد رعب و وحشت و رشوه و حراج منابع غنی ایران و نهایت سوء استفاده از قوانین مردم سالارانه دنیا هستند و چون اروپاییها نیز نکته ضعف اقتصادی و مالی دارند و هر معادله ای را تنها از این منظر می نگرند با تامین شدن منافع کوتاه مدت اقتصادی خود باز با تساهل و مدارا با این رژیم برخورد خواهند کرد و این فرصت سه ماهه با بی اعتنایی رژیم حاکم بر ایران تمدید خواهد شد تا روزی که احمدی نژاد خبر خوش تولید سلاح هسته ای را جهت دفاع از اسلام و آماده کردن زمینه ظهور بقول ایشان ولی عصر و آقا امام زمان به دنیا اعلام و آنها را دعوت به تمکین و تسلیم در برابر امام عصر و نماینده خدا و یا پرداخت جزیه نماید و چنین روزی با شرایطی که جامعه جهانی برای این رژیم فراهم آورده چندان دور از ذهن نیست و در ضمن چون از نظر تبلیغات گرگان حاکم بر جامعه گوسفندی ایران هر کس کشته شود به بهشت خواهد رفت لذا هر اندازه از مردم در درگیریهای نظامی نیز کشته شوند اصلا مهم نبوده و آماده سازیهای ذهنی و ایدیولوژیک انجام شده است.بهترین راه برای دفع خطر این رژیم قطع همه جانبه روابط جامعه جهانی با آن و گسترش همه جانبه تحریمها حتی تحریمهای رسانه ای و ممانعت از پخش برنامه های این رژیم از ماهواره ها و عدم پرواز هواپیماها و رفت و آمد کشتی ها و هدم صدور کالا و خرید کالا و حتی عدم ورود دارو به این کشور و موارد مشابه از جمله تحریم کلیه بانک های ایرانی و عدم صدور اعتبار نامه مالی و عدم بیمه نمودن هر نوع داد و ستدی با ایران و بطور کلی منزوی ساختن کامل این رژیم می باشد و جامعه جهانی باید بداند که اگر امروز این اقدامات را انجام ندهد در آینده ای نه چندان دور هزینه های گزافی را باید برای این کوتاهی خود بپردازد. در ضمن به فکر مردم ایران نیز نباشند چرا که خلایق هر چه لایق و چنین مردمی که جرات روشن کردن تکلیف خود با چنین رژیمی را ندارند همان بهتر که هزینه های عدم این جرات نیز بپردازند.در ضمن در صورت تحریم های همه جانبه و به خطر افتادن جان برخی از مردم ایران به یقین تعداد تلفات این نوع مردن از تلفاتی که با قدرت گرفتن بیشتررژیم بر آنها تحمیل خواهد شد کمتر خواهد بود...موفق باشید و بدرود

دگر اندیش گفت...

آقایان در اظهار نظرهای خود اعلام می کنند که شورای امنیت و سازمان ملل حربه ای است در دست قدرتهای بزرگ جهت بازیهای سیاسی و زورگویی به دیگران اما باید از آنها پرسید مگر خود شما با شورای نگهبان و نظارت استصوابی و رد صلاحیت و تقسیم مردم به خودی و غیر خودی و جلوگیری از جریان آزاد اطلاع رسانی و فیلتر کردن سایتها و انحصاری نمودن صدا و سیما جهت تبلیفات آخوندی و توقیف و بستن روزنامه ها و نشریات و ریختن به منازل مردم و جمع آوری آنتن های ماهواره ای و برقراری حکومت کثیف پلیسی و جلوگیری از آزادی پوشش و آزادی تفریح و تمامی آزادیهای اجتماعی که حتی در بسیاری از کشورهای دیکتاتوری نیز مشابهی ندارد با اینجور دستاویز قرار دادنها بیگانه اید ؟ شما دست تمامی دیکتاتورها را از پشت بسته اید !! هیچ رژیم دیکتاتوری در جهان بدتر از رژیم دیکتاتوری مذهبی ولایت فقیه وجود ندارد که خود را نماینده خدا در زمین می داند وبه هیچ یک از قوانین زمینی و بین المللی احترام نمی گذارد!! آقایان می گویند که طبق قوانین مذهبی استفاده از سلاح اتمی حرام است در حالیکه به راحتی می توانند با یک احساس تکلیف و وحی و الهام و صدور فتوای شرعی و واجب بودن دفاع از ارکان اسلام مجوز بکارگیری و تهدید اتمی را صادر نمایند و به مانند صدر اسلام کافران را از دم تیغ بگذارنند و امت خود را نیز با وعده حوری و بهشت و سعادت اخروی به قربانگاه بفرستند! این است نتیجه مماشات و رعایت حقوق بین المللی برای چنین رژیمی که با نظریه ولایت فقیه هیچ حقی را برای هیچ انسانی به رسمیت نمی شناسد و متاسفانه سیاستمداران کمی هستند که خطر این رژیم را حس و درک می کنند و نمی دانند که هر فتنه ای در این دنیا نتیجه برنامه ریزیهای فتنه انگیزان اسلامی است که با دلارها سبز حاصل از فروش نفت و شرایط بسیار راحت فراهم شده توسط مجامع بین المللی به اعماق کشورهای آزاد نیز نفوذکرده و مزدوران خود را روز به روز در آنها افزایش می دهد....!!!!

ناشناس گفت...

درود بر شما
آقای وفای گرامی میدانم شما هم مانند دولت آمریکا از ادامه غنی سازی اورانیم در ایران لذت میبرید ولی دوست عزیز سخت در اشتباه هستید دولت آمریکا به فکر منافع دراز مدت خود میباشد شما چرا؟آیا واقعا حقوق بشر را قبول دارید؟بعد جواب شما نظر خود را خواهم گفت.بدرود

وفا گفت...

calibor2000 عزیز پیامت رو دریافت کردم ولی چون از دیگر همکارانم اسم برده بودی به احترام اونها از درج پیامت معذورم. ولی از لطفت ممنون.

ناشناس گفت...

باسلام و عرض ادب

جا داره ابتدا تشكر كنم از تلاش و پشتكار شما عزيزان كه فرياد اسيران حكومت خون و شمشير را به گوش ملتهاي متفكر و آزاد جهان مي رسانيد، بايد بگم من مدتهاست كه از بينندگان و شنوندگان برنامه هاي تلويزيوني و راديويي صداي آمريكا هستم و هم اكنون كه مجالي دست داد ه تا باشما صحبت كنم بسيار خوشحالم. وفاي عزيز به عقيده من موضوع انتخابات در ايران (در بازه زماني حدود 30 سال حكومت اسلامي)به هيچ وجه به معني واقعي اجرا نشده ،چه از لحاظ معرفي كانديدهاچه در عرصه رقابت آزادانه واعلام منتخبين، اساساً انجام پروسه اي دموكرتيك در درون حكومتي ديكتاتورومستبد انهم از نوع مذهبي صرفاً حالت نمايشي داشته و درجهت اهداف شوم سردمداران چنين دولتهايي جهت تبليغ و دلخوشي معدود هوادارانشان در داخل كشور خواهد بود، لذا به عقيده من هيچ دليل اجتماعي، منطقي و قابل استنادي جهت شركت در اين انتصابات نمايشي نمي بينم. با سپاس از شما