۱۳۸۷ فروردین ۸, پنجشنبه

رو در رو با منیره برادران (قسمت دوم)

برنامه این ماه رو در رو قسمت دوم گفتگو با خانم منیره برادران نویسنده و فعال حقوق بشر است. خانم برادران نویسنده کتابهای حقیقت ساده، روانشناسی شکنجه و علیه فراموشی است. او در سال 1357 شش ماه به جرم فعالیت سیاسی در زندان رژیم شاه بود و همزمان با وقوع انقلاب آزاد شد. او بار دیگر اما این بار در رژیم جمهوری اسلامی به خاطر فعالیتهای سیاسی از سال 1360 تا 1369 به مدت نه سال در زندانهای اوین، گوهردشت و قزل حصارزندانی بود.

خانم برادران در سال 1370 از ایران خارج شد و در آلمان سکونت گزید. او در سال 1999 به همراه خانم سیمین بهبهانی از طرف جامعه حقوق بشر آلمان به دریافت مدال نائل آمد.

قسمت اول رو در رو با منیره برادران را در صفحه مخصوص این برنامه ببینید و با او بیشتر آشنا شوید. قسمت دوم که بیشتر در مورد کشتارهای 67 است را هم در رو در روی این ماه از زبان او بشنوید.

فراموش کنید که بعد از تماشا بگویید چی فکر می کنین!

۱۲ نظر:

مسعود شصت چی گفت...

سلام علیکم .. خواهش میکنم که از مهمانانتان تنها از گذشته سئوال نفرمائید .. و در باره آرزوها و آینده ایران و برنامه هایی که مایلند در ایران اجرا شود نیز سئوال بفرمائید.. به به باز هم میگویم برنامه ها تون خیلی جذاب است .

خیلی ممنونم

ناشناس گفت...

درود بر وفای نازنین ؛ وفا جان سری کامل سخنرانیهای خمینی در پیش از انقلاب را در معرض قضاوت همگان گذاشتیم امید آنکه به خواب رفتگان این سخنرانیها را بشنوند و از خواب بیدار شوند.

دخترآریایی گفت...

جناب وفا
درود برتو علت این امر که علیرغم تقاضای بسیار بینندگانتان دکتر ابوالحسن بنی صدر را دعوت نمیکنید چیست ؟!

وفا گفت...

نیما جان من شخصا چندین بار از ایشان دعوت کردم ولی هنوز جواب مثبت نشنیدم.

لیلاوندی گفت...

با درود به شما جناب آقای وفا مستقیم

خواهشمنداست در صورت امکان از مهمان برنامه بپرسید نگاه وی (با توجه به اینکه سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شده است (درست یاغلط منظورم نیست ) آیا اعدامیهای این سازمان در اوایل انقلاب سال 60 و بعد از آن و در قتل و عام زندانیان سیاسی در سال 67 که گفته می شود بالای 7000 نفر بوده اند) چیست ؟ . و تاکنون چه اقدامی برای دفاع از خون آنها انجام داده است .
بعدی اینکه با توجه به ماهیت نظرات جناب آقای بنی صدر که در یک کامنت به آن اشاره شده(که شخصا هرهفته در رادیو آزادگان با نظر ایشان آشنایی هرچند کم یافته ام )که در آن بگونه ای بسیار وطن پرستانه از ایران یاد میکند وشاید اندکی خاصیت آمریکا سیتزی و البته از جنس دیگری وجود دارد که شاید پاسخی به دعوت برنامه شما پاسخ نمیدهد . اما باید بگویم بخاطر نظرات بسیارجالب ایشان می بایستی بگونه ای آن چهره از ایشان که در افکار مردم عادی وجود دارد تغییری بنیادی صورت بگیرد و خود ایشان باید برای آن اهمیت قائل شود .
بعدی اینکه چرا در برنامه های جناب آقای چالنگی زیرنویسی گذاشته می شود مبنی براینکه هیج وب سایتی در خصوص تفسیر خبر به رسمیت شناخته نمیشود
باتشکر فراوان

لیلاوندی گفت...

با درود مجدد
خانواده های بسیاری را می شناسم که بخاطر از دست دادن پدر و شکنجه مادر خانواده در سالهای خشونت وحشیانه رژیم امروز دچار فقر اقتصادی بدلیل مصادره اموال خانوادگی خود و یا ناتوانی در یافتن شغل در موسسات دولتی و یا دریافت امکانات اقتصادی آن شده اند و از دست دادن وجهه عالی خود درجامعه و که اغلب روشنفکران و صاحب منصبان این کشور بوده اند شده اند برایم بسیار جای تعجب است که این اوضاع فروپاشیده برای خانواده ی یتیم شده آنان که بوجود آمده چه کسی دادخواهی خواهد کرد گناهی را که مرتکب نشده اند و فقط برسر عقیده والدین شان حتی از تحصیل محروم شده اند چه کسی دادخواهی خواهد کرد و چه کسی حقوق از دست رفته آنان را می تواند به آنان بازگرداند . چه کسی و چگونه؟

وفا گفت...

لیلاوندی عزیز مطلبی که در زیرنویس تفسیر خبر پخش می شود این است:

"نشانی اینترنتی voapnn.com تنها آدرس رسمی وبسایت شبکه خبری فارسی صدای آمریکا است. هر وبسایت دیگری که ادعای مرتبط بودن با صدای آمریکا را داشته باشد جعلی است، دارای مجوز نیست و هیچ ارتباطی با صدای آمریکا ندارد."

این در مورد سواستفاده از نام voapnn توسط برخی گروههاست. با سپاس از توجهت

ناهید گفت...

ناهید هستم
سال 1367 پدر من که یک معلم دلسوز بود اعدام کردند . یک سال و نیم بعد مادر من بر اثر فشارهای شدید روحی و روانی مرحوم شدند . من هیچ ادعایی ندارم و به هر زحمتی که شده برادر و خواهر کوچکتر خود م را بزرگ کردم . نتو انستم کاری بزرگتر از تهیه خوراک و پوشاک برایشان فراهم کنم .اما همین قدر بگویم که چه ضربه هولناکی به خانواده من وهمه خانواده هایی که درگیر این جنایت هولناک بودند گذشت .

وفا گفت...

ناهید عزیز امیدوارم خاطراتت رو نوشته باشی یا بنویسی که مورد استفاده همه قرار بگیره.

لیلاوندی گفت...

با درود و احترام به شما آقای وفا
از توضیحات جنابعالی بسیار متشکرم و آرزوی موفقیت برای شما دارم
من وضعیت خانم ناهید را باتمام وجود درک می کنم چرا که در اطرافیانم بسیار از این گونه خانواده ها می شناسم . در شرایط فعلی حتی فکرکردن به نوشتن یک کتاب از وضعیتی که برای این خانواده ها اتفاق افتاده بسیار ترسناک و نگران کننده است و اوضاع اینگونه خانواه ها استعداد وخیم ترشدن دارد
فکر می کنم جیره خواران رژیم بی ذره ای لیاقت و صلاحیت با خارج کردن سرمایه های خود به سایر کشورها و یا ساخت برجهای میلیاردی و دادو ستدهای آنچنانی حتی در صورت سقوط این رژیم چه چیزی را از دست خواهند داد . همانگونه که نمونه ان در عراق می گذرد و اخیرا دنبال طرح آشتی ملی افتاده اند که این یعنی این همه کشته و زخمی هاهیچ ؟!. چه کسی واقعاچه کسی می تواند مزه عدالت را به آنها خواهد چشاند. اگر درجستجوی آن در بهشت ! نباشیم .
بازهم متشکرم

arash گفت...

درود
جناب وفا سخنان وحشتناک خانم برادران را شنیدم .تا بحال زیاد شنیده بودم ولی از زبان ایشان واقعا درد آور بود.
سخنان خانم آلبرایت را هم شنیدم و به حال ایشان تاسف خوردم که نمیخواهد واقعیت را قبول کند .
وقتی همه به تقلب در این انتصابات اذعان دارند ایشان با سیاستمداری حضور را زیاد ارزیابی میکند.
در ضمن ایشان باید بدانند دولت آمریکا یک دولت دموکراتیک مثل دولت مصدق به ایران بدهکار است.
دموکراسی نوپای ایران با این اقدام نابود شد و سالها ایران را از جهان عقب انداخت .
هرچند تنها مزیت آن شناخت مردم از چهره اسلام بود.
بهر حال امیدوارم این نظر به ایشان رسانده شود که فقط به فکر منافع خود خواهند بود و باقبول تعلیق از جانب ایران بهترین دوست جمهوری اسلامی خواهند شد نه مردم ایران ومطمئن هستم تشویقهائی را به این رژیم خواهند داد و خون آزادی خواهان را پایمال میکنند.
باز هم دمی به مرام بوش!

niloofar گفت...

سلام وفای عزیز!
بسیار ممنون از برنامه ی اخیرت با خانم برادران.
حرف هاشون بسیار تامل بر انگیز و البته دردناک بود...
ای کاش واقعا یه روز همه آگاه بشن که واقعا چی رخ داده...
در ضمن از سوال های مثل همیشه هوشمندانتم ممنونم.