۱۳۸۶ اسفند ۲۸, سه‌شنبه

چشم انداز مجلس هشتم

آیا انتخابات آزاد شفاف و عادلانه برگزار شد؟

درباره مجلس هشتم چی فکر می کنین؟

به نظر شما مجلس هشتم تا چه اندازه می تواند بر سیاستهای داخلی و خارجی نظام تاثیر گذار باشد؟

به نظر شما با توجه به ترکیب مجلس هشتم نابسامانی اقتصادی و سیاست اتمی به عنوان یک نمونه از سیستهای داخلی و خارجی شاهد چه تحولاتی خواهد شد؟

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

پر واضح است که آزادیهای محدودی که از زمان خاتمی بصورت آزمایشی در اختیار ملت ایران قرار گرفت نتایج دلخواه رژیم را برآورده نکرد و این واقعیت را که ملت ایران در صورت برخورداری از آزادی به هیچیک از خواسته های رژیم تن در نخواهد داد بعینه نشان داد .
لزوم تنگتر نمودن حلقه محاصره مردم برای دستیابی به محیطی بدون اعتراضات مردمی آشکار و علم به رویاروئی قریب الوقوع رژیم با اعتراضات بین المللی و حتی احتمال وقوع جنگ مسائلی بودند که حکومت را وادار به یکدست نمودن مجلس از عناصر تندرو و هماهنگ با منویات خامنه ای نمود و رد صلاحیتهای گسترده ای که صورت گرفت در حقیقت نوعی آماده سازی برای رویاروئی با چالشهای سخت پیش رو بود .
مجلس هشتم با ساختار نظامی خود بیشترین امکان سرکوب قانونی اعتراضات داخلی و جبهه گیری در مقابل فشارهای بین المللی را فراهم ساخته و تلاش خواهد کرد تا به هر قیمت ممکن مالیخولیای جنگ افروزانه خامنه ای را حاکم اوضاع سازد و دوران این مجلس مترادف با رنجها و آلام رو به فزون ملت بعنوان تنها قربانیان قدرت طلبی آخوندیسم خواهد بود .

ناشناس گفت...

سلام بر وفای عزیز!
وفا جان دیگه اینو همه میدونن که نه تنها انتخابات در ایران عادلانه نبود بلکه انتصاباتی هم که تو خودشون دارن هم عادلانه نبود....!
آخه قبلش گفتن 33درصدو میدیم به اصلاح طلبا و دیدیم که به این وعده شون هم وفا نکردن...حتما خبر اعتراض خاتمی و کروبی رو میدونی که گفتن که آراء دوباره بازشماری بشه!!! آخه یکی نیست بگه که آقای کروبی و خاتمی تا کی میخواین خودتونو گول بزنید و به امید این بمونین که روزی هم شما رو بازی بدن؟اینا شما رو از صحنه خارج کردن ولی شما باز امید دارین که شاید روزی دوباره پیروز بشین؟؟؟
چرا نمیاین حقایقو به ملت و رسانه ها بگین که این انتخاباتو مردم تحریم کردن و تنها 6درصد از عوامل نظام توش شرکت داشتن...جناب آقای خاتمی و کروبی تا دیرتر نشده بیاین و دلسوزی خودتونو به ما جوانان ثابت کنین با بیان حقایق....
اما پرسیده بودین که مجلس هشتم و سیاسیتهای خارجی:
باید خدمتتون عرض کنم که تا زمانی که آقای خامنه ای در راس قدرته سیاسیتهای این نظام همینه و تغییری نمیکنه...تمام انتخابات در این مملکت خیمه شب بازی بیش نیست و با اومدن این مجلس و اون مجلس سیاست یکپارچه اینها که گسترش خشونت و ترور و سرکوب مخالفین در کشور و کل دنیاست تغییر نخواهد کرد...موفق باشید...مهران از پونک

ناشناس گفت...

سلام
آقا جان نمی دانم چرا بعضی از مغرضین معاند در صدد هستند که ایران را یک کشور از هم پاشیده نشان بدهند . خدا خودش این معاندین با نظام را اگر اصلاح پذیرند اصلاح کند و گرنه به جرم زنای محسنه سنگسار کند .

شما ها بجای لجن پراکنی باید بروید خدا را شکر کنید شما کشوری دارید که نماینده هایش را امام زمان انتخاب می کند . کابینه اش را امام زمان انتخاب می کند . و هر ساله امام زمان تمام مصوبات مجلس را امضا و تایید می کند . به اینکه پس دیگر چه احتیاجی به مجلس و انتخابات است کاری نداشته باشید هر چند که اینها همه وسیله هستند برای اعلام و ابراز آن تاییدات. مثلا شما همین بودجه امسال را در نظر بگیرید ببینید چرا اینقدر سریع و بدون معطلی تصویب شد چون از ناحیه امام زمان بوده است . ولی در دولت قبلی اینگونه نبود . البته به اینکه چرا در کشور امام زمان دولت غیر امام زمانی بر سر کار بوده است و اوضاع کنونی نیز مورد تایید ایشان هست هم مثل قبل کاری نداشته باشید . ولی این را بدانید اگر کاری انجام می شود حتما مورد تایید امام زمان است . ولو انتخاب علی دایی .راسی آقای وفا ممنون که جواب منو در نظرات قبلی دادید!!!!!!اکبری از تهران

ناشناس گفت...

ار ها و بارها شنیده ایم که خدا می گوید دعا کنید تا دعایتان را اجابت کنم ولی مواقعی هم هست که باید برخلاف دعا کرد و از خدا خواست
خدایا, از ما بگیر

اگر قیمت نفت زیادمی شود و پدرم هنوز بیکار است
خدایا, این افزایش قیمت را از ما بگیر

اگر موجودی “صندوق ذخیره ارزی” زیاد شده است ولی مادرم همچنان مجبور است برای سیر کردن شکم من و دو خواهرم خانه ی مردم رخت بشوید
خدایا, این صندوق ذخیره ارزی را از ما بگیر

اگر بر روی دریایی از نفت و گاز هستیم ولی گاز برای گرم کردن کودک خردسالم ندارم
خدایا, این منابع نفت و گاز را از ما بگیر

اگر مسلمانیم ولی بچه ام شب با شکم گرسنه می خوابد
خدایا, این اسلام و مسلمانی را از ما بگیر

اگر آنکه را از میان ما برخاسته است , شورای نگهبان نمی خواهد
خدایا, این شورا را از ما بگیر

اگر افرادی بنام “سربازان گمنام امام زمان” خواهرم را به جرم حق خواهی می زنند
خدایا, این سربازان را از ما بگیر

اگر کسی بنام علی برخلاف علی برادر بزرگ بی گناهم را می کشد
خدایا, این علی را از ما بگیر

اگر نان شب پیرزنی را بنام امام زمان از او می گیرند
خدایا, این امام زمان را از ما بگیر

اگر “خلاف شرع”, مادرم را , مادر مریضم را می کشد
خدایا, این خلاف شرع را از ما بگیر

اگر “خلاف خدا” پسر کوچکم را از من می گیرد
خدایا, این خدا را از ما بگیر

به امید ایرانی
آرام - آباد - آزاد

ناشناس گفت...

دقت کردیدی از اسلام چیزی نمانده جز غذاهای نذری و توالت‌های مساجد؟
و کلی مرده پرستی و قبر پرستی!
و کلی جهالت و بنیاد‌گرایی!
و کلی عزاداری و رنگ سیاه!

و کمی هم خدا (یه کوچولو)!

ناشناس گفت...

من کلاً تصمیم گرفتم در زندگیم رای ندهم. من دو بار رای دادم یک بار به معین و بار دیگر به رفسنجانی. صدای خطر می‌امد، بوی جهالت. مردم مسخ شده بودند. نمی‌دیدند، نمی‌فهمیدند. یادم می‌اید بچه را تک تک از خانه بیرون می‌کشیدیم با شناسنامه. بعضی‌ها ژست روشنفکری میگرفتند: می‌دونی… من این انتخابات رو تحریم می‌کنم.” ما می‌گفتیم: ما مرده شما زنده. مثل سگ پشیمان می‌شوید”. این روشنفکر نماهای وطنی. ما زنده‌ایم و آنها سگ شده اند. دنبال لقمه‌ایی نان.
من رای نمی‌دهم. چون مردم مثل بز سر تکان می‌دهند. مثل گوسفند پیروی می‌کنند و مثل گاو هر چه به انها بدهی می‌خورند.
من رای نمی‌دهم چون رای من تاثیر ندارد.
من رای نمی‌دهم چون این انتخابات مثل کار هنری فورد است: شما می‌توانید هر رنگی بخرید به شرطی که ان رنگ مشکی باشد.
من رای نمی‌دهم چون انگشتم را می‌خواهم تو دماغم بکنم. مفید تر است.
من رای نمی‌دهم چون اصلاح‌طلبان کلیت را قبول دارند.
من رای نمی‌دهم چون چون احساس می‌کنم با رای دادن به شعور من توهین می‌شود.
من رای نمی‌دهم چون چون اهل مشت زدن به کسی نیستم.
من رای نمی‌دهم چون نوعی تایید است.
من رای نمی‌دهم تا دوربین صدا و سیما من را به عنوان یک مصداق بارز غرب‌زدگی در صف رای شکار نکند و به همه جهانیان حضور اقشار مختلف ملت را نشان ندهد.
من رای نمی‌دهم تا این بار به جای خیابان من را در خانه با زیر شلواری راه راه اون‌ورش پیدا بگیرند.
من رای نمی‌دهم چون کار از کار گذشته.
من رای نمی‌دهم چون حال ندارم.
من رای نمی‌دهم چون دلیلی ندارم.
من رای نمی‌دهم چون از انتخاب بین بد و بدتر خسته شدم.
من رای نمی‌دهم تا یک سری اصلاح طلب جیبشان را پر کنند و به من بخندند.
من رای نمی‌دهم چون احمقم.
من رای نمی‌دهم چون رای دادن یک فریضه دینی است و من دین ندارم.
من رای نمی‌دهم چون رای دادن یک فریضه ملی است و ما برایمان ملتی نمانده.
من رای نمی‌دهم چون امیدی نمانده.
من رای نمی‌دهم چون بارها و بارها خریتم را ثابت کرد

رامین گفت...

درود
ابتدا باید دید انتخابات عادلانه و آزاد یعنی چه؟
در یک انتخابات شفاف و منصفانه باید نمایندگان کلیه احزاب که نمایانگر تفکرات اقشار مختلف مردم در جامعه از اقلیت تا اکثریت هستند شرکت داشته باشند .
خب اولین مشکل بزرگ و اساسی اینجاست که حزب مخالف که سهل است حتی خودیهایی که دارای سلیقه متفاوت بودند و مردم آنها را میشناختند اجازه شرکت پیدا نکردند پس انتخابات به هیچ وجه آزاد نبود .
مدعیان آزادی انتخابات لطفآ توضیح دهند نماینده افرادی که خواهان جدایی دین از سیاست هستند در کدام حزب اجازه فعالیت داشتند و کاندید شدند ؟ جای مخالفین اختیارات بی حد و حصر رهبر کجاست ؟ مخالفین نظارت استصوابی چند کاندید داشتند ؟
انتخابات زمانی عادلانه است که ناظرین بین المللی و ناظرین احزاب شرکت کننده صحت آنرا تایید کنند نه تنها یک ناظر بین المللی در انتخابات وجود نداشت بلکه از ورود ناظرین اصلاح طلبان به تعدادی از حوزه ها جلوگیری شد.
نتایج مضحکی که در بعضی حوزه ها منتشر شد مانند بیشتر بودن تعداد آراء از واجدین شرایط نشانگر تقلب در انتخابات بود و حتی پاسخ معترضین در مازندران با گلوله داده شد. پس هیچ نشانی از عدالت و شفافیت نیز دیده نمیشود.
و اما بازتاب مجلس هشتم که مانند دولت نهم منتخب رهبر معظم انقلاب است تایید سیاستهای غلط اقتصادی و سیاسی و وضع قوانینی که هر چه بیشتر به استبداد حاکم کمک کند و منافع اقلیت حاکم را تامین نماید خواهد بود و درنتیجه تورم و گرانی بیشتر و سرکوب گسترده تر و سلب هر چه بیشتر حقوق مسلم مردم مانند ازادی بیان , اندیشه و عقیده و در عوض پافشاری بر غنی سازی اورانیم که البته با استفاده از انرژی هسته ای ارتباطی ندارد و در نتیجه تحریمها و انزوای بیشتر خواهد بود.
موفق باشید

ناشناس گفت...

در مورد حمله نظامي آمريکا به عراق و هزينه اي آن اين روزها بحث زياداست . بايد بگويم بايد واقعيتها را ديد. اگر آمريکا و جهان غرب در برابر نيروي اهريمني تروريسم عمل نمي کردند و به اين کار خود ادامه ندهند ، وضعيت اقتصادي آمريکا در اثر عمليات تروريستي بسيار وخيم تر ميشود. اگر 2 عمليات تروريستي نظيرعمليات 11 سپتامبر در آمريکا رخ ميداد کل وضعيت اقتصادي آمريکا سقوط ميکرد. بنابر اين توجه دولت آمريکا به مبارزه گسترده با تروريسم ، با هر قيمتي که باشد ، به سود وضعيت اقتصادآمريکا خواهد بود. ادامه مبارزه بانيروي اهريمني تروريسم بايد ادامه يابد تا مقابله به رژيم تروريستي جمهوري اسلامي (مهد تروريستهاي منطقه خاور ميانه) ، حماس، حزب الله لبنان و رژيم بشار اسد در سوريه و القاعده(که بيشتر با رژيم جمهوري اسلامي همکاري دارد)

ناشناس گفت...

آقای وفا با سلام دوباره!
میخواستم سال نو را به شما و تمام دست اندرکاران صدای آمریکا علی الخصوص شما و آقای بهارلوی عزیز تبریک بگم و با آرزوی آزاد شدن مملکتمون از این قوم ظالم از شما درخواست کنم که اگر امکان دارد برنامه های صدای امریکا را در این سال بیشتر کنید اگر امکان دارد این پیشنهاد را به گوش مسئولان برسانید ...سال خوبی داشته باشید...مهران از پونک

ناشناس گفت...

ما که دیگه امیدی به ایران نداریم چه برسه به مجلس

روز به روز وضع اقتصادیمون بدتر میشه

ناشناس گفت...

متاسفانه تمسخر و لج بازی در این وبلاگ هم مشاهده می شود چرا برای بد کردن یکی تمام مذهب رو به وسط می کشید؟ چرا شما که ادعای جدایی مذهب رو می زنید به خودتون اجازه می دیدن که مذهب برای تخریب بکار ببرید . باید این واقعیت رو قبول کنید هم شما و هم دلت های مذهبی هر دو به یک اندازه در تخریب مذهب سهیم هستید - این رو در جواب کبری از تهران نوشتم - در ضمن چرا این گونه سئوالات رو مطرح می کنید مگر در آمریکا بین جورج بوش و الگور تخلف انتخاباتی رخ نداد چرا اون رو به کسی نمی گید؟ ملگه ما بین جورج بوش و کری تخلف اتفاق نیفتاد - ایالات متحده که خودش ادعای دمکراسی داره چرا اجازه شمارش مجددد آرا رو نداد و جورج بوش با رای دادگاه به ریاست رسید؟ در همه کشور های دنیا تعددد نظر و جود داره ولی شما سعی می کنید این تععد نظر رو به اختلاف نظر تبدیل کنید که کار مناسبی نیست همه در سال 1980 مردم ایران به قانون اساسی رای دادن و همه قبول کردن که نوع حکومتشون چه جوری باشه حالادیگه بقیه حرف ها اضافی هست - یه مثال ساده تر بزنم تا فهمش برای شما هم راحت تر باشه برای مثال در روزنامه نیویورک یه مقاله در مورد اسرائیل چاپ بشه و نقش لابی اسرائیلی رو در اقتصاد امریکا بررسی کنه آیا اون روزنامه به آتش کشیده نمی شه؟ دقیقا به آتیش کشیده می شه - و نویسنده ترور می شه همنطوری که کاریکاتورست معرف عرب تو انگلستان ترور شد پس اگه با دقت نگاه کنیم می بینیم کشور شمکا - آمریکا هم دچار آشفتگی درونی و درگیری درونی هست پس بهتر همه جانبه به همه چیز نگاه کنیم
محمود

گلستان گفت...

رژیمی که فشار خارجی را درقضیه هسته ای تست زده و از زیر فشار جنگ و تغییر رژیم خارج شده دیگر برای انتخابان کوچکترین رحمی حتی به اصولگرایان پرسرو صدای خود هم نکرد و همه را از زیر تیغ نظارتهای مختلف خواهد گذراند پس دیگه جای چه انتظاری است ما باید به تنگتر شدن شرایط سیاسی خو بگیریم و فشارهای تحریم خارجی هم که نظیر تحریم رزیم صدام 10 سال بطول می انجامد . پس ماباید انتظار معجزه نداشته باشیم شرایط روز به روز بدتر هم خواهد شد از دست هیچکس هم کاری برنخواهد امد جز خودمان که بیکاری ،فقر و فساد خسته امان کند آنوقت

داریوش گفت...

درود

جناب آقای محمود ملقب به ناشناش که

سینه چاک مذهب شده اید وقتی جناب

آیت الله مشکینی اعلام کرد که

لیست کاندیداهای مجلس هفتم به تایید

امام زمان رسیده این یعنی چی؟؟؟

یعنی این که ملت من برای شما شعوری

قائل نیستم باور کنید.

جناب آقای محمود ملقب به ناشناش که

سینه چاک مذهب شده اید وقتی جناب

پرویز داودی معاون اول محمود احمدی

نژاد با هیئت دولت تشکیل جلسه

میدهدو اعلام می کند که ما با

محمود احمدی نژاد پیمان بستیم و حالا

باید همین پیمان را هم با امام زمان

ببندیم و پیمان نامه ای نوشته و همه

وزرای کابینه نظام آن را امضاء

می کنند و چون رسم یک پیمان نامه

این است که طرف مقابل هم زیر آن

راامضاء کند نامه را به دست جناب

صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد

اسلامی رژیم میدهند که از طرف هیئت

دولت پنجشنبه شب نامه را به درون

چاه جمکران بیاندازد تا امام زمان

فرو رفته دراین چاه آن میثاقنامه

امضاء کند.این یعنی چی؟


یعنی ملت درک ندارند و این مزخرفات

را باور می کنند.



این در موردمذهب جناب سینه چاک نظام.


در مورد انتخابات هم خدمت شما سرباز

گمنام آقاامام زمان عرض کنم که اگر

در انتخابات آمریکا تخلفی رخ دهد که

البته سابقه هم داشته تمامی

رسانه های آزاد آن کشور اعم از

مطبوعات و رادیو تلویزیون ها در

نهایت آزادی و بدون دغدغه مسائل را

شفاف برای مردم بازمی کنندچون آزاد

هستند و البته میدانند که در آنجا

سعید مرتضوی و یا سلولهای مخفوف بند

209 وزارت اطلاعات آقا امام زمان

وجود ندارد.


اما در ایران اشغال شده ما توسط

تازیان بازمانده از جنگ قادسیه وضع

طور دیگریست.کسی مطلقا حق انتقاد

ندارد.رسانه و یا مطبوعاتی پیدا

نمی شود که انتقاد کنند چون تعطیل

می شوند و کارکنان آن سر از زندانهای

مخوف اولین حکومت الله برروی زمین در

می آورند.رسانه ها و مطبوعات فقط و

فقط یک راه دارند و آن تایید و

حمایت از یک چنین افتضاحاتی می باشد.

جناب محمود"سرباز گمنام آقا امام

زمان شما که به دمکراسی و آزادی در

این کشور ادعا دارید.کجایند احزاب

مخالف نظام؟؟؟

کجایند روزنامه نگاران منتقد نظام؟؟؟

چرا از صدا و سیمای حاج ضرغامی که

به قول خودشان ملی است فقط یک صدا

شنیده می شود و آن هم تایید

سیاستهای فلاکت بار نظام طی این سی

سال است.

چرا منتقدی در این تلویزیون ملی

صحبت نمی کند؟؟آیا چشمان من ایراد

دارد و یا چشمان شما سرباز گمنام

امام زمان؟؟؟؟ کدامیک؟؟؟



از تخلف انتخاباتی در آمریکا صحبت

می کنید شاید یادتان رفته که در

افتضاحات ریاست جمهوری قبلی آقای

کروبی طی یک نامه سرگشاده به جناب

خامنه ای رهبر اولین حکومت الله برزمین

به ایشان اعلام کرد که آقازاده تان

جناب سید مجتبی خامنه ای با کمک بسیج

و سپاه در آرائ مردم دست برده و

نتیجه را به سود محمود احمدی نژاد

تغییر داده اند.روزنامه ای

هم که در آن زمان این نامه را منتشر

کرد ترتیبش داده شد و توسط

دادستانی بسته و لغو امتیاز

شد.چرا؟؟؟؟؟؟


چرا جناب سینه چاک نظام و امام زمان
؟؟؟؟؟

شما می گویید خود این ملت در سال1980

به قانون اساسی رژیم رای دادند.کاملا

درست است .اما توجه داشته باشید که

آن زمان ایران سی میلیون بیشتر

جمعیت نداشت والان و در زمان حاضر 70

میلیون.چطور ملت سی میلیون نفر برای

70 میلیون نفر تصمیم گرفته است؟؟؟؟؟

من که آن زمان نبودم و رای

ندادم.الان هم این قانون اساسی را

قبول ندارم.حالا چه کنیم؟؟؟؟؟؟

مگر خود خمینی در سال 57 در

بهشت زهرا تهران اعلام نکرد که پدران ما

چه حقی داشته اند که برای ما

تععین تکلیف کند؟؟؟

حالا ما هم چنین حرفی داریم.پدران و

مادران ما چه حقی داشتند که سی سال

پیش برای ما تعیین تکلیف کنند؟؟؟؟



زنده باد حقوق بشر کورش بزرگ

زنده با ایران و ایرانیت