۱۳۸۶ اسفند ۲۵, شنبه

تفسیر خبرساز

نخستین واکنش رسمی وزارت امور خارجه آمریکا به انتخابات مجلس هشتم

دیوید فولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تفسیر خبر جمعه گفت "ایالات متحده از اینکه رژیم ایران در انجام این انتخابات نسبت به معیارهای بین المللی انتخابات دموکراتیک و حقوق ابتدایی مردم ایران بی اعتنایی کرده ابراز نا امیدی می کند. این انتخابات آزاد نبود. این انتخابات عادلانه نبود. این انتخابات شفاف نبود. رژیم از مبانی ایدئولوژیک برای رد صلاحیت هزاران کاندیدا استفاده کرد و بنا بر این حق انتخاب آزاد و توان انتخاب دولتی که بر مبنای رای مردم باشد را از مردم گرفت." شان مک کورمک، دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در کنفرانسی خبری به محدودیتهای سنگین اعمال شده بر رسانه ها و رقابتهای انتخاباتی و نبود ناظر بی طرف اشاره کرد.

واکنش به سخنان مقامات جمهوری اسلامی درباره مصاحبه نورالدین پیرمؤذن با صدای آمریکا

دیوید فولی گفت "اینکه مقامات جمهوری اسلامی نماینده خودشان را برای بیان حقیقت به خیانت متهم می کنند شاهدی از نحوه رفتار نامطلوب رژیم است."

شایعه حمله آمریکا به ایران

با استعفای ویلیام فالن، فرمانده نیروهای آمریکائی در خاورمیانه، گمانه زنی ها در مورد قوت گرفتن احتمال اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی حتی در میان رسانه های داخلی بالا گرفت. دیوید فولی در این مورد گفت " هیچ تغییری در سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی صورت نگرفته و ایالات متحده به یافتن راه حل از طریق دیپلماسی متعهد است."

شما چی فکر می کنین؟

۱۱ نظر:

حاج عباس .ع گفت...

آمریکا به ایران حمله نخواهد کرد چرا که از نظر اقتصادی و از لحاظ محبوبیت سیاسی آن قدر ضعیف شده است که در توان خود نمی بیند که گوشه چشمی به ایران بیندازد.. ایران اسلامی در آینده نه چندان دور به حق آقا امام زمان و کوری چشم بیگانه بر قله های هسته یی .. اقتصادی .. سیاسی .. فرهنگی جهان خواهد ایستاد .. انشااله

ناشناس گفت...

واقعا متاسفم. درحالیکه وزیر کشور رسما میزان رای دهندگان را 60 درصد اعلام کرد صدای آمریکا در تمامی خبرهای روز شنبه خود میزان مشارکت را 65 درصد اعلام میکرد! واقعا اینه میزان صداقت رسانه دولت آمریکا؟!

http://isna.ir/main/NewsView.aspx?ID=News-1103999&Lang=P

ناشناس گفت...

dastetun dard nakone @};-

حاج عباس .ع گفت...

جناب وفا انتخابات و شرکت درآن برای تفکر شیعه یک تکلیف شرعی ست.. اما محق بودن ملت در ادامه آن است یعنی پس از ادای تکلیف حق داریم که از نمایندگان بخواهیم که قوانینی تنظیم نماید که مصلحت امت اسلامی درآن باشد .. والسلام

وفا گفت...

حاج عباس عزیز فکر می کنم انتخاب کردن و انتخاب شدن یه حقه و نه یه وظیفه البته در سیستمهای دموکراتیک و تنها در سیستمهایی که به شکلی استبدادی هستند این حق به وظیفه تبدیل می شه و اگر هم بعد مذهبی داشته باشند وظیفه شرعی و تکلیف. عقاید تو برای من محترمه و نمی خوام اشتباه برداشت کنی این یه نظر بی غرضه. اشکالی که با تبدیل شدن حق انتخاب کردن یا انتخاب شدن به تکلیف شرعی پیش میاد اینه که اون گروه از مردم کشور که لزوما به اون شرع خاص باور ندارند از حق مساوی برای مشارکت در جامعه برخوردار نمی شن. مگر اینکه راه حلی که قبلا گفتی رو پیشنهاد کنی که از مملکت برن بیرون که خوب باز اینهم یه نقض بزرگتره حقوقشون می شه خلاصه یه جورایی با مفهوم اصلی در تضاد خواهد بود.

ناشناس گفت...

درود
اول از همه اینکه ما امت اسلامی نیستیم و ملت ایران هستیم اسلام یک مذهب مانند سایر مذاهب است و حق مسلم هر ایرانی نه تنها انرژی هسته ای که ازادی در انتخاب و داشتن هر مذهبی است که به ان اعتقاد دارد .با مذهب و فقه اسلامی نمیتوان حکومت کرد و ادعای ازادی داشت زیرا بریدن دست چپ و راست , به دار کشیدن , شلاق زدن , سنگسار کردن و زن را نصف انسان در اجرای قوانبن مانند دادن شهادت در دادگاه و پرداخت دیه فرض کردن نقض اشکار حقوق بشر و سلب حقوق مسلم انسانی است .
و اما در مورد انتخابات که در واقعیت از رقابت بین احزاب متنوع سیاسی حاصل میشود باید گفت در کشوری که یک حزب مخالف حاکمیت اجازه ابراز وجود ندارد و رهبر معظم انقلاب یعنی جانشین برحق امام زمان میفرمایند که نباید مخالفین به مجلس راه پیدا کنند و از طرفی حتی خودیها از سوی شورای نگهبان منتخب رهبر رد صلاحیت میشوند انتخابات دارای هیچ معنایی نیست و تنها یک نمایش است.
موفق باشید

ناشناس گفت...

«خميني در 12بهمن1357در بهشت زهرا گفت:فرض می کنیم که یک ملتی تمامشان رای داند که یک نفری سلطان باشد، بسیار خوب، اینها از باب اینکه مسلط بر سرنوشت خودشان هستند و مختار به سرنوشت خودشان هستند، رای آنها برای آنها قابل است؛ لکن اگر چنانچه یک ملتی رای دادند (ولو تمامشان) به اینکه اعقاب این سلطان هم سلطان باشد، این به چه حقی ملت پنجاه سال از این، سرنوشت ملت بعد را معین می کند سرنوشت هر ملتی به دست خودش است.»
تشکر و تقدیر از مردم فهیم ایران ؛ مشروعیت رژیم جمهوری اسلامی از بین رفت . مردم ایران به رژیم جمهوری اسلامی رای " نه " دادند و از 24 اسفند 1386 به بعد دیگر رژیم جمهوری اسلامی مشروعیت قانونی ندارد. بدنبال اعلام نیروهای مبارز ایرانی مبنی بر اینکه مردم ایران این نمایش انتخابات رژیم را به رفراندومی علیه رژیم جمهوری اسلامی مبدل سازند ، و عدم شرکت آنان همانند رای " نه " به رژیم جمهوری اسلامی خواهد بود ، تحریم گسترده انتخابات از سوی مردم ایران و عدم شرکت مردم که در حوزه های رای گیری سراسر کشور کاملا محسوس و آشکار بود به معنای از مشروعیت افتادن رژیم جنایتکار آخوندهای شیطان صفت است که در مدت 29 سال خون مردم ایران را در شیشه کردند و جیبهای خود را پر پول.
باید از یکایک ملت شریف ایران بخاطر تحریم گسترده این نمایش انتخابات رژیم جنایتکار آخوندی تشکر نمود.ملت شریف ایران باعث شدند تا رژيم جمهوري اسلامي مشروعيت نداشته باشد

Unknown گفت...

وفا جان با جوابت به حاج عباس آقا و نظر رامین کاملا موافقم، حاجی جون ما اول از هر چیز ایرانی هستیم اینو یادتون نره لطفا. مرسی از برنامه های خوب و این وبلاگ. موفق باشی وفا مستقیم.

ناشناس گفت...

حاج عباس چرا واقعیت ایران را نمی بینی هر چقدر که امریکا از نظر اقتصادی ضعیف شود بیچاره ایران وضعش بدتر می شود چرا که اقتصاد امریکا بر کل جهان تاثیر خواهد گذاشت در ثانی تا کی می خواهید به امید امام زمان بنشینید شما خودتان برای ایرا چه می کنید و چه کرده اید ام انتخابات این آمارها مهم نیستند مهم تقلبی است که در انتخابات شده است اگر راست می گویند در حوزه هائی که تقلب شده و 120 درصد رای داده اند انتخابات را باطل اعلام کنند بعد آمار بدهند

رامین گفت...

درود
جالب اینجاست که در بالای شبکه های جمهوری اسلامی نوشته شده ( حماسه 24 اسفند انتخاب ملت ایران با عزت )
باید سوال کرد کدام انتخابات و کدام عزت ؟ ایا نباید به انتخاباتی که در آن حتی موافقین حکومت که دارای سلیقه متفاوت هستند رد صلاحیت میشوند و اجازه کاندید شدن ندارند نام نمایش مضحک گذاشت ؟
ایا توقیف شدن 9 نشریه بعد از انتخابات نشانه عزت است ؟ایا در کشوری که بزرگترین زندان روزنامه نگاران است نشانه ای از عزت وجود دارد ؟ ایا در مملکتی که اینترنت فیلتر میشود و یک رادیو یا تلویزیون غیر دولتی حق فعالیت ندارد و جای مخالفین و منتقدین نه در مجلس که در زندان است و حاکمان مستبد آن کاری جز دروغ گفتن و اخبار را برعکس جلوه دادن ندارند عزت و افتخاری دیده میشود ؟ رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی هیچ کاری جز دروغ پردازی در پخش اخبار و تفسیرهای سیاسی ندارد و از این نظر دارای رتبه ای بسیار بالا در بین کشورهای مستید است که باید به این حکومت مقدس واقعآ تبریک گفت.
با سپاس از جناب وفا مستقیم

ناشناس گفت...

سخنگوی وزارت خارجه ایران نسبت به آنچه که اقدامات خودسرانه نیروهای اشغالگر آمریکایی در انگشت نگاری و اعمال محدودیت علیه زوار ایرانی عتبات عالیات در مرز با عراق می خواند به شدت اعتراض کرده است.برخلاف اظهارات وزارت خارجه کاملا ضرورت دارد با توجه به دخالت های سپاه در عراق و پیدا شدن مدارک کمک ایران به شورشیان این کار انجام شود و قتی ایران به خود اجازه به توپ بستن روستاهای عراق را به بهانه دخالت شورشیان کرد پژاک در ایران به خود می دهد حتی باید انتظار بمباران متقابل را برای دخالت سپاه در بمب گذاریهای عراق داشته باشد چه رسد به انگشت نگاری .