۱۳۸۶ اسفند ۲۳, پنجشنبه

تفسیر خبر پنجشنبه

با گزارشگران صدای آمریکا امشب از واشنگتن به رم در ایتالیا، پاریس در فرانسه و آنکارا در ترکیه خواهیم رفت. و از دریچه دید این گزارشگران پوشش خبری رویدادهای مهم در نقاط مختلف جهان و در ارتباط با ایران را بررسی خواهیم کرد. انتخابات مجلس هشتم و پیشبینی های مطبوعات و رسانه های مختلف رو مورد بررسی قرار خواهیم داد همراه با دیگر وقایع مهم در ترکیه ایتالیا فرانسه و آمریکا. در یک برداشت کلی اصلاح طلبان در وضعیت شکننده ای قرار دارند. محمود احمدی نژاد می گوید کارشناسان بر این باورند که اصولگرایان اکثریت مجلس را در دست خواند گرفت. مسائل اقتصادی تا چه اندازه بر نفوذ احمدی نژاد تاثیر خواهد داشت؟ برخی کارشناسان به بی تفاوتی درمیان حامیان اصلاحطلبان اشاره می کنند. آیا اصلاحطلبان با رد صلاحیت بیش از 50 درصدی راه مقابله با چالشهای پیش روی خود را پیدا کرده اند. در همین حال پیش بینی میشود حلقه حامیان محمود احمدی نژاد هم در این رقابت چندان موفق عمل نکند. تایمز لندن می نویسد احتمالا ناتوانی محمود احمدی نژاد در بهبود سطح رفاه جامعه در این انتخابات با قضاوتی جدی رو برو شود. به گفته ABC اسپانیا اولین امتحان هواداران احمدی نژاد در پای صندوق رای چالش اقتصادی خواهد بود. در این میان سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هفتم در گفتگو با صدای آمریکا ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات نسبت به فعالیتهای "حزب نانوشته اقتدارگرا" و تکصدایی شدن مجلس و تبدیل آن به ابزاری در دست خاصان نظام و حرکت نظام به سوی یک دیکتاتوری نظامی هشدار داد. در برنامه امشب با گزارشگران صدای آمریکا آقای علی سجادی، آقای دکتر ابراهیم بی پروا.. در رم ایتالیا با آقای احمد رافت در پاریس فرانسه با آقای محمدرضا شاهید و در ادامه برنامه با آقای علی جوانمردی در آنکارای ترکیه به این رویدادها و دیگر خبرهای مهم این چند روز نگاهی دقیقتر خواهیم داشت

۱۸ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
تشکر از برنامه های خوب شما.
متاسفانه ایران ویران شده و استبدادی به مراتب سخت تر بر مردم حکومت میکند.
و من متعجب هستم از اینکه مردمی که این قدر تحت فشار هستند چطور صدایی از آنها بلند نمی شود.
درباره انتخابات باید گفت که توهینی است به مردم ایران گرچه مردم آنقدر درگیر مشکلات زندگی هستند و آنقدر توهینها شنیده اند که دیگر بی اعتنا به این توهینها شده اند.
اصلاح طلب و یا اصول گرا فرقی نمی کند هردو یک سیاست دارند و آن غارت و چپاول ثروتهای ایران است.
خانه از پای بست خراب است.
ایران ویران شد.

حاج عباس .ع گفت...

آفای وفا قسم به خون شهدا جوانان دلاور و رشید ایران اسلامی همیشه مایه شکست شما مزدوران خواهند بود . 30 سال یعنی سه دهه مثل کوه ایستادند و در برابر تهاجم نظامی و سیاسی و اقتصادی بیگانه ایستادند و همچنین در مقابل توطئه کور دشمن داخلی .. اما کوه خسته شد .. برادران و خواهران انقلابی مان خم به ابرویشان وارد نشد . به این میگویند ایمان به ولایت .. ایمان به جهاد فی سبیل اله.. امروز ما در صنایع سد سازی و همچنین موشک سازی و هوافضا و علم نانو و سلولهای بنیادی جزو پیشرفته ترین کشورهای جهان قرار گرفته ایم .. هرچه دشمن ما را بیشتر بایکوت کند ما پیشرفت مان چند برابر خواهد شد .. و بر پای خودمان محکم تر خواهیم ایستاد .. روز جمعه شما حضور میلیونی مردم همیشه در صحنه را خواهید دید .. مرگ بر منافق

وفا گفت...

حاج عباس عزیز از اینکه به ما هم سری می زنی ممنونم. امیدوارم مردم ایران بتونن در تعیین سرنوشت خودشون موفق باشن. ولی پیشرفت احتیاج به دشمن نداره. در تفاهم و همکاری پیرفتهای بهتری حاصل می شه. مینطور در سایه شکیبایی و احترام متقابل. انقلاب خوبه که در خودمون ایجاد کنیم تا دوست و دشمن نبینیم. ایمان خوبه که ثمرش به پیشرفت خانواده بشر کمک کنه. سد خوبه ولی نه در برابر حقوق بشر. موشک خوبه ولی نه برای کشتن دیگران بلکه برای کشف آنچه در هوا و فضاست و فهم ما رو از جهان اطرافمون بالا می بره. علم نانو خوبه ولی نه وقتی مردم به نان شب محتاجند. قضاوت راجع به مزدور و منافق رو هم به عهده خودت می زارم. به امید روزهای خوش

حاج عباس .ع گفت...

جناب وفا .. برخلاف آنچه که دائما به شما از طریق رسانه های صهیونیستی گفته میشود که حکومت اسلامی خشن است هرگز چنین نیست .. من در ایران زندگی میکنم و با پوست و استخوان لمس میکنم.. حکومت اسلامی جوانان هرزه و سگ باز و خانم باز و عیاش را که مخل آسایش و آزادی مردم هستند را لحظه یی تحمل نمیکند .. اما رسانه های بیگانه همین قدر که توسعه و آبادانی مردم را میبینند شروع به سم پاشی می کنند که مبادا که یک کشور شیعه دیر یا زود به عنوان یک ابر قدرت مطرح شود ..حکومت چه سدی در برابر مردم ساخته که شما میگویید .. هر کشوری برای کنترل جامعه خط قرمز هایی دارد .کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست .. اگر فقری از ایران اسلامی به شما گزارش میشود بسیار غلو شده است .. و اگر هم باشد .. همانطور که امام راحل نیز فرمودند: اقتصاد ضعیف ایران ریشه تاریخی دارد .. دولتمردان ما تا خواستند به او ضاع کشور سر و سامان دهند جنگ شروع شد که کلی خسارت وارد شد .. تا خواستیم سر و سامانی به خود بدهیم .. اقدامات مخربی از طرف آمریکا و اسرائیل در اقتصاد کشور درست شد .. درباره جوانان نیز بگویم .. جوانی که عاقل باشد این کشور بهترین کشور برای رشد اوست اما اگر بخواهد مزد بگیر آمریکا و صهیونیست باشد .. بدون شک در وسط روز و در ملا عام هم که باشد به سزای خود خواهد رسید .. ایران اسلامی کشور عاشورائیان است .. کسی که احساس میکند با مدل اسلامی نمیتواند خود را هماهنگ کند .. میتواند ترک دیار کرده و مهاجرت کند .. در سرزمین عاشورائیان .. سیاسی کاری و اقدامات زیرزمینی و بهایی گری و طرفداری از خانم های لوس و غربزده ووو هیچ جایی ندارد و کسی که نمیتواند تحمل کند بهتر است خودش را برای فعالیت های زیر زمینی خسته نکند .. چرا که ایران اسلامی سرزمین عاشورائیان است ..

ناشناس گفت...

سلام آقای مستقیم
امیدوارم حال شما خوب باشه و همواره در کار خودتون موفق باشید
برنامه های شما برای من هرگز التیام بخش نیست بلکه هر روز بیشتر از قبل پی به زندگی فلاکت بار و خالی از اصول اولیه یک زندگی آزاد می برم
با این وجود از زحمات شما بسیار سپاسگزارم و جزء بینندگان برنامه شما خواهم بود
در ضمن وبلاگ شما در ایران فیلتر شده !

وفا گفت...

بدون شرح:

حاج عباس می نویسد "جناب وفا .. برخلاف آنچه که دائما به شما از طریق رسانه های صهیونیستی گفته میشود که حکومت اسلامی خشن است هرگز چنین نیست ..."

حاج عباس در ادامه می نویسد "جوانی که عاقل باشد این کشور بهترین کشور برای رشد اوست اما اگر بخواهد مزد بگیر آمریکا و صهیونیست باشد .. بدون شک در وسط روز و در ملا عام هم که باشد به سزای خود خواهد رسید ..."

arash گفت...

سلام
این حاج عباس هم فکر میکنم از اون جوجه بسیجی هاست .زیاد رو حرفاش فکر نکنید خودش با تناقض گویی جواب خودش رو میده.
برادر ایران جای ایرانیان است نه عاشورائیان .خوبه دارید از مملکت خودمون مارو بیرون میکنید.
شما اگر اینجا رو مناسب نمیبینید تشریف ببرید صحرای عربستان.گردن بزنید و آدم کشی کنید .
شما تحمل ندارید حتی یک کلمه حرف حق بشنوید و بلافاصله به خشونت متوسل میشوید.
برادر من شهید نشده تا تو جوجه بسیجی به جاش حرف بزنی .
روزی باید جواب بدید همتون.مطمئن باش .اون روز میاد....
راستی سردار زارعی حالشون خوبه ؟!
خبرهای جالبی ازشون میشنویم.

ناشناس گفت...

سلام
برنامه خوبي داريد و من هر شب آن را نگاه مي كنم بخصوص برنامه تفسير خبر كه ساعت 11 به وقت تهران پخش مي شود . من يك ارتشي هستم و يك خواهش دارم . بجاي آنكه اينقدر سنگ كارگران و معلمان را به سينه بزنيد كمي هم از ارتشيها صحبت كنيد . ارتشيهايي كه نصف يك كارگر عيدي مي گيرند و كمتر از يك معلم حقوق دريافت مي كنند. ارتشي كه اگر بعد از ظهرها مسافركشي نكند نمي تواند خرج خانواده اش را بدهد . ولي متاسفانه به دليل قوانين سخت و كنترل شديدي كه بر اين قشر حاكم است ، شما هيچوقت شكايتي از طرف يك ارتشي نمي بينيد و نمي شنويد . مي ترسند حتي ايميل بزنند چه رسد به مكالمه تلفني يا نامه . اين حرف تمام همرزمان من است كه اگر روزي جنگي شروع شود ما ارتشيها به جنگ نمي رويم و نوبت سپاه پاسداران است كه آنچه را از بعد از انقلاب تا كنون خورده است پس بدهد . مطمئن باشيد فرق بسيار فاحشي بين ارتش و سپاه پاسداران است .

ناشناس گفت...

وبلاگ مسخره ای هست. لینکت رو از خبرنامه صدای آمریکا بردار.

ناشناس گفت...

وفا جان اول سلام!دوم به خاطر جواب دندان شکنت نسبت به خیانتکاران این مرزو بوم تشکر میکنم...اینان که خود مزدورند و ملت ایران را مزدور میخوانند....عجبا!وفا جان اگر اجازه بدهی من هم در پاسخ این جیره خوار ولایت فقیه باید بگویم تمام این مسائل شما بر فرض محال درست!شما به تمام علوم و فنون دنیا دست پیدا کرده اید و آفرین بز شما!ولی لطف کنید بیایید یک کشور را در دنیا نشان دهید که چنین ادعایی دارد و ملتش گرسنه اند و محتاج....حاج عباس خائن شما تمام مواردی که اشاره کردید فقط و فقط برای بقای خود و این نظام مستکبر و قتل و غارت و خونریزی بیشتر در دنیا میخواهید...چرا نمیروید اقتصاد را درست کنید ...مستاجران را صاحبخانه کنید و جوانان را از فقرو اعتیاد نجات دهید ...( وهزاران چرای دیگر که در این مجال کوتاه نمیگنجد)...و بعد بیایید نظر بدهید و بر طبل افتخار بکوبید آیا آن را افتخار میدانید یا این را...فقط و فقط همین را جواب دهید ...شما و مثل که ادعای حاجی بودن در این مملکت را دارند زیادند ولی این را مطمئن باشید که روز محاکمه شما به دست ما جوانان ایران زمین بسیار نزدیک است...خود را برای دفاع کردن آماده کنید که با این مملکت چه کردید...محمد از تهران 25 ساله

ناشناس گفت...

وفا جان سلام.در جواب این حاجی باید بگویم که ایران کشور عاشوریان نیست اگر اجازه بدهی همان عراق و کربلا کشور عاشوریان بماند و در مورد گوشه ای از صحبتهایتان که فرموده بودید کسانی که ناراضیند از این مملکت بروند به شما پیشنهاد میکنم شما بروید به همان عراق و کربلا و اماکن مقدسه!!که قبول دارید شاید از آنجا بیشتر احساس عاشورایی بودن بکنید و لذت بیشتری ببرید..این مملکت مملکت کوروش کبیر است و خواهد بود .این را بفهم ودر آن دوزار مغز نداشته ات فرو کن حاجی...التماس دعا!

دخترآریایی گفت...

بازداشت سردار زارعی رئیس پلیس تهران در یک خانه فساد به همراه شش زن .. اشتباه نمیکنید یکی نه دو تا نه سه تا نه بلکه شش تا .. یا ابوالفضل !! اینا دیگه چه جانورایی هستن ..

ناشناس گفت...

حاج لمپن عباس حتی اگر تمام حرفهای تو را در مورد "استکبار جهانی" و "صهیونیست بین الملل" را هم بپذیریم، حتی اگر "شیطان بزرگ" بزرگترین رفیق شما می بود، باز هم باید این رژیم را که فقط جهانبینی لمپنهای اسلامی اون هم از نوع ماستمالی شده اش را نمایندگی میکند، نابود کرد.

حاج عباس .ع گفت...

آقای وفا همانطور که دیشب برایت نوشتم پیروزی از آن ملت سلحشور
ایران اسلامی ست.. و به حق باید به این مردم وفادار به ولایت دست مریزاد گفت ..
اما به برخی از جوانان مزدور وگمراه باید عرض کنم که هر کشوری مشکلات و معضلات فراوان دارد .. نگاهی به عراق بیندازید .. نگاهی به افغانستان .. پاکستان .. لبنان ..فلسطین . و یا کشورهای پیشرفته بیندازید..آیا ما با این همه مشکلاتی که در ایران اسلامی داشته ایم نتوانسته ایم کشور با آبرویی بسازیم .. لعنت به تبلیغات ننگین صدای آمریکا که چنین احمقانه به مغز شویی جوانان گمراه می پردازد ..

وفا گفت...

دوستان عزیزم لطفا کمتر احساساتی و بیشتر منطقی بنویسید و از کلماتی که در شان تبادل افکار سازنده نیست خودداری کنید.

ناشناس گفت...

آقای مستقیم من از طرفداران پر پروپاقرص شما و صدای امریکا و حتی وبلگتان هستم و همیشه به مرور اینها میپردازم.ولی آیا فکر نمیکنید که نباید اجازه انتشار مطالب موهون حاج ولی ها و صدها مزدور دیگر را بدهید؟مگر اینها اجازه میدهند مخالفانشان حرف بزنند؟چرا شما اجازه میدهید.اینان با سیاستشان میخواهند هدف و موضوع واقعی که در ذهن شماست را منحرف کنند و اینجا را به محلی برای تبادل عقاید مزخرفشان تبدیل کنند .از شما عاجزانه میخواهم که نظرات اینچنینی را که به جوانان توهین میکنند را در وبلاگتان درج نکنید و گول اینها را نخورید تا وبلاگ پر محتوایتان را به محلی برای کل کل تبدیل نکنند...بگذارید اینان از همان تریبونهای دروغ پرداز خودشان نظراتشان را منعکس کنند.ممنون

Royal گفت...

با درود
بايد با يك برنامه ريزي دقيق و حساب شده از طرف روشنفكران و آزاديخواهان وارد عمل شد، نتيجه راي گيري كاملا مشخصه، اگر قرار به رفراندوم باشه، بهترين فرصت، همين حالاست
44 ميليون كجا و مثلا 16 ميليون كجا
مردم ايران "جدي بگيريم"
اگه سفت نگيريم، سفت مي خوريم

ناشناس گفت...

باسلام
می دونم که نظر من را منعکس نمی کنید ولی با اینحال نوشتم شما در برنامه ها تون بین مردم ایران فرق می گذاریدبالاخص به ترکهای آذربایجان ‍" الان 14 روز است عباس لسانی در زندان محل تبعیدش یزد در اعتصاب غذا بسر می برد شما حتی یک خبر از ایشان منعکس نکرده اید مدافعان حقوق بشر فارس و شونیست های VOAحتی از زندانیان وپخش اخبار اعتصاب آنها هم وحشت دارند
واقعا متاسفم