۱۳۸۶ اسفند ۱۴, سه‌شنبه

احمدی نژاد در عراق

هشت سال جنگ بیش از یک میلیون کشته و میلیونها دلار خسارات جنگی. "راه قدسی که از کربلا می گذشت" و خون کشته شدگان جنگ با "عراقیان کافر" رو در خود داشت به " فرش قرمز دیدار با برادر" تبدیل شد. خوب اشکال نداره تا باشه دوستی باشه. شاید همین جریان برای ایران و آمریکا هم پیش بیاد و "محور شرارت" و "شیطان بزرگ" هم بعدا بگن دشمنان خارجی سالها تلاش کردند تا روابط ما رو به هم بزنن... .
بگذریم، احمدی نژاد پس از دیدار با طالبانی این سفر رو "فصلی جدید" در روابط دو کشور خوند و حمایت خود رو از عراقی "توسعه یافته، قدرتمند و متحد" اعلام کرد. طالبانی هم در مورد خروج مجاهدین خلق از عراق پیشنهاداتی کرد. احمدی نژاد در سایه حمایت نیروهای آمریکایی در منطقه سبز با نوری المالکی دیدن کرد. مالکی هم به گسترش روابط اشاره کرد. در عین حال گروههای سنی و گروههای سکولار از ملاقات با احمدی نژاد سرباز زدند و در اعتراض به سفر او تظاهرات کردند.
احمدی نژاد اعلام کرد دو طرف یادداشت های تفاهمی در موارد تجاری، گمرکی و حمل و نقل به امضا رساندند. پیشتر کاظمی قمی اعلام کرده بود ایران مایل است تا پنج سال آینده میزان مبادلات خود را با عراق از دو میلیارد دلار به ده میلیارد دلار برساند.
پرزیدنت بوش در آستانه سفر احمدی نژاد در کنفرانس خبری خطاب به احمدی نژاد گفت از صدور ترور خودداری کند و احمدی نژاد در جواب خواستار ترک نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از منطقه شد.

به گفته برخی از تحلیلگران عراق بدون چراغ سبز آمریکا، گردش قابل ملاحظه ای به سوی ایران نخواهد داشت. آینده مذاکرات میان ایران، عراق و آمریکا هم امیدوار کننده است. ولی من هنوز تو فکر فرش قرمزم.

شما چی فکر میکنین؟ راستی غرامت های ایران چی شد؟

نزدیک بود یادم بره... تو بعضی از وبلاگهای عربی شایعه تازه ای راه افتاده که احمدی نژاد برای سفرش به عراق با کشتن عماد مغنیه موافقت کرده... شایعه جالبیه. در عین حال یکی از همسرهای مغنیه در ایرانه و گفته سوریه در کشتن مغنیه دست داشته. دست کم قافیه اش خوب در اومد!!!

۶ نظر:

ناشناس گفت...

هر چند سیاست پدر و مادر ندارد اما آخوندیسم ثابت کرده است که برای بقا از هیچ رذالتی روگردان نیست و مثل آفتاب پرست رنگ عوض میکند . مطئن باشید هر فرش قرمزی که برای آخوند پهن میشود با خون ملت ایران قرمز شده است . احمدی نزاد یک میلیارد وام معلوم و چند میلیارد کمک نامعلوم و هزینه بازسازی عتبات عالیات را از جیب ملت خرج همین فرشهای قرمز میکند تا جائی در عراق برای بقای آخوندیسم باز کند . قضیه پیچیده ای نیست . اصلا هم تعجب نکنید اگر بعضی شایعات پر بیراه نباشد . اینها از رتیل ارث میبرند ...

ناشناس گفت...

وفغای عزیز سلام
باید گفت که احمدی نزاد یک فرد ب اهمیتی است که به عراق رفته. این شخص فقط حرفی میزند که علی خامنه ای که رهبر حکومت بی مشروعیت به اصطلاح اسلامی است میزند. نه احمدی نزاد و نه علی خامنه ای هیچکدام از این دو نفر نماینده مردم ایران نیستند و حق هیچ اختیاری از مردم ایران نیستند. بنا بر این باید نتیجه گرفت که هدف این سفر فقط شعار و تبلیغات است.درود بر تو.

ناشناس گفت...

وبلاگ شما خیلی چیزی جالبی نیست چون برخلاف اسمش اصلا به فک کردن توجه نمینه بلکه یک چیز ساده سیاسی از نوع مهوع
است و از اینکه همه نظرات با شما موافقند می شود فهمید که شما هم یک مزدور هستید برای عوامل بیگانه.
نحوه نوشتن و بیان دیدگاه شما نشان میدهد که وبلاگ دولتی هستش از نوع امریکایی و ارزش دوبار دید زدن رو هم نداره چون هیچ دیدگاه علمی رو از نظر سیاسی ارائه نمیکنه !

وفا گفت...

ناشناس عزیز از اینکه به این "چیز ساده سیاسی از نوع مهوع" سر زدی سپاسگذارم. ادبیاتی که استفاده کردی خودش موضوع بحث جالبیه "مزدور عوامل بیگانه" و "وبلاگ دولتی از نوع آمریکائیش" و صحبتهای اینچنین واقعا آدم رو به فکر وادار میکنه. نه؟

ناشناس گفت...

درود بر شما
1-جناب وفا غرامت جنگی مثل مهریه خانمها میمونه که میگن" کی داده و کی گرفته"
2-وفای گرامی ما باید مواظب شلوارمان باشیم تا آنرا نبرند غرامت پیشکش
3-به نظر شما در این موقعیت ایران چرا طالبانی رئیس جمهور عراق قرارداد الجزایر را به زیر سوال برده است؟
4-به بغداد رفتن احمدی نژاد فقط به خاطر منافع رژیم میباشد نه مردم
5-احمدی نژاد رفته به عراق که به اونها بگه که شماها از قرارداد الجزایر حرفی نزنید ما هم از غرامت جنگی چیزی نمیگوییم.بدرود

ناشناس گفت...

سللام وفای عزیز و دوست داشتنی، خسته نباشی از این همه تلاش و تکاپو.
ممنون از امکان این ارتباطی که برامون گذاشتی، هم با خودت هم با رییس جمهورمون! آره دکتر احمدی نژاد رو میگم. اون که گوش شنیدن حرفای ما رو نداره، لااقل دور و بریاش که شب تا صبح تو فکر حرفای شنیده از شما و انتقال به او و تنظیم احمقانه برنامه هاشون هستند شاید از شما بشنون و بهش بگن که:
دکتر جان! تو را سوگند به دین و اجدادت، به مقدساتت، به تحصیلاتت، به ...
بیش از این آبروی ما را خدچه دار نکن! بشین تو دفترت، کار که نمی کنی، هوار نکن، اینقدر مارو پیش هموطنامون اونورا سرافکنده نکن! آمین.
ممنون و به امید تماسهای بعدی
پیروز 27