۱۳۸۶ بهمن ۲۷, شنبه

اینهم گزارش هفتگی کوروش صحتی

همونطور که تو برنامه قولشو دادم گزارش کوروش رو براتون می نویسم در عین حال معذرت می خوام که مدت صحبت ما با پروین اردلان کوتاه بود و ارتباطمون هم قطع شد. دریافت جایزه اولاف پالمه به خاطر فعالیتهای او و دیگر زنان ایران زمین که پیشتر به افرادی چون کوفی عنان، آن سانگ سو چی و واسلاو هاول تعلق گرفته سزاوار توجهه.

اینهم گزارش کوروش

یعقوب مهرنهاد روزنامه نگار و فعال مدنی سیستان و بلوچستان به اعدام محکوم شد. او از ده ماه پیش در حبس به سر میبرد و به گفته خانواده اش آثار شکنجه بر سر و صورتش آشکار است و به شدت دچار کاهش وزن شده.
بیش از 300 تن از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در نامه ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه خواستار آزادی کیوان امیری الیاسی، مهدی اللهیاری و سروش ثابت از دانشجویان این دانشگاه شدند.
راحله عسگری زاده و نسیم خسروی از اعضای کمپین یک میلیون امضا، عصر روز جمعه در پارک دانشجو بازداشت شدند.
با گذشت حدود یک سال از اعتراضات گسترده معلمان، اعمال مجازاتهای اداری علیه فعالان حقوق معلمان همچنان ادامه دارد.
سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود ایران را بزرگترین زندان روزنامه نگاران خاورمیانه در سال 2007 نامید.
با سپاس از کوروش

۱۱ نظر:

arash گفت...

سلام
1-جناب وفا من کارشناس نیستم ولی امیدوارم مدیریت وبلاگ طوری باشد که رونق دوباره آن را ببینم
من این وبلاگ را بیشتر شخصی میبینم تا سازمانی یا حتی مربوط به برنامه تفسیر خبر.
البته امیدوارم این رکود مربوط به فیلترینگ باشد وبا آگاهی کاربران از پراکسی دوباره دوستانی مثل پدرام و سعید حومه تهران و دیگران را ملاقات کنیم
2-پیامهای نه چندان طولانی به نظر من ایرادی ندارد مانند پیام آتش سرخینه که هنوز منتظر پیامهای جالبش هستم
3-این وبلاگ میتواند فضائی باز باشد برای مباحثه بین کاربران و کارشناسان مانند زمانی که ایرادات فراوانی به آقای حقیقی وارد شد میتوانستید نظر ایشان را در برنامه دربارهانتقادات وارده جویا شوید همانطور که آقای چالنگی به نوبه خود دراینباره توضیح داد
4-در برنامه طولانی خبرها ونظرها امکان پخش برخی پیامها ایجاد شود تا علاوه بر معرفی وبلاگ به بینندگان انان به ارائه نظر و ایجاد بحث ترغیب شوند
5-در مورد برنامه تفسیر خبر ایجاد مسابقه در آن متاسفانه بحث را لوث میکند از دیدگاه من این کار زائیده فکری خام بود.من این برنامه را جدی میخواهم نه شوخی.
من از بحث های داغ لذت میبرم نه این جور برنامه ها
6-شما میتوانید پیامها را به صورت زیرنویس در برنامه ها قرار دهید یا اگر سوال یا نظر جالبی بیان شد در برنامه مطرح کنید
7-همانطور که قبلا هم گفته ام کاش جناب چالنگی هم افتخار میدادند در دراین وبلاگ شرکت میکردند
8-میتوان سوالی را برای مدت چند روز به بحث گذاشت و در صورتی که اطلاعات غلطی از سوی کاربران عنوان شد کارشناسی در وبلاگ درباره ان توضیح دهد
من در بحثم با صدرا موضوع ارزان شدن مرگ را بیان کردم اگر اجازه بدهید
کاربران علاقه مند را به بحث درباره ان دعوت میکنم.این موضوع رادر پستی در بحث سالگرد انقلاب عنوان کرده ام

ناشناس گفت...

با درود وفا مستقیم دوست داشتنی. من علی انجم روز روزنامه نگار و وبلاگ نویس گیلانی هستم. اگر میل داری بدانی یک وبلاگ نویس در یک شهرستان چگونه ناچار است روی لبه ی تیغ حرکت کند سری به شیرخفته بزن. به وبلاگ شما لینک خواهم داد البته با افتخار.
اینم آدرس وبلاگ
http://shirekhofteh.blogfa.com/
مقاله ای به نام خلیج تا ابد فارس دارم بد نیست بخوانی حالا نگاهی به سر و ته کارهای ما بینداز. بدرود

ناشناس گفت...

nazari nadaram

ناشناس گفت...

وفا جان درود:
خیلی خوشحالم که میتونم با ارسال این کامنت باهات ارتباط داشته باشم و از اونجایی که متاسفانه نظرات تاپیکهات کم هست ولی برای من جای خوشبختی است که مطمئن میشوم که این مطلب رو میخوانی و به مانند ایمیلها و بخشهای ارسال نظر سایت صدای آمریکا بی جواب نمی ماند و چنانچه این وبلاک بر فرض اینکه به قول آرش که مطرح کرده اند شخصی است با هم مانعی نیست و حتی پر بار تر هم هست در مورد بازدید کم هم بگویم که علت اصلی فیلتر بودن وبلاگ و البته سفاهت جوانان از سیاست و پرداختن به امور بیهوه در امر استفاده از فیلتر شکن هست من یکه وبلاگ دارم که طبق آماری که از استفاده کنندگان بخش فیلتر شکنها دارم جوانان 60 % دنبال سایتهای غیر اخلاقی 20 % سایتهای سرگرمی و بقیه استفاده سیاسی میکنند که بسیارکم هست واین هم از بی رقبتی جوانان هست و اگر کسانی را که با شما در مورد مسائل مختلف تبادل نظر مینمایند آمار بگیرید بسیار درصد قلیل و اندک هستند.
در مورد برنامه تفسیر خبر هم در مجموع برنامه پر بارتری نسبت به میزگرد در آمده که آن هم به علت حضور دو مجری توانمند و مسلط و آگاه مانند شما و آقای چالنگی است.
فقط گهگاه حضور برخی از میهمانان مانند آقای حقیقی و برخی افراد که با مماشات و مغالطه و جانبدارانه از رژیم صحبت مینمایند و به جای پاسخ به سوالات احمدی نژادی جواب میدهند که نیاز به توضیح ندارد و منظور من را متوجه میشوید.باعث خورد شدن اعصاب تماشاگران میشودو با وجود اینکه توسط میهمانان آگاه وکارگشته ای مانند آقایان دستمالچی و خوانساری و نوری زاده و سازگارا نفی میشوند و به سر جای خود مینشینند و از موضع خود عقب نشینی میکنند و ابراز میدارند که این آقایان متوجه منظور او نشده اند و به نوعی دو پهلو خود را با حقیقت و بر علیه رژیم مجبور میشوند نشان دهند.
در پایان از شما کمال تشکر را دارم و امیدوارم به خاطر مثالهایی که روشن و بی پرده با ذکر نام آوردم و باعث عدم تایید و نمایش این نظر نگردد.
و در آخر در مباحثی از تفیسر خبر که بحثهای تاریخی و مدرن و حتی دینی پیش می آید من و تعداد زیادی از دوستان بهره گرفتن از استادی چون بهرام مشیری و دعوت ایشان را به صورت یک میهمان گهگاهی و در صورت امکان هفتگی بسیار مفید و پر ارزش به همراه آقای نوری زاده و سازگارا گرمی خاصی به بحثهای داغ در برنامه تفسیر خبر تصور مینمایم.
با تشکر مجید از شیراز

ناشناس گفت...

با درود به وفای نازنین و هم میهنان خوبم
وفا جان چقدر غم انگیز است که کار ما در 30 سال گذشته در دادن آمار جنایات رژیم و ذکر مصیبت خلاصه شده. از این جهت تقاضا دارم دوستان راه حل های عاقلانه اعلام کنند. بخصوص روشنفکران و تحلیل گران که به دلیل تکرار مکررات کم کم حوصله همه را سر برده اند.
من به نوبه خود از جوانان ایران میخواهم که با خواندن کتاب (بخصوص کتابهایی که رژیم در اختیارشان نمیگذارد) با بالا بردن معلومات خود با جو خرافی ایران مبارزه کنند.
به همین دلیل بیش از دویست کتاب الکترونیکی را در وبلاگ خود نوشته ام که در صورت درخواست به رایگان در اختیارشان قرار میدهم. برای سفارش کتاب کافیست نام کتابها را برایم ای میل کنند.
ملت ایران که اکثریتش «اجتماعی یک کتابی» ست زمانی رهایی پیدا میکند که تبدیل به «اجتماع کتابخوان» شود.

http://shahriar-aachen.blogspot.com/

ناشناس گفت...

سلام وفا جان. ممنون از گزارش. کاملا" با شهریار موافقم. مطالعه و تفکر در زمینه های مختلف و از منابع مختلف باعث گسرتش سطح آگاهی جوان ها خواهد شد. و انسان آگاه رو نمی شه به راحتی فریب داد و مسخ کرد.

ناشناس گفت...

راستی! برخی پیشنهاد های آرش عزیز مثل زیرنویس شدن نظرات و ... بسیار جالبه. خوب است مورد بررسی قرار بگیرند.
فدات وفا جان

arash گفت...

سلام
1-امشب در برنامه به دو مورد ارزان شدن مرگ اشاره شد
"گازگرفتگی ویخ زدگی "از دید من اینها بسیارمهم هستند تانظر شما جه باشد...
2-مانور دادن روی کارهای احمدی نژاد بیهوده است قدرت جایی دیگر است
در این باره نظر دوستان را به مقاله "سلطانیسم آقای گنجی در روزآنلاین" جلب میکنم.
3-از ابراز نظر مجید ممنونم
4-کارشناسی مثل آقای سبحانی واقعا آدم را امیدوار میکند

ناشناس گفت...

سلام. در برنامه ی دیشب به نظرم آقای چالنگی با هوشیاری صحبت های کارشناسان رو با استفاده از ادعاهای برخی طرفداران رژیم به چالش می کشیدند که مهمانان هم در اکثر موارد به خوبی به این سوال ها پاسخ دادند. در مورد اینکه گروه های سپاهی خود را در به چنگ آوردن قسمت های مهم نظام حکومتی محق می دانند ، باتوجه به شناختی که از زندگی در این سیستم دارم ، باید بگویم که این افراد اصولا" سالهاست که با در دست داشتن بخش های مهمی از سیستم اقتصادی و امنیتی ایران ، وارد قدرت شده اند و شاید تنها در حیطه ی سیاسی کمی حاشیه نشین بوده اند که با تلاش آقای خامنه ای طی دو سال قبل در این مسیر هم بسیار پیشرفت کرده اند. این گروه سواستفاده زیادی از فاکتور جنگ و چسباندن خود به شهدا می نمایند و مثل 29 سال گذشته "شرایط حساس کنونی" را بهانه ی لزوم حضور بیشتر خود معرفی می کنند. عده ای کودک را در نظر بگیرید که مخفیانه در حال انجام یک بازی یا کار خلاف باشند و گروهی دیگر مدت یکی دو ساعت در اطراف کشیک بدهند تا نه دیگران از کار خلاف آنها با خبر شوند و نه کسی بتواند مزاحم آنها شود. مطمئنا" بعد از مدتی آنها هم شاکی شده و خواهان حضور فعال در بازی می گردند...

ناشناس گفت...

مرگ بر منافقين و صدام

ناشناس گفت...

سلام
مي خواستم بدونم چرا در مورد گروهي كه ادم مي كشن خبر نمي دهيد در اصفهان دو توريست رو كشتن ميگن الان در قم هستن پليس عكسهاشون را پخش كرده.
لطفا در اين مورد خبر بدهيد.