۱۳۸۶ اسفند ۸, چهارشنبه

واکنشها به گزارش البرادعی

با وجودیکه رسانه های جمهوری اسلامی گزارش البرادعی را "پیروزی بزرگ ملت ایران" نامیدند رسانه های اروپایی توجه کمی به آخرین گزارش البرادعی نشان دادند. در آلمان فرنکفورتر الگماین زیتونگ از قدرتهای جهان خواست "جریان تحریمها را ادامه دهند" در حالی که زود دویچه زیتونگ معتقد است "تحریمهای تازه تهدیدی جدی نخواهد بود." فایننشال تایمز لندن می گوید "آمریکا و اروپا حق دارند نگران برنامه اتمی ایران باشند" اما باید به جای تهدید اقتصادی به "تغییر دیپلماسی" روی بیاورد. اما نکته ای که برای من جالب بود دعوت سازمان تبلیغات اسلامی از "ملت متدین و دینمدار ایران" است تا در نماز خود، شکرانه این رحمت الهی را به جا آورند.

جمهوری اسلامی مدتهاست می کوشد تا سیاستهای اتمی خود را از حمایت مردمی برخوردار سازد. شعارهای "حق مسلم" را همچنان می شنویم. در حالی که هیچ کشوری هم حق برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای را از مردم ایران نگرفته است و شاهد آن بسته پیشنهادی پنج بعلاوه یک است. اما بعد از جنبه ملی دادن به این قضیه نوبت جنبه مذهبی آن رسیده.

به نظر شما برنامه اتمی جمهوری اسلامی "رحمت الهی" است؟ چرا دولت به مردم میگوید در نماز خود از خدا برای این "پیروزی" تشکر کنند. چرا و چگونه این اقدام به امام زمان و نایب بر حقش مرتبط شده؟
آیا برنامه های اتمی کشورهای دیگر هم "رحمت الهی" بوده یا به مسیح و موسی و بودا مربوط است؟ تکلیف چین کومونیست و کره شمالی و ... چه میشود؟

چی فکر می کنین؟

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

متاسفانه رسانه ی داخل ایران بعد از منتشر شدن نظران جناب البرادعی در مورد فعالیت های هسته ای شروع به جشن و پایکوبی گرفت!!
جشنی که مصادف بود با امدن احمدی نژاد به پشت دوربین و باز هم گفتن حرف های تکراری توسط ایشان!!
جالب اینجاست که این اقا به جای اینکه به فکر تورم باشن و خبر جشن سیر نزولی نرخ تورم رو بگن از انرژی هسته ای سخن میگن!!
اقای رئیس جمهور ما انرژی هسته ای نمیخوایم ما فقط نون و غذا میخوایم!!
اقای رئیس جمهور مشکلات مردم رو حل کن به جای اینکه به اسرائیل بپری یا از خبر البرادعی به شوق بیای!!!

ناشناس گفت...

درود بر شما
اولا ایجاد وبلاگ جدید رو وفا جان بهت تبریک میگم.
دوما امیدوارم زود فیل تر نشه( اگه هم بشه مهم نیست با پروکسی صدای آمریکا وارد سایت میشیم)
سوما درباره این گزارش آقای البرادعی:
میگن زن البرداعی ایرانی هست واسه همین از ایرانیها حمایت میکنه!!!
اون بالای سرمون هم که آقا با چماق داره رحمت الهی رو به خوردمون میده ( فکر میکنه ملت باور میکنند)
راستش فکر میکنم ملت ایران تا زور بالای سرشون هست صداشون در نیاد و همه از ترس اینکه نون شبشون قطع نشه همه کاری میکنند.
با سپاس.

ناشناس گفت...

سلام واقعا راه اندازی وبلاگ فکر بکری بوده تبریک میگم توصیه می کنم وبلاگ منو بخونید من به زودی در برنامه ی شما شرکت می کنم

ناشناس گفت...

باید پرسید که اگر گزارش البرادعی بشرط آنکه بیانگر همکاری ایران با آزانس بوده باشد شایسته جشن گرفتن است چرا زودتر همکاری نکردند تا زودتر جشن بگیرند؟ آیا همکاری با آژانس پیروزیست؟ در ضمن من فکر میکنم این وبلاگ خیلی یک بعدیست و شیوه مجری گری و محدود کردن محدوده بحث صاحبان اندیشه در وبلاگ جواب نخواهد داد

ناشناس گفت...

با سلام وتبریک برای ایجاد وبسایت
رژیم تهران فکرمیکند باتحریف واقعیات میتواند اصل موضوع را وارونه کند وزمان بهترین معلم است وایشان تخصص خاصی درفرصت سوزی دارند وهرچندسال میخواهندبه شرایط قبل بازگردند.
اگرچه البرادعی روشن عمل نمیکند وسیاست بازی دارد ولی نهایتا"مجبورخواهدشدتا نگرانی های جهان را درک کند ومانوربیشترروی اصل گزارش واینکه اعلام میکند ایران به غنی سازی توقف نکرده واین گزارش خود دلیلی بر محکومیت رژیم و پوشالی بودن ادعای پیروزی است ونمیدانم دنیا آنقدر با ایران به چانه زنی خواهدپرداخت تا درمقابل عملی انجام شده قراربگیرد؟
کمااینکه سانسورواقعیات خود دلیلی بر دروغهای حکام تهران میباشد.
شریف

ناشناس گفت...

سلام آقای مستقیم

برنامه تفسیر خبر آقایان نوریزاده و سازگارا رو دیدم. جالب بود. جالبتر از دفعات قبل.

همونطوری که آقایون اشاره کردند احتمالاً تا جمعه ایران تحریم سوم رو خواهد داشت ، خوب باشه ماکه 29 سال و 20 روز صبر کردیم حالا 2 روزم روش.
فقط امیدوارم مفاد تحریم زیاد شل نباشه تا ارزش اینهمه تحمل رو داشته باشه.
البته ببخشید که بنده از تحریم شدیدتر حمایت میکنم، دلیلش اینه چون ما چه تحریم بشیم چه نشیم ملت بیچاره ایران باید فشار و بدبختی رو تحمل کنند پس چه بهتر که اگه قراره کاری انجام بشه حداقل اینکار سریعتر انجام بشه تا به مرگ تدریجی ملت منجر نشه.
یا به قولی "دق مرگ".

آگر هم جامعه جهانی نگران منافع خودشه که حتماً هست ، بنده از همینجا به کلیه آنها به شخصه از طرف کلیه مردم زجر کشیده ایران قول میدم که اگه روزی حکومت در ایران عوض بشه ، منافع بیشتری در انتظار آنها خواهد بود بطوریکه همزمان منافع مردم ایران نیز تامین بشه. و البته بشرطیکه اینبار از کسانی در رئوس قدرت حمایت بشه که فهم و شعور همکاری با جامعه بین المللی و همچنین رسیدگی به وضع معیشتی مردم رو داشته باشند. به امید آنروز.

"خداوندا بکن یادم چو از یادت نیافتادم"

این یک بیت یهو اومد به ذهنم گفتم بی مناسبت نیست بنویسم.

با تشکر از همه

arash گفت...

سلام
آقای هادی از زنجان مسئله ای را مطرح کردند در مورد آقای سازگارا در مطلب قبلی.
به نظرم جالب آمد:
ایشان خواستار رهبری آقای سازگارا شده اند
1-آقای سازگارا در برنامه امشب از وجود طیف سومی صحبت کرد که همه چیز را به رای مردم میسپارد.اگر چنین طیفی ایجاد شده و دارای تشکیلاتی است از جناب سازگارا میخواهم خبر خوش آن را اعلام کنند
2-ایشان به هر حال یکی از انقلابیون بوده اند ولی نکته قابل توجه اینست که ایشان شجاعت داردکه بگوید اشتباه کرده است و الان در صدد اصلاح گذشته است.
3-آقای سازگارا بازهم آنقدر اراده داشت که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود هرچند که رد صلاحیت شد.
4-تفسیرهای زیباوقدرتمند ایشان هم از دید بالای سیاسی ایشان خبر میدهد
5-فکر میکنم بازندان رفتن هم از این رژیم اعلام برائت کرده اند
6-مدتها در سازمان برنامه و بودجه تجربه کارهای اجرایی داشته اند
7-این روزها ما به دنبال یک منجی میگردیم.کسی که بتوان با داشتن قدرت بیان و فهم سیاسی وشجاعت اعتراف به اشتباه ,بتوانیم گرداگرد او جمع شویم تفرقه را فراموش کنیم و ایرانی نو بسازیم.این گزینه میتواند آقای سازگارا باشد.

ناشناس گفت...

درود وفا
کارت عالیه خوش تیپ،
اینگونه حرکت های عوام فریبانه ودروغ فقط به درد طرفداران خودشان می خوره،که
مباداروزبه روز ازتعدادشان کم شود.وآنها
رادرکج فهمی وعقب ماندگی نگه دارندتا
چند صباحی بیشتربه عمرننگین نشان بیشتر ادامه دهند.
واین رامسلم بدانیدکه فقط وفقط بافشار های اقتصادی است که این مردم ناآگاه و کج فهم ومنفعت طلب راسرعقل خواهدآورد وآنانرابه منافع دراز مدتشان آگاه خواهد کرد.
بدرود
شاد،تندرست وموفق باشید.

ناشناس گفت...

اولا: این ضربالمثل را شنیده اید که میگوید:رطب خورده کی منع رطب کند؟
وقتی آمریکا و متحدانش از غنی سازی آنهم در سطح داشتن بمب اتم دست برنمیدارند هیچ حقی ندارند که دیگران را از داشتن آن منع کنند.
دوما: وقتی آمریکا و متحدانش هیچگونه پایبندی به تعهداتشان در خود احساس نمیکنند چگونه میتوان به وعد و وعیدهای آنها اطمینان کرد و به بسته های پیشنهادی و به قول شما تشویقی آنها دلخوش کرد. وقتی آمریکا از معاهده کیوتو خارج شد کسی اعتراضی کرد در حالیکه این معاهده را امضا کرده و میدانست به نفع بشریت است.
سوما:ممکن است دولت ما هم ایراداتی داشته باشد و لی هر انسان عاقلی بین بد و بدتر و بدترین - آن بدترین را که همانا آمریکا و متحدانش هستند باور نمیکند و آنرا نفی خواهد نمود.

چهارما: وقتی دولت غاصب و جنایتکاری مثل اسرائیل (که همه هم این موضوع را میدانند ولی از تایید آن میترسند ) میخواهد برای کشورهای دیگر اظهار نظر کند و از غنی سازی آنها بهراسد و کشورهای دیگر هم او را تایید کنند دیگر باید به حال این سیستمداران گریه کرد و بحال خود تاسف خورد.

النته انتظار ندارم این مطالب را که نفع شما در آن نیست را اجازه دهید در وبلاگتان منعکس شود.
چون اگر اینکار را بکنید میترسم کمی به شما اطمینان کنم و طرفدار شما شوم

ناشناس گفت...

درود بر آنان که قلبشان برای ایران می تپد
با تشکر از شما که برنامه ای روشنگرانه را اجرا می کنید متاسفانه مردم ایران هنوز از نظر سیاسی بی سواد هستندو آنان که هم چیزی می فهمند در زندانهای مخوف این رژیم هستند به همین خاطر است که وقتی احمدی نژاد این جانی و خودباخته عربی حرفی میزند مردم خیال می کنند وحی منزل است و اگر دقت کنید در گزارشهای خبری هم از افراد پیر مصاحبه می گیرند هم آنان چه می فهمند انرژی اتمی چیست فقط از روی تلقینی که در جامعه به وجود آمده می گویند حق مسلم ماست متاسفانه هیچ وقت واقعیت در ایران بیان نمی شود بسیار مفید است که از افرادی مانند دکتر سازگارا که آینده خود را رها کردند و همراه انقلاب شدند و مسئولیت داشتند و پس از گفتن واقعیات محکوم به زندان شدند و از تمام پشت پرده های این کشور خبر دارند در برنامه خود دعوت کنید تا مردم را آگاه کنند.چنانچه دکترسازگارا وبلاگی دارند در برنامه یا از طریق همین وبلاگ معرفی کنید

ناشناس گفت...

وفا جان با درود و سپاس : تا وقتیکه شر دین از سر ایران کم نشود آخوندیسم همچنان منویات خودش را بنام وحی الهی بخورد ملت خواهد داد . ویژگی الاستیکی دین سبب میشود که فحشای صیغه نیز بر حسب اقتضای زمان مشروعیت یابد .. انرزی هسته ای که جای خود دارد . رژیمی که ثابت کرده است به سلطه بر منطقه و جهان از هر راهی ولو اشاعه تروریسم فکر میکند ناگفته پیداست که با سپر کردن منافع ملی و شعارهای دینی قصد دارد انرژی هسته ای را بعنوان وسیله ای در راه پیشبرد نیات شوم خویش استفاده کند . بنظر من دستیابی این رژیم به انرزی هسته ای حتی اگر کاملا صلح آمیز باشد موجب تقویت حکومتی خواهد شد که پا بر گرده ملت ایران نهاده است و برای بقای خود از هیچ جنایتی رو گردان نیست ، این در حالیست که هر کس ایشان را نشناسد قاتبه ملت میشناسد و میداند که اینان هدفی جز دستیابی به بمب هسته ای ندارد و رسیدن به چنین باوری برای ملت ایران نیازمند مدرکی بهتر از اندیشه و عملکرد سی ساله ایشان نیست . کشورهای جهان و خصوصا آمریکا باید بدانند که هر گونه مصالحه و اهمال در برخورد با این مسئله بمعنای شرکت در جنایات رژیم است و از دید ملت ایران یک خیانت فراموش نشدنی به انسانیت محسوب میشود .
از اینکه این امکان را فراهم نمودی سپاسگزارم وفا جان .. وبلاگ شما ایده بسیار زیبائی بود .

ناشناس گفت...

در جواب یک دوست ناشناس و همینطور همه کسانی که در اینگونه مباحث از عملکرد آمریکا و تطبیق آن با ایران میخواهند نتیجه بگیرند که عمل رژیم نیز میتواند درست باشد باید گفت : اینکه آمریکا چه کرده است این واقعیت را عوض نمیکند که ملت ایران درگیر جنایات آخوندیسم است و اعمال آمریکا هیچ مشروعیتی به رژیم ج ا نمیدهد که با علم کردن آن زبان مخالفان را کند کرده و توجه ملت را از بدبختی که گریبانگیرشان شده است منحرف کنند . مسئله ملت ایران رژیمی است که از هر راهی برای حیات ننگین خودش استفاده میکند و سیاست هسته ای آمریکا و گوانتانامو و اسرائیل مسائلی هستند که ربطی به ایران ندارند . آمریکا و اسرائیل دشمنان رژیم محسوب میشوند و نه دشمن ملت ایران و تلاشهای مذبوحانه رژیم برای ایجاد نفرت و هراس از ایشان در بین ملت تنها نشان از آن دارد که میخواهند ملت را نیز در صف مبارزه با جهان قرار دهند و به حمایت از خودشان وادار کنند . ملت ما باید بتواند این توطئه را شناسائی کند و در دام سفسطه آخوند نیفتد .

ناشناس گفت...

بدبختانه نا آشنائی من با نحوه کار با وبلاگ باعث شده این نظر را اینجا بنویسم و از شما وفا جان میخواهم اینرا دربخش مربوطه قرار بدهی . در برنامه میزگردی با شما متأسفانه ایمیلهای من خوانده نشد و میخواستم به آقای گنجی بگویم اگر دوست این ملت شما باشید ما دیگر به دشمن نیازی نداریم . رژیم خدعه و نیرنگ ملت ساده دل ایران را هر بار با خدعه ای رذالت بار به پای صندوقها میکشاند و زمانی خاتمی را به موج نوینی که آمده است تا اصلاحاتی انجام دهد معرفی میکند و زمانی احمدی نژاد را با هیات بسیجی ساده و رجائی دوم علم میکند و اینبار نیز با استفاده از موج نفرت مردم از زبان امثال گنجی میخواهد به خیابان آمدن و رای به زنان کاندید را به عنوان نوعی ابراز مخالفت قلمداد کرده و مردم را به پای صندوقها بکشاند . شما فکر میکنید این رژیم از اینگونه نیرنگها کم دارد ؟ از این عروسکهای اپوزسیون نما کم دارد ؟ تنها راه نشان دادن مخالفت تحریم همه جانبه انتخابات است . فریب امثال گنجی را نخورید !

ناشناس گفت...

درود بر شما
دوست گرامی اقای وفا به نظر شما چرا آمریکا و دیگر متحدانش با غنی سازی اورانیوم ایران در ظاهر مخالفت میکنند؟واقعا شما به این شوهای تبلیغاتی غرب ایمان دارید،من اصلا این چیزهاراقبول ندارم،به خاطر اینکه همش نمایش میباشد برای نابود کردن ایران و ملت این کشور شما هم تقصیری ندارید چون در هر حال حقوق بگیر آنان هستید و نمیتوانید بر خلاف گفته آنان حرفی بزنید امیدوارم روزی به خود بیایید و بدانید که مال دنیا به هیچ کس وفا نکرده است،هنور سوالم را جواب نداده اید آیا حقوق بشر را قبول دارید یا نه؟راجع به نوشته ام هر کجایش نامفهوم است بفرمایید تا بیشتر توضیح دهم،برایتان آرزوی سلامتی میکنم بدرود(تا پای جان خواهم ایستاد تا مخالفم عقیده اش را بیان کند.ولتر)

ناشناس گفت...

حكومت خودكامه و فاشيستي كه براي كشتن افراد و گروههاي مخالف خود در خارج كشور با هزين هاي گزاف ادمكش اجير ميكند بايد مطمئن بود كه البرادعي را با همين هزينه ها ميرد و وقتي او را 80 طبقه زير زمين چشم بسته ميبرند و چشمهاي او را باز كرده و متعجب ميبينند بايد هم بگويد من جواب اروپا را چگونه بدهم وخريداري ميشود