۱۳۸۶ اسفند ۱, چهارشنبه

کاریکاتور پیامبر اسلام

بن کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در ارتباط با چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام گفت آزادی بیان باید به حساسیتهای مذهبی احترام بگذارد. سخنگوی او گفت "آزادی بیان باید با حس مسئولیت و به گونه ای استفاده شود که نسبت به باورهای مذهبی احترام آمیز باشد." در چند روز اخیر قانونگزاران دانمارکی سفر خود به ایران را کنسل کردند. دولت مصر به سفارت دانمارک اعتراض کرد و در اندونزی مسلمانان این کشور در برابر سفارت دانمارک تظاهرات کردند.
به نظر می رسه بسیاری از مردم به این حد از فکر رسیده باشند که نسبت به دیگران با هر باوری یا عدم باوری با احترام برخورد کنند اما در خبرها از رد صلاحیت نماینده زرتشتیان در مجلس به خاطر عدم التزام عملی... صحبت بود. بهائیان که اصلا نماینده هم ندارند و چون مسیحیان و یهودیان از مهرورزی دولت بهره ای نبرده اند. دراویش و اهل تسنن هم که جای خود دارد.
به نظر شما چرا دولت با شهروندان ایرانی بر اساس باورهایشان برخورد می کند؟
آیا ما هنوز گرفتار تعصباتیم ولی در ظاهر از حقوق برابر و حقوق بشر صحبت می کنیم؟
آیا وقت آن رسیده که به جای یا در کنار دفاع از حق خود از حق پایمال شده دیگران ورای باور و قومیت و طبقه...دفاع کنیم؟ یا هنوز هر کی به فکر خویشه؟
شما چی فکر میکنین؟

بعدا اضافه شد... فتنه و تئاتر آیات شیطانی...

نمایش فیلم فتنه و خبر بر روی صحنه رفتن تئاتری از آیات شیطانی با موجی از واکنشهای مختلف مواجه شده. اما بیایید با هم از چند زاویه به این اتفاق نگاه کنیم.

  • این واقعه با واکنش بسیاری از مسلمانان مواجه شد که آنرا توهین به مقدسات خود تلقی کردند. آیا این واکنش می تواند مسلمانانی را که کارهای تروریستی را محکوم می کنند به مقابله با افراطگرایان ترغیب کند؟
  • آیا این فیلم در شما حس انتقام به وجود می آورد یا بیدارباشی است در مقابل استفاده سیاسی از دین و اعتقادات مردم؟
  • شاید بهتر بود اول می پرسیدم برداشت شما از این اتفاق چیست؟ آیا گروهی به نام دین اهداف سیاسی را دنبال می کنند و یا این اقدامات با دین تطبیق دارد؟

چی فکر می کنین؟

۲۹ نظر:

ناشناس گفت...

dorood bar shoma,
benazare man doroste ke bayad be aghayede digaran ehteram gozasht vali in ehteram ta vaghti pa bar jast ke oon eteghad be soorat idology nabashe va be zabane sade tarafe moghable nakhad aghidasho bezoor tahmil kone (mesle jomhoori eslami ke bezoor mikhad hamaro be oon che oona migan bekeshoone, albate chapiha ha hamintoran faghat oon chizi ke oona migan doroste vala ghair!!!)
kolan doostan mosalmoone ma taghate enteghado nadaran va sari beheshoon bar mikhore va bedoone inke manteghi biyaran sari ba in tohmat ke taraf kafare va kofr mige hazer be shenidan nemishan. dige alan dorane gholdori o gardan kolofti nist inha age vaghan rast migan biyan benshinan roodar ro dar ye barnamye zende teveziooni ba inha monazere konan va ba mantegh, dalil va borhan harfeshoon sabet konan va tarafe moghabelo be aghabneshini az mavazesh vadaran. shoma az roozname negaran donmarki in entezaro darid vaghti inha ghasde jan oonaro daran bazam biyan bahashoon democrat var bar khord koan? inha ke be soorat mosalehemat amiz harfeshoone be soorate naghashi mizanan, aya mosalmanan nabayd ba inha hadeaghal harf bezana ke baba chera shoma inharo kesidid? hadafetoon chiye? aya in neshan az kam savadi, nadani va jehalat molayan shie va soni nist. inha ke az hamechize gharbiha irad migran o har tohin va tohmati mikhan mizanan vali age ye kasi dar morede oona koochektarin enteghadi ro kone dad bidad rah midazano be estelah shahro sholoogh mikonan!! dorost mesle jaryane salman roshdi ke age khomeyni savadesho dasht ye dafe ketabo mikhoond va javabe roshdi ro ba ye ketab midad na inke ketabe nakhoonde va ye chizi ro faghat shenide dastoor koshtane oono bede!! age in ketabo beye ostade daneshgah bedi ye safasho ke bekhooni ketabo zamin mizare chon vaghean ye cherto pertiye ke hich rabti be eslam nadare va inha dobare alaki sholooghesh kardan va in vasatam soodesh raft to jibe salam roshdi ke ye nevisande khaili mamooli bood va az sedegh sare olama be pool va shohrate jahani resid!!

Arashk

ناشناس گفت...

من فکر میکنم برای درک دیگران و احترام به عقاید آنها باید از تعصب کور چشم پوشید. و چنین خواسته ای از جماعت اسلامی زیاده خواهی ست.
اسلام دین خون و شمشیر است ، و مذهب شیعه مذهب شهادت. چگونه میتوان از چنین فلسفه ای انتظار همنوع دوستی داشت؟
مسلمانان که بیشترین جمعیت دنیا را نجس و ناپاک میدانند این امر را توهین نمیدانند و با زور و آدم کشی و بمب گذاری و حرکات انتحاری میکوشد دیگر اندیشان را در مقابل خود خم کند.
من زمانی میتوانم از دنیای آزاد احترام بجویم که خودم به آنها بی احترامی نکنم.

ناشناس گفت...

سلام.
به نظر من هم باید به عقاید دیگران احترام گذاشت. سوژه های طنز و انتقاد در مورد همه ی ادیان وجود دارد. اما وقتی در طرف معترض این داستان یعنی اسلام گرایان ، تفکری وجود دارد که غیر مسلمان را مانند ... نجس می شمارد ، تفکری دیگر کشتن "صلیبیون" را واجب و کلید ورود به بهشت می داند و ... دیگر نمی توان توقع داشت که جهان هم روز و شب به مدح و ستایش اسلام مشغول باشد. آنچه که در ایران بر سر گروه های مذهبی و نژادی غیر "تشیع از نوع ولایت فقیه" می آید نیز روی دیگر همین سکه است. متاسفانه هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی و هم در آنچه عملا به اجرا در می آید ، بخش عمده ای از مردم ایران شهروندان درجه دو محسوب می شوند. حال وقتی شهروندان به اصطلاح درجه یک در صورت عدم پذیرش یوغ اطاعت ، از حقوق اندک خود محروم می شوند ، دیگر برای گروه دوم چه انتظاری می توان داشت. حقوق بشر در ایران هیچ مفهومی ندارد. آنهم فقط به این دلیل که در اینجا انسان فاقد ارزش است.

arash گفت...

سلام
1-کسانی که این کاریکاتور ها را میکشند معمولا میخواهند حقیقتی را بیان کنند ومیخواهند مشکلی را بیان کنند نه اینکه توهین کنند
2-بارها دیده ایم کاریکاتورهائی که دستمایه طنزآنها مسیح مریم مقدس یا خدا بوده است چرا برای آنها خشمگین نمیشوند
3-اگر پیامبر اسلام فرد خوبی بوده است
این چیزها از ارزشهای او کم نمیکند
4-کسانی که با این جورمواردرگهای گردنشان دچار بادگرفتگی میشود بهتر است در باره فساد بیحدی که جامعه رافراگرفته هم خشمگین شوند.
باور کنید برای اینکه کارتان در اداره ای انجام شود باید دست به جیب باشید از خدمتگزار تا رئیس علنا وبه راحتی طلب رشوه میکنند.
مگر اسلام نگفته باید جلوی ظلم ایستاد ایا این است اسلامتان
5-این عصبانیت در زمانی به وجود
می آید که حرفی برای گفتن نداشته باشی وگرنه میتوانی براحتی با سخن از خودت دفاع کنی

ناشناس گفت...

http://www.tabnak.ir/pages/?cid=6870
اين نظر سايت تابناك در مورد برنامه ي ديشبتون (چهارشنبه)... بخونين بد نيست.

ناشناس گفت...

من شک دارم که هدف آن روزنامه ی دانمارکی که برای اولین بار آن کاریکاتورهها را چاپ کرد "گشترش آزادی بیان" بوده باشد. آن روزنامه معروف است به چاپ نظرات دست راستی. این را گفتم تا دنباله ی حرفم به طرفداری از این روزنامه تعبیر نشود. و اما باید این سوال را مطرح کرد که آیا اگر اندیشمندان قرن 18 اروپا هم به مسیحیت "احترام" می گذاشتند و عملکرد کلیسا را به نقد نمی کشیدند به پیشرفتهای امروز می رسیدند؟

ناشناس گفت...

چند روز پیش داشتم در اینترنت جستجو میکردم برخوردم به عکسهای سنگسار.

فقط میشه گفت تهوع آور بود.

دوستان من وقتی چنین کارهای کثیفی در دنیا اتفاق میافته و هیچکسی صداش درنمیآید. وقتی بچه ها در نقاط مختلف دنیا از گرسنگی میمیرند. وقتی بشر هنوز اسلحه میسازه که روی سر همدیگه بمب بریزه و تا بحال نتونسته فکری برای این مسئله بکنه. وقتی طبیعت نابود میشه و همه به فکر پولشون هستن. خواهش میکنم از دین و مذهب و اینجور چیزها صحبت نکنید که من دوباره حالم بهم مخوره .
بهتره بجای اینجور دعواهای لفظی که در دنیای کنونی بیشتر جنبه سرگرمی داره، فکر اساسی برای وضع خود دنیا بکنیم که داره بسوی تنزل پیش میره، خصوصاً با وجود حکومتهایی نظیر جمهوری اسلامی که گل سر سبد تمامی استبدادهای جهانه.

چرا دنیای ما اینطوری شده ؟

ناشناس گفت...

پیغمبر رو رها کن
فکری به حال ما کن

حالا این همه مشکل مونده به کنار.مشلکل دنیا شده کاریکاتور پیغمبر.

در بحث امروز آقای چالنگی صحبت علی جعفری و احمدی نژاد رو نقل کردند که راجع به اسرائیل گفتند.

میخواستم این نکته رو عارض شم که در دنیای به این بزرگی با این همه کشور پیشرفته و قدرمتند،متاسفانه از کسی بخار بلند نمیشه که این آقایون رو سر جاشون بنشونه. اینه که اونا هم هرچی دلشون میخواد میگن.
حتی خود اسرائیل هم جز اینکه اعتراض کنه کار دیگه ای نمیکنه. سازمان ملل هم که همیشه به یک اخطار بسنده میکنه. باز کوفی عنان یه ابهتی داشت.
تحریم سوم ایران هم به سریال دنباله دار تبدیل شده و داره به یک سالگی خودش نزدیک میشه یعنی از 60 روز به 360 روز.
خوب اجازه بدید این مسئله رو تفسیر کنیم :
1- کسی در دنیا حاضر به دست کشیدن از منافع سرشار حاصل از درآمد نفت ایران نیست .
2- دنیا عوض شده و باید انتظارات ماهم از دنیا عوض بشه.
3- سیاست آخوندی در دنیا پیروز شده و در حال پیشرویه.
4- آمریکا هم به انتخابات نزدیک میشه و وقت و حوصله رسیدگی به موضوع ایران رو نداره و اونو به بعد موکول کرده.
5 - فعلاً دور، دور موشکه، همه به آسمون موشک میفرستن. آقای احمد نژاد هم نمی خاست عقب بمونه یکی فرستاد. متاسفانه ماهواره کهنه نداشتیم که بزنه ، اونه که ایشان آسمون رو نشانه گرفتند.
6- همچنان باید جمهوری اسلامی رو برای سالهای دیگر تحمل کرد تا شاید روزی تاریخ مصرفش تموم بشه. اونوقت شاید امیدی برای رهایی مردم کشور باشه.

لطفاً جدی نگیرید.
امیدوارم همه این فکرهای بد غلط باشه و ما دوباره روی خوشی رو در چهره مردم ایران ببینیم.

با تشکر از همه دوستان

ناشناس گفت...

با سلام،
به نظر من بايد درباره اين جمله كه "بايد به عقايد ديگران احترام گذاشت" تجديد نظر كنيم:
نميتوان براي يك سري از عقايد ارزشي قايل بود، وقتي كه خواهان نابودي يا آزار و اذيت گروهي از مردم ميشوند، وگرنه بايد به عقايد "بن لادن" هم احترام بگذاريم.

اسلام واقعي كه چيزي جز قرآن نيست و هر كسي با خواندن قرآن(به زبان فارسي) ميتواند به ماهيت زشت و اساسي دين اسلام پي ببرد. مثلا يك بار سوره نسا را به فارسي بخوانيد و ببينيد كه چه قدر مقام زن در اين دين پست در نظر گرفته شده است.

دگر اندیش گفت...

در رابطه با کاریکاتورها باید بگویم که هرانسانی در دنیا آزاد است عقاید خود به هر شکلی که ممتضمن نقض آزادی دیگران نباشد ابراز کند اما متاسفانه در دین اسلام و بخصوص در رژیم استبدادی ولایت فقیه انسانیت به رسمیت شناخته نمی شود که از آزادی او نیز سخن به میان آید بنابراین چنین رژیمی با حمله به آزادی دیگران تحت عنوان توهین به مقدسات سعی در جلوگیری و محدود نمودن آزادی دیگران دارد بنابراین من معتقدم انتشار کاریکاتورها هیچ مشکلی نداشته و هیچ توهینی نیست و بلکه بیان واقعیت های دین اسلام از زبان کاریکاتور است

ناشناس گفت...

مرسی صدرا جان از لینک.
این هم نمونه ای دیگر از تحریف حقایق که البته مقیاسش در برابر آنچه در صدا و سیما و مطبوعات حکومت انجام می شود نا چیز است...

ناشناس گفت...

باید اول از خودمان یعنی نسل معاصر ایرانی انتقاد کنیم چون با اعمال و رفتار و تعابیر ناهنجار خود از اسلام ٰ کاریکاتوری جاندار را به نصویر کشیدیم و در مقابل جهانیان به نمایش گذاشتیم. تصویری که امروزه ما از اسلام ارائه میدهیم بقدری زشت و توهین آمیز است که هیچ تصویر و کاریکاتور دیگری نمی تواند جای آنرا بگیرد.
باید اعتراف کنیم که منشاء اهانت به مقدسات خود ما هستیم.

arash گفت...

سلام
من هم مثل پدرام عزیز از جناب صدرا به خاطر لینک ممنونم.نمونه جالبی لز تحریف واقعیت

ناشناس گفت...

وقتی 2 سال پیش تصاویر موهن حضرت پیامبر چاپ شد
خیلی عصبانی شدم ولی بعد از مدتی که هیاهو خوابید ازیادم رفت.
حالا بعد 2 سال بعد اینکه طرح ترور اون روزنامه نگار کشف
می شه باز روز نامه های دانمارکی اقدام به چاپ دوباره تصاویر می کنن .
البته من کاری با موهن بودن تصاویر ندارم بلکه به بی تدبیری خودمان بعد از 2 سال تاسف می خورم که چرااینهمه
داد و قال .
مطمئناً اگر یکم دیدمون رو عمیقتر بکنیم در این مورد می بینیم که با یک مسئله ای روبرو هستیم که اگر این همه جنجال نشده بود تمام دنیا از این مسئله با خبر نمی شدند و هدف اون کاریکاتوریست به جایی نمی رفت شاید نیت اون روزنامه نگار فقط گفتن عقیده اش بود که اگر این می بود وای بر ما که این همه جنجال آفرینی کردیم تا آنها متوجه بشن که چقدراحساسی هستیم و تا می توانند ما رو تحریک می کنند و به هدف های خودشان برسند .
در یکی از سریالهای ایرانی ( راه بی پایان ) حرف جالبی گفته شد «بعضی از کثافت ها رو نباید دست کاری کرد چون ممکن همه جا رو کثافت بگیره» ما هم می تونستیم بدون اینکه سر و صدا کنیم از روی این قضیه بگذریم .
حالا که حساسیت ما را می بیننددوباره دست بکار شدند و حالا به کلام خدا اهانت می کنند اون هم از طریق ساختن فیلم ، که ساخته شده توسط یک کارگردان مشهور هم نیست بلکه توسط
یک سناتور هلندیه که شاید سر رشته آنچنانی هم از کارگردانی و نویسندگی نداشته باشه .
مسئولان فیلم 300 باید به رسانه های ما هم درصدی از فروش فیلم رو بدن چون اونقدرگفته شد که من نوعی هم فیلم رو دیدم ،ببینم آخه این فیلم چیه؟ بعد دیدن فیلم خیلی ناراحت شدم آخه چرا بی خودی جنجال می کنند یک فیلمی که حتی ارزش وقت تلف کردن رو هم نداشت چرا این همه جنجال ؟
می دونید من چه زمانی احساس حقارت کردم زمانی بود که آقای احمدی نژاد نامه ای به جرج بوش نوشت ولی آقای بوش جوابی به آن نداد بسیار ناراحت شدم شاید یکی از معنی های جواب نفرستادن آقای بوش بی اهمیت جلوه دادن نامه یا رئیس جمهور ایرانه شاید اگر بوش جواب نامه را می داد، حالا کاری با محتوای جواب ندارم ، اونوقت احساس بهتری پیدا می کردم.
حالا ما باید چکار کنیم ، با آنهایی که ادعای آزادی بیان می کنند و البته به حق این را هم ثابت کرده اندو استفاده اش را هم میبرند ، بشینیم و سرمان بزنیم . نه بلکه آثار بهتری بسازیم آثاری که دنیا رو تکان می دهد مثلا "به رنگ خدا " ی مجید مجیدی،البته شاید دنیا رو تکان نداد٬ چون اون ظرفیت ،کمیت و کیفیت
را نداشت٬ ولی با اون بودجه ناچیز در مقطع خودش سر و صدای خوبی راه انداخت یعنی ما نمی توانیم فیلمی با کیفیت 300 بسازیم ؟
البته که می توانیم یا آثار هنری دیگر ،خب کشور ما نه از لحاظ سیاسی ، نه اقتصادی و نه نظامی قدرت این رو نداره که با اونها مقابله کنه البته شایان ذکر است که اونها هم به آسانی نمی توانند در زمینه های فوق مقابله کنند ولی کم هزینه ترین و با نفوذ ترین راه همین مسائل فرهنگی و هنری هست با سرمایه گذاری به مراتب کمتر می توان کاری کرد که بچه جرج بوش هم
بداند ایرانی کیست ،فرد مسلمان چه جور آدمی است.
دقیقاً اون کاری رو می کنیم که اونها ازمون می خوان . کیتونستیم یک فیلم تاریخی خوب بسازیم که خوراک دنیا باشه ، وقتی فیلم ابراهیم خلیل ا... رو نگاه کردم داشتم از عصبانیت می
مردم آخه یک اثری مثل ده فرمان یا همون فیلم حضرت محمد 30 یا 40 سال قبل درست می شه باز جذابیت داره ولی ما با بودجه آنچنانی اثری می سازیم که شأن حضرت ابراهیم را هم پایین می آریم .
در آخر این را بگم که ما میتوانستیم خیلی بهتر از اینها با این مسئله بر خورد کنیم تا این همه جنجال. در بسیاری از کشور ها تظاهرات انجام شد که فکر می کنم بالغ بر 200 میلیون نفر در کل دنیا شرکت کرده بودند حالا فرض می کنیم هر نفر 2 ساعت در تظاهرات شرکت کرده با یک حساب سر انگشتی می فهمیم که چقدر سرمون کلاه رفته.حداقل 400 میلیون ساعت/نفر در
تظاهرات بوده اگر متوسط هر ساعت/نفر را 20 $ حساب کنیم 8 میلیارد $ سرمون کلاه رفته چقدر پول برای تبلیغات تظاهرات و هماهنگی و نیروی انتظامی خرج برداشته را دیگه حساب نمی کنم ببینید با چند تا عکس براحتی آب خوردن میلیارد ها دلار صرف این شد که محکوم کنیم، که چی بشه؟ باز که اونا کاره خودشون رو انجام می دن. پس بیایم به قضایای دنیا خوب توجه کنیم تا سرمون بیشتر از این کلاه نرود .

http://azadyebayan.blogfa.com/

ناشناس گفت...

ببخشید حامد جان

بنده همه نوشته شما رو خوندم.
ولی خواهش دارم به تفسیر اخبار کشورمون بیشتر توجه بفرمائید تا تفسیر فیلم.
شما درست میگید. ما همون کاری رو میکنیم که از ما میخوان.ولی این مسئله ناراحتی نداره. اتفاقاً کاملاً درسته.
این همون احترام به عقاید دنیاست. یعنی طوری رفتار کنیم که بقیه میخوان.
مثلاً موقع کوهنوردی شما نمیتونی عقب عقب به قله صعود کنی. باید مثل سایر افراد گروه بالا بری. اگه این کار رو بکنی میشی مثل آقای احمدی نژاد و جمهوری اسلامی.
کشورمون هم میشه این شکلی که الان هست یعنی فلاکت.
اگه کسی فیلم 300 رو ساخته اشکالی نداره بزار بسازه. ولی باید ریشه این مطلب رو پیدا کرد که چرا بجای اینکه فیل زیبایی از دوره هخامنشی ساخته بشه این فیلم ساخته میشه. میدونی چرا؟ چون خودمون اینطور خواستیم بشه.
چون جمهوری اسلامی تاریخ ما رو از بین برد. چون اگه کشور آزاد بود و نویسنده و کارگردان آمریکایی می آمد و ایران رو میدید مطمئناً فیلم دیگری میساخت . ولی متاسفانه فقط چهره احمدی نژاد و آقا رو تو تلویزیون دیده . اونه فیلمش رو این مدلی ساخته.

ناشناس گفت...

ممکنه برای مدتی دست آویزی پیدا کنن تا مظلوم نمایی کنن و بگن اسلام در خطره ولی بعد از مدتی این مورد برای همه عادی می شه و حداقل فایده ای که داره اینه که تابوها شکسته میشه و قداست خود ساخته این آقایون از بین میره.

ناشناس گفت...

خسته نباشید
فکر میکنم اگر خود پیغمبر زنده بود اینقدر تعصب نداشت که این رژیم سفاک دارد شاید حتی خودش هم میخندید پس باید بگویم اینقدر کارهای خودشونو لا پوشی نکنند ممنونم

Unknown گفت...

با سلام
رضا جان من منظورم از حرفهام دفاع از جمهوری اسلامی نبود دقیقاً ضد آنها بود و به همین علت که می گم تبلیغات جمهوری اسلامی برعکس حرمت گذاشتن به پیامبر دقیقاًکاری کرد که احساسات مردم بیشتر بروز کنه و به دیدگاه اونها بیشتر به پیامبر اهانت بشه چون قبل از جنجال حکومت شاید 200 هزار نفر هم ندیده بودن و بعد جنجال شاید 2 میلیارد اون عکس را دید پس بیشتر دیدن در نتیجه بیشتر اهانت شده ،امیدوارم منظورم رو فهمیده باشید
در مورد فیلمها هم ،باز منظورم ضد تبلیغات جمهوری اسلامیه که با این کاراش یه کاری می سازن بر ضد ایران و باز اونا اونقدر بد تبلغات کردن که من ایرانی هم رفتم ببینم چی درست کردن؟ در حالی که حتی ارزش این رو هم نداشت وقتت رو براش تلف کنی ،آخه وقتی جنجال می کنی بدترین اشتباه که می کنی چون بیشتر خواهان داشت .
فیلمی که 95% رو در یک استدیو سر بسته فیلم برداری می کنن فاقد ارزش هنری در اثبات حرفام هم اگه یه سری به ارقام فروش فیلم بکنی می فهمید که استقبال خوبی از فیلم 300 نشد به جز ایران فکر میکنم اگه در ایران به رسمیت اکران می شد فروش خوبی داشته بود .
در مورد تصاویر هم می گم، اینا چون بی ظرفیت هستن حتی کاریکاتور هیچ روحانی رو نمیتونی در مجله ها و روز نامه ها چاپ کنی به این علته که
یک ارتباط خاصی بین خودشون و خدا به مردم فهموندن که هیچ کس نتونه به اونها تعرض کنه و به همین علت هم هستن که ولایت فقیه دقیقاً ضد دموکراسی چون مصونیت پیدا میکنه در مقابل همه و هر کاری هم بکنن هیچ کس تو هم بهش نمیشه گفت .
حرف آقای علوی را از طلا باید گرفت .گفت : اگر در این زمان امام حسین هم رهبر بود و اشتباه می کرد بهش انتقاد می کردم یعنی آقای خامنه ای این تابو را می شکنم که هر کاری را دوس داشتی بکنی و ما مردم دهنمون رو ببندیم و به خاطر قداستت چیزی نگیم.
دقیقاً حرف آقای آقاجری بود ولی یکمی تاریخی تر وفلسفی تر ،تابوی کلیسا در قرون وسطی بلای آورد که چند قرن طول کشید تا آن تابوی قداست بشکنه ،آقاجری هم می گفت ای مردم چرا باید مثل قرون وسطی عمل کنیم باید از بجربیات دیگران استفاده بشه و بر سرش اون بلا رو آوردن .
ببخشید مطلب به درازا کشید ممنون از لطفتون

ناشناس گفت...

باعرض درود خدمت دوستان
میخواستم بگویم چرا اینهمه هیاهو و تعصب کورکورانه و بی مورد؟ بیائیم واقع بین باشیم و به گذشته خویش نگاه کنیم.من خودم مسلمان شیعه مذهب هستم (به زور شمشیر عرب). بدون تعصب و غرض ورزی بگویم با تمام تحقیقاتی که در گذشته خود نمودم,اگر تمام ادیان دنیا با هم جمع گردنند به رادمردی بزرگ چون پدر بزرگوارمان کورش هخامنشی نمیرسند.اوست که در اولین اعلامیه حقوق بشر خود پس از فتح بابل فرمود((دین وآیین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم محترم خواهم شمردو نخواهم گذاشت که حکام و زیردستان من آنها را مورد تحقیر قراردهند و یا توهین نمایند. من امروز اعلام میکنم که هرکس آزاد است هر دینی را که میل دارد بپرستد و در هر جایی که میل دارد سکونت گزیند)) و در جای دیگری میفرماید(( من تا روزی که به یاری مزدا سلطنت میکنم,نخواهم گذاشت که مردان و زنان را بعنوان برده و کنیز بفروشندو رسم بردگی بکلی باید از جهان برچیده شود)) و اینچنین است که یهودیان او را منجی و یونانیان وی راقانونگذار و ایرانیان او را پدر مینامند و حتی قرآن در سوره آل عمران با نیکی از او بعنوان ذوالقرنین یاد میکند.کوتاه سخن اینکه قصد توهین به هیچ ادیانی را ندارم همه در جای خودشان محترمند.چرا کورش در 2560 سال گذشته برده داری را برانداخت اما خاتم پیامبران در 1500
سال بعد در سرزمین عربستان نتوانست چنین کاری کند؟ کورش کبیر پس از فوت همسر گرامی اش به پیمان خویش وفادار ماند و همسری اختیار نکرد اما چرا خاتم پیامبران از هر قبیله ای و قومی زنی اختیار کرده بود؟ واضح و روشن است که بعضی از آقایان متعصب و مقدس مآب جوابهای بی معنی از قبیل اینکه:پیامبر معصوم است و یا خواست خدا بوده و ... را میدهند.اینست آزادی بیان در نظام به اصطلاح مقدس جمهوری اسلامی ایران که اگر از رهبر آن انتقاد هرچند سازنده ای بگویی در زمره محارب با خدا و پیغمبر شناخته میشوی.به آندسته از دوستان عرض کنم که واقعاَ این نظام نعمتی بود برای ما میدانید چرا؟ بدلیل اینکه چهره واقعی دین و بدنبال آن امتزاج با سیاست و نتیجه آن حق کشی - نابرابری- فقر اقتصادی - فحشاء- فساد سیاستمداران این حکومت را به ما نشان داد.من بنوبه خود آنهارا و دین اسلام را شناختم. عزیزانم تاریخ را مطالعه فرمائید خصوصاَ از اواخر حکومت ساسانیان که این موبد موبدان جاهل بیخبر اختلاف طبقاتی را بوجود آوردند و در نتیجه باعث خشم و نفرت مردم ایران شد و بدنبال آن از چاله به چاه افتادن و یا به عبارتی بهتر به دام اسلام (عربهای شکم پرست و زن باره)افتادن.جا دارد اینجا از تهیه کنندگان مستند شکوه تخت جمشید تشکر نمایم که جواب دندانشکنی به تهیه کنندگان فیلم پر از دروغ فریب 300 را دادند.امید آن روزی را دارم که بتوانم در سرزمین خود آزاد زندگی کنم و با دین پر مهرو محبت اهورائی خود زرتشت زندگی را به اتمام رسانم. به امید آنروز
((فرمان دادم بدنم را بدون تابوت و مومیایی بخاک سپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک ایران را تشکیل دهد- کورش کبیر)) پیشاپیش نوروز 1387 (سال داریوش بزرگ) را به شما عزیزان تبریک میگویم. (( پروردگارا این کشور (ایران) را از سپاه دشمن - دیو دروغ و خشکسالی مصون بدار.داریوش کبیر))

ناشناس گفت...

با سلام
در ایران هر زمان که اتفاق همهی می افتد یک مسئله ای که احساسات مردم را تحریک کند پیش می آید مثلا قرار است انتخاباتی در کار باشد چند تکه استخوان به نام شهدای جنگ می آورند مردم را خر می کنند تا در انتخابات شرکت کنند و الان مسئله قطعنامه سوم در راه است دوباره کاریکاتور پیامبر را علم کرده تا مردم نفهمند که چه بلایی دارد سرشان می آید به خدا این خیانت است به این ملت عقب ماندهتا کی می خواهند در جهل زندگی کنند

ناشناس گفت...

خدا بدور هفت قران به ميون گلاب بروتون موقعي كه عكس امام ما را در ماه ديده بوديم بايستي يه فكري هم به حال امروز ميكرديم

ناشناس گفت...

با درود بیکران
اگر کاریکاتوریستها میخواستند چهره واقعی محمد را به تصویر آورند خیلی وحشتناکتر از این کاریکاتورها را باید میکشیدند ، آنچه در این کاریکاتورها وجود دارد چهره واقعی آخوندیسم است . اگر مسلمانان و آخوندهایشان میخواهند عصبانی شوند از خودشان باید عصبانی باشند که چنین رفتار و افکار سیاهی دارند نه از روزنامه و هنرمندی که بر اساس تعهد ژورنالیستی خود حقایق را به تصویر میکشد . حمایت و تشویق این حرکت وظیفه تمام آزادیخواهان متعهد جهان است و ایکاش همه رسانه ها با الهام از این شجاعت و تعهد روزنامه های دانمارکی آنان را سرمشق کار خویش قرار دهند . باشد که بزودی سایه سیاه و ننگین افکار اسلامی از سر انسانیت رخت بر بندد و جهانی بدون سیاهی را شاهد باشیم .

ناشناس گفت...

salam
khaste nabashid?!khobid?
man beonvan ye danshjoee moslman enzjara shadidamo nesbat be in kar vashyane ebraz midaram .azizan hich ahdonasi ba azadie hogh bashar mokhalf nist ama zir soal bordan chenin shakhsyeti vaghan jae sharm dare . danmarkya be jaee residan ke az peambar khobio rahmat beharfan???vaghean ke.
danmarkya va tarfdaran be estlah demokratikshon hamon behtr ke be azabi dochar shan ke hezrat mosa goshmsho dochar kard
azizan azadi ba tohmat sazgar nist hoghogh bashar vaghti mani peda mikone ke mojebat ranjesh digron nashe ba tashkorshahram

ناشناس گفت...

با دورد بر شما
بنظر من از زماني كه پاي دين اسلام به اين مرز وبوم رسيد فلاكت و بدبختي ايران آغاز شد .نگاهي دقيق تر به تاريخ گواه بر اين مطلب است ما در 1400 سال پيش نياز به دين نداشتيم نياز به اصلاحات كشوري داشتيم . نزديكتر ترويج شيعه در ايران كه باعث جدائي افغانستان از ايران شد و هزاران بدبختي ديگر .
مسلمانان همانگونه هستند كه در فيلم فتنه آمده است .

ناشناس گفت...

بنظر من این نوع انتقادها سالها قبل باید انجام میشد تا مردم دنیا خطر اسلام را پیش از وقوع جنایات مسلمانان احساس میکردند.هر کس میگوید توهین شده بهتر است تاریخ زندگی محمد و ترورهایی که بدستور او انجام شد را بخواند. همینطور جنایات او و دستیارانش در داستان بنی قریضه و بنی نظیر و ......

ناشناس گفت...

شاید به این مبحث ربطی نداشته باشد!
آقای احمدی نژاد از دیگو آرماندو مارادونا تشکر کرد؟!
چرا؟
حالا میگویم:
به دلیل اینکه از حق انرژی اتمی حق مسلم ماست تشکر کرده.
جالبه نه؟
در ایران برای اینکه مشکوک به اعتیاد اگر باشید در گزینش هرچیزی مردود هستید حتی در انتخابات /کنکورو......
اما آقای احمدی نژاد مثل مصاحبه اش که گاف داد ( به فکر مردم کاترینا باشد دولت امریکاو....)
فراموش کرد که آقای مارادونا چندین بار به جرم اعتیاد و حمل مواد مخدر و اذار جنسی به زندان رفته است وگرنه در گزینش پشتیبانی از جمهوری اسلامی به
شورای نگهبان میسپردش.

وفا گفت...

لازم به توضیحه که این وبلاگ در نهایت احترام به عقاید و باورهای افراد سعی در تحلیل یک رویداد خبری داره که اون تهیه و پخش فیلم فتنه یا کاریکاتورهایی است که از پیامبر اسلام منتشر شده. بنابر این تقاضا می کنم در عین برخورداری از آزادی بیان رعایت احترام رو فراموش نکنید.

رامین گفت...

درود
اگر فیلمی در انتقاد از دین اسلام ساخته می شود باید مسلمانان هم فیلمی در رد آن بسازند پس چرا تهدید به مرگ می کنند . اگر دین و مکتبی از آسمان آمده و از جانب خداست باید دارای چنان استدلال و منطقی باشد که با پاسخ به هر نقدی از جایگاهی معتبرتر برخوردار شود نه اینکه با کوچکترین ایرادی به خطر بیفتد و مدعیان دینداری حکم مرگ صادر کنند. وقتی طرفداران تند رو اسلام با خواندن آیات قرآن سر می برند و شلاق می زنند و بمب منفجر میکنند تا عده ای بی گناه را بکشند آیا توقع دارند که ملت آزاد دنیا فیلم در ستایش آنان و مکتبشان بسازند ؟
. چرا اگر این تعالیم و کشتار برخلاف اسلام است به اصطلاح علمای اسلام که اتفاقا از علم کاملآ بی بهره اند و فقط تخصص در خوردن خمس و ذکات دارند دسته جمعی فتوا نمی دهند که عملیات انتحاری و سر بریدن خلاف دین اسلام است و هر کس چنین عملی انجام دهد مسلمان نیست ؟ و چرا اعلام نمی کنند که سر بریدن جنایت است و مسلمان بودن با چنین اعمالی منافات دارد؟ چرا در کشور خود ما برای عملیات انتحاری ثبت نام میکنند ؟ ایا تا به حال یک آیت الله خانواده خود را به عملیات انتحاری فرستاده و یا خواهد فرستاد ؟ چرا اکثر فرزندان گرامی علمای اسلام اغلب در پاریس و لندن و سایر کشورهای آزاد زندگی می کنند و حاضر نیستند که در کشورهای اسلامی و در جانب اماکن مقدس بمانند؟ متاسفانه اسلام امروزه تنها ابزاری برای کشتار و سر کوب است و به بزرگترین سد در برابر آزادی تبدیل شده و تنها راه نجات برای این دین اصلاح آن است. یعنی حذف آیات و دستوراتی که امر به کشتن می کنند و نفرت را گسترش می دهند از کتاب قرآن و تعالیم اسلامی و برگرداندن این دین به جایگاه اصلی خود یعنی استفاده به عنوان اعتقاد شخصی تا مسلمانان بتواند اعتباری کسب کنند در غیر این صورت برای این دین نتیجه ای جز نابودی با خشونتی که خود رواج می دهد وجود نخواهد داشت . شخصآ فیلم ساخته شده را هیچ توهینی به اسلام نمیدانم بلکه انتقادی درست به حساب می آورم و دولت هلند با عدم اجازه نمایش فیلم نشان داد که در صورت لزوم مانند سایر کشورهای اروپایی آزادی بیان را قربانی منافع خود میکند .

ناشناس گفت...

سلام
ميخوام به اين دوستان بگم كه هر كي ميگه توهين به مقدسات يك ملياردو پانصد مليون جمعيت ازادي بيان گو ميخوره با اول و اخرش اگه از مسيح كاريكاتور ميكشن اونا ناراحت نميشن واسه اينه كه بي غيرتن ولي ما مسلمونا چه سوني چه شيعه غيرت داريم هر كس هم به ناموسو امامان ما توهين كنه شلوارشم در مي ياريم يارو ميگه اكه با اين كارهارو ميكنن تقصير خودمونه اره راست ميگه الان ميگي خوب كاري ميكنن كاريكاتور مي كشن خوب كاري مي كنن فيلم 300 ميسازن وقتي ميبينن از خود ايران اين همه طرف دار و موافق دارن صداشونم در نمي ياد ميان ترتيب ناموستم ميدن ان وقت هيچ كاري هم نمي توني كني همون كهري كه با عراق و افقانستان مي كنن . بدبختا نشستيد پشت كامپيوتر داريد شعر مي گيد من خودم دل خوشي از اين نظام ندارم ولي هيچ وقت راي يه ايراني رو به هيچ بيگانه اي نميدم محتي اگه ان ايراني دشمن من باشه ما اريايي هستيم مشكل خودمون هم خودمون حل ميكنيم نه كسه ديگه. بعدشم اونقدر وجود داشته باشيد كه پيام ميديد اسمتونم بنوسيد من رضا 25 ساله از كرج هستم هيچ وقت هم زير بار زور نرفتم چند بار هم با نيرويه انتظامي درگير شدم چون زور ميگفتن حتي ديه دادم و به خاطر زدن درجه دار زندان هم افتادم ولي اين باعث نشده كه بيام حرفايه چرت پشت نظام كشورم بزنمو تو اين سايت ها خودمو تخليه كنم. اريايي باشيد و اريايي فكر كنيد يه اريايي بي غيرت نيست بي تعصب نيست اگر هم باشه تخم و تركش ماله ايران نيست فقط زبونه مارو بلده. همش نگيد جمهوري اسلامي. چرا بي غيرتي خودتونو مي چسبونيد به اسلام و اين چيزا؟ چرا كاره اشتباه چند تا ادم دولتي رو مي چسبونيد به اسلام؟ خودتون جز چت كردن و نظر دادن تو سايت ها چه كار مفيدي واسه كشورو هم وطناتون كرديد؟هيچي فقط بلديد چرت و پرت بگيد. بعد مي گيد ازادي بيان چرا به خاطر نفي هلوكاست ايران تحريم شد ؟ حالا كه به عزيزترين كس ما توهين ميشه نبايد چيزي بگيم اين يعني حرف زور كه شماها قبول كرديد كسايي كه اين كاريكاتور هارو ميكشن هدف اونا سياسيه ميخوان بدونن مسلمونا چند در صدشون ضايعاتي شدن.نكنيد اين كارهارو ما يه خانواده هستيم اگه مشكلي هم باشه خودمون بايد حل كنيم نزاريم مشكلاتمون بيرون از خونه (ايران) بره يه كم حفظ ابرو كنيد اگه ناراحتيد خودتونو به بيگانه خوشحال نشون بديداگه اين نظام خراب بشه دست هر كس كه بيوفته وضع بدتر از اين ميشه كه بهتر نميشه هر كسه ديگه بياد عاشق چشمو ابروي منو شماها نيست همه به فكر منافع خودشونن به اسم ازادي خواهي هزار كوفتو زهرمار عراق و گرفتن هم دارن زخايرش و به تاراج ميبرن هم هر روز به ناموسشون تجاوز ميكنن اينه عدالت اونا .اگه واقعا به ازادي بيان ايمان داريد و راست ميگيد بدونه حذف حتي يه كلمه اين پيام منو نمايش بديد اگه هم نه كه شما هم مثل بقيه يه دروغ گو هستيدو فقط ميخوايد سنگ اندازي كنيدو كشور فروشي همين .