۱۳۸۶ بهمن ۲۳, سه‌شنبه

چکیده کنفرانس مونیخ

  • ترکیه تلاش میکنه خودشو دروازه ورود ارزشهای دموکراتیک به منطقه خاورمیانه معرفی کنه و ادعا میکنه به شکل موفقی اسلام، مدرنیته و دموکراسی رو در هم ادغام کرده. اردوغان به صراحت به اروپائیها گفت در مورد انرژی به ایران وابسته است و اروپا اگه به جای نصیحت به ترکیه کمک بکنه ترکیه میتونه این وابستگی رو از بین ببره. البته اردوغان گفت خواستار روابط خوب با ایران و سوریه است
  • وضع روسها نامشخصه. نه اروپا اعتماد زیادی به روسها داره و نه امریکا. دبیر کل ناتو می گفت نمیفهمه استقرار چند تا رادار چطور می تونه تهدیدی برای روسیه باشه.
  • صربستان دولتی حامی سیاستهای غرب داره ولی با این حال آمریکا از استقلال کزوو حمایت میکنه. شاید این هم ربطی به وضعیت روسیه داشته باشه که هرچه کوچکتر بشه به نفع آمریکاست.
  • افغانستان و وضع ناتو اصل ماجرا بود. آمریکا در تلاشه که یه جوری اروپائیها (سایر اعضای ناتو) رو در افغانستان به شکلی مساوی شریک کنه. جنگ افغانستان با جنگ عراق فرق میکنه برای اینکه جنگ افغانستان رو ناتو و دولت افغانستان رهبری می کنن ولی هنوز کمتر کشورهای ناتو دلشون می خواد در مسئولیتهای جنوب افغانستان مشارکت داشته باشند. میگن شمال وضعش بد نیست ولی جنوب با طالبان احتیاج به کمک داره.
  • خود ناتو هم به عنوان یک سازمان مورد توجه بود. یک گروه میخوان ناتو بیشتر به کار توسعه اجتماعی و اقتصادی توجه کنه در حالی که یک گروه بزرگتر خواستار بازساخت و بزرگتر شدن ناتو هستند که نیروی نظامیش هم گسترده تر بشه اما در راستای حفظ و برقراری امنیت. آمریکا جزو این گروهه و میخواد اتحاد آتلانتیک دوباره با بازنگری به گذشته موفقش تقویت بشه و این بار از آسیا هم کشورهایی مثل ژاپن و هند هم به ماجرا اضافه بشن و خلاصه کفه ترازو حسابی به ضرر "تندروها" و "تروریستها" و ... برگرده. ناتو هم میشه ارتش این ائتلاف. اسخفر(دبیر کل ناتو) هم با بازسازی ناتو موافقه و میگه تصمیمات ناتو به جای اینکه در دفتر مرکزی این سازمان گرفته بشه تو پایتختهای اروپایی گرفته میشه.
  • مطلب جالب توجه دیگه صحبتهای البرادعی بود که می گفت الان هر کشوری با اقتصاد متوسط برای اینکه خودشو بیمه کنه حرکتشو در مسیر برنامه های اتمی شروع می کنه و این یه پدیده جدیده که ایران هم تو همین تقسیم بندی می گنجه. به نظر البرادعی فقر و گرسنگی سرچشمه همه این گرفتاری هاست که آخرش به گسترش تسلیحات میرسه. اون میگه به برنامه اتمی باید مثل برده داری و کشتار جمعی نگاه بشه که مردم وجدانن نخوان طرفش برن.

شما چی فکر می کنین؟

۸ نظر:

ناشناس گفت...

دوستان عزیز
هوطنان گرامی

شما از این پس می توانید ، برنامه های تلویزیون صدای آمریکا را بصورت زنده و بدون نیاز ضدر فیلتر مشاهده کنید.

تکرار می کنم ، نیازی به ضد فیلتر ندارید.

آدرس : www.IranTvRadio.com

ناشناس گفت...

ســــلام

سلامی گرم به همه جوانهای دوست داشتنی کشورم. چون خودم هم هنوز جوانم.

در ابتدا وفا جان یه صحبت دوستانه دارم و اونم اینکه که در این دور روز اخیر چرا موضوع صحبت رو از ایران به اطراف ایران میکشونی؟ نکنه شما هم نگرانی در آستانه مذاکرات ایران و آمریکا به آقایون علما بر بخوره.

نگران نباش اینا اونقدر رودارن که اگه فحش هم بدی اتفاقی نمی افته.

صحبتم رو به دو موضوع ترکیه و افغانستان خلاصه میکنم چون این روزها خبرهای ایران همچین داغ نیستند.

در مورد ترکیه باید بگم که این کشور متاسفانه بعد از اینهمه پیشرفت، کم کم داره به مشکل ایران قبل انقلاب گرفتار میشه ، یعنی این اروپاییهای دارن بلایی رو که 30 سال پیش سر ایران آوردند، حالا به اسم دموکراسی دارن سر ترکیه میآرن، برای من مثل اینه که داستان ایران در اون کشور دوباره داره تکرار میشه. مردم بدبخت ترکیه هم خبر ندارن داره چه اتفاقی میافته مثل مردم ما در قبل انقلاب که نفهمیدن چه بلایی سرشون اومد.
آزادی اسلام گرایی، تسخیر تدریجی تمامی ارکان مملکت توسط اسلامگرایان و در نهایت نیل به تحجر گرایی اسلامی.
این داستان ترکیه در سالهای آینده خواهد بود. البته نقش پنهان جمهوری اسلامی در این مسئله رو هم نباید فراموش کرد.

و اما افغانستان. و افغانهای بیچاره.
موضوع افغانستان اینه که هرکی میخواد تیکه خوبشو برداره.
بهانهای اروپا تکراری شده.
اون زمانی هم که آمریکا عراق رو تسخیر کرد از همه کشورها خصوصاً اروپایی ها خواست که برای ایجاد ثبات در عراق سریعاً به این کشور نیرو بفرستند و همکاری نزدیک در بازسازی عراق بکنند و نتیجه این شد که اونها هم هیچکاری نکردند و منتظر موندند تا اینکه جمهوری اسلامی چنگال خودشه بر مرزو بوم عراق افکند و حالا هم داره سر این مسئله با آمریکا چونه میزنه .

حالا این مسئله چه ربطی به افغانستان داشت بهتون عرض میکنم.

جمهوری اسلامی، جهت موفقیت هرچه سریعتر ، ابتدا همه انرژی خود رو صرف به هم ریختن عراق کرد چون از قبل جاسوسان و خرابکارای خودشو که از لای اسرای عراقی در ایران جدا کرده بود و تعلیم داده بود در عراق فعال کرد و همچنین شیعه های تندرو رو حمایت کرد، و آمریکارو در چنان تنگنایی گذاشت که اونو به پای میز مذاکره بکشونه و همینطور هم شده.
و حالا که از این مسئله نتیجه گرفته ، نیروی خودشو صرف اخلال در افغانستان کرده تا همچنان ضربات خودشو به آمریکا وارد کنه و به تضعیف آمریکا در منطقه که از علائق روسیه هم هست ادامه بده. و این روش سیاست خارجی جمهوری اسلامیه ، یعنی در عین نشان دادن لبخند و دم تکان دادن ، خنجر از پشت زدن.
و متاسفانه روسیه و اروپا هم از این مسئله ناراضی نیستند و البته نه در ظاهر و به همین دلیل مشکلات جنوب افغانستان رو بهانه کردند واسه عدم همکاری.

و اگه بپرسید که جمهوری اسلامی چطور به افغانستان نفوذ داره باید زمان اخراج افغانها از ایران رو به یاد بیارید که این مسئله بهترین بهانه و فرصت برای فرستادن نیروهای تعلیم دیده خرابکار افغانی به افغانستان بود. اگه یادتون باشه اون موقع جمهوری اسلامی مسئله بیکاری در ایران رو بهانه کرد ولی همه میدونن که این حکومت هیچوقت دلش به حال ملت نسوخته که این دومیش باشه.

حالا خدای نکرده فکر نکنید که من خیلی آدم بدبینی هستم. نه بخدا اینطور نیست . متاسفانه این واقعیتهای جمهوری اسلامیه که خیلی کثیف و زشته.

گسیل نیرو و جاسوس توسط جمهوری اسلامی به خارج از مرز کار تازه ای نیست و از سالهای بسیار دور شروع شده که اینو در بخش بعدی براتون توضیح میدم.

ناشناس گفت...

من فقط یک نظر دارم. اونم اینکه کمی مواظب آقای البراده ای باشید. همونطوری که قبلاً عرض کردم یکی از عواقب نشست و برخاست با رژیم جمهوری اسلامی اعتیاد به مواد مخدره ، ایشان هم در این روزهای اخیر زیاد به ایران سفر میکنند و خدای نکرده ممکنه در دام شوم اعتیاد گرفتار بشن.

اما در مورد ناتو اگه شبیه الفبای آقا خمینی بخوام بگم باید گفت:

"ناتو چیز خوبیست"

خصوصاً برای نابودی ترور در دنیا که بنیادشو آقا خمینی بنیان نهاد. آنهم با کلمه معروف :

"هیچی" در بیان احساس بازگشت به وطن.

و یا جمله معروف:

"اقتصاد مال خر است"

که فکر کنم در این قسمت تفاوت یونجه با اقتصادرو متوجه نشده بودند.

در یک سخنرانی هم ایشان گفتند:

" این اسلام بود که مردم را به کشتن داد "

که این هم ناشی از تصورات واقعی ایشان بود که به ناگهان به زبان آوردند.
در مورد این جمله کاملاً مطمئنم چون بنده بهمراه خواهرم در حال تماشای سخنان ایشان در تلویزیون بودیم که این جمله گفته شد.
و این تنها جمله ای بود که بنظر بنده به واقعیت بیشتر نزدیک است .

امیربلندیان گفت...

اينجا خدا وجود ندارد؛ گزارش مستند از جنايات رژیم در زندان گوهردشت
اسامی در:
http://www.iranpressnews.com/source/035090.htm

نام اين گزارش مستند از جمله قصار معروف علي محمدي معاونت قضائي زندان رجايي شهر که همواره در بدو ورود زندانيان به اين زندان طوطي وار به صورت " از بهشت به جهنم خوش آمديد ، خداي رجايي شهر با خداهاي ديگر فرق دارد ، اينجا خدا وجود ندارد " بيان ميشود برداشته شده است.

ناشناس گفت...

در چندين برنامه تفسير خبر از جريان و دلايل انقلاب يا قيام يا شورش 57صحبت شد دراين باره هم بد نيست ، در اين بخش سئوال شود: "شما چي فکر ميکنيد؟"

ناشناس گفت...

سلام وفا جان. خسته نباشید می گم بابت سفر و گزارشت. در مورد کنفرانس مونیخ گفتنی خاصی ندارم. تنها در تایید صحبت های دوستان باید بگم عجیب است که دنیای غرب در برابر مسئله ی بنیادگرایی دینی موضع قاطعی نمی گیره. ساده لوحانه ست که بگیم آنها از این عمق این خطر آگاهی ندارند. شاید پای منافع لژستیک و اقتصادی کوتاه مدت در میانه... اما اگر امروز این مردم خاورمیانه هستند که هزینه ی این خطر رو می پردازند ، بدون شک در صورت عدم ریشه کنی این غده ی سرطانی ، دیر یا زود اروپا و روسیه هم گرفتار خواهند شد.
فدات

وفا گفت...

ناشناس عزیز راجع به انقلاب کلی پست داریم یه گاهی به آرشیو بنداز و بگو چی فکر می کنی http://tafsirkhabar.blogspot.com/2008/02/blog-post_05.html

ناشناس گفت...

چرا هیچوقت در صدای امریکا راجع به اینکه حکومت اسلامی در ایران و طالبان در افغانستان و ترویج گروههای دینی در منطقه حاصل سیاستهای غرب و بخصوص امریکا به جهت مقابله با نفوذ کمونیست در دهه هشتاد بود اشاره نمیشه . کنفرانس گوادالوپ و بر حذر داشتن ارتش از پشتیبانی شاه و......
همه آنچه که ملتهای مظلوم ایران و منطقه میکشند نتیچه جنایتهای غرب و امریکا است
شما هم اگر ایرانی مانده باشید به این همه جنهیت و جنایتکاران نفرین میفرستید