۱۳۸۶ بهمن ۱۸, پنجشنبه

چهل و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ

سلام از مونیخ،

کنفرانس امسال با عنوان جهان بی نظم، قدرتهای در حال انتقال و نبود سیاست از هشتم تا دهم فوریه در هتل بایریشرهوف مونیخ برگزار می شه. سال گذشته با حضور ولادمیر پوتین به عنوان اولین رئیس جمهوری روسیه در این کنفرانس و بالا گرفتن ماجرای نصب سیستم دفاع موشکی آمریکا در اروپای شرقی کنفرانس حساسیت خاصی داشت و شاهد نبرد دو کهنه کار سیاسی، رابرت گیتس و ولادمیر پوتین بودیم. پوتین حرکت آمریکا رو جنگ سرد جدید معرفی کرد و گیتس هم گفت یک جنگ سرد کافی بوده. یک جنبه سیستم دفاع موشکی به اعتقاد غرب تهدید موشکی جمهوری اسلامی ایران بود. در جلسه سال گذشته علی لاریجانی حضور داشت و برای اولین بار نشانه های اختلاف سلیقه او با محمود احمدی نژاد در یک جمع بین المللی آشکار شد وقتی که در جواب سوالی درباره هالوکاست گفت این یک مسئله تاریخی است که تاریخدانها باید راجع به اون حرف بزنن، بزارید ما اینجا در رابطه با مسائل سیاسی صحبت کنیم. لاریجانی بعد از اصرار سوال کننده ها مبنی بر سیاست نفی هالوکاست جمهوری اسلامی گفت "هر کس این حرفها رو زده باید جواب بده... ."

اینهم گوشه ای از سال پیش.

بگزریم، امسال تا اینجا صحبتی از حضور ایران نیست و حضور روسیه هم کمرنگه. این هم موضوعهای مباحث امسال:


  • سیاست خارجی ترکیه و منافع ملی


  • اتحاد آتلانتیک: فراتر از بخارست


  • از همکاری تا مقابله: آینده کنترل تسلیحات


  • چالشهای ثبات اروپا


  • آینده تحولات افغانستان


  • روسیه به کجا می رود؟ تلاش تازه برای استقرار نظام فراگیر امنیتی اروپا


  • آسیا: بنای ثبات بین المللی

وزیر دفاع آمریکا رابرت گیتس و سناتور جو لیبرمن از جمله سخنرانان گروه آمریکای حاضر هستند. وزیر دفاع فرانسه که تازگی راجع به برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران هم اظهار نظر کرد سخنرانی میکنه همینطور رجب طیب اردوغان، محمد البرادعی، خاویر سولانا، ایوانف و...



۹ نظر:

ناشناس گفت...

در رابطه با چهل و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ
در مورد مباحث "از همکاری تا مقابله: آینده کنترل تسلیحات" و"آینده تحولات افغانستان" ، موضوع ارتباط پيدا ميکند با رژيم ملايان، که با اضافه شدن مشکلات داخلي عراق و نيز لبنان و فلسطين ونقش مخرب "سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات" در اين کشورها ، بايد کشورهاي جهان آزاد در مورد حذف نيروهاي تروريستي رژيم ملايان( حذف رژيم تروريستي جمهوري اسلامي) فکري عاجل نمايند، چراکه رژيم تروريستي جمهوري اسلامي با بمب اتمي ميتواند مشکلات جبران ناپذيري براي جهان وبويژه منطقه خاور ميانه بوجود آورد.

ناشناس گفت...

منتظر گزارش هاتان خواهیم بود وفا جان.

ناشناس گفت...

هيلاري کلينتون گفت: اگر رئيس جمهور شود نيروهاي آمريکايي را در يک مهلت 60 روزه بعد از آغاز رياست جمهوري اش به آمريکا باز خواهد گرداند!!!
" محمودباراک حسين احمدي اوباما نژاد" هم گفته بود که با رژيم تروريستي جمهوري اسلامي مذاکره خواهد کرد...
اگر دموکراتها رئيس جمهور شوند ، هماني بر ايالات متحده آمريکاخواهد رفت که بر اتحاد جماهير شوروي رفت. آمريکا پس از آمدن " محمودباراک حسين احمدي اوباما نژاد" يا " کلينتون" ، خاور ميانه را از دست ميدهد و بحران انرژي و اقدامات تروريستي و اقدامات تروريستي اتمي اقتصاد ايالات متحده آمريکا را نابود ميکند.

ناشناس گفت...

آلمانیها چشم دیدن ترکها را ندارند ولی نگاه کنید که چه محترمانه باهاشان در مجامع بین المللی برخورد می کنند. همش برمی گردد به اینکه سیاست مداران ترکی حتی آن دسته از آنها که باد اسلام در شکم دارند منافع ملی شان را فدای اسلامیسم و فلسطین بازی نکنند. در یک چنین کنفرانسهایی باید ما را به عنوان آقا و سرور دعوت می کردند ولی به برکت حکومت کثیف سر تا پااسلامی عربی شیعه ای (ببخشید نمی توان راجه به این حکومت حرف زدو عصبانی نشد) ما در اینگونه کنفرانسها موضوع بحث هستیم.

ناشناس گفت...

به نظر ميرسد در "چهل و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ " که امسال با عنوان "جهان بی نظم، قدرتهای در حال انتقال و نبود سیاست" ديروز آغاز بکار کرده و فردا به اتمام ميرسد ، نگاهي دقيق تر به اقدامات " ضد امنيت ملي" در کشورهاي عراق ، لبنان، فلسطين و افغانستان ، توسط رژيم تروريستي حاکم بر ايران، افکنده شود . اقداماتي که موجب کشته شدن هزاران عراقي ، آمريکائي، افغاني، لبناني، فلسطيني و... شده است.عدم مهار اين رژيم مداخله گر و تروريست موجب بدتر شدن وضعيت امنيتي در منطقه خاور ميانه خواهد شد.

ناشناس گفت...

نمیخوام خارج از موضوع بنویسم ولی باید به اطلاع برسونم که این وبلاگ هم فیلتــــــر شــــــــــــــــد

ناشناس گفت...

dar mored in konferance be nazaram bayad baraye residan be solhi paydar dar sarasare jahan be tavafoghi jame resid va amniyat dar jahan morede tavajo gharar begire ba tavajo be vaze na arami ke dar donya dar barkhi manategh shahed hastim bejaye in masael bayad be fekre bargharari aramesh va sobat dar donya bashan

ناشناس گفت...

کنفرانسی که نامش کنفرانس امنیتی است در حالی چل و چهارمین نشست خود را آغاز کرده که بزرگترین خطر امنیتی در جهان مدتی است توجه تمام جهان را به خود جلب کرده است . باورتان میشود که سرزمین ما ایران با تاریخ کهن همان سرزمین کورش و داریوش و حافظ و سعدی و مولاناو فردوسی است که بزرگترین تهدید امنیت جهان در حال حاضر شده است ؟!
با آرش موافقم که باید اقدامی اساسی کنند ولی همچنان عقیده دارم غرب آخرین اقدامی را که قدرتش را دارد در مورد تحریمهای اقتصادی انجام نداده است . فقط باید نفت ایران را نخرند . اگر نمیتنوانند در شرایط امروز اینکار را انجام دهند بهتر است وقت خود را تلف نکنند و کار را تمام کنند . بدون یک تحریم درست و حسابی مردم ایران بلند نخواهند شد . از طرفی مردم تا ابد وقت ندارند سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند. و باز از طرفی دنیا تهدید بزرگ را بخوبی حس کرده است .
اگر افغانستان و عراق با قدرت نظامی آزاد نشده بودند امروز در هر دو این کشورها مردم نبودند که بلند شده بودند بلکه مردم بدبخت تر و حکومتها گردن کلفت تر بودند . تعارف را باید کنار گذاشت و باید اعتراف کرد روزی باید آغاز پیشرفت باشد . تا زمانیکه این حکومت سرکار است هرگز نقطه آغازی نخواهیم داشت .
من هنوز معتقدم اسرائیل در سکوت مرموزی است . به علاوه اینکه دوره دولت بوش هم رو به اتمام است و بعید نیست در عمل انجام شده قرار گیرد !!
دموکراتها نیز آماده بحرانها باشند . با ماست مالی کردن و فرار و خستگی و مذاکره و تعارف و سازش و ... به جایی نخواهند رسید که هیچ همین جایی که رسیده اند را نیز به باد خواهند داد. ولی من بعید میدانم حتی مردم امریکا هم قبول کنند که دولتشان صحنه مبارزه را خالی کند . آنهم بعد از اینهمه هزینه مالی و جانی .
در اینکه اصلی ترین مسئله کنفراس حکومت ملایان است شکی نیست ... شوخی شوخی قد علم کرده اند ! نوبتی هم که باشد نوبتشان شده .
من فقط میدانم اینبار غرب از قبل برنامه را اعلام نخواهند کرد و در مورد ایران اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد ناگهانی و بسیار ضربتی خواهد بود .
وفا جان موفق باشید . گزارشهای شما از مونیخ را دنبال میکنیم .

ناشناس گفت...

اگر دموکراتها در انتخابات رياست جمهوري آمريکا پيروز شوند ، (بخصوص باراک حسين اوباما) ، خدا آخر و عاقبت خاور ميانه و ايالات متحده آمريکا را بخير کند !چرا؟!
الف- زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا(که با ايجاد تغيير حکومت ايران درسال1979 اوضاع خاورميانه را به سوي حالتي فاجعه آميز سوق داد) ،و رایزن سیاست خارجه "باراک اوباما" !!!
ب- قصد مذاکره با رژيم جمهوري اسلامي يعني فرصت دادن به رژيم جمهوري اسلامي تا با فراغ خاطر بمب اتمي بسازد.
ج- توليد بمب اتم توسط رژيم جمهوري اسلامي يعني مسلح شدن نيروهاي تروريستي حماس وحزب الله لبنان به بمب اتمي و ارتش سوريه نيز به سلاح کشتار جمعي مخوف مسلح خواهد شد.
د- کشور اسرائيل با مشکلات بسيار بزرگي مواجه خواهد شد ، مشکلاتي که لاينحل بنظر خواهند رسيد.
ه- با خروج ارتش آمريکا از عراق ، کشور عراق عملا توسط رژيم جمهوري اسلامي اشغال خواهد شد. با فعاليت شديد سفارت رژيم جمهوري اسلامي در عراق و فعاليت ساير ارگانها و موسساتي که رژيم جمهوري اسلامي در عراق دارد ، رژيم جمهوري اسلامي توانسته با خرج فراوان ، ضمن به خدمت گرفتن برخي ازافراد دولتي،برخي از نيروهاي انتظامي وامنيتي عراقي ، مراکز نظامي ، تروريستي و لجستيکي براي سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران رژيم جمهوري اسلامي را درعراق بنا نهد.
و-بنابر اين حضور دموکراتها با اين نقطه نظرات " تبليغي- انتخاباتي" ، اوضاع خاورميانه ( عراق ، افغانستان ، لبنان، پاکستان ، فلسطين و اسرائيل) را بسيار متشنج و غيرقابل مهار خواهد کرد. و در نتيجه اين اوضاع به اقتصاد آمريکا لطمات جبران ناپذيري وارد خواهد نمود.