۱۳۸۶ بهمن ۱۳, شنبه

گزارش سالانه دیدبان حقوق بشر

اگه دوست داشتید ترجمه فارسی گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر در باره ایران رو بخونید و نظر بدید.

۲۱ نظر:

ناشناس گفت...

salam khedmate mr mostaghime aziz
dar morede in sokhanrani bayad begam hata iran ham nemitone jozve keshvarhaye jahane sevom bashe ba in tarze tafakore rahbarane khosh ya bad nam.

وفا گفت...

لطفا همینطور که پیشتر خواهش کردم در باره موضوع بنویسید. کوتاه و مفید و تا اونجا که ممکنه به فارسی

ناشناس گفت...

وفای عزیز

گزارش رو خوندم.واقعاً مشمئز کننده است.

بهتره سکوت کنم و چیزی نگم چون نمیدونم در مقابل این همه ویرانی چی باید گفت.

فقط برای همه ایرانیان و جامعه جهانی بدلیل وجود چنین حکومتی متاسفم.

ناشناس گفت...

وفای مستقیم ضمن انتقال سلام مستیم آقای شعبان نژاد از دبیرستان شهید ابراهیمی برای صرف چای و شربت واینجور چیزها به این وبلاگ دعوتت میکنم :
http://alirezarezaee2.blogfa.com

ناشناس گفت...

اگر چه عادت کردم ، ولی وقتی با وجود چنین گزارشی ، از رادیوی تاکسی می شنوم که گوینده ی اخبار درباره ی اش به یک جمله بسنده می کنه ، حالم بد می شه. اون هم وقتی جمله اینه : سازمان دیده بان حقوق بشر با ارائه ی گزارشی به شکنجه در زندان های امریکا اعتراض نمود!!

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما دست شما درد نکنه که این لینکها رو در وبلاگ قرار می دین

sokhanbozorgan@blogspot.com

ناشناس گفت...

سلام،
این برای چندمین بار هست که ایران محکوم میشه .ولی عملا هیچ سودی برای مردم ایران نداشته.حتی کشورهای اروپایی هم بدون توجه به این مسائل تا قبل از مسئله هسته ای با اینها دادو ستد خوبی داشتند .در نتیجه این فقط به عهده خود ایرانیهاست که با شرکت نکردن در انتخوابات مجلس پوشالی که ثابت کرده هیچ قدرتی در جهت اصلاح امور نداره.یک مشت محکم از همان مدلی که اینها حواله آمریکا میکنند،بکوبند تو پوزه رهبر کبیرانقلاب.

ناشناس گفت...

این همه رو گفتید و گفتند اما نتیجه چی شد؟ این صحبتها برای ما جوانهایی که تو ایران موندیم نه شغل میشه نه آزادی نه زندگی!

ناشناس گفت...

خاک بر سرتون وطن فروشا

ناشناس گفت...

به نظر من ، علي خامنه اي سركردهء رژيم جمهوري اسلامي مسئول درجه اول نقض حقوق بشر در ايران است ، لذا بايد او را در دادگاههاي بين المللي مورد محاكمه قرار داد .

ناشناس گفت...

سلام آقای وفا:
این گزارش ها باید جنبه اجرایی داشته باشه...یعنی توان محدود کردن جمهوری اسلامی رو در برخی زمینه های تبلیغاتی داشته باشه...
از اجاره ندادن ماهواره های تلویزیونی تا مسائل دیگر...
تا حکومت های خودکامه از عواقب کار بترسند.
متشکرم.

ناشناس گفت...

http://calibor2000.blogfa.com
با سلام.کاتون جالبه.
این سایت من هست از اخبار جالب .لطفا بخونید.
مثل:صدای آمریکا VOA - آقای نوریزاده - آقای مشیری - آقای جمشید آموزگار - آقای رضا فاضلی و ...

ناشناس گفت...

وفا جون سلام. اینجا 90% مردم اصلا نمیدوند حقوق چی هست.فقط جنس کوپنی براشون مهمه . خامنه ای رو خدای روی زمین میدونند.بگی حقوق بشر میگند سیری یا برو دنبال کارت.یا دنبال فلسطین میرند برای حقوق بشر

ناشناس گفت...

با سلام به جناب وفا،
خوب باز هم جای خوشحالی هست که ملت ما بعد از دو هزارو پانصد سال از اولین منشور حقوق بشری که به بازارهای جهانی ارائه داد(یعنی زمانی که تو کشورهای دیگه نمیدونستند "بشر" رو با کدوم "ب" میشه نوشت) بلاخره چند روز پیش در یک بخش نامه (آن هم نه قانون ،بلکه بخش نامه که میتونه لازم الاجرا هم نباشه) گفتند برای وجهه نظام خوب نیست که اینجوری ده تا ده تا تو خیابون اعدام کنیم.لاکن اعدامها رو در پشت دیوارها انجام بدیم. چون چندتا حسن داره یکیش اینکه چهره افراد زد رژیم رو که لابلای اینها میاورند و اعدام میکنند رو کسی نمیبینه تا بتونه شناسایی کنه که این بابا کی بوده و سابقش چی بوده.دوم اینکه از انتشار عکسها و تبلیغات علیه نظام جلوگیری بشه!!! نکته جالب توجه در کنار این مطلب برای من واکنش روزنامه همشهری بود.که بعد از نزدیک به سی سال از عمر رژیم امروز در یک اقدام روشنفکرانه ژورنالیستی یک صفحه کامل از مطالبش رو به تعریف و تمجید از این بخشنامه اختصاص داد.حالا سوال من این هست که آنزمانی که در حیاحوی طرح امنیت ملی هر روز شاهد اعدامهای خیابونی بودیم.این روزنامه همشهری کجا بود که دو تا کلمه هم در جهت نکوهش این کار بنویسه؟ تازه تو همین روزنامه مذکور بارها در مقاله های مختلف از همچین جنایاتی حمایت شد.آخه من نمیفهمم تو حکومتی که دولتش هر شکری میخوره مطبوعاتش مجبورن تعریف و تمجید کنن چطور ادعای مطبوعات آزاد دارند.

وفا گفت...

سردار عزیز اگر پیشنهاد و انتقادی داری که راجع به برنامه های صدای آمریکا یا میهمانان یا مجریهاست یا به ontherecord@voanews.com بفرست یا به ایمیل برنامه ها یا به وبلاگ و وبسایتهای شخصی میهمانان. اینجا راجع به موضوع نظر بده. ازت ممنونم

ناشناس گفت...

باتوجه به قرائتهاي گوناگوني كه ازحقوق بشر ميشود تمامي كشورها چه ايران باشد چه امريكا و چه چين از مواضع خود در اين مورد دفاع خواهند كرد اما اگر حقوق زيستن ازاد داراي يك استاندارد واحد باشد ما ايرانيان كه در ايران بسر ميبريم كيلومتر ها از اين استاندارد دوريم و مهمترين نكته اينست كه اين موضوع نيست از طرف مردم به فراموشي سپرده شده

ناشناس گفت...

حُکام خبیث برایران طبق تمام قوانین داخلی وخارجی ایران ناقض حقوق بشرند
چراجوامع بین المللی چنین حکومتی راهم
چنان برسمیت میشناسندوتنهاتوسط کلماتی
مانندتحریم اقتصادی وغیره بنازونوازش
آنهاپرداخته اند؟آیاجرم مُلایان باعمامه
وبی عمامه درایران کمترازرژیم صدام می
باشد؟همه برای سرگرم کردن مردم جهان میکوشندتافرصت کافی داشته باشندایران
راکاملاٌازهستی ساقط نمایند.

وفا گفت...

استاندارد و معیارهای حقوق بشر و نظارت و اظهارات مجامع و سازمانهای مدافع حقوق بشر یک طرف داستانند ولی با توجه به نظرهایی که دادید وظیفه فردی ما چی میشه. هر کدام از ما جه وظیفه ای در احقاق حق هموطن ها همنوع ها و خیلی هم های دیگه داریم؟ آیا ما به عنوان افرادی که موافق با حقوق مساوی برای همه هستیم در رفتار و کردارمون به این ظوابط عمل میکنیم یا فقط منتظر اعلام مراجع بین المللی هستیم؟ تجربه فردی شما چه چیزی رو نشون میده؟

ناشناس گفت...

من موندم این "شیطان بزرگ" و "صهیونیست بین المللی" را از لمپنهای اسلامی بگیریم چه چیزی برای عرضه دارند؟ هر فردی می تواند در مورد اتفاقات ابو غوریب و هر "جنایت" دیگر "استکبار جهانی" هر فکری که می خواهد بکند ولی نباید اجازه داد که لمپنهای اسلامی با مطرح کردن این گونه موارد ما را سرگرم کنند و در ایران با مخالفین هر کاری که دلشان می خواهد بکنند.

ناشناس گفت...

ديگه وقتش رسيده که سازمانهاي بين المللي دست به اقدام بزنند و ازصدور اعلاميه " غير اجرائي" خودداري کنند . اقدام به اعمال تنبيهي بزنند. بطور مثال : راه ندادن تيمهاي ورزشي رژيم جنايتکارملايان به کليه مسابقات رسمي که بازيهاي المپيک 2008 و مسابقات مقدماتي جام جهاني2010 و ... تا مسئولان رژيم ببينند که مسئله طرح شده و خواسته جهان آزاد جدي است

ناشناس گفت...

سلام جناب مستقيم
به نظرم اگه فونت وبلاگ رو به Tahoma تغيير بدين جالب تر باشه.
ممنون از زحمات شما