۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

رزمایش و رد پیشنهاد 1+5

کارشناسان بین المللی می گویند رزمایش اخیر ایران بازتابی از "نگرانی" تهران از حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی آن کشور است و پیشبینی می کنند تهران با رد پیشنهاد آژانس مبنی بر غنی سازی اورانیم در خارج از خاک ایران ممکن است با تحریمهای بیشتر مواجه شود. یک روزنامه روسی در تیتر خود نوشت "بازی جنگ ایران با افول مذاکرات آغاز می شود" و یک روزنامه فرانسوی نوشت ایران با "تغییر تصمیم" بدون بستن کامل در مذاکرات، مشغول "خود نمایی" است. یک تحلیلگر در هنگ کنگ می نویسد ایران در آغاز هفته با رزمایش خود "سر و صدا" راه می اندازد در حالی که به نظر می رسد جامعه بین المللی به شکل فزاینده ای از مذاکره به سمت تحریم در حرکت است. رسانه های پاکستان و امارات از ایران خواستند در سیاست اتمی خود تجدید نظر کند چراکه در غیر اینصورت چنین قلمداد خواهد شد که ایران در حل این بحران جدی نیست. یک تحلیلگر بریتانیایی معتقد است تنشها بر سر برنامه اتمی ایران رقابت تسلیحاتی در منطقه را آغاز کرده است و مطبوعات آلمان ابراز نگرانی کرده اند که احتمال موفقیت سیاست برقراری ارتباط مجدد اوباما در قبال ایران در حال کاهش است.

در عین حال چه چیزی باعث رد پیشنهاد آژانس شده است؟ محمود احمدی نژاد و مذاکره کننده اتمی ایران سعید جلیلی با پیشنهاد آژانس موافقتی ضمنی داشتند اما به نظر می رسد حسین موسوی، مهدی کروبی و علی لاریجانی به هر دلیل با این پیشنهاد مخالفند و آیت الله خامنه ای هم طرف مخالفان احمدی نژاد را در این مورد گرفته است...

شما چی فکر می کنین؟ آیا بحران سیاست داخلی در ایران باعث عقب نشینی از پیشنهاد آژانس شده؟ آیا بحران بین المللی ایران برای چهره های سیاسی مطرح در ایران کم اهمیت تر از رقابت سیاسی داخلی است؟ از نظر شما چه اتفاقی می تواند افتاده باشد؟

۵ نظر:

امامی گفت...

ما از این دولت قدرتمند حمایت میکنیم دولتی که
با این قدرت به پسران و دختران ایران زمین در کهریزک و
شکنجه گاههای دیگر تجاوز میکنه
واقعا شایسته تحسین و حمایته !
تا همین بلا رو با سلاح اتمی سر بقیه دنیا هم بیاره !!!!
به این میگن دولت تحت مدیریت امام زمان بامید نابودی اسراییل با بمب اتم و ظهور امام زمان در میان آتش و خون و طبق روایات معتبر شیعه

کارشناس گفت...

از تحلیل های منطقی و بسیار زیبای شما تشکر و قدردانی میکنم , کمتر کسی را دیدم به این دقت و موشکافانه بدرستی اوضاع را تحلیل کند بسیار حرفه ای است از تحلیلهای شما واقعا لذت میبرم و از این دقت و ظرافت افکار شما غرق حیرت میشوم .
این حکومت شکنجه گر و متجاوز جسی به ایرانیان برای ادامه حکومت نکبت بار و جهنمی خود احتیاج به بمب اتم دارد تا نکبت سی ساله خود را ادامه داده و حتی به ایر نقاط صادر کند .

سهراب گفت...

اکثر سریال های صداوسیما را نگاه می کنم نام بازیگران نقش منفی معمولا بیژن یا مهرداد یا سهراب است؛ چرا سران عرب رژیم ما میترسند اسم نقش های منفی را محمد و حسن و حسین و علی و فاطمه بگذارند چرا از اسامی ایرانی استفاده میکنند ?

mina گفت...

اسرائیل
هیچوقت نگفته ایران باید از صحنه روزگار محو شود ولی احمدی نژاد بارها اینرا تکرار کرده و میکند و ارسال کشتیهای پر از سلاح به حماس و حزب الله نشان میدهد که سلاح هسته ای را هم میتواند به آنها برساند در همین انتخابات اخیر در مصاحبه با کروبی اسراییلیها رو نجس هایی توصیف کرد که اگه به دریا دست بزننددریا نجس میشه !!!

ناشناس گفت...

دست اونی که به منتظر الزیدی کفش پرتاب کرد درد نکنه حقش بود منتظر ابله منتظر کفش های بعدی باش تا دیگه به پرزیدنت بوش بی احترامی نکنی کسی که شر صدام آدمخوارو از سر عراق کم کرد , امثال منتظر الزیدی لیاقت همون صدام رو دارن که ازشون گورهای دسته جمعی درست کنه و شکنجشون کنه !
http://www.youtube.com/watch?v=7PzMAvOb37Y