۱۳۸۸ آبان ۱۳, چهارشنبه

13 آبان 30 سال بعد...

خوب این هم 13 آبانی دیگر...

شاید فرصت مناسبی باشه تا از تفکرات هم بهره ببریم و دمی در تحولات 13 آبان از سی سال پیش تا امروز تعمق کنیم...

به نظر شما 13 آبان امسال چه ویژگی ای داشت؟

آیا این مردم همان مردم سال گذشته و سال پیش از آن و سال های پیش از آنند؟

چه چیزی در رفتار و گفتار و تفکر مردم تغییر کرده؟

چه چیزی در رفتار و گفتار و تفکر حکومت تغییر کرده؟

چی فکر می کنین؟

۱۷ نظر:

سهیل گفت...

فکر می کنم مردم ایران بعد از اینهمه ضرب و شتمی که در 13 آبان بهشون شد به فکر مقابله به مثل بیفتن. این رو میشه از وبلاگ هایی که جوانهای جنبش سبز می نویسن فهمید. امیدوارم که قدم بعدی خشونت نباشه.

وفا گفت...

نكته جالبي بود... شايد حكومت هم به دنبال همين باشه!

roya گفت...

كشتى حامل صدها تن سلاح كه از سوى اسرائيل توقيف شده است قرار بود كه به دست گروه حزب الله لبنان برسد.
هر کس نیازمند شواهد قطعی در باره این موضوع بود که ایران همچنان برای سازمان های تروریستی سلاح می فرستد، مساله به شکلی روشن و بدون ابهام برایش ثابت شد.

Trita گفت...

از مارک کرک در مورد سخنرانی علیه نایاک که حامی رژیم ایران است متشکرم , نایاک یا باصطلاح شورای ملی ایرانیان آمریکایی با همکاری دوست احمدی نژاد هوشنگ امیراحمدی و تریتا پارسی قبل از انتخابات از کنگره خواست که کمک آمریکا برای ترویج دمکراسی را قطع کند !!

sadaza09 گفت...

آزادی بیان و اندیشه مسلم ترین حق ماست
سازمان دفاع از زندانیان اعتقادی، سدازا(صدا) با هدف دفاع آزادی بیان و اندیشه و حمایت ازکسانی که بخاطر ابراز عقیده خود و خانواده هایشان به رنج افتاده اند، تقدیم می کند:"کتاب دفاع از زندانیان بی دفاع" شامل روشهای موثر دفاع از زندانی
seda09.wordpress.com
sedaza.blogspot.com

قطعی گفت...

«آینده» مدعی شد:
گفته می شود اخیرا هوشنگ امیراحمدی با اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و مشاور ارشد دکتر احمدی نژاد ملاقات هایی محرمانه داشته است. گفته می شود این ملاقات ها برای دور ماندن از چشم نهادهای نظارتی، در ویلایی در استان گیلان انجام شده است.
http://www.ayandenews.com/news/14764/

ناشناس گفت...

وفا عزیزفکرمی کنم به خاطر تمام اهانت ها و توهین ها و نادیده گرفتن هامون که مارا هیچ انگاشتند در این چند ماه(نه اینکه قبلا نبود) تو سط حکومت دیکتاتور ی و اینکه دیگه طاقت جور و زور وستم را نداریم سی سال کشتند ، تجاوز کردند و غارت کردند سی سال دروغگویی ،ریاکاری ظاهر سازی کردند تا خودشان حکومت داشته باشند نه مارا دیدند نه ایران برایشان مهم بوده وهست مردم همه اینها 13 آبان روزهای سبز دیگر فریاد زدند وفریاد خواهند زد حکومت فقط ظاهرا دم از اسلام ومسلمانی میزند هرکاری برای حیات شیطانی خود می کند. ما چیزی که می خواهیم اینه: آزادی ودموکراسی،آزادی بیان بتونیم راحت عقاید خود را بیان کنیم نمی خواهیم از همه لحاظ سانسورمون کنند. ومهمتر از همه اینکه دین از سیاست جدا باشه وهمه با هم صرف نظر از اینکه چه دینی داشته باشیم برابر باشیم .

این گفتار هم از دکتر شريعتي به نظرم جالبه: آنها فقط از «فهميدن» تو مي‌ترسند. از «تن» تو هر چقدر هم که قوي باشد،ترسي ندارند. از گاو که گنده‌ تر نمي‌شوي، ميدوشندت! از خر که قوي‌تر نمي‌شوي، بارت مي‌کنند! از اسب که دونده‌ تر نمي‌شوي، سوارت مي‌شوند!، اما آنها فقط از «فهميدن» تو مي‌ترسند

به امید اینکه هر چه روزدتر از بند رها شویم وداشتن ایرانی آزاد و آباد .رویا

ناشناس گفت...

آقای اوباما
بهتر است به جای روضه خواندن در باره ی تاریخ، تمدن و فرهنگ ِ غنی ایران و ایرانی، دستان ایرانیانی را بفشارید که برای همان تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی هر روز با صدای رسا فریاد می زنند "جانم فدای ایران".بهتر است به جای ملایان، دست ایرانیانی را بفشارید که شعارهای "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل" ِ سی سال گذشته را به شعار "مرگ بر روسیه" و "مرگ برچین" و "جانم فدای ایران" مبدل کردند.

بمب اتمی گفت...

آقای اوباما
سی سال، هرساله همین روز در 13 آبان به وحشی ترین شکلی این نا ایرانیان ِ ایرانی نما، پرچم کشورتان را به آتش کشیدند و می کشند و به ملت آمریکا و تاریخش توهین کردند و می کنند، و خانه ی شما را اشغال کردند، اما شما هنوز در پی ِ دلجویی ِ آخوندها هستید تا شاید سلام شما را علیک بگویند.سی سال حزب متبوع شما، همقطاران ِ شما و امروز شما هر بار که بر مسند ریاست جمهوری تکیه زدید، دست تان را به التماس سوی آدمکشان ِ اسلامی دراز کردید، تا شاید دست تان را به سبب خدمتی که به این آدمخواران حکومت اسلامی کردید، بفشارند. اما نه اینکه دستتان را نفشردند، بلکه بر روی شما تُف انداختند.
سی سال هر امتیاز ِ ممکن را با گشاده دستی به همین از گور گریختگان تاریخ ِ ایران دادید و دستشان را در سرکوب ملت ایران، به ویژه زنان ِ سالارش باز گذاشتید تا هر چه بیشتر حقوق بشر را نقض کنند، بلکه شاید به شما اجازه بدهند دفتری در تهران باز کنید تا رابطه برقرار گردد.

An Iranian patriot گفت...

islamic regim in iran tries to send weapons to hamas and hizbollah in meditranian sea .U.S mut take an action to suppres Iranian help to extrimists
Iranians do not want an islamic regim anymore.thirty years was enough!!.

بمب اتمی گفت...

تنگ نظری اسلام افراطی حاکم بر ایران باعث شده به بهانه جلوگیری از صوفی گری از بزرگداشت مولوی شاعر ایرانی جلوگیری کند و ترکیه کشور همسایه با سو استفاده از فرصت بزرگداشت او را برگزار و مولوی را شاعر ترک میخواند! و ایرانیان علاقمند م مجبورند برای بزرگداشت مولوی به ترکیه بروند,همین بی توجهی به ملیت ایرانی از طرف خمینی و جانشینان و رژیم عرب پرست اسلامی ایران باعث عرب نامیدن ابن سینا و زکریای رازی از طرف اعراب شده است .

زندانی سیاسی گفت...

ارسال اسلحه به لبنان و یمن و توقیف کشتی های ایرانی پر از سلاح ایرانی به مقصد این نقاط نشان میدهد که جمهوری اسلامی بشدت تلاش میکند تا با ایجاد آشوب در نقاط دیگر توجه بین المللی را از برنامه تولید بمب اتمی خود منحرف کند تا در این فرصت به بمب اتمی دست یابد
و با بیمه خود در برابر آمریکا با خیال راحت ملت خود را سرکوب کرده تا اقلیت حاکم به سرکردگی سران سپاه به چپاول ثروت ملی بپردازند

Faraz Amiralaei گفت...

tazahorat eterazi mardome iran be tore peyvaste ta sar negooniye kamel regim edame khahad dasht.

Babak گفت...

از مصادره اموال موسسه های وابسته به جمهوری اسلامی متشکریم چرا زودتر اینکارو نکردید ?

بامداد گفت...

یه خبر:

شرکت مخابرات ایران از تاریخ 20 آبان به بعد به تمام کسانی که از یاهو در ایران استفاده می کنند یک ایمیل ارسال میکند، عنوان ایمیل "کارت اینترنت مجانی" میباشد ، وقتی این ایمیل رو باز می کنید، یک KEY logger
، با حجم 32 کیلوبایت ، در PC
شما نصب می شود و از آن به بعد تمام چیزهایی که تایپ میکنید
هر 20 دقیقه به آدرس ایمیل
research@irantelecom.ir

فرستاده میشود و با این چنین ترفندی از تمام مطالبی که تایپ می کنید باخبر می شوند.

اندیشه گفت...

رهبران جمهوری اسلامی همواره ابراز خصومت با آمریکا را دستاورد مهم حکومت دانسته اند، اخیرا بار دیگر ایالات متحده و رئیس جمهوری این کشور را هدف حملات لفظی شدید قرار داده اند.

ضد اسلام حقیقی‌ گفت...

اهانت به امام خمینی اهانت به اسلام است اما برای اولین بار دشمن اسلام کفار و کمونیستها و صهیونیست‌ها و غیره نیستند. الحمد لله دشمنان اسلام همین ایرانیان مسلمان خودمان هستند. مرحبا به امام خامنه‌ای و جناب احمدی‌نژاد دیگر احتیاج به ضد اسلامی خارجی‌ نداریم و مثل خودرو در همین کشور عزیزمان ضد اسلامی تولید می‌کنیم. هرچقدر احمدی‌نژاد و خامنه‌ای بگن باز هم خودشان دو تا مخترع و تولید کننده ضد اسلامند.مرحبا مرحبا . خامنه‌ای و احمدی‌نژاد نباید به هیچ وجه اسم آیت‌الله عزیز امام خمینی را به زبان ببرند و اسم این روح خدا را نجس نمایند.