۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

در مورد سخنان اوباما چی فکر می کنین؟

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، خواهان «یک عصر جدید تعامل» در میان ملت ها شده است، و می گوید ایالات متحده به تنهایی نمی تواند مشکلات جهانی را حل کند.
رهبر آمریکا این موضوع را روز چهارشنبه در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک عنوان کرد و گفت از ماه ژانویه که او به ریاست جمهوری انتخاب شد، دولتش به مسایل بسیاری پرداخته است که موجب شد رهبران جهان آمریکا را به دلیل تکروی در دوره دولت قبلی ملامت کنند.
آقای اوباما به اقداماتی از جمله ممنوع ساختن شکنجه، کمک به توسعه افغانستان و پاکستان، پایان دادن به جنگ درعراق، کار با روسیه برای کاهش تسلیحات اتمی، و تعهد به کاهش عمیق انتشار گازهایی که به محیط زیست آسیب می رساند، اشاره کرد.
پرزیدنت اوباما گفت اینک زمان آن است که تمام ملت ها مسئولیت های خود را برای پرداختن به مشکلات جهانی برعهده گیرند و افزود: چالش های جهانی چنان عظیم است که ملت ها دیگر نمی توانند اجازه دهند اختلاف هایشان آنها را از کار با یکدیگر باز دارد.
پرزیدنت اوباما عهد کرد که ایالات متحده به «اقدامات شجاعانه» برای عدالت و کامیابی در داخل و خارج ادامه خواهد داد.او گفت برای برقراری صلحی پایدار بین اسراییل، فلسطینیان و جهان عرب کار خواهد کرد، همچنین قول داد برای صلح در سودان، هایتی، کنگو و تیمور شرقی تلاش کند.آقای اوباما گفت ایالات متحده به وارد آوردن فشار بر القاعده و تندروها ادامه خواهد داد. او همچنین از جامعه بین المللی خواست ایران و کره شمالی را مسئول پیامدهای خودداری از انجام تعهدات اتمی خود بداند. آقای اوباما گفت:
"اقدامات دولتهای کره شمالی و ایران تا به امروز تهدیدی برای کشاندن ما به این سراشیبی خطرناک است. ما به حقوق آنان به عنوان اعضای جامعه ملل احترام می گذاریم.
من به دیپلماسی که مسیری است برای کامیابی بیشتر و همینطور ایجاد صلح و امنیت برای این دو کشور پایبند هستم در صورتی که آنان نیز به وظایف خود پایبند باشند. ولی اگر دولتهای ایران و کره شمالی موازین بین المللی را زیر پا گذارند؛ اگر برنامه های خود برای دستیابی به سلاح اتمی را بر برقراری ثبات و امنیت در منطقه و موقعیت مردم خود ترجیح دهند، اگر به خطر فزاینده ایجاد رقابت هسته ای در آسیای شرقی و خاورمیانه بی توجه باشند؛ باید حساب پس دهند.
جهانیان باید در نشان دادن اهمیت قوانین و تعهدات بین المللی متحد شوند. ما باید بر ایجاد آینده ای عاری از ترس پافشاری کنیم. "

چی فکر می کنین؟

۱۴ نظر:

roya گفت...

در مورد فشار بر القاعده و تندروها زیاد اوباما رو صادق نمیدونم با اینکه ژنرالهای آمریکایی بتازگی کمک نیروی قدس سپاه رو به طالبان افشا کردند اوباما به اسراییل بیشتر از ایران فشار میاره بنظرم پرزیدنت بوش در مبارزه با افراطیون اسلامی و تروریستها صادقتر و عملگراتر بود .

ایران امروز گفت...

احمدی نژاد ادعا کرد که دنیا به دو اردوگاه تقسیم شده که یکی (غرب) با ترجیح دادن منافع اقتصادی خود موجب فقر و نابرابری و تحقیر انسان ها گردیده، "و ديگري كه با ايمان به خداي يگانه و در پيروي از تعليمات انبياء الهي، با احترام به كرامت انسانها و با عشق به نوع بشر ، در صدد برپايي جهاني سرشار از امنيت ، آزادي ، رفاه و صلح پايدار مبتني بر عدالت و معنويت براي همگان است».
این سخنان را رئیس جمهوری رژیمی بیان می کند که حتی بلندپایگان پیشین آن از قتل بیگناهان، تجاوز جنسی به زندانیان سیاسی و شکنجه های غیر انسانی رژیم سخن می گویند و ایمان مذهبی به پائین ترین سطح خود رسیده و هیچ شهروندی در ایران از آزادی و امنیت برخوردار نیست.
آنانی که به خوبی از کشتار و سرکوب مردم ایران آگاهی دارند، از شنیدن ادعاهای احمدی نژاد ممکن بود انگشت حیرت بر دهان بگزند، هنگامی که گفت: « ديگر زمان آن گذشته است كه عده اي خود، دموكراسي و آزادي را تعريف كنند، خود معيار آن باشند و در حاليكه خود، اول ناقض آن هستند، در موضع قاضي و مجري نيز قرار گيرند و با دولتهاي متكي بر مردمسالاري حقيقي مبارزه كنند

ناخدا احمد گفت...

من که هیچ فکری نمیکنم. به تکرار که کسی فکر نمیکنه! باس صبر کنیم ببینیم "عمل" در اکتبر چه خواهد بود. این امریکا اینهمه خرج میکنه برای مقابله اش با امثال روسیه و چین تا شلوغ نکنن و دستشم درد نکنه اما در مقیاس خورد وقتی مشغول مداوای عناصر مالی که مثل گاو شیرده ولی لگد زن هستند میشه بدبختانه زمان رو گم میکنه و درست وقتی باید هماهنگ با اعتراضات مردمی در داخل ضربت موثرشو وارد کنه میشینه از استقرار موشکهای میان برد پاتریوت در خلیج فارس خبر میده یا اجازه میده فرمایشات بی ثمری از قبیل حمله ی هوایی به تاسیسات خنده دار دست ششم ملاها رایج بشه! (شایدم کلکی اساسی تو کارش باشه- خدا کنه!) اما اینطوری اتفاقی نخواهد افتاد.
تنها کار مفیدش همین پس کله ای ریز و فشردن آهسته ی دماغ روسیه بود و چشمک که: بیا تو دم در بده شیطــــــــون.!
روسیه هم که میخواد از قافله ی چهار نعل تاز چین در پهنه ی اقتصاد عقب نمونه لبیک میگه به بر چیدن دفاع موشکی لهستان٬ و با قول کوشش مضاعف بجهت جبران شیطونی های اخیرش تاتی تاتی میکنه تا قدمهای بعدی رو بابا امریکا امتیاز بده...

اسکیز گفت...

وبلاگ شهر (فارسی) هر از چندی مطابق با اوضاع احوال روز (اجتماعی سیاسی و..) گرفتار امواج موافق مخالف یا همون مجادلات اینترنتی بر سر موضوع معروف میشود. الان یک عده ای که مخالف موسوی و کروبی هستند ایشونو در همه جا لعنت میفرستند و هیچ بلاگ -آزادی- نیست که کامنت دونی ش از آثار اینها بی نصیب مونده باشه. در طرف دیگر کلی آدم در نقاب لیبرالیست و آزادیخواه و تشنه ی رهایی مردم ایران از فشاری که استبداد به ناحیه ی بشری اش وارد فرموده٬ دقیقا همین فرمایشات نه چندان دل انگیز را (لعنت)نسبت به این دو فرد (موسوی - کروبی) مکتوب میفرمایند با اذعان باینکه اینها هر کدام خود مجرمند و دخالتی در جنبش سبز ندارند.! و از این طریق یک اتفاق جالب با آن گروه اول یافته و متفقا" شروع به ترویج دو دستگی یا جذب ناآگاهان میکنند.
ما مردم در سال ۵۷ نشان دادیم که استعداد غریبی در کولی دادن به موج سوارانی داریم که درست از لولیدن در لای خ ش ت ک یک جنبش واقعی برخاسته اند! و همینطور همت درخشانمان برای هدایت درست قیام خود بر علیه آنچه نمی پسندیم که زبانزد همه گان است! اوج دلاوریمان هم فحش دادن به هم- انتقاد بی جا و بجا کردن از هم- تمایل شدید برای پاره پاره کردن هم٬ یا لااقل پاره کردن سرزمینهای بهم پیوسته امان زیر نام ملیت قومیت و این جور حرفها و اطوارهاست.. آن کرمهای متعفن الان هم به تجربه ی همان روزها و با تکیه بر کشف همان استعداد خدادادمان همواره موج سوارانی بوده و هستند که در کناره های جنبش نسبتا" آگاه امروز جوانان تقریبا روشنتر از پنجاه و هفتی ها٬ موذیانه و پاورچین در حرکتند و در مسیر قدرتمند این حرکت هر از چندی خیزی بر میدارند تا بپرن روش! اما مردم فعلا یله نیستند و آنها را (حداقل تا الان) بسرعت و با جدیت از دوششان پائین انداخته اند.

ــ باید از موسوی و کروبی فقط تشکر کرد. نه آنها را رهبر باید شمرد و نه لعن (؟؟چرا؟) کرد. نه
باید آنقدر بی پروا به لبه بام نزدیک شد و نه باید از ترس افتادن آنقدر عقب عقب رفت که از آن سرش سرنگون شد
هوشیاری٬تعادل٬ و پرهیز از هرگونه بت سازی از آدمهای میانه اگر فراموش بشه کارمون تمومه و باید برای یـــــــــــــــــــــــــک دوره دل انگیز دیگه آماده باشیم

هاله نور گفت...

هدف احمدی نژاد متقلب و تجاوزگر بمعنی واقعی کلمه اینستکه با ترتیب دادن ولو تصادفی و حتی با یک سناتور یا هر مقام دون پایه آمریکایی برای خود وجهه و مشروعیت و نوعی برسمیت شناخته شدن کسب کند , از همه دنیا حتی آنهاییکه فقط بدنبال منافع خود هستند نه حقوق پایمال شده مردم ایران میگویم هر گونه ملاقات با این موجود منفور در چشم ایران و جهان, منافع آینده شما را از بین خواهد برد .
و مثل احمدی نژاد از چشم و علاقه ملت ایران خواهید افتاد و برای خود دشمنی ملت ایران را خواهید خرید .

Nooshin گفت...

اوباما و سایر رهبران غربی میگویند ایران از اهداف اتمی خود پرده بردارد
اوباما جان این شما هستید که باید پرده از بی ارادگی و ترس خود از برخورد با جمهوری شیطانی ایران بردارید !
جمهوری اسلامی سالهاست با پنهانکاری و اعلام محو قریب الوقوع اسراییل پرده از هدف خود یعنی باتش کشیدن دنیا با بمب اتم برداشته است ,شما حتی از تحریم موثر برایران میترسید چه رسد به گزینه نظامی پس بیخود تعارف نکنید شما جرات و اراده برخورد با جمهوری شیطانی ایران را ندارید , والسلام
http://www.radiofarda.com/content/f2_Obama_other_enrichment_plant_sanctions_Iran_nuclear_Pittsburg/1836373.html

ناشناس گفت...

Dear president Obama you want iran to uncover it's main reason about uraniem enrichment ,as an iranian tell to you and your alleis you have better uncover your fear and weakness in confrontaton with Islamic regim,because iran has uncoverd it's mind before.

آزاد گفت...

یا سلام خدمت شما
من هم با رویا موافق هستم اقای اوباما متاسفانه در حد رئیس جمهور بزرگترین و قدرتمند ترین کشور جهان ظاهر نشده است به نظر من قدرت تصمیم گیری براک اوباما در حد کشور بزرگی مانند آمریکا نیست ، آقای اوباما از طرفی دوست دارد تروریست را نابود کند و از طرفی هم دوست دارد مثلا نامی مانند کندی از خود بر جای گذارد و این کار در دنیای امروز نشدنی است از طرفی هر روز می بینیم پروندهای دخالت ایران در عراق و افغانستان بر ملا می شد و آقای اوباما هنوز دو دل است و آن قدرت تصمیم گیری که باید رئیس جمهور آمریکا داشته باشد را ندارد
نزدیک بک سال است آقای اوباما در کاخ سفید مستقر شده اما ما هنوز تصمیم یا حرف جدی در قبال تروریست از وی نشنیدیم یک روز می گوید باید تروریست از بین رود فردا می گوید باید با طالبنان مذاکره کرد . این ضعف تصمیم گیری برای رئیس جمهور آمریکا زیاد جالب نیست .

ناشناس گفت...

با سلام
با راه اندازي مركز هسته اي ديگر در ايران، فكر ميكنم براي تمام مردم جهان ثابت شده كه ايران به دنبال بمب اتم است نه تحقيقات هسته اي چون براي هر گونه تحقيقاتي يك مركز غني سازي كافي بوده. سوال اينجاست آيا براي اوباما هم فكر پليد حكومت ايران روشن شده است. بدانيد كه ايران به دنبال خريد زمان است نه گفتگو.
رامين از تهران

خط قرمز گفت...

چه کسی بزرگترین اقدام علیه امنیت را انجام داده ?
کسی که رای واقعی خود را میخواهد یااحمدی نژاد که با تحریک یک کشور خارجی برای حمله به ایران با شعار مکرر محو اسراییل بیشترین خطر برای امنیت ملی و جان و مال ایرانیان را بوجود آورده?
آیا تقاضای انتخابات سالم اقدام علیه امنیت ملیست ? یا سخنان تحریک آمیز محو و نابودی دیگران و تشویق یک کشور خارجی برای حمله و ویرانی ایران زمین ?

سیما گفت...

فعلا" که اوباما در سازمان ملل اعلام کرده به حقوق ایران که معلوم نیست منظور از حقوق ایران چیست؟
حقوق دولت کودتائی که زشت ترین و بی رحمانه ترین رفتار را با مردم خود انجام داده احترام می گذارد.
یا به اینکه ایران به قانونهای بین المللی پایبند نیست احترام می گذارد.
آیا تا کنون ایران به وظایف خود پایبند بوده که اکنون اوباما می خواهد اگر دیگر پایبند وظایف خود نباشد باید حساب پس دهد.
آیا طی این 30 سال جمهوری اسلامی مهد دموکراسی برای مردمش بوده است و از حالا به بعد است که باید جوابگو باشد.30 سال کارنامه ننگین جمهوری اسلامی را اوباما نمی بیند.
به نظر من این صحبتها شجاعانه نیست تا کنون رفتار حکومت اسلامی ایران به قدری وحشتناک بوده که نیاز به آینده نگری چندانی نیست.
امیدوارم ایالات متحده با احترام گذاشتن برای حکومتی مثل حکومت ایران از این سراشیبی خطرناک به سلامتی عبور کند.
اینها شایسته احترام گذاشتن نیستند و امیدوارم این بار نیز این مردم ایران نباشند که تاوان پس بدهند.

آگاه گفت...

تحریم موثر امکان پذیر نیست
چین، در حالی که با یک دست جمهوری اسلامی ایران را به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتم فرا می خواند، با دست دیگر بنزین به حکومت تهران می فروشد، یعنی همان کالائی که باید جزئی از تحریم های گسترده تر علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.
فقط با زور باید جمهوری اسلامی را ازدسترسی به بمب بازداشت و حتی از حاکمیت ساقط کرد .تا منبع تروریسم در منطقه از بین برود .

زنده با ترور گفت...

ولايتمداری گفت : ما زنده به آنیم که آرام نگیریم .. موجیم که آسودگی ما عدم ماست!
در جواب ولایتمدار
تو زنده به آنی که آرام نگیری ? راست میگی اگر آرام بگیری و در عراق بمب کنار جاده ی و تروریست انتحاری نفرستی و اگه سفارت آمریکا و اسراییل و مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت رو منفجر نکنی زنده نمیمونی !
اگه اسلحه و پول ملت ایران رو به حماس و حزب الله برای بمب گذاری و موشک پانی در مناطق مسکونی اسراییل ندی و آرام بگیری زنده نمیمانی !
راست میگی بقای تو در آرام نگرفتن و دنیا را غرق جنگ و ترور یسم کردن است!
وگرنه تو و جمهوری اسلامی زنده نمیمانید تو فقط با خونریزی و عدم آرامش زند ه هستی!!
کاملا راست میگی!!

O R I O N گفت...

دست رفسنجانی زیر میز خبرنگاران مستقل لندنی!
ما میگیم باید از کروبی و موسوی بخاطر حرکتی که با حمایت رفسنجانی توسط پولهای چپاول شده از ملت آغاز کرده اند تشکر کرد اما خبرنگاران مستقل لندنی هی و هی هی خ ش ت ک رفسنجانی رو بخاطر صنار سی شاهی ول نمیکنن
آقای چالنگی ما قبلا هم خطاب به صدای امریکا گفتیم: یکی بیاد خبرنگاران مستقل! رو درباره ی رفسنجانی به چالش بکشه.. انگار هیچکس نشنید.. پس برای تفسیر خبر همین امشب ممنون که حداقل شما یه اشاره کردید: سمت های رفسنجانی اونقدر زیاده که آدم نمیدونه کدومو بگه