۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

مروری بر چند خبر

خبرگزاری فارس میگوید امروز در مراسم هفته ی دفاع مقدس در تهران/ موشک بالستیک سجیل با برد نزدیک به دو هزار کیلومتر که پس از موشک های شهاب 3 و قَدر سومین موشک دوربرد ایران است برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد. خبرگزاریِ فرانسه درگزارشی از ایران مینویسد یک هواپیمای نظامی ایران موسوم به صاعقه ساخت ایران امروز در جریان مراسم بیست ونهمین سالگرد رژه ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درروستای ولی آباد واقع در منطقه ی قرچک ورامین در جنوب تهران سقوط کرد. اما روابط عمومی نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ساعاتی بعد در اطلاعیه ای اعلام کرد هواپیما ازنوع آموزشی بوده و ارتباط با رژه ی هوائی نداشته است.همزمان مراسم رژه ی نیروهای مسلح جمهوریِ اسلامی ایران تحت عنوانِ " نمایشِ اقتدار ایران" دربندرعباس به اجرا درآمد.
درگزارشی دیگر
خبرگزاری مهر به نقل ازسرتیپ رضا رادان جانشین فرمانده ی نیرویِ انتظامی جمهوریِ اسلامی ایران از استقرار نیروهای پلیس همزمان با بازگشائی مدارس و آغاز سال تحصیلی در اطراف این نهادهای آموزشیِ کشور خبر می دهد و از قول او می افزاید در این رابطه برنامه ریزی شده است.
در رویدادی دیگر
علی کریمی فیروز جائی عضو کمیسیونِ آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درجشن سپاس 88 آموزشیار استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ساری اعلام کرد در دو تا سه سال آینده 300 هزار فرهنگی کشور بازنشسته میشوند.
در خبری دیگر
فعالین حقوقِ بشر و دموکراسی در ایران میگویند در ادامه ی دستگیری ها جواد لاری از بازاریان تهران بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شده است .علاوه بر بازرسی ازمحل کار خانه ی وی نیز مورد تفتیش واقع شد و مقادیر زیادی وسایل شخصی و کسب و کار وی توسط مأموران ضبط و یا تخریب گردیده است از سرنوشت جواد لاری تا کنون اطلاعی دردست نیست.فعالینِِ حقوقِ بشر و دموکراسی در ایران میافزایند تهدیدات و دستگیری های اخیر باعث خشم و انزجار اکثریت بازاریان تهران شده است

گزارشگران بدون مرز نیز درگزارشی دیگرمیگویند زندان و سانسورعلیه خبرنگاران رسانه های بین المللی در ایران ادامه دارد. این نهاد به 3 ماه بازداشت مازیار بهاری گزارشگر هفته نامه ی نیوزویک و دومین ماه بازداشت فریبا پژوه روزنامه نگار و خبرنگار رادیو بین الملل فرانسه اشاره میکند و میافزاید بسیاری از نویسندگان و خبرنگاران مطبوعات اصلاح طلب همچنان درزندان بسر میبرند و صالح نیک بخت وکیل مازیار بهاری هنوز نتوانسته است با موکلش ملاقات کند.
در رویدادی دیگر
رئیسِ سازمان شیلات ایران در گفتگو با نشریه ی سرمایه میگوید با رأی مخالف روسیه دراجلاس اخیر منابع زنده ی دریای خزر صدور خاویار ایران درسال 2009 با هدف احیاء و باز سازی ذخایر ماهیان خاویاری متوقف شد. علی نقی سرپناه میافزاید: ترکمنستان قزاقستان و آذربایجان با صدور خاویار ایران موافق بودند ولی رأیِ مخالف روسیه صدور آن را متوقف ساخت که 4.5 تن محصولات استحصال شده روی دست تولید کنندگان باقی خواهد ماند.....
و دفتر محمد خاتمی طی اطلاعیه ای با تکذیب گزارش خبرگزاری ایرنا درمورد ملاقات وی با جورج سوروس آنرا فاقد صحت خوانده و مینویسد از بد اخلاقی در جامعه و نظامی که باید مهمترین شاخصه ی آن راستی و اخلاق باشد/ به خدا پناه میبریم!.....
چی فکر می کنین؟

۱۱ نظر:

عراقى گفت...

دستاوردهاى بومى نيروى هوايى ايران نيز كه در نمايش هوايى تهران به پرواز درآمدند يعنى هواپيماهاى آذرخش و صاعقه تركيبى از هواپيماهاى اف ۵ و ميگ ۲۳ است كه تاكنون ۵ فروند از آنها توليد شده و به پرواز نمايشى پرداخته‌اند.
پروازهاى بدون مانع هواپيماهاى عقب‌مانده عراقى بر فراز شهرهاى بى‌دفاع ايران طى جنگ هشت ساله و ويران شدن پنج استان ايران در جنوب و غرب كشور در نتيجه هجوم‌هاى آنها نشان داد كه آسمان ايران، و به تبع آن بقيه حدود آبى و خاكى ايران در مقابل هجوم خارجى كاملا آسيب‌پذير است.

در طول سال‌هاى بعد از جنگ با عراق در جهت ايجاد توان واقعى دفاعى و تشكيل يك نيروى هوايى مدرن و كارآمد براى دفاع از حدود ايران اقدام موثرى صورت نگرفته است. افزودن چند فروند هواپيماى عقب‌مانده ميگ و سوخو به ساير پرنده‌هاى بازنشسته و سرهم كردن پنج فروند هواپيماى كارگاهى آذرخش و صاعقه نيز كه به نوعى يادآور پرنده‌هاى عتيقه فيلم جنگ ستارگان جورج لوكاس هستند، نمى‌تواند پاسخ‌گوى نيازهاى فراموش‌شده دفاعى ايران باشد.

ایران امروز گفت...

عتيقه‌هاى پرنده در مانور هوائى تهران
در جريان نمايش هوايى تهران كه به مناسبت آغاز هفته جنگ با عراق برگزار شد، بار ديگر بازمانده‌هاى فرسوده نيروى هوايى سالمند ايران به پرواز درآمدند.
سقوط يك فروند از هواپيماهاى نظامى شركت‌كننده در اين نمايش هوايى بار ديگر نشان داد كه ظرفيت دفاع هوايى ايران نه تنها از آمادگى كافى براى شركت در ماموريت‌هاى رزمى و دفاعى برخوردار نيست، كه حتى در انجام پروازهاى عادى نمايشى نيز با مشكلات جدى روبه‌رو است !
دنه اصلى نيروى هواى ايران بازمانده نيروى هوايى پيش از انقلاب و نيز تعدادى از هواپيماهاى روسى ميگ و سوخو و ميراژ فرانسوى است كه ۱۹ سال پيش و پس از حمله آمريكا به عراق با تصميم صدام به ايران فرستاده شدند.

هواپيماهاى متعلق به نيروى هوايى دوران پادشاهى ايران اينك ۳۰ سال دوران پس از انقلاب را پشت سر نهاده و در طول ۸ سال جنگ نيز تا حد امكان به كار گرفته شده‌اند.

هاله نور گفت...

هاله نور از توهمات احمدی نژاد بوده که اخیرا توهم جاروبرقی بودن هم بهش اضافه شده خیال محو اسراییل را دارد و ظاهرا احمدی نژاد تصور میکند وظیفه جاروبرقی خاورمیانه بعهده او گذاشته شده !
بعد از هاله نور چشممان به جارو برقی روشن !
ایشان میخواهد فلان کشور را محو و آن یکی را پاک کند.
و کاملا در جلد جارو برقی فرو رفته است در ضمن اگه احمدی نژاد دعوت بخش فارسی صدای آمریکا را پذیرفت پروژکتور و نورافکن ها را خاموش کنید زیرا با بودن هاله نور دور کله ایشان احتیاجی به نور اضافی نیست .

آذرخش گفت...

بزرگترین مشکل جهان و جامعه از نظر پلیس اسلامی ایران :
مانکن های پلاستیکی ویترین مغازه ها که قوس بدنشان پیداست !
ونمایش پاپیون و کراوات:
به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، پلیس ایران به مغازه داران هشدار داده است که از مانکن های زنانه پشت ویترین که حجات ندارند یا قوس بدن آنها پیداست، استفاده نکنند.

نیروی انتظامی همچنین هشدار داد که نمایش پاپیون و کراوات، و فروش لباس های زیر زنانه توسط مردان نیز ممنوع است.
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/09/090923_si_mannequins.shtml

مجتبی گفت...

"مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی"
دستور رهبر برای رسیدن به
منبع این شعار، در بازجوئی ها:
از میان شعارهائی که مردم در تظاهرات می دهند، بیشترین حساسیت را ایشان نسبت به شعاری دارند که علیه "مجتبی" پسر ایشان است. حتی بیشتر از شعار "مرگ برخامنه ای !!

خاكى گفت...

لینک مستقیم ویدوی زنده در سازمان ملل
http://www.un.org/webcast/#

ناشناس گفت...

ساعت سخنرانی احمدی نژاد کی هست میخوام عینک دودیم رو بیارم هاله نورش چشممو اذیت نکنه !

ناشناس گفت...

از آقای قرائتی که حمایت از حماس ولبنان را در ردیف نماز میداند میخواهم به سخنان حماس در مورد شهید خواندن صدام جنایتکار و سه روز عزاداری این گروه در مرگ صدام هم توجه کنند بعدا اظهار نظر بفرمایند .
البته اگر عرق ایرانی دارید

هوايى گفت...

HA HA our president Mahmoud wants free election for palestinians but not for his own nation LOL

خامنه ای گفت...

صل علی محمد بوی خامنه ای آمد
رفت ولی هنوز بوش تو دماغ همه مونده بابا پنجره های سازمان ملل رو باز كنید بوش بره دیگه خفه شدن ملت !!

fadayemam@hotmail.com گفت...

بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر