۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

زمزمه های نگرانی های جدی در مورد برنامه اتمی ایران

امروز آسوشیتد پرس از وین گزارش داد که روز چهارشنبه آمریکا هشدار داد ایران به داشتن توانایی لازم برای ساخت بمب اتم نزدیک می شود و بار دیگر در کنار قدرتهای اروپایی از تهران خواست تا "صفحه جدیدی" باز کند و برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه اتمی وارد مذاکره شود.

گلین دیویس، سفیر آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت آخرین گزارش آژانس نشان می دهد در صورتی که تصمیم برای ساخت بمب گرفته شود، تهران اورانیوم غنی شده برای تولید یک بمب اتمی در اختیار دارد و یا به دستیابی به آن بسیار نزدیک است.

اوباما به ایران تا پایان ماه جاری میلادی مهلت داده و در صورت عدم بازگشت ایران به میز مذاکره تحریم های شدید تری علیه ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر سه قدرت اروپایی اعلام کردند تداوم عدم همکاری و شفافیت ایران "غیر قابل قبول" است و رفتار جاری تهران به شک و تردیدها در مورد برنامه اتمی دامن می زند.

البرادعی نیز روز دوشنبه از ایران خواسته بود برای برون رفت از "بن بست" همکاری ها ایران باید "به شکلی جدی به میز مذاکره برگردد" البرادعی افزود پیشنهاد آمریکا پیشنهادی است که قابل رد کردن نیست چرا که هیچ پیش شرطی ندارد. در همیم حال بسته پیشنهادی ایران به شش قدرت درگیر برنامه اتمی ایران ارائه شد که به گفته احمدی نژاد تهران در مورد "چالش های جهانی" مایل به گفتگو با این قدرتهاست و نه برنامه اتمی

چی فکر می کنین؟

۱۵ نظر:

شهرام بیطار گفت...

درود بر شما آقای مستقیم . همون طور که انتظار میرفت ایران فقط داره وقت به دست میاره و انقدر این مسأله رو کش میاره تا به تکنولوژی ساخت بمب برسه و فکر نمیکنم قبل از ساختن بمب سر میز مذاکره حاضر بشه. بعد از رسیدن به اون تکنولوژی هم که دیگه مذاکره فایده ای نداره و عملاً میشه امتیاز گرفتن . فکر میکنم ایران میخواد با دست پر به مذاکره بره تا به جای تحریم شدن امتیاز بگیره . باید همین حالا جلوی این قضیه گرفته بشه ، اگه بیشتر از این تعلل بشه خیلی دیر خواهد شد




با درود و سپاس فراوان : شهرام

م گفت...

رئیس پیشین موساد:
«چاره ای
جز عملیات نظامی باقی نمانده است» !!
http://www.hamdami.com/MFAFA/Reports2009/100909-Iran.htm

پیشگو گفت...

نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در سفر به مسکو از روسیه خواست که کارشناسان روسی را از مراکز اتمی ایران دور کند !! چون حمله اسراییل قریب الوقوع خواهد بود ...!
پیشگو

حسین گفت...

جنبش سبز و انقلاب مخملی
http://www.youtube.com/watch?v=ypYc3sClGB8&feature=channel_page

یک ایرانی میهن دوست گفت...

با افزایش احتمال حمله به تاسیسات بمب اتم سازی آخوندها بمب گذاریها در عراق بدستور جمهوری اسلامی برای ترساندن و بازداشتن مهاجمان رو به افزایش گذاشته است و طبق معمول جمهوری اسلامی به عواملش دستور افزایش بمب گذاریهای خونین را داده است , انفجارهای اخیر شاهدی بر این مدعاست .
یک ایرانی میهن دوست

نظامی گفت...

من معتقدم با توجه به اینکه روسیه ربایندگان کشتی باری را دستگیر کرده بود نتانیاهو شخصا مسکو رفت تا با استفاده از اعتبار خود از روسیه بخواهد ماموران اسراییلی دستگیر شده را آزاد کند .

roya گفت...

توجه توجه

در این سایت صدای خود راwww.vocaroo.com فقط با ارسال لینک یا ایمیل بگوش جهانیان برسانید کاملا مجانی هم هست ! صدای خود را بصورت نامحدود با این سایت ضبط کنید و بعد از تایپ ایمیل خود و گیرنده با یک کلیک صدای ضبط شده خود را به ایمیل گیرنده بفرستیدو یا لینک آنرا در هر وبلاگی که مایلید بفرستید , گیرنده با کلیک روی لینک پیام ضبط شده شما را هر مدت که باشد در همه کجای دنیا خواهد شنید
فقط با یک میکروفن و اینترنت و بدون محدودیت زمانی
www.vocaroo.com

http://www.youtube.com/watch?v=whndR3UwQj8

قابل توجه صدای آمریکا برای ارتباط باشنوندگان دیگر نیازی به تلفن نیست

ایران امروز گفت...

احتمال وخامت وضع خاورمیانه و درگیری

http://balatarin.com/permlink/2009/9/9/1747907

دکتر سازگارا درصدای آمریکا، اعلام کرد که به عنوان کارشناس مدعو در دادگاه عاملین 11 سپتامبر، اسنادی رو دیده که 8 نفر از 12 نفر متهم زیر نظر سپاه در ایران آموزش دیده اند. و گویا قراره این اطلاعات به صورت رسمی اعلان عمومی بشه. میتونیم تصور فضای روانی جامعه آمریکا پس از اعلان رسمی رو بکنیم!! آیا این اطلاعات میتواند حمله احتمالی آمریکا را به واقعیت برساند؟

Nooshin گفت...

سند همکاری ایران و القاعده _نامه محرمانه دفتر رهبری

http://4.bp.blogspot.com/_uNTR7dpwQfA/Sqsk5FwSMII/AAAAAAAAAGk/EU0Dl7_lrAo/s1600-h/Sanad+1.jpg

ایرانی آرزومند آزادی گفت...

به نظر من دولت کودتایی احمدی نژاد آنطور که ادعا میکند جرات انتقام و حمله به نیروهای آمریکا در صورت حمله اسرایل به تاسیسات بمب اتم سازی خود را ندارد فوقش چند موشک به اسرایل پرتاب میکند که در هوا منهدم خواهد شد و ضرر زیادی ندارد آخوندها بشدت از قوای آمریکا میترسند و جرات حمله مستقیم به آنها را ندارند.
ایرانی آرزومند آزادی

آزاد گفت...

سلام
ممنون از برنامه های خوب شما
سوال من از مقامات 1+5 و قدرتهای بزرگ این است چطور زمانی که همه مردمان جهان می دانند که دولت ایران به دنبال بمب اتمی است و این بمب را بیمه حکومت خود می داند چطور است که این قدرتها این مسئله را نمی دانند و شاید نمی خواهند که بدانند . و سوال بعدی من این است که فرض می کنیم ایران خواستهای قدرتهای بزرگ را قبول نکند و به کارهای خود ادامه دهد ، بعد قدرتهای بزرگ چه می خواهند بکنند ایا فقط با تحریم می شود جلوی دست یابی به بمب اتمی را گرفت ، به نظر شما این حرفهای قدرتهای بزرگ که چندین سال است فقط شعار می دهند و حکومت ایران دیده است که این شعارهای پشتوانه ندارد و فقط به قول معروف ترساندن است خوب باید هم حکومت دیگر به حرف قدرتها گوش ندهد چون دیده است که چندین سال است فقط از راه دور داد و بی داد می کنند و هر چند ماه شعاری می دهند بدون پشتوانه و این داد و فریادها دیگر برای حکومت معنی ندارد چون می داند که پشت این داد و فریادها هیچ بازوی اجرایی نیست .

ناشناس گفت...

ببخشید بی ربط به موضوع است ولی لازم است گفته شود.
یک پیشنهاد:لطفا نظرسنجی های سایت صدای آمریکا را دقیقتر مطرح کنید و بجای گذاشتن فقط سه گزینه ی آری و خیر و نمیدانم به آن گزینه های دیگری هم بیفزایید.مثلا شما درباره ی گفته ی اخیر خامنه ای درباره ی علوم انسانی می توانستید گزینه های کامتری گذارید که همه ی مردم را در بر گیرد مثلا:
خواندن علوم انسانی شک ایجاد می کند و این شک خوب است و باید ایجاد شود.
خواندن علوم انسانی شک ایجاد می کند و این خوب نیست.
شک ایجاد نمی کند.
نمیدانم.
خلاصه لطفا برای احترام به مخاطبان خود به طرح دقیق پرسش ها و گزینه ها بیشتر توجه کنید تا این نظرسنجی ها حقیقتا مفید واقع شود.

~~ ORION ~~ گفت...

لطفا آقای نوریزاده را درباره هاشمی رفسنجانی به نقد و چالش بکشید

کسی شنید؟؟

-.-

هاله نور گفت...

سناتور هیگل :
دولتی که به ملت خود در زندان تجاوز و شکنجه روا میدارد مسلم است که اینهمه فشار بین المللی را برای اهدا انرژی هسته ای و دلسوزی به حال ملت خود تحمل نمیکند و قصدش ساختن بمب اتمی و نابودی اسراییل و بآتش کشیدن جهان است .
با سپاس از واقع بینی جان بولتون

هستی گفت...

روزی که روسیه اورانیوم غنی شده مورد نیاز بوشهر را به ایران فرستاد و پرزیدنت بوش هم ضمن تایید آن از انرژی صح آمیز برای ایران حمایت کرد,
در همانروز احمدی نژاد بجای نوید برق هسته ای برای ایران اعلام کرد روز محو اسراییل نزدیک شده است !
آیا چنین حرفی در چنان روزی چه نتیجه گیری میتواند برای یک ناظر بیطرف داشته باشد ?!!