۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

ایران موافقت کرد 9 مهر ماه با 5+1 مذاکره کند

واشنگتن پست در شماره امروز به سخنان مقامات اتحادیه اروپا اشاره کرد که روز دوشنبه در وین اعلام کردند ایران "موافقت کرد تا در دور جدیدی از مذاکرات با گروه پنج بعلاوه یک در نهم مهرماه شرکت کند." با وجودیکه در روزهای اخیر ایران از عدم تغییر در مورد برنامه اتمی اش می گوید اما مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرده اند که دور جدید مذاکرات می تواند نهایتا برنامه اتمی ایران نیز در بر گیرد. وزیر انرژی استیون چو این مذاکرات را "قدم مهم نخستین" خواند و تایید کرد "آمریکا نماینده ای به این نشست خواهد فرستاد." ایان کلی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت این شخص ویلیام برنز معاون امور سیاسی وزارت خارجه خواهد بود.

در کاخ سفید رابرت گیبز گفت مسئله غنی سازی "بخشی از مذاکرات خواهد بود" همراه با برنامه "مخفیانه تسلیحات اتمی ایران." در همین حال ایران با لحن شدیدی آمریکا را متهم کرد که در خلیج فارس ایجاد رعب و وحشت می کند و به آمریکا و اسرائیل هشدار داد آماده است در برابر هر گونه حمله به تاسیسات اتمی از خود دفاع کند.

وال استریت ژورنال گزارش داد توافق حضور ایران در مذاکرا ت از طریق تماس تلفنی میان سعید جلیلی و خاویه سولانا صورت گرفته و سخنگوی سولانا گفت هنوز تصمیمی گرفته نشده که این مذاکرات کجا صورت خواهد گرفت.

اسوشیتد پرس در تحلیلی نوشت "ناگهان درها بر پرزیدنت اوباما باز شد تا استراتژی دیپلماتیک خود را به آزمایش بگذارد و تعهد دوران رقابتهای انتخاباتی خود مبنی بر مذاکره مستقیم با کره شمالی و ایران را عملی کند." در عین حال دولت اوباما "سعی دارد انتظارات کمی از این مذاکرات داشته باشد و می گوید این تصور واهی را ندارد که کره شمالی و ایران ناگهان لحن خود را تغییر دهند و برنامه های اتمی خود را کنار بگذارند" اما "دولت اوباما مصر است که دیپلماسی تنها امید واقعی برای جلوگیری از یک رقابت تسلیحاتی در هر دو منطقه است." برخی کارشناسان بر این باورند که شرایط تغییر عمده ای کرده اند و ایران به دلیل درگیری های سیاسی داخلی موافقت کرده تا مذاکره کند.

چی فکر می کنین؟

۱۸ نظر:

یک ایرانی آرزومند آزادی ایران گفت...

به نظر من دولت کودتایی احمدی نژاد آنطور که ادعا میکند جرات انتقام و حمله به نیروهای آمریکا در صورت حمله اسراییل به تاسیسات بمب اتم سازی خود را ندارد فوقش چند موشک به اسرایل پرتاب میکند که در هوا منهدم خواهد شد و ضرر زیادی ندارد آخوندها بشدت از قوای آ...مریکا میترسند و جرات حمله مستقیم به آنها را ندارند.

خشایار گفت...

خوب معلومه پس احمدی نژاد بیاد بگه طرفدارای من در ارتش و سپاه معدودی جیره خوارند که بکمک من سر سفره نشسته ند و بقیه از ترس سرنیزه فرمانبردارند و به محض خطرناک شدن اوضاع کسی برای حکومت هیتلرجانفشانی نخواهد کرد و همه برای خلاصی آرزوی کمک از خارج دارند و نیروی نظامی ما هم جز همان چند موشک و عوامل جیره خوار تروریستمان در عراق و لبنان چیز دیگری نیست که آنهم در مقابله با یک قدرت نیرومند خارجی سریعا متلاشی خواهد شد . و مردم هم که به خون ما تشنه اند مثل مردم آلمان زمان هیتلرکه در گرماگرم جنگ به جان هیتلر سو قصد کردند .

نظامی گفت...

اوباما جان
به پیر به پیغمبر
هر پیشنهادی حتی تمام خاورمیانه رو هم به احمدی نژاد بدی این مردک فکر ظهورامام زمان با انداختن بمب اتم روی اسراییله به پیر به پیغمبر غنی سازی رو متوقف نمیکنه , اون هویج و چماق تحریم هم فایده نداره مگه تحریم صدام موثر بود ? تازه هنوز تحریم به شدت صدام نیست و اگر هم یکروز به اونجا برسه تا اونموقع بمب اتم روی اسراییل افتاده .

roya گفت...

منتظر الزيدي عاشق و دلتنگ صدام در بغداد در حالی که رهبر آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی با نوری المالکی نخست وزیرعراق شرکت کرده بود، کفش خود را به سوی آقای بوش پرتاب کرد و او را یک «سگ» نامید. پرزیدنت بوش به سرعت خود را کنار کشید و از ضربه کفش در امان ماند.امثال زیدی لیاقت همان صدام خونخوار را دارند .
http://www.youtube.com/watch?v=hCnJIzaAGMs

هیتلر گفت...

رحیمی معاون اول احمدی نژاد یک کردان دیگر

حتی احمد توکلی نماینده طرفدار احمدی نژاد هم صدایش درآمد وگفت :رحیمی نیز مدرکی قلابی و مشابه مدرک کردان دارد. توکلی تاکید کرد: رحیمی از عنوان جعلی دکترا نیز در سمت رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب استفاده کرده و براساس آن حقوق دریافت کرده است !!!!!
لازم به ذکر است که رحیمی چند سال پیش فرمودند:
اگرقرار بود خداوند پیامبر دیگری میفرستاد این پیغمبر همان احمدی نژاد بود!! شما جای احمدی نژاد بودید با نادیده گرفتن مدرک قلابی معاون خودتون نمیردینش ? .
http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=84414

ناشناس گفت...

من برای آقای اوباما پیامی دارم.
اگر امروز به بهانه ی گفتگو پشت به مردم ایران کنید نه به مردم ایران که به انسانیت پشت کرده اید.
این جماعت حاکم در ایران هیچ مرزی برای ارضای خود نمی شناسند.هدف برای آنها تنها یک چیز است:به بردگی گرفتن انسان و انسانیت.
این جماعت گفتگو می کنند اما هدف آنها از گفتگو جز نابودی شما،خاندانتان و کشورتان نیست.اگر از اسلام این آقایان چیزی نمی دانید باید به عنوان یک مسلمانزاده ی در جماعت مسلمان زیسته به شما بگویم که خدعه،تجاوز،ریا و خیانت در دین اینان عین ثواب است به شرطی که به سود اسلام و مسلمانان باشد و به سود اسلام است نابودی کافران و کافر کیست؟باید بگویم که شما و خانوادتان به عنوان رییس جمهور شیطان بزرگ نماد آن هستید.پشت خم کردن و احترام به اینها تنها موجب گستاختر شدنشان می گردد.آن هنگام که با شما سر میز گفتگو نشسته اند نقشه ی تجاوز به دختران و همسرتان را در سر دارند و این گزینش با شماست.اینها تهدید یا نصیحت نیست بلکه عین واقعیت است ارتش ساسانی هم نمی پنداشت که از اعراب بیابانگرد شکست بخورد.خطر آنها را جدی بگیرید و از خود دور نپندارید.اگر با همین وضع پیش روید دیری نمی کشد که آنچه امروز مشکل مردم ایران میدانید مشکل شما هم میشود.
آریا دلسوز انسانیت

آزاد گفت...

سلام
حتما یادتان هست که در سخن رانی بعد از کودتا، احمدی نژاد گفت از این پس به جهان می گویم که به پشتوانه مردم ( بسیج و حزب الله لبنان ) هر قدرتی بخواهد ایران را تهدید کند هر دو دست او را خورد خواهیم کرد .
بعد از 2 ماه از آن سخن همه دیدیم که در مقابل تهدید اوباما و اتحادیه اروپا مبنی بر پاسخ سریع در مورد برنامه اتمی همین آقای دست و پا خورد کن چگونه وحشت زده بسته پیشنهادی تنظیم کرد و با دلا و راست شدن آقای متکی آن را تحویل مقامات 1+د داد ، این است قدرت پوشالی احمدی نژاد شیر در خانه و موش در بیرون ، احمدی نژاد و امثال این آقا فقط بلد هستند قدرت خود را بر سر جوان 12 ساله یا ترانه و ندا خالی کنند و در مقابل کشورهای دیگر جرات حرف زدن هم ندارند .

دزد رای ملت گفت...

احمدی نژاد رئیس جمهور تقلبی ما
نه تنها مذاکره میکند بلکه مجبور است در مورد مسئله اتم هم بحث کند علیرغم لاف و دروغهایی که در رسانه ها و جلوی دوربین میزند که در مورد حق مسلم ملت ایران مذاکره نمیکنیم ولی در محل بی سر و صدا وعده و وعید و امتیاز میدهد همانطور که سهم پنجاه درصدی ایران در دریای مازندران را به یازده درصد تبدیل کرد .
و میهن را برای مقام خود به بیگانگان فروخت
دزد رای ملت

نا امید از ایران ! گفت...

وفا جان آدرس چند سازمان پناهنده پذیر رو میشه توی وبلاگ بنویسی?
چون با افکنده شدن اولین بمب اتمی احمدی نژاد روی اسراییل , در انتقام اتمی متقابل اسراییل ایران نابود میشه من میخوام تا دیر نشده فرار کنم راستی اگه مجردی میشه یک چند روزی مهمان تو باشیم بعد میرم دنبال کار و زندگی خودم فقط یه کمکی بکن ما از دست این هیتلر امام زمانی خلاص شیم اینجا دیگه جای موندن نیست . نا امید از ایران !

ناشناس گفت...

در جواب جیمی کارتر که انتقاد از اوباما را به سیاهپوست بودن او نسبت داده میگویم علاوه بر خطر بمباران اتمی اسراییل از سوی ایران,
حدود هزار سرباز آمريکايی به واسطه مداخله ايران در عراق کشته شده اند
،آمريکا بايد آمادگی انجام عمليات نظامی عليه ايران برای جلوگيری از کشته شدن سربازان آمريکايی در عراق را داشته باشد.
در صورتیکه هنوز اوبامااز مذاکره و انتظار برای تصمیم رژیم سرکوبگر اسلامی حرف میزند.
آقای کارترآیا باز هم میگویید علت انتقاد از اوباما باز هم سیاهپوست بودن اوست ?
ضعیفترین دولت آمریکا از طرف حزب اوباما و شخص جنابعالی باعث وی کار آمدن خمینی و نکبت و بدبختی سی ساله ایران و خاورمیانه شد , و سیاه و سفید بودن پوست شما هم فرقی برای من ندارد .

موج سبز گفت...

خبر فوری - استتار دانشگاه تهران با برزنت

از دانشگاه تهران خبر می‌رسد که عوامل ستاد نمازجمعه در حال نصب چادرهای برزنتی بلند به دور محوطه اصلی نمازجمعه هستند.

به گزارش موج سبز آزادی، این چادرها به نحوی نصب شده است که محوطه اصلی نمازجمعه از بیرون مشخص نباشد.
مشخص نیست قرار است امروز و فردا در این محوطه چه کار کنند که نباید کسی آثار آن را مشاهده کند
موج سبز

ناشناس گفت...

سلام
این تغییر برنامه ها زیاد جالب نبود
بهتره بعد از خبرها و نظرها شباهنگ پخش بشه و تفسیر خبر به آخرین برنامه تبدبل بشه.
چون اونجوری جدیدترین اخبار تایید شده رو میشه مورد بحث قرار داد
ممنون

دلتنگ گفت...

مصاحبهٔ صدای آمریکا با مریم صبری که در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دستگیر و مورد شکنجه و تجاوز جنسی‌ قرار گرفت
http://www.youtube.com/watch?v=yoWLH_6fvm8&feature=channel_page

کودتای مخملی گفت...

جابجایی برنامه تفسیر خبرودنباله آن با روی خط عالی بود .
ممنون از ترتیب مناسب برنامه خبرها و نظرها در پیش از همه و شباهنگ در آخر بسیار خوبست .

سعید باقری گفت...

هفت ساله بودم و دیدم به تی وی راحلی را...
مدیریت صدای آمریکا یا برنامه ریزان آن امریکایی اند یا ایرانی
این نان رسانی های وطنی که حکایت دیگری روایت میکند....
فردا روز قدس است
برنامه ها بجای پرداختن بیشتر به موضوعات مرتبط و انعکاس بیشتر آن بدترین شکل تکرار را پیاده کردند

تفسیر خبر صرف ایتالیا و هنر و سینما و کارگردان شد روی خط هم نزدیک به نیم اش بهایمیل خوانی خانم کیانی و نبض مردمش و تشکر کردن گذشت از ته آن هم خوشمزه گی های جناب خرسندی که میتوانست در همان هادی سرا یا اصغر آقا دات کام بیان شود حرام شد و رفت

خدایی یه کمی روی این حشو و زوائد وقت و دقت صرف کنید
با احترام

ناشناس گفت...

زنان که مقدم هستند معمولا! و امیدوارم بجز خانم آرمیده هیچکس دیگری این برنامه را اداره نکند
بعد خبرها و نظرهاست که خوشبختانه به یکساعت تقلیل پیدا کرده
بعد تفسیر خبر
و بعد روی خط
وآنها هم که "شب" آهنگ را دوست دارند میتوانند در پایان برنامه ها با فراغت کامل تا ته ته تهش ببینند

فوق العاده بود
همینطور بوقت مناسب برای خانواده ها در ایران. دستتون درد نکنه

بامداد گفت...

لابلای جمعیت.. عجیب است خدایا
پیرمردان و پیر زنان..
افرادی که شرم و حیای آن غلیان بی هدف و ماجراجویانه ی جوانی در ۵۷ سیمایشان را پوشانده٬ میان صفوف دلاوران نسلشان دیده میشوند..
چه غوغائیست در ایران

ناشناس گفت...

fek nakonam hich key be khuby Irania betoone hata 5+1 ro sar kar bezare